Meeko de pup
Re: Meeko de pup
Prachtig, dat filmpje
- HillieS
- Posts in topic: 18
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat leuk dat filmpje!
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Golden retriever
Je gunt toch eigenlijk elke pup (of eigenlijk elke hond) een eigen Manu
Wat mooi! En dat terwijl ze elkaar dus helemaal niet zo goed kendentibbie schreef: ↑04 nov 2021, 01:12 Ik mis dat echt met 1 hond. Heb wel zo iets ervaren met mijn vorige hond, die gewoon niet van andere honden hield en angstig was. Ik vond een loslopende hond en heb hem in eerste instantie meegenomen naar huis, en later naar het politiebureau. De eigenaar heeft hem daar opgehaald en later kwamen we elkaar in het uitlaatgebied regelmatig tegen. Lhaki kon eigenlijk niet los, maar daar deed ik het af en toe toch. Toen er een grote hond aan kwam die hij niet kende ging hij er als een speer vandoor. De hond die ik gevonden had, ging achter hem aan en samen kwamen ze terug. Ik vond dat zo bijzonder. Qi is echt een 'honden-honden hond' en zou het super vinden om een maatje erbij te hebben.
Ja, hij is een bijzondere hond Heel vaak kan ik hem wel achter het behang plakken maar als je eenmaal in zijn kring zit ben je binnen. Hij is ontzettend loyaal. Dat maakt hem soms ook wel wat overbezorgd maar gelukkig is hij ook wel weer zo stabiel dat hij altijd snel herstelt. Ik zie dat in Meeko ook wel terug, die is natuurlijk wel wat meer stuiterbalZamunda schreef: ↑04 nov 2021, 07:20 Ik zat dit nog even te lezen en wil nog even zeggen dat ik dat altijd al zo bijzonder heb gevonden aan Manu . Toen je alleen hem had (en hij nog erg jong was) speelde dat niet echt maar zeker sinds Uma kwam heb ik dat soort dingen af en toe gelezen van je en het is zó'n ontzettend bijzondere eigenschap van hem! Hij is echt met z'n roedelgenootje bezig (ook bij tijdelijke roedelgenootjes meen ik me te herinnneren, dus waar je vaker mee oploopt zoals bij de honden van Sulluna). Dat ie dan een andere hond afblokte bijvoorbeeld (daar had je toen een filmpje van dacht ik). En nu dus met Meeko, gaat ie hem halen en daarna met hem rennen en aantikken . Héél bijzonder. En zo'n rijkdom voor zowel jou als Meeko dat Manu er voor hem is .
Lais is super met de smurf (en ook met angstige Willem en eigenlijk met alle eigen- en opvanghonden) maar echt nooit dat ze oog zou hebben voor een hond die uit angst achterblijft. Die is gewoon met haar eigen ding bezig en die komt alleen als ze denkt dat er wat te matten of te jagen valt . Behalve dan als we op een smal pad lopen, dan loopt alles in een lintje en moét ze steeds even van voor naar achter lopen om te kijken of iedereen er nog is (zowel mens als hond) . Maar verder dan dat gaat het dus niet .
Oh Sta je daar als baasje en krijgt een vreemde hond haar wel mee haha! Die reu zal wel alle rust uitgestraald hebben, mooi hoorK@ren schreef: ↑04 nov 2021, 21:42 Wat geweldig, zo'n hond als Manu. Zo mooi om te zien hoe hij zich om zijn roedelgenootje bekommerd.
Zo was ik ooit met een groep met mensen en honden op wandelvakantie in Zwitserland. Kenya zat in haar periode na de loopsheid en was niet echt op haar leukst en toen we een stroom moesten doorwaden durfde ze niet mee. Ik ergerde me, want wat zat ze nou weer tuttig te doen dus ik liep na een paar pogingen haar mee te krijgen gewoon door. Iedereen gaat, dus je komt toch wel
Ik hield haar natuurlijk wel in de gaten en ineens loopt de Golden Retriever reu van de leiding, die al een eind verderop was, terug, naar haar toe. Hij staat bij haar en op een of andere manier loopt ze vervolgens zo met hem mee het stroompje over! Ik stond echt zo Het was echt zo'n stabiele kalme reu, gewend aan steeds weer andere groepen, een leidersfiguur. Zo mooi om te zien.
En dan heb jij zelf zo'n hond
Wat een mooi filmpje! Eva was wel wild zeg, dat moet Meeko hier niet doen. Die had veel eerder op zijn kop gekregenMarc schreef: ↑05 nov 2021, 11:02 Wat ontzettend schattig dat filmpje. Doet me heel erg denken aan Cleo en Eva. Cleo was natuurlijk een halve husky x podenco en was ook zo duidelijk en zo lief met Eva. Als Eva dan toch te ver ging kreeg ze wel op haar falie maar dan maakte Cleo dat meteen weer goed met een spelbuiging. Als Eva maar wist wie de baas was was alles echt zo schattig samen.
Vond nog een oud speelfilmpje van ze en vind dat er echt husky overeenkomsten zijn in het gedrag. Wat was Cleo toch een prachtig hondje als ik haar nu zo terugzie
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/fRElUUUq6Ho" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Cleo was wel prachtig! Heb je niet nog meer foto's van haar?
Manu leeft helemaal op. Hij daagt Meeko zelfs uit en eet dan lekker puppyhoofd
Een beetje maar
Hij past echt zijn spel aan aan de hond waarmee hij speelt. Er loopt hier ook een Staff x Border collie teefje en dan beuken ze zo hard tegen elkaar aan dat je POK! BOEF! BOM! hoort Soms denk ik zelfs duizeligheid te zien haha! Met Meeko is hij wel voorzichtig ja.
AhhhGoldenGizmo schreef: ↑08 nov 2021, 20:24 Je gunt toch eigenlijk elke pup (of eigenlijk elke hond) een eigen Manu
Hij is echt een wereldhond vind ik. Mijn schaduw, echt mijn tweede helft. Ik ben hem ook zo dankbaar wat hij voor Uma heeft gedaan en hij was toen zelf nog zo jong. Echt een grote lieverd is het.
- runninggirl
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
Update tijd!
Meeko is alweer 12,5 week, mijn hemel. Hij weegt 9,6 kg. Hij is al zo flink!
Pfoe, wat hebben we allemaal gedaan?
Meeko en Manu slapen in hun eigen kamer. Dat gaat supergoed en Meeko heeft alleen af en toe nog een plas op de puppymat gedaan. Ik laat dat gewoon even zo, want ik slaap al weinig en het begon me echt op te breken 's nachts de wekker te zetten. Hij doet het verder keurig met aangeven dat hij wat moet. Hij wil zelfs al liever niet meer in de tuin plassen maar echt even naar buiten.
Zijn schattige puppydrolletjes worden al heuse drollen. Mijn puppy
En wat ben ik aan de andere kant blij dat hij groter wordt
Ik wilde een actieve en fanatieke hond, nou HIER! Die heb ik hoor. Hij staat aaaaaan.
Zodra we gaan wandelen is hij BLIJ. Ik ben niet zo'n ochtendmens Dus ik pak gewoon even door, hop tuig om, riem erom en als ik de deur open doe moet je niet in de weg staan. Verder maakt het me allemaal niet uit. Meeko heeft al helemaal door hoe het werkt. Even een knuffel en een kus als ik beneden kom en hop naar buiten. Daar is het feest en moet je stokjes verzamelen Hij rent grommend en grauwend achter Manu aan want hij wil hem zó graag pakken maar dat mag niet. Manu moppert dan wat en zo vervolgen we onze weg.
Er wonen heel veel honden in onze buurt en het wemelt nu van de pups. We komen altijd wel wat tegen en Meeko vindt alles leuk en gezellig. Hij wacht wel altijd even af wat voor vlees hij in de kuip heeft dus dat is supernetjes. De andere eigenaren krijgen hun hond nooit meer mee natuurlijk, maar als ik verder loop en hem roep komt hij ALTIJD Zo knap. Ik ben dat natuurlijk helemaal niet gewend, maar ik ben echt zijn aller-allerbelangrijkste persoon op de héle wereld.
Koekjes hoeven niet eens; zég wat tegen me en ik ben zó'n blije pup! Echt heerlijk.
Om de week op maandag werken wij beide op ons kantoor en moeten de honden helaas even alleen blijven. Ik had via via een heel leuke mevrouw gesproken die sinds kort een uitlaatservice heeft en zij doet dat ook individueel. Ik heb haar gevraagd Manu en Meeko uit te laten en wat aandacht te geven als wij die dag weg zijn en dat bevalt heel goed! Ze heeft ook ervaring met Kelpies en geeft ook les in schapendrijven dus dat gaan we ook zeker nog doen. Nog even groter worden.
Hij had gisteren een leuke verrassing voor haar gemaakt
Hij staat sowieso graag af en toe even heel graag aan, aan, aan
(hij heeft hier Manu zijn mand al uit elkaar getrokken, vandaar de bende)
's Avonds nemen we hem bij ons op de bank, dan gaat hij direct in relaxstand en gaat hij heerlijk slapen. Altijd probeert hij in je te kruipen, echt gezellig zo'n knuffelpuppy.
Gisterochtend was ons zoontje, R, veel te vroeg wakker geworden dus mijn hele schema lag in de war. Licht chaotisch en achterop schema kwam ik beneden en wilde de honden pakken om te gaan wandelen. Het was nog donker, ik open de deur en Manu schoot als eerste die kamer uit de hal op. Dat is gek, meestal ligt hij nog even. Meeko besprong me wildenthousiast als altijd en hing al in de riem. Ik deed het licht aan en Twee heel grote plassen diarree en allemaal kleine hondenpootjes, ook op mijn broek
Manu had last gehad van zijn darmen, die arme ziel komt ons meestal wakker maken als hij moet maar hij zat nu opgesloten met Meeko. En Meeko, nergens vies van, heeft daar doorheen gebanjerd en had alles ondergestempeld Kon ik met mijn chaoskop ook de vloer nog schoonmaken en me weer omkleden. Mijn hemel
Hij is zo'n heerlijk hondje, echt een blije gup. Deze week weer titeren.
Oh! We zijn dit weekend ook voor het eerst naar het strand geweest. Ik heb hem over het mulle stuk getild en wel drie keer een gebit in m'n gezicht gehad waardoor ik nu een heel grote snee in mijn lip heb Op het harde zand mocht hij los met Manu en met Marvel, de hond van mijn zus. Marvel is zijn grote stoeivriend en is na elk bezoek heel wat plukken haar kwijt. Meeko heeft denk ik zo'n 45 minuten rondgerend en in Marvel gehangen. Ik zag dat hij wat moe werd dus had ik hem even opgetild tussendoor maar daar was hij het echt niet mee eens. Ik kon hem nog net aan z'n achterpoten grijpen om een val te voorkomen en daarna zat hij dus weer met dat gebit om mijn gezicht geklemd Ja doei, ga jij maar lekker zelf lopen dan. Om vervolgens tijdens de koffie in het restaurant in een diepe slaap te vallen met zijn kop op tafel. Hij wilde dus echt niet op de grond gaan liggen, wel bovenop Manu maar die begon luid te brommen Dus hop, op schoot en snurken maar
Ik heb Meeko de hele dag niet meer gehoord, dat gaan we dus vaker doen
We doen ook al stukjes trekken oefenen aan de riem, hij is echt een natuurtalent hoor. Wat een fanatiekeling!
En we hebben de sleutel van ons nieuwe huis. Tijdens ons bezoek was Manu héél speels, ze hebben de hele tijd gespeeld. Echt leuk. We gaan ze nog vaak meenemen en ze kunnen alle kanten op. Mijn zoontje vindt het fantastisch als ze spelen
En nu even de foto's via telefoon proberen toe te voegen
Voor de uitlaat dus
Meeko is alweer 12,5 week, mijn hemel. Hij weegt 9,6 kg. Hij is al zo flink!
Pfoe, wat hebben we allemaal gedaan?
Meeko en Manu slapen in hun eigen kamer. Dat gaat supergoed en Meeko heeft alleen af en toe nog een plas op de puppymat gedaan. Ik laat dat gewoon even zo, want ik slaap al weinig en het begon me echt op te breken 's nachts de wekker te zetten. Hij doet het verder keurig met aangeven dat hij wat moet. Hij wil zelfs al liever niet meer in de tuin plassen maar echt even naar buiten.
Zijn schattige puppydrolletjes worden al heuse drollen. Mijn puppy
En wat ben ik aan de andere kant blij dat hij groter wordt
Ik wilde een actieve en fanatieke hond, nou HIER! Die heb ik hoor. Hij staat aaaaaan.
Zodra we gaan wandelen is hij BLIJ. Ik ben niet zo'n ochtendmens Dus ik pak gewoon even door, hop tuig om, riem erom en als ik de deur open doe moet je niet in de weg staan. Verder maakt het me allemaal niet uit. Meeko heeft al helemaal door hoe het werkt. Even een knuffel en een kus als ik beneden kom en hop naar buiten. Daar is het feest en moet je stokjes verzamelen Hij rent grommend en grauwend achter Manu aan want hij wil hem zó graag pakken maar dat mag niet. Manu moppert dan wat en zo vervolgen we onze weg.
Er wonen heel veel honden in onze buurt en het wemelt nu van de pups. We komen altijd wel wat tegen en Meeko vindt alles leuk en gezellig. Hij wacht wel altijd even af wat voor vlees hij in de kuip heeft dus dat is supernetjes. De andere eigenaren krijgen hun hond nooit meer mee natuurlijk, maar als ik verder loop en hem roep komt hij ALTIJD Zo knap. Ik ben dat natuurlijk helemaal niet gewend, maar ik ben echt zijn aller-allerbelangrijkste persoon op de héle wereld.
Koekjes hoeven niet eens; zég wat tegen me en ik ben zó'n blije pup! Echt heerlijk.
Om de week op maandag werken wij beide op ons kantoor en moeten de honden helaas even alleen blijven. Ik had via via een heel leuke mevrouw gesproken die sinds kort een uitlaatservice heeft en zij doet dat ook individueel. Ik heb haar gevraagd Manu en Meeko uit te laten en wat aandacht te geven als wij die dag weg zijn en dat bevalt heel goed! Ze heeft ook ervaring met Kelpies en geeft ook les in schapendrijven dus dat gaan we ook zeker nog doen. Nog even groter worden.
Hij had gisteren een leuke verrassing voor haar gemaakt
Hij staat sowieso graag af en toe even heel graag aan, aan, aan
(hij heeft hier Manu zijn mand al uit elkaar getrokken, vandaar de bende)
's Avonds nemen we hem bij ons op de bank, dan gaat hij direct in relaxstand en gaat hij heerlijk slapen. Altijd probeert hij in je te kruipen, echt gezellig zo'n knuffelpuppy.
Gisterochtend was ons zoontje, R, veel te vroeg wakker geworden dus mijn hele schema lag in de war. Licht chaotisch en achterop schema kwam ik beneden en wilde de honden pakken om te gaan wandelen. Het was nog donker, ik open de deur en Manu schoot als eerste die kamer uit de hal op. Dat is gek, meestal ligt hij nog even. Meeko besprong me wildenthousiast als altijd en hing al in de riem. Ik deed het licht aan en Twee heel grote plassen diarree en allemaal kleine hondenpootjes, ook op mijn broek
Manu had last gehad van zijn darmen, die arme ziel komt ons meestal wakker maken als hij moet maar hij zat nu opgesloten met Meeko. En Meeko, nergens vies van, heeft daar doorheen gebanjerd en had alles ondergestempeld Kon ik met mijn chaoskop ook de vloer nog schoonmaken en me weer omkleden. Mijn hemel
Hij is zo'n heerlijk hondje, echt een blije gup. Deze week weer titeren.
Oh! We zijn dit weekend ook voor het eerst naar het strand geweest. Ik heb hem over het mulle stuk getild en wel drie keer een gebit in m'n gezicht gehad waardoor ik nu een heel grote snee in mijn lip heb Op het harde zand mocht hij los met Manu en met Marvel, de hond van mijn zus. Marvel is zijn grote stoeivriend en is na elk bezoek heel wat plukken haar kwijt. Meeko heeft denk ik zo'n 45 minuten rondgerend en in Marvel gehangen. Ik zag dat hij wat moe werd dus had ik hem even opgetild tussendoor maar daar was hij het echt niet mee eens. Ik kon hem nog net aan z'n achterpoten grijpen om een val te voorkomen en daarna zat hij dus weer met dat gebit om mijn gezicht geklemd Ja doei, ga jij maar lekker zelf lopen dan. Om vervolgens tijdens de koffie in het restaurant in een diepe slaap te vallen met zijn kop op tafel. Hij wilde dus echt niet op de grond gaan liggen, wel bovenop Manu maar die begon luid te brommen Dus hop, op schoot en snurken maar
Ik heb Meeko de hele dag niet meer gehoord, dat gaan we dus vaker doen
We doen ook al stukjes trekken oefenen aan de riem, hij is echt een natuurtalent hoor. Wat een fanatiekeling!
En we hebben de sleutel van ons nieuwe huis. Tijdens ons bezoek was Manu héél speels, ze hebben de hele tijd gespeeld. Echt leuk. We gaan ze nog vaak meenemen en ze kunnen alle kanten op. Mijn zoontje vindt het fantastisch als ze spelen
En nu even de foto's via telefoon proberen toe te voegen
Voor de uitlaat dus
- Gudrun
- Posts in topic: 5
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Owwww ik smelt!
Wat een super leuk puppekind heb je toch!
Wat een super leuk puppekind heb je toch!
@Manuma Ik geniet zo van je verhalen. Zelf heb ik lang niet zo genoten van Qi's puppentijd. Had nooit eerder een pup gehad en miste mijn nog niet heel lang daarvoor plotseling overleden hond heel erg. Na het eerste jaar ging alles opeens veel makkelijker, maar ik heb lang geroepen dat ik nooit meer een pup wilde.
Gelukkig mag een mens van mening veranderen. Zo meegroeien met je hond is ook fantastisch en ik had er niets van willen missen.
Gelukkig mag een mens van mening veranderen. Zo meegroeien met je hond is ook fantastisch en ik had er niets van willen missen.
- Zamunda
- Posts in topic: 59
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
De drie forummannen wegen dan vrijwel hetzelfde, Murphy woog vandaag 9.5kg en Barrie was gisteren ook zoiets.
Wat mooi dat hij zo goed bij je past met z'n fanatieke karakter .
Heel erg fijn dat hij ondanks de nare ervaringen die ik in het ergernissentopic las (kutbazen ) nog stees zo vrij is naar andere honden, mooi ook dat hij eerst netjes aftast. En genieten dat hij zelfs in spel met je meekomt!
OMG, die diarree door de hele hondenkamer heen .
En dan deze...
OEPS
Wat mooi dat hij zo goed bij je past met z'n fanatieke karakter .
Heel erg fijn dat hij ondanks de nare ervaringen die ik in het ergernissentopic las (kutbazen ) nog stees zo vrij is naar andere honden, mooi ook dat hij eerst netjes aftast. En genieten dat hij zelfs in spel met je meekomt!
OMG, die diarree door de hele hondenkamer heen .
Genieten .'s Avonds nemen we hem bij ons op de bank, dan gaat hij direct in relaxstand en gaat hij heerlijk slapen. Altijd probeert hij in je te kruipen, echt gezellig zo'n knuffelpuppy.
En dan deze...
OEPS
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Oh die diarree. Arme Manu en arme jij. Arme Meeko niet van toepassing zo te lezen.
En wat zal de oppas gelachen hebben, dat koppie er ook bij.
En wat zal de oppas gelachen hebben, dat koppie er ook bij.
- Inge O
- Posts in topic: 46
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Waaahhh, wat een ontvangst voor de opasster !
En voor de rest lijkt hij mij een superblije, superleuke pup die bi jullie alles krijgt wat zijn puppenhartje nodig heeft .
En voor de rest lijkt hij mij een superblije, superleuke pup die bi jullie alles krijgt wat zijn puppenhartje nodig heeft .
Dat einde van het filmpje waarin het lijkt alsof hij het andere mandje ook nog even wil slopen.... en dan een stokje tevoorschijn tovert. Die blik van hem naar jou Ja, ik pak gewoon dat stokje, is daar iets mis mee?
- Yvette
- Posts in topic: 39
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Hij klinkt echt heel energiek uit je verhalen! Daar kun je straks echt je sportieve hart mee ophalen!
Heerlijke update weer!
Heerlijke update weer!
Dit inderdaad, echt supergrappig!
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- Diana
- Posts in topic: 22
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat een heerlijk ventje is het! Echt genieten van je verhalen over jullie belevenissen
- Lothian
- Posts in topic: 26
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Meeko de pup - 12 weken en strandfoto’s!
Oh heerlijk, wat een herkenbare chaos zo'n pup.
Ik ben zo blij dat je er voor gegaan bent! Volgens mij gaat hij geweldig passen.
Ik ben zo blij dat je er voor gegaan bent! Volgens mij gaat hij geweldig passen.
- Borderbende
- Posts in topic: 10
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Whoehahahahahaha wat een verrassingspakket heb je! Fantastisch!
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
Hij was wel zo slim om die cactus niet te pakken dat is een heerlijke actieve pup zo te zien ga je veel lol mee hebben
Echt zo geweldig om te lezen
Ik zei toch dat ik vanaf week 1 zei dat d'n Slimme een hondje voor Nikki was? Het moest gewoon zo zijn.
Ik zei toch dat ik vanaf week 1 zei dat d'n Slimme een hondje voor Nikki was? Het moest gewoon zo zijn.
- Zamunda
- Posts in topic: 59
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Zeker weten, dit is 'em hoor .
OS met dank aan Hakunamatata
- Inge O
- Posts in topic: 46
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ga zelf maar vast oefenen want straks ben jij het die hém niet meer bijhoudt .