Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Murphy ❤ Filmpjes vliegles en wie de baas is

Bericht door Célie »

Zamunda schreef: 04 nov 2021, 18:52
Célie schreef: 04 nov 2021, 18:48 Haha wat leuk dat appeltje jatten/plukken.
Ja hè, gekke hond :I: . Beetje jammer wel dat er in de achtertuin nog drie appelbomen staan en er geen stop op die hond zit 😅. Ik zet dat stuk dan meestal maar af. In de zijtuin alleen dit boompje en ach, dan bestaat haar ontlasting maar een paar weken vrijwel geheel uit appel :') .
Raakt ze er dan niet van aan de schijt?
Célie
Posts in topic: 26
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Murphy ❤ Op bezoek en Yeah ze doen het weer!

Bericht door Célie »

Het hele echte puppy-achtige is er nu wel vanaf hè. Ook leuk om die speelfilmpjes te zien die interactie onderling.
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Murphy ❤ Filmpjes vliegles en wie de baas is

Bericht door Zamunda »

Célie schreef: 07 nov 2021, 14:40
Zamunda schreef: 04 nov 2021, 18:52
Célie schreef: 04 nov 2021, 18:48 Haha wat leuk dat appeltje jatten/plukken.
Ja hè, gekke hond :I: . Beetje jammer wel dat er in de achtertuin nog drie appelbomen staan en er geen stop op die hond zit 😅. Ik zet dat stuk dan meestal maar af. In de zijtuin alleen dit boompje en ach, dan bestaat haar ontlasting maar een paar weken vrijwel geheel uit appel :') .
Raakt ze er dan niet van aan de schijt?
Nee, het volume neemt wel lekker toe :') . Als het nodig is zet ik de boom een tijdje af, maar was nu niet nodig.

Célie schreef: 07 nov 2021, 14:48 Het hele echte puppy-achtige is er nu wel vanaf hè. Ook leuk om die speelfilmpjes te zien die interactie onderling.
Leuk dat je het leuk vindt! Ik werd er zo blij van. Hij is wel véél meer op Lais gericht dus als het even kan volgt ie haar, ik moet er echt op letten dat ik af en toe haar binnen laat of doe als ik wil dat Raaf en Murf meer contact hebben.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Vandaag heerlijk rustig gehouden. Wel lekker even de wei in geweest waar hij en Lais weer flink gespeeld hebben :cheer: maar verder niet veel gedaan. Vanavond nog heel kort met hem geclickerd en zo heeft hij zichzelf weer gewogen, knap ventje :I: . Hij is nu 9.3 kg. Morgen naar de DA om te controleren of z'n vaccinaties zijn aangeslagen, ben benieuwd wat hij daar dan weegt (hoeveel dat afwijkt).

Nog even een paar foto's van vanmorgen, het was weer een prachtig spektakel met de streepjes :I: .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Dat tweede filmpje met Raaf is echt superschattig : 'zou ik, durf ik.......... :H: :cheer: ?'

En dan dat 3e filmpje op 40' : 'tja vrouwtje, wat moet ik daar nou mee :F: ?'
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 07 nov 2021, 18:47 Dat tweede filmpje met Raaf is echt superschattig : 'zou ik, durf ik.......... :H: :cheer: ?'
Zo gaaf hè, ondertussen jat ie bij Lais de appels uit haar bek. Zo mooi om die verschillen en taal te zien.

Inge O schreef: 07 nov 2021, 18:47En dan dat 3e filmpje op 40' : 'tja vrouwtje, wat moet ik daar nou mee :F: ?'
Dat vind ik echt mooi, even dat contact zoeken :I: .
Afbeelding
tibbie
Posts in topic: 9

Re: Murphy ❤ Yeah ze doen het weer! En een paar foto's

Bericht door tibbie »

Wat een prachtige foto's. De energie spat er van af.
Afbeelding Afbeelding
hakunamatata
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Hoe oud is hij nu? Dat is gewoon al Eevee haar eindgewicht waarschijnlijk. Bizar om dat te realiseren, voor mijn gevoel is Murphy veel kleiner doordat hij jonger is :')

Die foto's met Lais zijn gaaf :hartjes:
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 08 nov 2021, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 34
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zamunda schreef: 07 nov 2021, 18:19

Afbeelding
Deze is gaaf!
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 13

Bericht door Dagmar »

hakunamatata schreef: 07 nov 2021, 21:29 Hoe oud is hij nu? Dat is gewoon al Eevee haar eindgewicht waarschijnlijk. Bizar om dat te realiseren, voor mijn gevoel is Murphy veel kleiner doordat hij jonger is :')

Dier foto's met Lais zijn gaaf :hartjes:
Haha ja, nu naast die ikea rat is hij gewoon al groter dan Zus!

Ik vind hem trouwens helemaal niet slungelig, maar heel mooi in balans voor zijn leeftijd. Mooi bone, stevige voeten. Dat wordt echt een prachthond.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

tibbie schreef: 07 nov 2021, 19:14 Wat een prachtige foto's. De energie spat er van af.
Zo genieten hoe die twee spelen :I: .

hakunamatata schreef: 07 nov 2021, 21:29 Hoe oud is hij nu? Dat is gewoon al Eevee haar eindgewicht waarschijnlijk. Bizar om dat te realiseren, voor mijn gevoel is Murphy veel kleiner doordat hij jonger is :')

Die foto's met Lais zijn gaaf :hartjes:
Hij is nu ruim 12 weken (had je zijn fototopic gezien? Verdomd mooie streepjes - Murphy 12 weken). Ja ik vind dat ook zo bijzonder (en ook leuk om te vergelijken om een beeld te krijgen), zo is Bertus een week ouder en die weegt nu 5.3kg. Hoe oud is Eevee? En waar blijft haar topic nou :hmmm: ?

HillieS schreef: 08 nov 2021, 08:16Deze is gaaf!
Dat was echt een mooi moment. Het is ook best kenmerkend voor hoezeer hij op Lais gericht is.

Dueros schreef: 08 nov 2021, 08:43 Wat leuk die speelfilmpjes. Raaf is zo subtiel en voorzichtig. :hartjes:
En Murphy die erbij staat en ernaar kijkt als Raaf gaat racen! :LOL:
Zo gaaf hè! Weer totaal anders dan Lais. En Murf vindt dat racen nog een beetje gek haha, hopelijk gaat hij nog eens meedoen :F: .

Dagmar schreef: 08 nov 2021, 09:16Haha ja, nu naast die ikea rat is hij gewoon al groter dan Zus!

Ik vind hem trouwens helemaal niet slungelig, maar heel mooi in balans voor zijn leeftijd. Mooi bone, stevige voeten. Dat wordt echt een prachthond.
Apart blijft dat hè. Maar dat was met Zus haar nestgenoten ook wel toch, die verschillen, of zat daar geen echt grote tussen? Weet nog wel dat haar broers een stuk flinker waren.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel begin te zien, hoe mooi hij in balans is :ok: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Vandaag naar de DA geweest. We liepen naar de auto en zonder enige sturing van mij (ik wachtte gewoon af wat hij zou doen) klom hij zelf de auto in. Hij had wel een kontje nodig, maar was dus zelf al bezig. Als we zitten geef ik nog wat brokjes of vleesjes en dan gaan we. Hij was nog moe dus wilde lekker slapen.
Eenmaal daar aangekomen meteen lekker zelf laten lopen, eerste minuutje had hij wel z'n staartje tegen de billen maar hij was wel zelf aan het onderzoeken met nieuwsgierige energie. Nog een stukje gelopen langs de weg en via een trap en toen naar binnen. Ook hier zelf laten lopen en hij was heel even onder de indruk maar dat heeft ook weer geen minuut geduurd. Vorig keer (drie weken geleden) wilde hij nog heel graag gedragen en op schoot, daar was nu helemaal geen sprake meer van. Hij heeft zelfs wat oefeningen met me gedaan in de wachtkamer en ook nog gespeeld, naast alles onderzoeken.

De DA werd weer enthousiast begroet en alles ging weer zonder een centje pijn. Alleen het verbandje om z'n poot vond ie even stom :F: . En een kleine reactie op de injectie (helaas was de CHV niet aangeslagen en ik heb besloten om dan toch nog een keer de cocktail te geven).
Hij woog daar overigens ook 9.3kg, dat kwam precies overeen met onze eigen weegschaal dus die zal ook wel aardig kloppen. Drie kilo gegroeid in drie weken tijd.

Toen we naar de auto liepen waren er twee stratenwerkers bezig met stoepstenen leggen en met rubberen hamer aan te slaan. Dat vond ie spannend maar vooral héél interessant. Dus even omgelopen met hem om het wat dichterbij te kunnen bekijken, gewoon lekker op z'n eigen tempo. Hij vond het maar wat gezellig toen de mannen even stopten om contact met hem te maken en wilde ook even de schep en hamer graag nader onderzoeken. Was een leuke ervaring en hij had helemaal niets van de fluoriserende kleding van de mannen. Ik kreeg hem ook weer niet weg hoor, we liepen namelijk terug en dan loopt ie een halve meter mee om vervolgens weer om te keren en weer bij die mannen te gaan staan :LOL: .

Het was weer een heel gezellig uitje zo :F: .

Gisteren lekker met het zonnetje in de wei
Afbeelding

Brokkies zoeken
Afbeelding

Hier ook brokkies zoeken, met z'n achterpoot in de waterbak :')
Afbeelding

Hé, waar zijn we nu! (bij de DA)
Afbeelding

Even wegen
Afbeelding

En lekker slapen op de terugweg :slaap2:
Afbeelding
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 13

Bericht door Dagmar »

Zamunda schreef: 08 nov 2021, 18:08 Apart blijft dat hè. Maar dat was met Zus haar nestgenoten ook wel toch, die verschillen, of zat daar geen echt grote tussen? Weet nog wel dat haar broers een stuk flinker waren.
Zus en Ted waren Aussies en Guus hadden we er zomaar bij gezet. Je wilt niet weten hoe vaak dat is gevraagd. :oeps: :LOL:
Alsof je ze zomaar ergens op voorraad hebt liggen.
Guus was dubbel zo groot (daarom heette die Monster en dat is net als Mini blijven hangen :tongue: ) maar dat heeft hij niet volgehouden en uiteindelijk zijn ze allemaal kleiner gebleven dan verwacht.
Zus is bij mij maar 11 cm gegroeid, dat heb ik dus helemaal niet zo meegemaakt als jij nu. Er gebeurde gewoon niets :nocheer:
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 16
Welke: Podenco en kruising

Re: Murphy ❤ Naar de DA geweest

Bericht door Alfilillo »

Die oren!
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 64
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Dat gaat echt lekker hè!? Fijn dat ie gewoon zo weer bij de DA naar binnen liep. Ik moest vandaag even medicijnen bestellen voor Chup en Freek z'n knie laten nakijken maar hij rent die trap op alsof ze alleen maar leuke dingen met hem doen, zo grappig. Ik hoop altijd dat dat zo blijft, zou zo fijn voor ze zijn.

Ga je over 4 weken weer titeren nu?

Ze wegen hetzelfde nu trouwens, vrijdag op de weegschaal bij de DA woog Barrie 8,75 kg en vandaag 9,25 kg, hij heeft een goed weekend gehad blijkbaar :mrgreen:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Dagmar schreef: 08 nov 2021, 18:42Zus en Ted waren Aussies en Guus hadden we er zomaar bij gezet. Je wilt niet weten hoe vaak dat is gevraagd. :oeps: :LOL:
Alsof je ze zomaar ergens op voorraad hebt liggen.
Guus was dubbel zo groot (daarom heette die Monster en dat is net als Mini blijven hangen :tongue: ) maar dat heeft hij niet volgehouden en uiteindelijk zijn ze allemaal kleiner gebleven dan verwacht.
Zus is bij mij maar 11 cm gegroeid, dat heb ik dus helemaal niet zo meegemaakt als jij nu. Er gebeurde gewoon niets :nocheer:
Het moet ook wel een heel raar gezicht zijn geweest :F: . Bij deze werd er trouwens op het nestuitje ook gevraagd of het twee verschillende nesten waren, naakt en behaard in een nest was niet echt een optie zeg maar.

Bijzonder dat Guus uiteindelijk toch die lijn niet doorgezet heeft. En als het zo onwijs langzaam gaat met groeien zoals bij Zus dan zie je het inderdaad amper, bij de smurf valt het best wel op :tongue: .

Alfilillo schreef: 08 nov 2021, 18:45Die oren!
Groot en hoog hè :LOL: . Ik heb er stiekem stokjes in geplakt :engel: .

Yvette schreef: 08 nov 2021, 19:46 Dat gaat echt lekker hè!? Fijn dat ie gewoon zo weer bij de DA naar binnen liep. Ik moest vandaag even medicijnen bestellen voor Chup en Freek z'n knie laten nakijken maar hij rent die trap op alsof ze alleen maar leuke dingen met hem doen, zo grappig. Ik hoop altijd dat dat zo blijft, zou zo fijn voor ze zijn.

Ze wegen hetzelfde nu trouwens, vrijdag op de weegschaal bij de DA woog Barrie 8,75 kg en vandaag 9,25 kg, hij heeft een goed weekend gehad blijkbaar :mrgreen:
Fijn is dat ja! Ja over vier weken weer titeren, alhoewel ik wel twijfel of ik dat nog nuttig vind. Want ik weet niet of ik iets met die uitslag ga doen. Als hij dan namelijk weer niet is aangeslagen weet ik niet of ik er nog een keer een cocktail in wil gooien, want waarom zou de HPV die keer wél aanslaan als hij dat twee keer eerder niet gedaan heeft. Op de andere twee had hij gelukkig een hele mooie titer en dat zijn wel de belangrijkste.

Leuk dat ze hetzelfde wegen, vorige week ook al volgens mij. Murf was toen 7.8 en een paar dagen later was Barrie 8.0. Reus is al lang de reus van het nest niet meer :80: .
Afbeelding
GoldenGizmo
Posts in topic: 6
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Zamunda schreef: 08 nov 2021, 20:17<knip>

Fijn is dat ja! Ja over vier weken weer titeren, alhoewel ik wel twijfel of ik dat nog nuttig vind. Want ik weet niet of ik iets met die uitslag ga doen. Als hij dan namelijk weer niet is aangeslagen weet ik niet of ik er nog een keer een cocktail in wil gooien, want waarom zou de HPV die keer wél aanslaan als hij dat twee keer eerder niet gedaan heeft. Op de andere twee had hij gelukkig een hele mooie titer en dat zijn wel de belangrijkste.
Is het niet een optie om in dat geval met een ander merk te enten? Ik meen daar ooit iets over gelezen te hebben.
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Wat een gewicht al 😮 wij kwamen laatst ook een man tegen in zo’n fluorescerende werkjas maar daar wilde Bertus niks van weten 😉
Bertus is na zijn laatste prik en die daarvoor de volgende dag zo “ vervelend” onrustig en extra bijterig en druk
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Zamunda schreef: 08 nov 2021, 20:17
Yvette schreef: 08 nov 2021, 19:46 Dat gaat echt lekker hè!? Fijn dat ie gewoon zo weer bij de DA naar binnen liep. Ik moest vandaag even medicijnen bestellen voor Chup en Freek z'n knie laten nakijken maar hij rent die trap op alsof ze alleen maar leuke dingen met hem doen, zo grappig. Ik hoop altijd dat dat zo blijft, zou zo fijn voor ze zijn.

Leuk dat ze hetzelfde wegen, vorige week ook al volgens mij. Murf was toen 7.8 en een paar dagen later was Barrie 8.0. Reus is al lang de reus van het nest niet meer :80: .
Ja eventueel ander merk enten maar ik heb geen idee hoe vaak CHV voorkomt en hoe groot het risico dan is, maar je hebt nog even om dat uit te pluizen en te bedenken wat je dan wilt.

Barrie is wel slanker geworden als ie was, ik zou hem eigenlijk eens een keer moeten meten, ben namelijk wel benieuwd of zijn broers hem inderdaad in aan het halen zijn. Ik weet nog wel dat we die kilo verschil tussen 4 en 5 kilo er helemaal niet aan af zagen toen ze nog samen waren.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

GoldenGizmo schreef: 08 nov 2021, 20:52Is het niet een optie om in dat geval met een ander merk te enten? Ik meen daar ooit iets over gelezen te hebben.
Heb ik het inderdaad over gehad maar deze DA had het daar al eens met Tannetje Koning over gehad en die gaf aan dat dat niet echt/geen zin heeft.

Smoushond schreef: 08 nov 2021, 21:00 Wat een gewicht al 😮 wij kwamen laatst ook een man tegen in zo’n fluorescerende werkjas maar daar wilde Bertus niks van weten 😉
Bertus is na zijn laatste prik en die daarvoor de volgende dag zo “ vervelend” onrustig en extra bijterig en druk
Nou dat snap ik best, ik was zelf best verbaasd hoor dat hij daar niets van had. Murf heeft gelukkig nu en de vorige keer geen last gehad van de prik voor zover ik gemerkt heb.

Yvette schreef: 08 nov 2021, 21:16Ja eventueel ander merk enten maar ik heb geen idee hoe vaak CHV voorkomt en hoe groot het risico dan is, maar je hebt nog even om dat uit te pluizen en te bedenken wat je dan wilt.

Barrie is wel slanker geworden als ie was, ik zou hem eigenlijk eens een keer moeten meten, ben namelijk wel benieuwd of zijn broers hem inderdaad in aan het halen zijn. Ik weet nog wel dat we die kilo verschil tussen 4 en 5 kilo er helemaal niet aan af zagen toen ze nog samen waren.
Het komt heel weinig voor gelukkig. Leuk idee om ze eens te meten, gaat op m'n lijstje om ook eens te doen :ok: . Ik las net dat Meeko 9.6kg weegt (Murf vandaag 9.5), dus de drie forummannen zitten heel dicht bij elkaar.
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Dan zou ik het ook zo laten inderdaad.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Vicky
Posts in topic: 14
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Oeh, zijn oren gaan goed zeg!
Afbeelding
Bo en de honden
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Het is soms net een dierentuin, of eigenlijk letterlijk Zamunda met alle dieren die voorbij komen :I: . Murphy vindt het maar wat gezellig en toch gaat hij uiteindelijk weer lekker liggen, heel knap met al die afleiding. Hij kán de kist nog in trouwens, maar het gaat lang zo makkelijk niet meer en het zal niet lang meer duren voordat het echt niet meer past vrees ik.

De dierentuin/Zamunda
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 28

Re: Murphy ❤ Dierentuin, filmpje

Bericht door Tamara »

Wat een gezellige dierentuin voor een pup!

Wel grappig dat ik Murphy gewoon zie groeien... af en toe kijk ik in dit topic en dan is hij gewoon weer groter geworden!

Leuk dat je zoveel foto's en filmpjes maakt. Dit heb ik bij Lanai en Feta te weinig gedaan, vooral filmpjes. En het is zo leuk om later terug te kijken :I:

Als ik nu puppyfoto's zie dan denk ik; had ik ze maar meer geknuffeld, die schattige pups. Maar natuurlijk heb ik ze genoeg geknuffeld; het gaat eigenlijk gewoon te snel, de tijd dat honden pup zijn. Aan de andere kant wil je ook niet dat het twee jaar duurt :schrik:
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Re: Murphy ❤ Dierentuin, filmpje

Bericht door Smoushond »

Wat een goed idee die trap 👍 kan ik ook in de kamer zetten en op gaan zitten als hij weer eens in een wilde bui is
Afbeelding
Plaats reactie