Haha, de kleine dief krijgt nog kusjes ook Heel zoet!
Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
- Diana
- Posts in topic: 16
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Murphy ❤ vandaag is rood...
- Borderbende
- Posts in topic: 31
- Welke: Border Collie
Re: Murphy ❤ vandaag is rood... en filmpje 'Ik wil die'
ohhhh de tactiek van de brutale meppoot! En als dat niet werkt gooi je je blootje puppybuik in de strijd.... en met effect....
En zeg nou zelf, daar ben je toch ook niet tegen opgewassen! Hahahahahaha.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Haha, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Mag ik die foto wel alvast gaan maken want weet niet of hij hem tegen die tijd nog wel past .Hylos schreef: ↑03 nov 2021, 08:51 Ooh dat rode truitje staat hem echt heel mooi, kleine knapperd.
En meteen klaar voor de kerstfoto zo.
Ja, Vos hangt Xavi ook altijd in de nek.
Ik vraag me wel eens af hoe hij al dat geduld op kan brengen. Maar blijkbaar weten die gremlins precies hoe ver ze kunnen gaan.
Och die arme Xaaf, en je die gremlins zoeken precíes de grenzen op (en tussendoor er even heel snel overheen) .
Dan mag ik wel stoppen met voeren denk ik . Haha, denk wel dat dat felrode vlooien verblindt .
Ja, beetje de jattende, drammende gremlin uithangen en dan ook nog kusjes krijgen. Lais is echt te goed voor deze wereld .
Zeker niet, ik had hem die stok al vijf minuten eerder gegeven .Borderbende schreef: ↑03 nov 2021, 13:30 ohhhh de tactiek van de brutale meppoot! En als dat niet werkt gooi je je blootje puppybuik in de strijd.... en met effect....
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Zamunda
Vanmorgen samen met Willem het bos in, net als de twee dagen ervoor. Groot verschil echter: hij liep nu vrijer en wat meer vooruit (beetje zoals wanneer we met alle honden lopen). Ik vraag me af of dat komt doordat het de derde keer was of omdat we deze keer eerst met alle honden een kwartier in de tuin waren en hij al lekker gespeeld had en daardoor los/aan was. Nou denk ik dat verschil vaker te zien, dat hij minder vrij is met een 'koude' start dus ben benieuwd of dat bevestigd gaat worden de komende tijd, of dat het er los van blijkt te staan.
Vandaag introductieles gehad, alleen wij en de juf. Hij vond het hartstikke leuk en gezellig, beetje kennismaken, lekker koekies bietsen/verdienen, spelen, rennen en zich afvragen wat ie met die gekke hond in de spiegel moest.
Vantevoren buiten gelopen en ondanks dat ie de herrie van auto's nog steeds spannend vindt gaat het elke keer weer beter. Na de les nog heel even buiten om naar de auto te lopen ook nu leek hij het beter te doen na het spelen tijdens de les dan ervoor 'koud' uit de auto.
Het was in elk geval heel erg leuk om te doen en het is echt genieten om met hem op pad te zijn .
Toen we thuiskwamen nog even alle honden in de zijtuin gedaan maar de groterds wilden al snel weer naar binnen. De smurf kreeg het niet erg mee of het deerde hem niet, hij had het in elk geval héél druk met naar China graven . Ik heb binnen nog een tijd staan kijken en hij heeft zich toch wel tien minuten vermaakt zonder ons, toen ging hij poepen en ben ik naar buiten gegaan maar hij ging daarna nog even zijn eigen gang, heerlijk.
Hij doet het zo goed. Lekker slapen en spelen in de ren (met en zonder gezelschap van Mannes en Lais), spelen en rommelen in de tuinen, lekker enthousiast als we even iets oefenen (en zo slim), samen met ons spelen en samen op pad. En mij het hoofd op hol brengen met z'n prachtige koppie .
Vandaag introductieles gehad, alleen wij en de juf. Hij vond het hartstikke leuk en gezellig, beetje kennismaken, lekker koekies bietsen/verdienen, spelen, rennen en zich afvragen wat ie met die gekke hond in de spiegel moest.
Vantevoren buiten gelopen en ondanks dat ie de herrie van auto's nog steeds spannend vindt gaat het elke keer weer beter. Na de les nog heel even buiten om naar de auto te lopen ook nu leek hij het beter te doen na het spelen tijdens de les dan ervoor 'koud' uit de auto.
Het was in elk geval heel erg leuk om te doen en het is echt genieten om met hem op pad te zijn .
Toen we thuiskwamen nog even alle honden in de zijtuin gedaan maar de groterds wilden al snel weer naar binnen. De smurf kreeg het niet erg mee of het deerde hem niet, hij had het in elk geval héél druk met naar China graven . Ik heb binnen nog een tijd staan kijken en hij heeft zich toch wel tien minuten vermaakt zonder ons, toen ging hij poepen en ben ik naar buiten gegaan maar hij ging daarna nog even zijn eigen gang, heerlijk.
Hij doet het zo goed. Lekker slapen en spelen in de ren (met en zonder gezelschap van Mannes en Lais), spelen en rommelen in de tuinen, lekker enthousiast als we even iets oefenen (en zo slim), samen met ons spelen en samen op pad. En mij het hoofd op hol brengen met z'n prachtige koppie .
Wauw, wat gaat die ontwikkeling toch snel. Als hij zo naast Lais op de bank ligt vind ik hem ook al echt een flinke jongen worden.
- Zamunda
Hier zit ie te happen naar Lais en krijgt ie een beetje vliegles van haar . Daarna weer gemoedelijk samen vla eten, op de grom na dan .Ik blijf het zo mooi vinden om te zien.
En mocht er nog iemand twijfelen over wie er de baas is... . Ook dit verveelt me nog helemaal niet .
En mocht er nog iemand twijfelen over wie er de baas is... . Ook dit verveelt me nog helemaal niet .
Ja het gaat echt belachelijk hard!
- Zamunda
Re: Murphy ❤ Filmpjes vliegles en wie de baas is
Was ik gewoon vergeten om nog een paar foto'tjes te posten!
Leuk die rode besjes. Door de gladde bladranden was ik op het verkeerde been gezet en dacht ik dat het geen hulst kon zijn maar toevallig kwam ik deze variant op de kwekerij tegen, het blijkt een ilex aquifolium 'van Tol'. Maar het gaat natuurlijk om de smurf, wie ziet hem ?
Lekker klauteren. Hij is zo lekker op onderzoek uit en kan zich dan echt lekker zelf vermaken .
Leuk die rode besjes. Door de gladde bladranden was ik op het verkeerde been gezet en dacht ik dat het geen hulst kon zijn maar toevallig kwam ik deze variant op de kwekerij tegen, het blijkt een ilex aquifolium 'van Tol'. Maar het gaat natuurlijk om de smurf, wie ziet hem ?
Lekker klauteren. Hij is zo lekker op onderzoek uit en kan zich dan echt lekker zelf vermaken .
Dat filmpje met Lais Wat is ze lief voor hem.
En zijn oren! Ze gaan staan!
En zijn oren! Ze gaan staan!
- Zamunda
Ja ze doen echt flink hun best! Heel erg leuk om te zien .
Zo geweldig hè als je pup een hond heeft waar hij mee kan/mag spelen! Meeko met Manu, Barrie met Freek, Klets met haar eigen harem en Murphy met vooral Lais maar ook weer Raaf af en toe .
Re: Murphy [emoji173] Filmpjes vliegles en wie de baas is
Wat een knappe streepjespup
- Ipanema
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Wat groeit hij snel ! Knappe puppy hoor
(En ik vind hem niet op je foto, maar kan dan ook erg slecht zoeken )
(En ik vind hem niet op je foto, maar kan dan ook erg slecht zoeken )
- Borderbende
- Posts in topic: 31
- Welke: Border Collie
Echt tof om te zien hoe Lais mee groeit in het aangeven van haar grenzen met zijn ontwikkeling. Nu het stukje wegduwen en hem op afstand zetten erbij. Gaaf.
En het spel met Mannes (?).... totaal verschillend spel wat wel bij elkaar komt, fantastisch.
En het spel met Mannes (?).... totaal verschillend spel wat wel bij elkaar komt, fantastisch.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Zamunda
Re: Murphy [emoji173] Filmpjes vliegles en wie de baas is
Oh leuk, ik dacht dat het heel simpel zou zijn maar ik kan het niet checken want ik wist natuurlijk waar hij was . Hint: het is rood en geen besje .
Leuk dat je dat ook zo ziet! En die smurf die het allemaal even prachtig vindt en telkens als aan een elastiek weer terugkomt .Borderbende schreef: ↑04 nov 2021, 06:45 Echt tof om te zien hoe Lais mee groeit in het aangeven van haar grenzen met zijn ontwikkeling. Nu het stukje wegduwen en hem op afstand zetten erbij. Gaaf.
Mannes inderdaad en heel ander spel, helemaal afgestemd op hem. Ik ben toch zó ongelofelijk blij met die ren!!! Als dit zich los in de huiskamer had afgespeeld had ik al lang ingegrepen: katten laat je met rust . Dat zal ik hem bij Muis en Charlie alsnog wel moeten gaan leren, maar bij Mannes weet ik gewoon dat hij het echt zelf wil doordat hij (als een pijl uit een boog ) die ren inschiet zodra de smurf er weer is .
Dank je, ik vind hem zelf ook ongelofelijk knap maar ik ben natuurlijk verblind door de liefde .
- HillieS
- Posts in topic: 34
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Het was even inzoomen en zoeken, maar gevonden!Zamunda schreef: ↑03 nov 2021, 19:51 Was ik gewoon vergeten om nog een paar foto'tjes te posten!
Herkenbaar het filmpje met hond en kat. Ook hier is de kat de baas. Ze spreken niet helemaal elkaars taal maar toch, er worden geen nagels gebruikt met het stoeien en eenmaal genoeg dan springen ze hier gewoon omhoog.
- Zamunda
Leuk! Schutkleurtje zo hè .HillieS schreef: ↑04 nov 2021, 13:53Het was even inzoomen en zoeken, maar gevonden!Zamunda schreef: ↑03 nov 2021, 19:51 Was ik gewoon vergeten om nog een paar foto'tjes te posten!
Gaaf (heb je misschien ook een filmpje ervan?)! Ja hier helaas wel met nagels (en tanden) inmiddels . Maar ja, ze bepalen samen het spel en tasten het echt samen af. Geen van beide zit de ander ongewenst op de kop zeg maar, Mannes kan er sowieso uit en hij zal ook Murphy niet lastig vallen als die niet wil. Dus zolang dat zo blijft laat ik het maar gaan, ze hebben er allebei in elk geval heel erg veel plezier in.
- Zamunda
Even twee korte filmpjes:
Mijn heerlijke hongerige meisje vanmorgen. Er lagen geen appels meer onder de boom (die had ze al op ) dus ging ze maar weer zelf plukken:
En dan de smurf die het appeltje hoort kraken en meteen mee komt bietsen
Mijn heerlijke hongerige meisje vanmorgen. Er lagen geen appels meer onder de boom (die had ze al op ) dus ging ze maar weer zelf plukken:
En dan de smurf die het appeltje hoort kraken en meteen mee komt bietsen
- Célie
- Posts in topic: 26
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Haha wat leuk dat appeltje jatten/plukken.
- HillieS
- Posts in topic: 34
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Zeker!Zamunda schreef: ↑04 nov 2021, 18:40Leuk! Schutkleurtje zo hè .HillieS schreef: ↑04 nov 2021, 13:53Het was even inzoomen en zoeken, maar gevonden!Zamunda schreef: ↑03 nov 2021, 19:51 Was ik gewoon vergeten om nog een paar foto'tjes te posten!
- Zamunda
Ja hè, gekke hond . Beetje jammer wel dat er in de achtertuin nog drie appelbomen staan en er geen stop op die hond zit . Ik zet dat stuk dan meestal maar af. In de zijtuin alleen dit boompje en ach, dan bestaat haar ontlasting maar een paar weken vrijwel geheel uit appel .
- Zamunda
Vandaag naar een soort van drukke winkelstraat geweest. Ik doe nog steeds aan acclimatiseren (met wat lekkers), dat begint al met even in de auto blijven zitten bij aankomst. Omdat we deze keer ook direct langs langsrijdend verkeer geparkeerd stonden ben ik ook even met open portier blijven zitten terwijl er (aan de andere kant) wat auto's voorbij reden. Toen op de arm meegenomen naar een plek waar de stoep breder was en toen mocht ie nog even op schoot voordat ik hem op de grond zou zetten. Ik had er een mooi plekje voor uitgezocht: een bloemenwinkel waar allemaal planten en houten bakken buiten stonden. Dat vond hij al snel interessant, hij klom van schoot en heeft toen alles uitgebreid onderzocht terwijl de auto's voorbij reden, heel erg leuk om te zien.
Rollators waren er in overvloed, wat wandelstokken, kinderwagens en verder nogal wat mensen en geluiden en dat maakt hem allemaal niets uit, het zijn echt de hardere geluiden van gemotoriseerd verkeer wat hem nog wat doet (maar dat gaat met de dag beter en is al een levensgroot verschil met vorige week, nog even en dan kijkt hij daar ook niet meer van op).
Bij een kruising even op deze bank gaan zitten. Ik wilde hem met zijn voorpootjes erop laten komen maar dat deed hij in eerste instantie niet en het duurde even voordat ik doorhad dat hij dat nog even te spannend vond ivm de auto's. Dus hem lekker wat gegeven voor gewoon daar zijn en toen kwam hij na een minuutje alsnog en kreeg hij er geen genoeg meer van. Knapperd .
We hebben nog even op een terrasje gezeten en het moeilijkste vond hij dat hij geen chocomel mocht . Protesteren joh . Lekker nog even wat aaitjes gehaald bij iemand, het ons vrij onmogelijk gemaakt om zonder morsen onze chocomel te drinken (we zaten op een bank en hij ook, hij kon er dus goed bij ) en de auto's aan zich voorbij laten komen.
Lekker op schoot en om zich heen aan het kijken (met zijn staande oren!)
Worstjes van de leuning halen
Hij wilde later nog per sé naar een bepaalde mevrouw toe aan de overkant van de weg en eenmaal daar aangekomen bleek die mevrouw honden te hebben (niet bij zich, maar ze rook ernaar) dus die geur moest hij opdoen .
Op het laatste stuk van de winkelstraat (op de terugweg) kreeg ik hem verdorie niet mee, mormel ging steeds weer de verkeerde kant op en wilde steeds de winkels in. En geen aandacht voor mij of de worst hè, hij wilde die winkels in . Telkens als ik hem weer een stukje verder had gezet ging hij weer terug . Toen heb ik hem maar even wat verder getild naar het stuk waar geen open deuren meer waren. Waar ik hem toen neerzette was het stuk waar ik hem op de heenweg gedragen had, daar ging hij treuzelen en toen ben ik gaan rennen en wilde hij wel samen rennen. Zo leuk om te zien want eerder werkte dat niet maar nu rende hij echt lekker met me mee. Hij liep ook helemaal mee tot de auto en in de auto was hij lekker tevreden. Het enige gemiemel wat er nog uitkwam was dat hij zo moe was en dan bij bochten 'gestoord' werd in zijn lighouding .
Oh ja, we stonden ook nog vooraan bij een dichte spoorwegovergang dus ik meteen raam opengedaan en hem lekker geïnteresseerd laten kijken en luisteren naar de langskomende trein ('station' ook weer gehad ).
Helemaal voldaan in de auto
Sinds vorige week dinsdag dus lekker bezig geweest met de weg die ik ingeslagen was om hem weer bekend te maken met de auto en de bewoonde wereld en een ruime week later gaat het al zo fijn, we hebben er echt ons ritme in gevonden en hij doet het er erg goed op. Morgen weer naar de hondenschool en overmorgen ergens op bezoek en dan eindelijk een rustdag .
Rollators waren er in overvloed, wat wandelstokken, kinderwagens en verder nogal wat mensen en geluiden en dat maakt hem allemaal niets uit, het zijn echt de hardere geluiden van gemotoriseerd verkeer wat hem nog wat doet (maar dat gaat met de dag beter en is al een levensgroot verschil met vorige week, nog even en dan kijkt hij daar ook niet meer van op).
Bij een kruising even op deze bank gaan zitten. Ik wilde hem met zijn voorpootjes erop laten komen maar dat deed hij in eerste instantie niet en het duurde even voordat ik doorhad dat hij dat nog even te spannend vond ivm de auto's. Dus hem lekker wat gegeven voor gewoon daar zijn en toen kwam hij na een minuutje alsnog en kreeg hij er geen genoeg meer van. Knapperd .
We hebben nog even op een terrasje gezeten en het moeilijkste vond hij dat hij geen chocomel mocht . Protesteren joh . Lekker nog even wat aaitjes gehaald bij iemand, het ons vrij onmogelijk gemaakt om zonder morsen onze chocomel te drinken (we zaten op een bank en hij ook, hij kon er dus goed bij ) en de auto's aan zich voorbij laten komen.
Lekker op schoot en om zich heen aan het kijken (met zijn staande oren!)
Worstjes van de leuning halen
Hij wilde later nog per sé naar een bepaalde mevrouw toe aan de overkant van de weg en eenmaal daar aangekomen bleek die mevrouw honden te hebben (niet bij zich, maar ze rook ernaar) dus die geur moest hij opdoen .
Op het laatste stuk van de winkelstraat (op de terugweg) kreeg ik hem verdorie niet mee, mormel ging steeds weer de verkeerde kant op en wilde steeds de winkels in. En geen aandacht voor mij of de worst hè, hij wilde die winkels in . Telkens als ik hem weer een stukje verder had gezet ging hij weer terug . Toen heb ik hem maar even wat verder getild naar het stuk waar geen open deuren meer waren. Waar ik hem toen neerzette was het stuk waar ik hem op de heenweg gedragen had, daar ging hij treuzelen en toen ben ik gaan rennen en wilde hij wel samen rennen. Zo leuk om te zien want eerder werkte dat niet maar nu rende hij echt lekker met me mee. Hij liep ook helemaal mee tot de auto en in de auto was hij lekker tevreden. Het enige gemiemel wat er nog uitkwam was dat hij zo moe was en dan bij bochten 'gestoord' werd in zijn lighouding .
Oh ja, we stonden ook nog vooraan bij een dichte spoorwegovergang dus ik meteen raam opengedaan en hem lekker geïnteresseerd laten kijken en luisteren naar de langskomende trein ('station' ook weer gehad ).
Helemaal voldaan in de auto
Sinds vorige week dinsdag dus lekker bezig geweest met de weg die ik ingeslagen was om hem weer bekend te maken met de auto en de bewoonde wereld en een ruime week later gaat het al zo fijn, we hebben er echt ons ritme in gevonden en hij doet het er erg goed op. Morgen weer naar de hondenschool en overmorgen ergens op bezoek en dan eindelijk een rustdag .
Re: Murphy ❤ Appeltjes en de drukte in
Die rust ben je zeker wel aan toe
Fijn om te lezen dat hij het zo goed doet en je zo lekker bezig bent. Ben benieuwd hoe de hondenschool gaat.
En wat is hij superknap met zijn staande oren! Die van Klets staan sinds gisteren ook ineens weer. En die van Roo zijn na een weekje hangen ook weer gaan staan.
Fijn om te lezen dat hij het zo goed doet en je zo lekker bezig bent. Ben benieuwd hoe de hondenschool gaat.
En wat is hij superknap met zijn staande oren! Die van Klets staan sinds gisteren ook ineens weer. En die van Roo zijn na een weekje hangen ook weer gaan staan.
- Zamunda
Uhuh, nogal .Sirene schreef: ↑04 nov 2021, 21:36 Die rust ben je zeker wel aan toe
Ben ook benieuwd naar morgen, hij is er inmiddels al twee keer geweest (maandag toen ik met Ravi les had en gisteren voor de introductieles) dus hij 'kent' het al en voelde zich er goed op z'n gemak. Maar morgen met andere honden in z'n buurt, dus dat is weer anders en vooral fijn qua socialisatie.
Ja goed hè zijn oren, het staat hem wel erg leuk moet ik zeggen. Maar ze zullen nog wel een tijdje alle kanten op gaan zo te lezen. Leuk dat ze bij Klets en Roo ook weer besloten hebben te gaan staan .
Die oren! Geweldig.
En wat grappig dat Lais zelf appeltjes gaat plukken. Hier hebben ze iets te veel sneeuwwitje gelezen en kijken ze me aan alsof ik ze vergiftigen wil als ik een stukje appel aanbiedt.
En wat grappig dat Lais zelf appeltjes gaat plukken. Hier hebben ze iets te veel sneeuwwitje gelezen en kijken ze me aan alsof ik ze vergiftigen wil als ik een stukje appel aanbiedt.
Oh wow wat begint het al een echte hond te worden! Ik vind het heel leuk om te lezen hoe hij is qua karakter en hoe je met hem bezig bent. Bij klinkt echt als de perfecte hond! ❤