Nanna schreef: ↑08 nov 2021, 10:37
Ik vind dat door het dolle heen juist leuk. Het is toch een eer dat ze het zo heerlijk vinden met je mee te mogen? Als ze mee uit gaan staan we met zijn viertjes te gillen en te joelen in de gang. En dan helemaal blij van zin mee naar buiten
Jaap gilt tot ie het startsein krijgt. Zelfs als ik Sjaak zijn tuigje pak, probeert hij daar zijn te dikke snuit in te proppen.
Tuig! Past hoor! Ik ga mee!
"Jij blijft en bek dicht" snapt ie prima en met een paar seconden spanning of teleurstelling kan ie ook prima leven.
Zus gaat altijd direct nadat Jaap terugkomt van het fietsen. Dan staat ze letterlijk te trappelen en te tollen
Nanna schreef: ↑08 nov 2021, 09:31
Ik zeg altijd wat ik ga doen. Jas aan is gespitste oren maar als ik dan zeg ‘vrouwtje gaat even boodschappen doen’ dan zakken de oren weer en druipen ze af.
Dat doe ik dus ook.
Jas aan, alle honden staan op en lopen richting de gang.
Ik zeg 'Nee, ik ga boodschappen doen' of 'Nee, niet nu'.
Eigenlijk werkt het woordje Nee al voldoende.
Alles mee of alles thuisblijven doet hier ook geen hond moeilijk over, het was (nu dus niet meer) een deel ervan mee en de rest thuisblijven die een periode moeilijker was.
Dat zijn ze nu allang weer vergeten, ze doen alleen nog hysterisch als ze allemaal tegelijk mee mogen en dat vind ik alleen maar gezellig .
De heren weten prima wat de boodschappentas betekent. Of de nette rugzak. Zaai. Mogen niet mee. Zucht.
Logi ziet het al aan de manier waarop ik opsta, dan komt hij niet eens van zijn plek. Brimi komt hoopvol aansjouwen maar draait gelijk om als hij doorheeft dat het niks wordt.
Wel mee mogen is stennis trappen, dwz Brimi rent rondjes met een schoen of een Croc van mij, of als ik snel genoeg ben met een speeltje van hemzelf, douwt dat in Logi's gezicht en woeft er omheen. Logi doet een paar kefjes en gaat bij de tuigen staan.
Nanna schreef: ↑08 nov 2021, 09:31
Ik zeg altijd wat ik ga doen. Jas aan is gespitste oren maar als ik dan zeg ‘vrouwtje gaat even boodschappen doen’ dan zakken de oren weer en druipen ze af.
Dat doe ik dus ook.
Jas aan, alle honden staan op en lopen richting de gang.
Ik zeg 'Nee, ik ga boodschappen doen' of 'Nee, niet nu'.
Eigenlijk werkt het woordje Nee al voldoende.
Alles mee of alles thuisblijven doet hier ook geen hond moeilijk over, het was (nu dus niet meer) een deel ervan mee en de rest thuisblijven die een periode moeilijker was.
Dat zijn ze nu allang weer vergeten, ze doen alleen nog hysterisch als ze allemaal tegelijk mee mogen en dat vind ik alleen maar gezellig .
Ik kan alleen Nikki niet 'alleen' thuislaten.
Als ik een van de anderen mee wil nemen staat zij ook in de startblokken.
Laat ik haar thuis dan is het niets anders dan piepen, rondjes sjouwen, tegen de deuren opstaan.
En dan is meneer Mellow dus gewoon thuis
Daar ben ik dus nog mee aan het oefenen.
Nog tips?
Mellow schreef: ↑08 nov 2021, 13:26
Laat ik haar thuis dan is het niets anders dan piepen, rondjes sjouwen, tegen de deuren opstaan.
Maar weet je zeker dat ze ook zo doet als er niemand thuis is?
Mellow schreef: ↑08 nov 2021, 13:26
Maar weet je zeker dat ze ook zo doet als er niemand thuis is?
Ja, dan zit ze in de bench te piepen en te janken.
Precies.
Waarom zou hij niet mogen snappen wat je jas pakken betekent?
Taktieken die zich baseren op het piepelen van je hond zodat hij niet "voelt" dat je weg gaat wijs ik van de hand, hoor.
Maar ja, het moet allemaal weer snel en binnen de kaders van wat je al had.
Ik geloof het wel weer.
Heb je het nu over mij ? Ik moet helemaal niks snel en heb een oppas in huis wonen dus wat lul je nou
En ik schrijf alleen wat ze op puppycursus zeggen niet dat ik dat ga doen
Ik schrijf toch dat ik bewust wegga en Bertus me laat uitzwaaien
Stap voor stap eerst bij de oppas zonder mij en dan bij de oppas met oppas uit zicht enz
Slimme Bertus reageert op mijn crocks als ik mijn laarzen uit doe en die gekke lelijke crocks aantrek is het goed en gaat hij rustig liggen in de bench . Als ik met laarzen de bench verlaat om bijvoorbeeld meteen Heavy even uit te laten dan gaat het alarm af