Wandel(fiets)kar
- annnie
- Posts in topic: 10
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Wandel(fiets)kar
Mijn bejaarde gaat steeds slechter lopen. Echt lange wandelingen zitten er niet meer in. Maar ik vind het 3x niks om hem thuis te laten terwijl ik lekker met Annie de hort op ga. Er moet dus iets van een wandelwagen komen. Stom genoeg heb ik van het voorjaar nog een nieuwe fietskar gekocht. Ik had toen al meteen wat extra moeten uitgeven aan zo'n eentje die je ook tot wandelwagen om kan bouwen. Het liefst zou ik een setje kopen waarmee ik hem kan ombouwen, maar ik geen idee meer welk merk ik heb en kan dat nergens terug vinden. Ook niet op de kar zelf.
Maar hier dan mijn vraag. Welke hebben jullie? Wat is er fijn aan, wat is onhandig? Bonuspunten als je het ding ook mee krijgt met de trein. In het ergste geval koop ik een compleet nieuwe en dan mik ik de oude nieuwe wel op marktplaats ofzo. Als opa Nelson maar comfortabel mee op avontuur kan
Maar hier dan mijn vraag. Welke hebben jullie? Wat is er fijn aan, wat is onhandig? Bonuspunten als je het ding ook mee krijgt met de trein. In het ergste geval koop ik een compleet nieuwe en dan mik ik de oude nieuwe wel op marktplaats ofzo. Als opa Nelson maar comfortabel mee op avontuur kan
- Kruimel
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Re: Wandel(fiets)kar
Hoe groot moet de kar zijn? Ik heb een grote maat Doggyride waar ook een duwset aan kan. Heb ik bij een vorige versie gehad maar voor in het bos vond ik het niks. Even mee de trein in gaat 'm ook niet worden met deze, monteren en demonteren is ff een klusje.
Voor Kátur, IJslander van 45 cm hoog en een kilo of 15 had ik een kinderbuggy verbouwd, een Urban Jungle. Zitting en rugleuning zo plat als maar kon met extra lange banden. De buggy heeft 3 wielen met brede banden en de voorste is een zwenkwiel. Dat was in het bos te doen en opvouwen was ook eenvoudig. Volgens mij is hij naar Hewi gegaan.
Voor Kátur, IJslander van 45 cm hoog en een kilo of 15 had ik een kinderbuggy verbouwd, een Urban Jungle. Zitting en rugleuning zo plat als maar kon met extra lange banden. De buggy heeft 3 wielen met brede banden en de voorste is een zwenkwiel. Dat was in het bos te doen en opvouwen was ook eenvoudig. Volgens mij is hij naar Hewi gegaan.
Het duo Olie en Bol
- hakunamatata
- Posts in topic: 7
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Doe eens een foto van je kar. Misschien herkent iemand het model wel en kun je gericht op zoek naar een wandelset
Hoe groot is je hond? Ik heb nu twee verschillende mee gehad in de trein, maar ik heb kleine honden. Ofja Lynne was groot maar haar kar heb ik niet in de trein gehad want die was wel echt te groot.
Hoe groot is je hond? Ik heb nu twee verschillende mee gehad in de trein, maar ik heb kleine honden. Ofja Lynne was groot maar haar kar heb ik niet in de trein gehad want die was wel echt te groot.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- annnie
Oh ja goed idee. Ga ik vanavond even doen.hakunamatata schreef: ↑10 nov 2021, 14:05 Doe eens een foto van je kar. Misschien herkent iemand het model wel en kun je gericht op zoek naar een wandelset
Nelson is een corgi van zo'n 17kg en Annie (niet perse, maar soms wel handig als die erbij past) is 10kg. Lekkere ligruimte vind ik belangrijker dan handigheid in het ov. Want dat doe ik eigenlijk maar een paar keer per jaar. Afgelopen zaterdag reisde in naar Amsterdam midden in de Klimaatprotestdrukte en terwijl we als sardientjes in een blikje in de trein stonden propte een dame zich met een kar met 2 kindjes in de trein. (ong. zelfde formaat als doggyride, maar dan een kiddy ride ) Toen kwam ik op het idee dat het misschien wel handig zou zijn. Maar ik zie ook veel sets met een heel vooruitstekend wiel. Ik wil niet de woede van heel treinreizend Nederland op m'n hals halen omdat ik tegen hun schenen aan bots
- annnie
heb je daar een foto van? Ben wel benieuwd. Ligt de hond dan een beetje stabiel?Kruimel schreef: ↑10 nov 2021, 14:05 Hoe groot moet de kar zijn? Ik heb een grote maat Doggyride waar ook een duwset aan kan. Heb ik bij een vorige versie gehad maar voor in het bos vond ik het niks. Even mee de trein in gaat 'm ook niet worden met deze, monteren en demonteren is ff een klusje.
Nelson heeft eigenlijk een hekel aan de fietskar, hij wil wel eens een blafconcert geven om z'n ongenoegen te uiten. maar zolang ik loop is het wel ok
- hakunamatata
- Contacteer:
Kwartje is gevallen wie je bent ik mis een onderschrift
Ik zal vanavond even kijken welke ik heb die ook in de trein kan. Maar in de trein is sowieso onhandig. Telt trouwens niet als fiets, dat scheelt, maar door de smalle coupedeurtjes van een intercity paste zelfs mijn kleine karretje niet. Dus je moest dan sowieso in zo'n tussenstuk gaan zitten. Honden mogen er gratis in mee in de trein, ook handig.
Ik zal vanavond even kijken welke ik heb die ook in de trein kan. Maar in de trein is sowieso onhandig. Telt trouwens niet als fiets, dat scheelt, maar door de smalle coupedeurtjes van een intercity paste zelfs mijn kleine karretje niet. Dus je moest dan sowieso in zo'n tussenstuk gaan zitten. Honden mogen er gratis in mee in de trein, ook handig.
- annnie
ooooooit ga ik m maken, echt waar .
Ondertussen gevonden welke ik heb. Een heuse flamingo Doggy liner en daarvoor lijken die sets niet te bestaan
- Kruimel
- Posts in topic: 2
- Welke: IJslandse honden
Brimi heeft van pup af aan al een gloeiende hekel aan de fietskar. Zelfs samen met opa Kátur was het gillen krijsen en de boel slopen. Nu moppert hij er alleen flink van.annnie schreef: ↑10 nov 2021, 14:19heb je daar een foto van? Ben wel benieuwd. Ligt de hond dan een beetje stabiel?Kruimel schreef: ↑10 nov 2021, 14:05 Hoe groot moet de kar zijn? Ik heb een grote maat Doggyride waar ook een duwset aan kan. Heb ik bij een vorige versie gehad maar voor in het bos vond ik het niks. Even mee de trein in gaat 'm ook niet worden met deze, monteren en demonteren is ff een klusje.
Nelson heeft eigenlijk een hekel aan de fietskar, hij wil wel eens een blafconcert geven om z'n ongenoegen te uiten. maar zolang ik loop is het wel ok
Ga zoeken naar foto's, die staan op een externe harde schijf. En nog ergens op het HF ...
Kátur vond het trouwens prima liggen, die liet zich koninklijk vervoeren in zijn koets.
Het duo Olie en Bol
- Omega
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Ik heb deze van Trixie, fietskar met joggerset maat L, tot 30 kg. Heb helaas geen duidelijkere foto's.
Het voorwiel buigt wel makkelijk om, die hebben we al een paar keer vervangen, je moet opletten met wandelen dat het wiel recht in de rijrichting blijft. Dan lukt wandelen op modderige bospaden ook.
Het voorwiel buigt wel makkelijk om, die hebben we al een paar keer vervangen, je moet opletten met wandelen dat het wiel recht in de rijrichting blijft. Dan lukt wandelen op modderige bospaden ook.
- annnie
Dat klinkt goed. Deze heb ik inderdaad al op mijn optielijstje staanOmega schreef: ↑10 nov 2021, 16:32 Ik heb deze van Trixie, fietskar met joggerset maat L, tot 30 kg. Heb helaas geen duidelijkere foto's.
- hakunamatata
- Contacteer:
Dit is de kleine die ik heb. Maar die is wel echt klein. Suze en Djinn zitten er hier samen in, samen nog geen 15 kilo hond. Ideaal mee in de trein, maar eigenlijk is de duwstang voor mij net te laag waardoor ik altijd in scheve houding loop daarmee. Is ook niet heel stabiel en niet fijn mee lopen op onverhard pad. En zal te klein zijn voor een corgi.
Ik zoek even verder naar een foto van mijn andere
- hakunamatata
- Contacteer:
Gevonden! Het paste precies in de trein dezelfde twee honden trouwens, weer Suze en Djinn maar nu met meer ruimte. Deze kar was mee omdat bij die kleine het voorwiel stuk was gegaan. Het ging, voor een paar keer per jaar is het best te doen, maar je hebt wel ruimte nodig.
Dit is overigens wel een mega fijne kar. Heel degelijk, stabiel, wandelt ook makkelijk op onverharde grond, makkelijk om bv duwstang eraf te halen en te switchen van wandelkar naar fiets, etc. Ik kon deze overnemen van iemand en kon het niet voorbij laten gaan.
Dit is overigens wel een mega fijne kar. Heel degelijk, stabiel, wandelt ook makkelijk op onverharde grond, makkelijk om bv duwstang eraf te halen en te switchen van wandelkar naar fiets, etc. Ik kon deze overnemen van iemand en kon het niet voorbij laten gaan.
- hakunamatata
- Contacteer:
Jaaaa nog steedsZinodo schreef: ↑10 nov 2021, 20:53Heyy die ken ikhakunamatata schreef: ↑10 nov 2021, 20:34 Dit is de kleine die ik heb. Maar die is wel echt klein. Suze en Djinn zitten er hier samen in, samen nog geen 15 kilo hond. Ideaal mee in de trein, maar eigenlijk is de duwstang voor mij net te laag waardoor ik altijd in scheve houding loop daarmee. Is ook niet heel stabiel en niet fijn mee lopen op onverhard pad. En zal te klein zijn voor een corgi.
Ik had hem voor Ziva gekocht (6,5kg), op zich ruim genoeg voor zo’n kruimel maar ze haatte het met passie en toen gebruikte ik hem als boodschappenkar achterop de fiets. leuk om te zien dat ie nu nog gebruikt wordt!
Maar ja voor een corgi is dat erg krap denk ik.
Helaas loopt ie dus niet heel fijn, maar toch erg blij mee geweest als ik twee honden of hond + fleskittens mee naar Brabant moest slepen en weer terug in de trein. Ik heb wel eens gedacht het karretje weg te doen, maar zelfs nu ik een ruimere fijnere heb, kon ik het nog niet over mijn hart verkrijgen
- annnie
Weet je ook toevallig welk merk dat is? onverhard kunnen wandelen klinkt goed!hakunamatata schreef: ↑10 nov 2021, 20:46 Gevonden! Het paste precies in de trein dezelfde twee honden trouwens, weer Suze en Djinn maar nu met meer ruimte. Deze kar was mee omdat bij die kleine het voorwiel stuk was gegaan. Het ging, voor een paar keer per jaar is het best te doen, maar je hebt wel ruimte nodig.
Ik zag deze van Innopet ook voorbij komen in mijn zoektocht. Hij klinkt ideaal. Zelfs een reclamefilmpje op youtube gevonden van een dame die over het strand wandelt ermee (hoe ze door het mulle gedeelte kwam sloegen ze over ) Hij lijkt me alleen te klein en de grotere variant is meteen 2x de prijs en dat vind ik toch wat overdreven
@hakunamatata welk merk/type is de blauwe 'wagen'? Ik wist niet dat honden dan gratis mee mogen met de trein, nice! Al zou ik het denk ik dan alleen gebruiken voor de lange reizen, want gewoon op schoot en niet in een tussenstuk hoeven te zitten is wel fijner.
- hakunamatata
- Contacteer:
- annnie
Dankje! Oh en kijk, ik heb plaatjes, je kunt me voortaan herkennen
- hakunamatata
- Contacteer:
Dat is een dubbele
Bednakt voor de tip Hakunamata. Misschien handig om een keer een kar aan te schaffen. Fijn dat het zoveel gewicht kan dragen ook.
- annnie
Ik heb 'm net besteld. De treinfoto en het onverharde pad verhaal overtuigde me. Nu hopen dat hij er gauw is!
Ik ben benieuwd hoeveel starende blikken ik hiermee ga verzamelen. Het jasje van Zinodo levert me al aardig wat extra glimlachen/fronsen op
Ik ben benieuwd hoeveel starende blikken ik hiermee ga verzamelen. Het jasje van Zinodo levert me al aardig wat extra glimlachen/fronsen op
- annnie
hij is er. Bij het fototopic vind je Nelson z'n eerste indrukken van het gevaarte. Onderweg kreeg ik geen gekke blikken, maar werd ik wel opvallend vaak gegroet. En een vader legde aan zoon uit dat die ene hond vast oud was.Dat klopt meneer
-
- Posts in topic: 1
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ah hier het antwoord zie ik, ik vroeg al in je andere topic naar de reden maar ik snap het nu. Fijn zo hè!
- annnie
haha. Die zag ik ook eerder. Ja heel fijn