Onze Barrie! Long time no see - update pag. 26

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Smoushond
Posts in topic: 28

Re: Onze Barrie! Fotobom Pag. 10

Bericht door Smoushond »

Wat een mooie foto ben ook benieuwd naar de rest 😉
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 12
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Yvette schreef: 30 okt 2021, 23:33 Hier zit ie naast een A4-tje :F:
Afbeelding
:I: :I: Ik wil ook een Freekie
Yvette
Posts in topic: 191
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Zomaar weer even wat plaatjes, was een druk weekje, ik heb niet zoveel foto's gemaakt. We zijn wel veel op wat drukkere plekken wezen lopen weer, het gaat echt steeds beter met andere honden ontmoeten. Eigenlijk gaat alles wel goed!

Hij heeft alleen een speel verbod met Freek, dat ging van leuk en voorzichtig naar steeds wilder, van beide kanten, tot Freek van de week bijna vermoord was. Barrie had hem 'gevangen' tot zijn eigen genoegen maar dat kwam er dus op neer dat hij er bovenop gedoken was, er op lag en Freek vast hield met zijn voorpoten. Ik viste hem er gelijk vanaf want ik stond er toevallig naast maar Freek bleef zo naar op z'n rug, half op z'n zij liggen dat ik echt dacht dat zijn rug gebroken was. Hij deed ook helemaal niks, lag helemaal verstijfd, zo naar! Ik tilde hem voorzichtig op en hij was zo afwezig, ik denk achteraf dat hij zich echt helemaal rot geschrokken was. Na een aantal minuten ontdooide hij weer en bleek er niks aan de hand maar dit kan echt niet nog een keer gebeuren. Gelukkig is Barrie wel heel gevoelig voor m'n stem dus als ik hem aanstalten zie maken tot spelen hoef ik alleen uhuh te zeggen en dan stopt ie direct. Freek nodigt hem -begrijpelijk- niet meer uit tot spel dus eigenlijk loopt het nu gewoon weer prima hier. Ze kunnen nog wel heel gezellig samen in de mand liggen, dat gaat prima. Er was geen kwade zin, het was gewoon echt lomp. :schrik:

Afbeelding

Afbeelding

Hij kan nog steeds lekker slapen, ik kan er uren naar kijken :I:
Afbeelding

Afbeelding

Samen met Jim even lekker relaxen
Afbeelding

Poseren met zijn drietjes vandaag :liefde:
Afbeelding

Afbeelding

Ik had Barrie in mijn Welkoop account aangemeld als nieuw huisdier, daarom kregen we een puppy pakket en dat gingen we even ophalen, dit is niet echt een topfoto maar hij vond het zo leuk daar, echt heerlijk om te zien. Hij liep een soort van te paraderen en wilde alle paden bekijken, hij was helemaal in zijn nopjes. Het pakket was ook leuk trouwens, ik mocht gewoon zelf een zak voer uitkiezen, maakte niet uit welk merk. Verder nog een speeltje en een zakje trainertjes. Echt de moeite!
Afbeelding

En toen was ie écht moe. We hadden zo'n drukke dag vandaag, eerst vanmorgen langs de trimsalon even Chupa wassen en een kopje thee drinken :mann: daarna naar de DA om te titeren, toen gingen we door naar de osteopaat met alle honden, thuis even een paar uur slapen, toen dus Welkoop en toen weer naar de DA om te enten.
Afbeelding

Nu maar hopen dat z'n neus morgen nog normaal recht staat :LOL:
Afbeelding
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda
Posts in topic: 72
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 05 nov 2021, 22:35Hij heeft alleen een speel verbod met Freek, dat ging van leuk en voorzichtig naar steeds wilder, van beide kanten, tot Freek van de week bijna vermoord was. Barrie had hem 'gevangen' tot zijn eigen genoegen maar dat kwam er dus op neer dat hij er bovenop gedoken was, er op lag en Freek vast hield met zijn voorpoten. Ik viste hem er gelijk vanaf want ik stond er toevallig naast maar Freek bleef zo naar op z'n rug, half op z'n zij liggen dat ik echt dacht dat zijn rug gebroken was. Hij deed ook helemaal niks, lag helemaal verstijfd, zo naar! Ik tilde hem voorzichtig op en hij was zo afwezig, ik denk achteraf dat hij zich echt helemaal rot geschrokken was.
Oeh dat is wel erg schrikken! Jammer dat het spelen niet meer kan, maar gelukkig zoekt Freek het zelf niet meer op en luistert Barrie goed. Maar wel meer opletten nu meer en wat meer scheiden als je er niet bij bent waarschijnlijk?

Fijn dat het zo goed gaat verder, genieten is dat :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Nee echt alleen laten durf ik even niet meer inderdaad. Gelukkig hebben ze allebei totaal geen moeite met de ren of bench en ben ik óf vrij en thuis óf op m'n werk en dan zijn ze sowieso niet echt alleen.
Als ik de kamer uit ga dan doe ik Barrie sowieso ergens waar hij geen stoute dingen kan doen. Ook wel zo veilig met de kinderen want soms bijt hij ook nog net even te hard of is ie zo enthousiast naar ze, vooral Ben vindt dat echt niet fijn als ie zo bovenop hem springt en dat kan ik wel begrijpen ook.

Maar nu klinkt het net alsof hij een kleine terrorist is maar dat is hij niet hoor, het is nog steeds heel leuk en gezellig. Op die paar korte momenten na :?
Groetjes Yvette
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 05 nov 2021, 23:51 Nee echt alleen laten durf ik even niet meer inderdaad. Gelukkig hebben ze allebei totaal geen moeite met de ren of bench en ben ik óf vrij en thuis óf op m'n werk en dan zijn ze sowieso niet echt alleen.
Als ik de kamer uit ga dan doe ik Barrie sowieso ergens waar hij geen stoute dingen kan doen. Ook wel zo veilig met de kinderen want soms bijt hij ook nog net even te hard of is ie zo enthousiast naar ze, vooral Ben vindt dat echt niet fijn als ie zo bovenop hem springt en dat kan ik wel begrijpen ook.
Oh en Freek zit nu niet meer standaard in de ren zeker, zoals in het begin nog wel het geval was? Dat scheelt natuurlijk, dan hoef je alleen maar Barrie in de ren te doen en is het al goed. Fijn dat je zo makkelijk kunt scheiden, scheelt een hoop gedoe.

Yvette schreef: 05 nov 2021, 23:51Maar nu klinkt het net alsof hij een kleine terrorist is maar dat is hij niet hoor, het is nog steeds heel leuk en gezellig. Op die paar korte momenten na :?
Voor mij niet hoor. Klinkt als een gewone pup die het prima doet!
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Nee klopt, Freek is weer vrij en werkt aan de opbouw van z'n spieren, mag weer mee wandelen en los door het huis. In principe mag hij alles weer. Hij is ook weer zichtbaar zo gelukkig, hij is veel blijer qua uitstraling, bijzonder om te zien. Ondanks dat ik geprobeerd heb om hem meer mee te nemen als met poot 1 was het bij lange na niet voldoende om hem echt gelukkig te maken. Hij wil gewoon rennen, daar wordt ie blij van! Fijn dat dat nu weer kan dus!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 06 nov 2021, 00:01 Nee klopt, Freek is weer vrij en werkt aan de opbouw van z'n spieren, mag weer mee wandelen en los door het huis. In principe mag hij alles weer. Hij is ook weer zichtbaar zo gelukkig, hij is veel blijer qua uitstraling, bijzonder om te zien. Ondanks dat ik geprobeerd heb om hem meer mee te nemen als met poot 1 was het bij lange na niet voldoende om hem echt gelukkig te maken. Hij wil gewoon rennen, daar wordt ie blij van! Fijn dat dat nu weer kan dus!
Zo blij voor jullie, gelukkig van die zorg af dat je hem niet gelukkig kon maken en nu weer kunt genieten van dat blije eitje.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 28

Bericht door Smoushond »

Wat zul je geschrokken zijn maar gelukkig was je erbij. Ze zijn ook zo lomp die pups
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Yvette schreef: 05 nov 2021, 22:35 Zomaar weer even wat plaatjes, was een druk weekje, ik heb niet zoveel foto's gemaakt. We zijn wel veel op wat drukkere plekken wezen lopen weer, het gaat echt steeds beter met andere honden ontmoeten. Eigenlijk gaat alles wel goed!

Hij heeft alleen een speel verbod met Freek, dat ging van leuk en voorzichtig naar steeds wilder, van beide kanten, tot Freek van de week bijna vermoord was. Barrie had hem 'gevangen' tot zijn eigen genoegen maar dat kwam er dus op neer dat hij er bovenop gedoken was, er op lag en Freek vast hield met zijn voorpoten. Ik viste hem er gelijk vanaf want ik stond er toevallig naast maar Freek bleef zo naar op z'n rug, half op z'n zij liggen dat ik echt dacht dat zijn rug gebroken was. Hij deed ook helemaal niks, lag helemaal verstijfd, zo naar! Ik tilde hem voorzichtig op en hij was zo afwezig, ik denk achteraf dat hij zich echt helemaal rot geschrokken was. Na een aantal minuten ontdooide hij weer en bleek er niks aan de hand maar dit kan echt niet nog een keer gebeuren. Gelukkig is Barrie wel heel gevoelig voor m'n stem dus als ik hem aanstalten zie maken tot spelen hoef ik alleen uhuh te zeggen en dan stopt ie direct. Freek nodigt hem -begrijpelijk- niet meer uit tot spel dus eigenlijk loopt het nu gewoon weer prima hier. Ze kunnen nog wel heel gezellig samen in de mand liggen, dat gaat prima. Er was geen kwade zin, het was gewoon echt lomp. :schrik:

Afbeelding

Afbeelding

Hij kan nog steeds lekker slapen, ik kan er uren naar kijken :I:
Afbeelding

Afbeelding

Samen met Jim even lekker relaxen
Afbeelding

Poseren met zijn drietjes vandaag :liefde:
Afbeelding

Afbeelding

Ik had Barrie in mijn Welkoop account aangemeld als nieuw huisdier, daarom kregen we een puppy pakket en dat gingen we even ophalen, dit is niet echt een topfoto maar hij vond het zo leuk daar, echt heerlijk om te zien. Hij liep een soort van te paraderen en wilde alle paden bekijken, hij was helemaal in zijn nopjes. Het pakket was ook leuk trouwens, ik mocht gewoon zelf een zak voer uitkiezen, maakte niet uit welk merk. Verder nog een speeltje en een zakje trainertjes. Echt de moeite!
Afbeelding

En toen was ie écht moe. We hadden zo'n drukke dag vandaag, eerst vanmorgen langs de trimsalon even Chupa wassen en een kopje thee drinken :mann: daarna naar de DA om te titeren, toen gingen we door naar de osteopaat met alle honden, thuis even een paar uur slapen, toen dus Welkoop en toen weer naar de DA om te enten.
Afbeelding

Nu maar hopen dat z'n neus morgen nog normaal recht staat :LOL:
Afbeelding
Oooooooooooooo arme Freek :80:

Ik denk dat je Freek maar moet herplaatsen :mann: :mann: :mann: :mann: :mann: :mann: :mann: :mann: :mann: :mann: :mann: :mann:
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

:LOL: :LOL: :LOL: je bent nummer 24 op de lijst geloof ik :schrik: ik zal je eerlijk zeggen dat ik daar een paar maanden geleden wel eens over heb gedacht, je moet met hem altijd zo enorm op je hoede zijn omdat hij zo kwetsbaar is, ik vroeg me echt een beetje af of hij bij ons wel op z'n plaats zit. Maar ik kan het m'n mannen echt niet aan doen, ze zijn zo vreselijk gek op hem, we moeten maar gewoon voorzichtig doen en ons aanpassen.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

We zijn net weer op de kinderboerderij geweest waar we een paar weken terug met alle puppies waren. Dat was me spannend joh, al die beesten daar! Hij was overal mee bezig in de omgeving, hij wil een speurhond worden denk ik. Of zal ik zeggen sleurhond :schrik: Hij kan echt lekker trekken aan de riem en contact maken ho maar, moeten we nog wat meer aan werken zeg maar :hmmm:

Hij is nu lekker aan het slapen, zoveel indrukken weer opgedaan, ik denk dat ie wel even onder de pannen is nu :slaap2:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Yvette
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 13

Bericht door K@ren »

Haha, Barrie bij die glijbaan, het is maar goed dat hij vast zit. Zo is de (volwassen) Tervuerense Herder uit mijn jeugd ooit achter ons kinderen aan de glijbaan afgegaan. Tja, je moet je 'schaapjes' toch bijeenhouden als rechtgeaarde herder :pffff:
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ja hij wilde er echt heel graag vanaf!! :LOL: gekke hond!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Yvette schreef: 06 nov 2021, 15:03 :LOL: :LOL: :LOL: je bent nummer 24 op de lijst geloof ik :schrik: ik zal je eerlijk zeggen dat ik daar een paar maanden geleden wel eens over heb gedacht, je moet met hem altijd zo enorm op je hoede zijn omdat hij zo kwetsbaar is, ik vroeg me echt een beetje af of hij bij ons wel op z'n plaats zit. Maar ik kan het m'n mannen echt niet aan doen, ze zijn zo vreselijk gek op hem, we moeten maar gewoon voorzichtig doen en ons aanpassen.
goffer, wie zijn de 23 andere :hmmm: dan moet ik maar cake gaan bakken :mann:
Sirene
Posts in topic: 17

Bericht door Sirene »

Leuke avonturen weer voor Barrie!
Die aandacht voor jou komt wel hoor als hij klaar is met de omgeving. Z'n koppie was waarschijnlijk te druk.
Misschien wil Arno wel gaan canicrossen straks met hem? :mrgreen:
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Sirene schreef: 06 nov 2021, 17:59 Leuke avonturen weer voor Barrie!
Die aandacht voor jou komt wel hoor als hij klaar is met de omgeving. Z'n koppie was waarschijnlijk te druk.
Misschien wil Arno wel gaan canicrossen straks met hem? :mrgreen:
Ja ik ben daar ook niet bang voor, het is nu alleen soms wat lastig, ik leer hem liever niet trekken.
Ik heb net het uitlaatrondje steeds hele stukken gerend met hem (uitlaten zelf doet ie toch alleen recht voor de deur of in de tuin :Q:) , dan kijkt hij me tijdens het rennen bijna continu met zo'n blij gezicht aan alsof ie wil zeggen 'dit is wel echt gaaf hè?! :cheer: ' aandacht genoeg dan en hij houdt ook best een heel keurig tempo aan, in ieder geval redelijk aangepast aan mij. Hij vindt denk ik dat ik normaal gewoon niet hard genoeg ga :hmmm: :LOL:

Ik ga Arno nog wel enthousiast krijgen voor dogsuvivals denk ik, hij is nu ook steeds aan het kijken voor die family edities van Strong Viking, de eerste staat al op de agenda dus dan is met de hond straks ook superleuk :E:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 17

Bericht door Sirene »

Oh ik dacht dat je speciaal een tuigje aanhad zodat hij wel mocht trekken.
Ik zweer erbij hoor. Tuig waar je aan mag trekken, aan de halsband netjes lopen. Zeker met de kinderen of andere honden mee op stap ideaal omdat dan consequent blijven wel erg lastig zo niet onmogelijk is.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hahahaha, die foto op de glijbaan :LOL: !

Yvette schreef: 06 nov 2021, 15:29 We zijn net weer op de kinderboerderij geweest waar we een paar weken terug met alle puppies waren. Dat was me spannend joh, al die beesten daar! Hij was overal mee bezig in de omgeving, hij wil een speurhond worden denk ik. Of zal ik zeggen sleurhond :schrik: Hij kan echt lekker trekken aan de riem en contact maken ho maar, moeten we nog wat meer aan werken zeg maar :hmmm:
Ik zat ook al te mopperen de afgelopen week, nu hij vrijer wordt is op bepaalde momenten het contact echt helemaal weg, is wel even schakelen :LOL: . Ik heb nog tegen hem gezegd dat hij een herder is en altijd oog voor mij moet hebben, maar hij had het te druk om het te horen :hmmm: .
En omdat ik niet wil dat er getrokken wordt til ik hem dan op om hem een stukje verder neer te zetten maar dan loopt ie gewoon wéér de kant op die ik niet wil :') . Wat is er met de plakpuppies gebeurd :mann: ?
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 9
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Hij wordt echt met de week mooier :I:

Freek is misschien wel het schattigste hondje dat ik ooit heb gezien. Kan zo in een Disneyfilm.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 40
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 06 nov 2021, 19:37 En omdat ik niet wil dat er getrokken wordt til ik hem dan op om hem een stukje verder neer te zetten maar dan loopt ie gewoon wéér de kant op die ik niet wil :') . Wat is er met de plakpuppies gebeurd :mann: ?
Neem je dat 'niet trekken' niet wat té letterlijk? Jij mag wel een signaal geven natuurlijk, dus hem meenemen jouw kant op aan de lange lijn kan toch geen probleem zijn?
Inge O
Posts in topic: 40
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 06 nov 2021, 19:41 Kan zo in een Disneyfilm.
Ja, hahaha, klopt :mrgreen: !
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 06 nov 2021, 20:02
Zamunda schreef: 06 nov 2021, 19:37 En omdat ik niet wil dat er getrokken wordt til ik hem dan op om hem een stukje verder neer te zetten maar dan loopt ie gewoon wéér de kant op die ik niet wil :') . Wat is er met de plakpuppies gebeurd :mann: ?
Neem je dat 'niet trekken' niet wat té letterlijk? Jij mag wel een signaal geven natuurlijk, dus hem meenemen jouw kant op aan de lange lijn kan toch geen probleem zijn?
Dat zou kunnen. En toch ga ik hem in dit stadium nog geen druk geven op z'n tuig om hem een kant op te krijgen. Enige moment dat ik er druk op laat komen is als hij de verkeerde kant opgaat en ik hem begrens en dan (recht achter hem) wacht toch hij weer naar me toekomt. Onder andere ivm veiligheid, ik wil namelijk niet dat hij een keer tegen gaat trekken en zo uit z'n tuig schiet met verkeer om ons heen.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

billy schreef: 06 nov 2021, 20:19En straks til je je een breuk met een hond die trekt. :proest:
Dat zie ik dan wel weer :pffff: . Nee ik ben natuurlijk bezig om hem aan te leren wat ik wil zien, en daar komt in de nabije toekomst natuurlijk ook bij dat ik hem meer zal begrenzen, maar voor nu heb/zie ik daar nog geen reden toe. Hij is net drie keer een paar meter bij me vandaan gelopen en de 'verkeerde' kant op.
Afbeelding
Hondenpoot
Posts in topic: 16

Bericht door Hondenpoot »

Wat een leuke foto’s weer. Gave kinderboerderij ook!

En dat met Freek, jeetje, schrikken!
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Plaats reactie