Smous in the house Bertus
- Yvette
- Posts in topic: 14
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Re: Smous in the house Bertus
Oh gut, zit Bertus daarin? Is ie lek?
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Ik vind hem zo grappig. Om half 7 is hij wakker en dan doet hij een plasje en krijgt hij eten. Hij is dan niet meteen aan. Gelukkig ik ben niet zo’n ochtendmens. Eigenlijk was hij nog niet uitgeslapen maar is wakker geworden van vriend.
Dan loopt hij maar wat wazig te kijken of zit voor het raam waar niks te zien is want het is donker en iedereen slaapt nog
Kluiven lukt niet,spelen ook niet en dan wil hij op schoot
Dan valt hij in slaap en als ik hem in de bench leg zucht hij diep
Maar niet zelf in de bench of mand verder gaan slapen hoor
Dan loopt hij maar wat wazig te kijken of zit voor het raam waar niks te zien is want het is donker en iedereen slaapt nog
Kluiven lukt niet,spelen ook niet en dan wil hij op schoot
Dan valt hij in slaap en als ik hem in de bench leg zucht hij diep
Maar niet zelf in de bench of mand verder gaan slapen hoor
- Zamunda
- Posts in topic: 71
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ah wat een zoetje zo op de ochtend, ik hou ervan (je moet bij mij ook niet meteen AAN staan in de ochtend ).
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Yvette
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Ach wat schattig
Barrie is wel klaar voor actie als ie wakker wordt maar als ik hem dan na het uitlaten toch weer in de ren of bench doe dan is hij ook nog wel moe, slaapt dan zo weer verder.
Barrie is wel klaar voor actie als ie wakker wordt maar als ik hem dan na het uitlaten toch weer in de ren of bench doe dan is hij ook nog wel moe, slaapt dan zo weer verder.
Groetjes Yvette
Na weer een rustige start is Bertus weer aan . Die rustige start was fijn omdat ik last heb van mijn rug. Dus ik kon rustig opstarten maar om 8.30 maakte hij me toch even duidelijk dat hij moest poepen
Hij gaat dan staan krabben aan de deur. Heel knap natuurlijk maar dan moet je dus wel rennen. En tegenwoordig wil hij niet meer in de tuin poepen . Gewoon buiten de bebouwde kom . Ook weer heel knap natuurlijk maar dat betekent dus jas aan laarzen aan en de straat uit rennen.
Plassen in de tuin vind hij ook voor baby’s en doet hij alleen bij hoge nood gelukkig nog wel
We hebben wat gelopen in de motregen maar alles was grijs en er was geen hond te bekennen
Totdat ineens Demi voor ons stond,de kruising Basset die altijd vrolijk is
Ik heb een tijdje staan praten met het vrouwtje en Bertus heeft lekker met Demi gespeeld en een gat gegraven
Toen we weer thuis waren heeft hij nog even helpen opruimen en boodschappen doen
En nu is hij ( voor het eerst ) zelf in zijn mand gaan liggen om te rusten
Hij gaat dan staan krabben aan de deur. Heel knap natuurlijk maar dan moet je dus wel rennen. En tegenwoordig wil hij niet meer in de tuin poepen . Gewoon buiten de bebouwde kom . Ook weer heel knap natuurlijk maar dat betekent dus jas aan laarzen aan en de straat uit rennen.
Plassen in de tuin vind hij ook voor baby’s en doet hij alleen bij hoge nood gelukkig nog wel
We hebben wat gelopen in de motregen maar alles was grijs en er was geen hond te bekennen
Totdat ineens Demi voor ons stond,de kruising Basset die altijd vrolijk is
Ik heb een tijdje staan praten met het vrouwtje en Bertus heeft lekker met Demi gespeeld en een gat gegraven
Toen we weer thuis waren heeft hij nog even helpen opruimen en boodschappen doen
En nu is hij ( voor het eerst ) zelf in zijn mand gaan liggen om te rusten
- Jetski
- Posts in topic: 2
- Welke: Portugese waterhond
Hij klinkt als een heerlijk hondje!
En ziet eruit om de hele dag te willen knuffelen
En ziet eruit om de hele dag te willen knuffelen
Ik wil wel de hele dag knuffelen maar Bertus niet gisteren weer even langs de hoofdweg gaan zitten want hij moet verkeer wel normaal blijven vinden en dan lijkt hij weer zo klein
Daarna lekker slapen in de bench dat doet hij goed nadeel is dat ik erg weinig slaap foto’s heb
En ‘s avonds kwamen er allemaal kinderen aan de deur met lampionnen en die kwamen zingen dat vond hij helemaal geweldig
Daarna lekker slapen in de bench dat doet hij goed nadeel is dat ik erg weinig slaap foto’s heb
En ‘s avonds kwamen er allemaal kinderen aan de deur met lampionnen en die kwamen zingen dat vond hij helemaal geweldig
- Zamunda
Knapperd!Smoushond schreef: ↑12 nov 2021, 07:52 Ik wil wel de hele dag knuffelen maar Bertus niet gisteren weer even langs de hoofdweg gaan zitten want hij moet verkeer wel normaal blijven vinden en dan lijkt hij weer zo klein
Gisteren was het een drukke dag voor Bertus. We kwamen veel honden tegen tijdens het wandelen. Zo stond er ineens een oude leonberger naast hem die altijd los loopt en daar schrok hij heel erg van hij gilde ervan zo’n grote hond had hij nog nooit gezien. Gelukkig was hij vast en kon niet wegrennen en gelukkig was de leonberger doof
Ik heb maar normaal gedaan en de leonberger geaaid en toen werd Bertus ook wat rustiger. En kon er een kwispel vanaf. Er lag veel afval op straat van de Sint Maarten zoals snoep papier en manderijenschillen dus het wandelen was een extra uitdaging
Bertus zijn pootje gaat steeds hoger bij het plassen
Ik heb buiten nog wat met hem geoefend op de “zit “ en “let op “ dat is natuurlijk veel moeilijker dan binnen
En hij heeft me weer uitgezwaaid toen ik ging werken
Om half 5 zag ik ineens een hele roze lucht dus zijn we snel even naar buiten gegaan om wat foto’s te maken
Nu weer op weg naar puppycursus met zalmhapjes
Ik heb maar normaal gedaan en de leonberger geaaid en toen werd Bertus ook wat rustiger. En kon er een kwispel vanaf. Er lag veel afval op straat van de Sint Maarten zoals snoep papier en manderijenschillen dus het wandelen was een extra uitdaging
Bertus zijn pootje gaat steeds hoger bij het plassen
Ik heb buiten nog wat met hem geoefend op de “zit “ en “let op “ dat is natuurlijk veel moeilijker dan binnen
En hij heeft me weer uitgezwaaid toen ik ging werken
Om half 5 zag ik ineens een hele roze lucht dus zijn we snel even naar buiten gegaan om wat foto’s te maken
Nu weer op weg naar puppycursus met zalmhapjes
- Zamunda
Oef, dat kan ik me voorstellen! Ik heb pas één keer ergens gelopen waar het stikte van het afval (en vooral peuken) en ik vond dat dus echt niet prettig. En dan pakt de mijne het niet eens op, maar alleen al dat gesnuffel eraan en dan maar hopen dat ie het ook daadwerkelijk niet interessant genoeg vindt om het te pakken... Je staat het dan toch in de gaten te houden.
Oeps, dat gillen bij die leonberger, gelukkig maar dat ie doof was (anders was ie het nu wel ).
Een Leonberger zomaar uit het niets is ook niet niks , haha. Fijn dat Bertus kon kalmeren.
Prachtig, die lucht!
Veel plezier op puppycursus!
Prachtig, die lucht!
Veel plezier op puppycursus!
Wat een mooie luchten en dan ook nog een knap fotomodel erbij
Veel plezier bij de puppycursus!
Veel plezier bij de puppycursus!
Weer thuis en lekker aan de thee. Bertus heeft het goed gedaan al blijft aandacht houden voor mij moeilijk. Het ging wel beter met zalmhapjes. Ik denk dat ik hem volgende keer maar wat minder eten geef voor we gaan en knakworst meeneem
Hij heeft weer heerlijk gerend en kwam in 1 streep naar me toe lopen terwijl alle honden nog om hem heen los liepen dat was een oefening en ik had niet verwacht dat hij dat zou doen
Het valt me op dat hij toch vaak op zijn rug ligt en er veel pups over hem heen hangen ,dat was in het nest ook zo . Hij gromt wel terug trouwens als hij er klaar mee is
En er is een pup die net zo oud is als Bertus en nog meer bijt dan Bertus die mevrouw kan niet eens op de bank zitten en heeft overal sambal opgesmeerd
Hij heeft weer heerlijk gerend en kwam in 1 streep naar me toe lopen terwijl alle honden nog om hem heen los liepen dat was een oefening en ik had niet verwacht dat hij dat zou doen
Het valt me op dat hij toch vaak op zijn rug ligt en er veel pups over hem heen hangen ,dat was in het nest ook zo . Hij gromt wel terug trouwens als hij er klaar mee is
En er is een pup die net zo oud is als Bertus en nog meer bijt dan Bertus die mevrouw kan niet eens op de bank zitten en heeft overal sambal opgesmeerd
Bertus en ik hebben lekker veel gewandeld . Zo leuk om te zien dat zijn neus overuren maakt. We gingen even kijken bij de toekomstige ijsbaan en daar werd hij ineens helemaal wild . Rennen en snuiven bleek er en bananenschil op een paaltje te liggen hij krijgt elke dag een stukje van mijn banaan
Hij is graag buiten dus we zijn blij met het droge weer . Dan kan hij zijn energie lekker in de tuin kwijt . Heavy vind het allemaal prima zolang ze maar in de keuken mag liggen snurken bij de verwarming
Hij is graag buiten dus we zijn blij met het droge weer . Dan kan hij zijn energie lekker in de tuin kwijt . Heavy vind het allemaal prima zolang ze maar in de keuken mag liggen snurken bij de verwarming
Echt hè en hij maakt er ook mopper geluidjes bij ik lach me suf
Ik ben flink aan het oefenen met een sleeplijntje en het hier komen
Dat gaat super
Gelukkig is hij erg gek op eten
In de avond is hij nu ook een stuk rustiger en ligt lekker op schoot of in zijn mand ipv in de bench
Bijten wordt minder en zijn haar groeit
Vanochtend was hij pas om 8.15 wakker
- Zamunda
Filmpje!
Wat lekker joh dat hij het zo naar z'n zin heeft buiten en nu binnen ook meer z'n rust weet te vinden, heel fijn is dat.
Ik ga nu elke ochtend om 08.00 het bos in hier aan het einde van de straat. Dan lopen er oudere mannen met hun hondjes. Een boomertje die Bertus afsnauwt omdat hij hem te druk vind en een heel leuk lief schnautzer teefje wat graag met Bertus speelt
Verder kan hij al langer wakker blijven en slaapt dan daarna ook langer dus het is niet meer 1 uur wakker 1 uur slapen
En hij kan al meer aan op wandelingen dat is ook heel fijn
Hij slaapt tegenwoordig uit en plast soms al met een pootje omhoog
Ik moet hem nog eens wegen
Verder kan hij al langer wakker blijven en slaapt dan daarna ook langer dus het is niet meer 1 uur wakker 1 uur slapen
En hij kan al meer aan op wandelingen dat is ook heel fijn
Hij slaapt tegenwoordig uit en plast soms al met een pootje omhoog
Ik moet hem nog eens wegen
- Lothian
- Posts in topic: 4
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Heerlijk ventje met zijn piekhaar!
Het leven wordt zoveel makkelijker wanneer ze eenmaal wat langer kunnen wandelen en plas ophouden he.
Het leven wordt zoveel makkelijker wanneer ze eenmaal wat langer kunnen wandelen en plas ophouden he.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ooooooooooooo onder zn kussen voor de tandenfee