Manuma schreef: ↑11 nov 2021, 06:51
Wat zijn ze toch leuk met zijn drieën
Krijg je ook vaak de vraag wat Barrie voor ras is? Je hebt zo’n gevarieerde roedel om te zien, ik hou ervan.
Ja bijna iedereen vraagt wat voor ras hij is, ik ben er nog niet echt over uit wat nu een handig antwoord is, wat zeg jij? Als ik alleen zeg 'kruising' omdat ik geen zin heb in een heel gesprek dan zijn ze daar meestal niet tevreden mee
Kelpie kijken ze me aan alsof ik ineens Chinees praat en Naakthond gaan ze weer vragen of ie dan nog kaal wordt ed...
Fijn dat Barrie wel snel moe is
Ik moet wel bekennen dat ik Meeko zelf laat bepalen wanneer hij slaapt. Na een wandeling wil hij soms even met z’n eend gooien om alle indrukken te verwerken maar daarna valt hij altijd in een diepe slaap. Hij loopt ook los in huis behalve ‘s nachts dan.
Dat lukt hier ook wel als ik alleen thuis ben en op de zaak ook maar met de jongens er bij kiest hij dan meestal toch liever voor draken
dan is de bench ook wel zo rustig voor iedereen, hij gaat er direct in liggen pitten, daar ben ik wel echt blij mee. Hij vindt het net als m'n andere honden gewoon een heel lekker relaxed plekje.
Sloopt Meeko niks? Nou ja behalve die plant dan laatst
Barrie is wel lekker van het kauwen om dingen en aan draadjes van de bank of het kleed pielen, geloof niet dat ik die alleen los wil laten al
Hoe gaat zindelijkheid bij jou?
En hoe was puppycursus? Wij hebben vanavond onze eerste les
Zindelijk gaat wisselend, ene dag supergoed en alles buiten, andere dag minder.
Ligt ook vooral aan hoe goed wij zelf op letten denk ik wel. Hij gaat wel bij de achterdeur staan om aan te geven dat ie moet plassen maar als we dat toevallig niet zien dan doet hij het gewoon binnen. Poepen vindt ie sowieso wel lekker makkelijk binnen. Freek ook nog steeds trouwens, "oh je kijkt niet naar me als ik bij de deur sta omdat ik moet? dan leg ik hem vast voor je op de mat"
Barrie wil wel nog steeds alleen maar op zijn vaste plekken. Hij heeft nog amper in het bos of uitlaatgebied wat gedaan, hij doet het op het gras voor de deur voor we weg gaan en dan als we terugkomen ook weer. Dat zal wel veranderen als ie straks wil gaan markeren denk ik
Qua hondenschool heb ik niet de beste keuze gemaakt denk ik. Dit is een redelijk ouderwetse cursus, gewoon leren zitten, liggen, volgen, blijven... Dat leek me vooraf wel handig, ik dacht dan doen we eerst dit ff dan zit de basis er in, dat is wel lekker makkelijk, gaan we daarna voor de fundingen. Maar er is dus echt niks veranderd sinds ik daar bijna 13 jaar geleden met Tobias trainde en Barrie vindt het er erg spannend, nog steeds na 3 lessen. Hij is erg onder de indruk van de andere puppies en -net als thuis- zit zijn bolletje na een paar oefeningetjes vol. Dan gaat ie takjes van de grond lopen pakken en snuffelen enzo. Ik vind dat niet zo erg maar het past niet zo goed in het straatje daar. Hij is ook wel gevoeliger als ik van tevoren had gedacht, dat is helemaal niet erg want ik hou daar juist wel van maar de druk van de cursus is eigenlijk niet echt iets waar we het beide perse goed op doen.
Ik ga een dezer dagen even contact leggen met de hondenschool in Pijnacker waar ik met Freek was, die is veel leuker. Past ook veel beter bij ons.
Thuis is er allemaal weinig van te merken gelukkig, doet ie het eigenlijk perfect. Vreemde honden ontmoeten moet ik wel bijhouden merk ik anders worden ze toch weer erg spannend. Te spannend. Alleen buiten want in de trimsalon is er vrijwel niks aan de hand en gaat ie keurig en vrijwillig kennis maken als wij hem dat toestaan. We laten hem natuurlijk niet z'n kop door de tralies bij een bullebak steken
Hoe was jouw cursus??
Sorry trouwens, goed verhaal, lekker kort