Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
tibbie
Posts in topic: 5

Re: Meeko de pup

Bericht door tibbie »

Manuma schreef: 03 nov 2021, 20:06
tibbie schreef: 03 nov 2021, 12:04 Wat een leuk stel zo samen. Het lijkt me heerlijk om bij een pup een stabiele volwassen hond te hebben. Manu corrigeert zo netjes.
Dat is heel fijn! Ik vond het in het begin echt spannend omdat Manu vaak zo gespannen werd van Meeko’s aanwezigheid. Hij moest gewoon even wennen.
Tijdens de wandeling vandaag vond Meeko een zittende man op een bankje heel eng en durfde er niet langs. Manu is hem gaan halen :I: Daarna moest Meeko zijn spanning even kwijt in piranha-stand en rent Manu even met hem mee en tikt hem twee keer aan en zie je de rust weer terugkomen. Ik zou dat toch nooit zo mooi kunnen. Ik had altijd al de hoop dat er een pup zou komen als Manu er nog was, hij kan dat zo mooi, die communicatie op zo’n kalme manier. Ik denk dat het heel waardevol is voor Meeko.
Ik mis dat echt met 1 hond. Heb wel zo iets ervaren met mijn vorige hond, die gewoon niet van andere honden hield en angstig was. Ik vond een loslopende hond en heb hem in eerste instantie meegenomen naar huis, en later naar het politiebureau. De eigenaar heeft hem daar opgehaald en later kwamen we elkaar in het uitlaatgebied regelmatig tegen. Lhaki kon eigenlijk niet los, maar daar deed ik het af en toe toch. Toen er een grote hond aan kwam die hij niet kende ging hij er als een speer vandoor. De hond die ik gevonden had, ging achter hem aan en samen kwamen ze terug. Ik vond dat zo bijzonder. Qi is echt een 'honden-honden hond' en zou het super vinden om een maatje erbij te hebben.

Natuurlijk is Uma een groot gemis. Ik kan zo gauw geen knuffel-smilie vinden maar doe het maar met deze :J:
Afbeelding Afbeelding
Ipanema
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Wat zijn ze ongelooflijk zoet samen :hartjes:

Natuurlijk zal Meeko Uma nooit kunnen vervangen, maar ik denk dat jullie nog heel veel plezier gaan beleven aan dat ventje !
Zamunda
Posts in topic: 59
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 03 nov 2021, 20:06Tijdens de wandeling vandaag vond Meeko een zittende man op een bankje heel eng en durfde er niet langs. Manu is hem gaan halen :I: Daarna moest Meeko zijn spanning even kwijt in piranha-stand en rent Manu even met hem mee en tikt hem twee keer aan en zie je de rust weer terugkomen. Ik zou dat toch nooit zo mooi kunnen. Ik had altijd al de hoop dat er een pup zou komen als Manu er nog was, hij kan dat zo mooi, die communicatie op zo’n kalme manier. Ik denk dat het heel waardevol is voor Meeko.
Ik zat dit nog even te lezen en wil nog even zeggen dat ik dat altijd al zo bijzonder heb gevonden aan Manu :I: . Toen je alleen hem had (en hij nog erg jong was) speelde dat niet echt maar zeker sinds Uma kwam heb ik dat soort dingen af en toe gelezen van je en het is zó'n ontzettend bijzondere eigenschap van hem! Hij is echt met z'n roedelgenootje bezig (ook bij tijdelijke roedelgenootjes meen ik me te herinnneren, dus waar je vaker mee oploopt zoals bij de honden van Sulluna). Dat ie dan een andere hond afblokte bijvoorbeeld (daar had je toen een filmpje van dacht ik). En nu dus met Meeko, gaat ie hem halen :80: en daarna met hem rennen en aantikken :80: . Héél bijzonder. En zo'n rijkdom voor zowel jou als Meeko dat Manu er voor hem is :liefde: .

Lais is super met de smurf (en ook met angstige Willem en eigenlijk met alle eigen- en opvanghonden) maar echt nooit dat ze oog zou hebben voor een hond die uit angst achterblijft. Die is gewoon met haar eigen ding bezig en die komt alleen als ze denkt dat er wat te matten of te jagen valt :cool2: . Behalve dan als we op een smal pad lopen, dan loopt alles in een lintje en moét ze steeds even van voor naar achter lopen om te kijken of iedereen er nog is (zowel mens als hond) :I: . Maar verder dan dat gaat het dus niet :smile: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sirene
Posts in topic: 10

Bericht door Sirene »

Wat geweldig om te lezen van Manu :I: en wat goed dat je het ziet. Veel mensen zouden het niet eens zien denk ik.
K@ren
Posts in topic: 11
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Wat geweldig, zo'n hond als Manu. Zo mooi om te zien hoe hij zich om zijn roedelgenootje bekommerd.

Zo was ik ooit met een groep met mensen en honden op wandelvakantie in Zwitserland. Kenya zat in haar periode na de loopsheid en was niet echt op haar leukst en toen we een stroom moesten doorwaden durfde ze niet mee. Ik ergerde me, want wat zat ze nou weer tuttig te doen :boos: dus ik liep na een paar pogingen haar mee te krijgen gewoon door. Iedereen gaat, dus je komt toch wel :roll: :19:
Ik hield haar natuurlijk wel in de gaten en ineens loopt de Golden Retriever reu van de leiding, die al een eind verderop was, terug, naar haar toe. Hij staat bij haar en op een of andere manier loopt ze vervolgens zo met hem mee het stroompje over! Ik stond echt zo :hmmm: :80: :80: :80: Het was echt zo'n stabiele kalme reu, gewend aan steeds weer andere groepen, een leidersfiguur. Zo mooi om te zien.

En dan heb jij zelf zo'n hond :I:
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Het is echt fijn hoe het gaat tussen die twee, het klinkt echt heerlijk :E:
Ik zie dat hoofd van Meeko ook helemaal voor me in dat hoekje tegen de muur :LOL: :LOL:

Herkenbaar wat je schrijft over Uma, ik had dat in huis nadat Tobias overleed, hij vrat de laatste jaren echt alles wat hij te pakken kon krijgen, gewoon het eten van de borden van de kinderen, eten uit hun handen compleet met vingers, echt wel vervelend eigenlijk. Hij kwam ook altijd al het achtergebleven speelgoed aan ons brengen, dat was wel grappig en lief, ware het niet dat hij er onderweg altijd net te hard op beet waardoor alles gecrunched aankwam :mrgreen: Dat was wel wennen toen hij er niet meer was, in positieve zin, er wordt niks meer afgepakt of weg geschrokt, eigenlijk een verademing.
Neemt niet weg dat ik hem een tophondje vond en echt ontzetttend veel van hem hield :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Marc

Bericht door Marc »

Wat ontzettend schattig dat filmpje. Doet me heel erg denken aan Cleo en Eva. Cleo was natuurlijk een halve husky x podenco en was ook zo duidelijk en zo lief met Eva. Als Eva dan toch te ver ging kreeg ze wel op haar falie maar dan maakte Cleo dat meteen weer goed met een spelbuiging. Als Eva maar wist wie de baas was was alles echt zo schattig samen.

Vond nog een oud speelfilmpje van ze en vind dat er echt husky overeenkomsten zijn in het gedrag. Wat was Cleo toch een prachtig hondje als ik haar nu zo terugzie :I:

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/fRElUUUq6Ho" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Inge O
Posts in topic: 46
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Prachtig inderdaad :I: .
Manuma

Bericht door Manuma »

Even gauw tussen alle chaos door want het is weer van alle kanten aaaaaaaaaan vanavond :Q: Ik wil soms gillend het huis uit rennen en Manu mee redden :LOL:

Mijn nooit spelende hond :hartjes:
Vooral het einde vind ik zo mooi. Nu is het klaar in alle rust en toch heel veel respect van die kleine duivel.
Zamunda
Posts in topic: 59
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 05 nov 2021, 20:15 Even gauw tussen alle chaos door want het is weer van alle kanten aaaaaaaaaan vanavond :Q: Ik wil soms gillend het huis uit rennen en Manu mee redden :LOL:

Vooral het einde vind ik zo mooi. Nu is het klaar in alle rust en toch heel veel respect van die kleine duivel.
Oh wat een geluk :I: ! Zo mooi en die kleine weet precíes wat Manu's grens is.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O
Posts in topic: 46
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Heerlijk vooral ook voor Manu :ok: !
Diana
Posts in topic: 22
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Manuma schreef: 05 nov 2021, 20:15 Even gauw tussen alle chaos door want het is weer van alle kanten aaaaaaaaaan vanavond :Q: Ik wil soms gillend het huis uit rennen en Manu mee redden :LOL:

O heerlijk! :I: Lekker rennen samen!

'Mijn nooit spelende hond' :mrgreen: Amoz en Amy vragen zich af wat je daarmee bedoelt :scratch: :F:
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Haha Amoz is wel de uitzondering ja. Niet normaal hoe die twee los konden gaan :mrgreen: Dat mist Amoz vast wel, zo’n stormram!

Manu vindt het wel zwaar irritant dat Meeko wild met andere honden speelt. Niet! Druk! Doen! Staat ie zwaar brommend z’n mening te verkondigen. We hebben best veel pups in de wijk, een Bernerdoodle, Labradoodle, Hollandse herder, twee Boomers en een Tsjech. Meeko kan z’n lol op met al die wildebrassen.

Hij speelt alleen zachtjes met Manu, maar vandaag was de eerste keer dat hij Manu echt goed los kreeg :D
Alfilillo
Posts in topic: 19
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Wat ontzettend leuk! Heel goed, dat houdt Manu jong :D .
Zo mooi hoe Meeko even onderdanigheid laat zien na het spel. Hij heeft gróót respect voor zijn held, dat zie je wel.
Afbeelding
Soof
Posts in topic: 8
Welke: Zwitserse herder

Bericht door Soof »

Manuma schreef: 05 nov 2021, 20:32 Manu vindt het wel zwaar irritant dat Meeko wild met andere honden speelt. Niet! Druk! Doen! Staat ie zwaar brommend z’n mening te verkondigen.
Sorry, maar vergeleken met hoe Rex precies diezelfde mening aan het verkondigen was over Kay en Meeko is Manu ongetwijfeld reuze subtiel. :LOL:
*Esther
Posts in topic: 5
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Blije Manu! Heerlijk man!
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 4
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Wat een gouden voorbeeld is Manu voor Meeko :liefde: En driedubbel zo leuk dat dat Manu er ook nog lol in heeft om voorbeeld te zijn :hartjes:
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

wat een prachtig filmpje! Zo mooi hoe Manu duidelijk maakt dat het klaar is, en zo mooi hoe Meeko dat oppakt. :I:
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 31

Bericht door mijke »

Prachtig filmpje zeg! Eigenlijk gun je elke pup een Manu 🥰
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Echt zo leuk hoe zij samen spelen, heerlijk!! Zo leuk voor Manu zelf ook :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Diana
Posts in topic: 22
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Manuma schreef: 05 nov 2021, 20:32 Haha Amoz is wel de uitzondering ja. Niet normaal hoe die twee los konden gaan :mrgreen: Dat mist Amoz vast wel, zo’n stormram!
Ja, dat ei kan hij hier met de dames en ielige Arlo niet echt kwijt nee :mrgreen: En we komen ook al niet veel honden tegen, maar heel soms nog wel eens een flinke herder of husky en dan is het meteen dolle pret :cheer: Het móeten wel grote imposante reuen zijn, naar andere honden kijkt hij niet om.
Manuma schreef: 05 nov 2021, 20:32Manu vindt het wel zwaar irritant dat Meeko wild met andere honden speelt. Niet! Druk! Doen! Staat ie zwaar brommend z’n mening te verkondigen. We hebben best veel pups in de wijk, een Bernerdoodle, Labradoodle, Hollandse herder, twee Boomers en een Tsjech. Meeko kan z’n lol op met al die wildebrassen.

Hij speelt alleen zachtjes met Manu, maar vandaag was de eerste keer dat hij Manu echt goed los kreeg :D
Voor Meeko natuurlijk superleuk, zo veel speelmaatjes in de buurt, maar voor Manu klinkt het zwaar :lol1:
Mila had ook best veel speelmaatjes in de buurt van ongeveer haar leeftijd en die honden zijn allemaal voor altijd haar beste vrienden gebleven. Samen opgroeien en veel spelen schepte duidelijk een band.
Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 10
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

:I: Gaaf om ze zo heerlijk te zien spelen. Niets fijners dan blije hondenkoppies
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 32

Bericht door Smoushond »

Wat is Manu toch een heerlijke hond 😍 dat is een top combinatie die twee
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 26
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Dat spel samen is echt lief :I: knapperds.
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Manu speelt ook heel beheerst (weet niet of dat het nou de goede omschrijving is) je ziet gewoon echt dat hij hij het doet omdat Meeko het leuk vind, tenminste zo komt het op mij over.

Als Ushi of andere honden die ik ken spelen gaat dat veel onbeheerster.
Plaats reactie