Beetje zorgen (update gastritis 16-11)
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Beetje zorgen (update 9-11)
Goed dat je het verder laat onderzoeken, hopelijk kun je snel terecht.
Dinsdag kunnen we terecht bij Paul Mandigers. Meteen een optie tot scopie na het consult, zodat er snel duidelijkheid is. Mijn gevoel vliegt op een dag van 'het zal wel meevallen' naar 'het is foute boel' en terug, dus ik ben blij als we het achter de rug hebben.
Tess lijkt er verder niet echt veel last van te hebben, behalve nog steeds af en toe gal spugen. Vanmorgen nog en daarna rende ze meteen naar de berging, etenstijd!
Blegh, zo ben je je langzaam aan het verheugen op een leuke spannende tijd met puppies en zo is het ineens een hele stomme spannende tijd
Tess lijkt er verder niet echt veel last van te hebben, behalve nog steeds af en toe gal spugen. Vanmorgen nog en daarna rende ze meteen naar de berging, etenstijd!
Blegh, zo ben je je langzaam aan het verheugen op een leuke spannende tijd met puppies en zo is het ineens een hele stomme spannende tijd
Re: Beetje zorgen
Nog even en het is dinsdag, gelukkig. Ik zal duimen voor jou en Tess.
Hopelijk is er niks aan de hand, of niks ernstigs, en kan Tess haar nestje gewoon doorgaan. De zorgen kan ik me goed voorstellen. Het blijft toch de mindere leuke kant van honden hebben: als er iets met ze is kun je je er zulke zorgen om maken, of piekeren als je geen duidelijkheid hebt.
Succes dinsdag!
Hopelijk is er niks aan de hand, of niks ernstigs, en kan Tess haar nestje gewoon doorgaan. De zorgen kan ik me goed voorstellen. Het blijft toch de mindere leuke kant van honden hebben: als er iets met ze is kun je je er zulke zorgen om maken, of piekeren als je geen duidelijkheid hebt.
Succes dinsdag!
- HillieS
- Posts in topic: 1
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Succes dinsdag!
- Eefsel
- Honden: 1
- Welke: Golden retriever
- Contacteer:
Spannend, succes dinsdag. Hoop dat je snel weer in de spannende puppy tijd kan komen ipv deze spannende tijd.
Evelien en Maggie
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Succes dinsdag!
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
- Iirtu
- Posts in topic: 2
- Welke: Lapinporokoira - Groenendaeler werklijn
Getsie, ik snap je zorgen helemaal.
Heel veel sterkte en de duimen draaien hier.
Heel veel sterkte en de duimen draaien hier.
-
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Fijn dat je dinsdag al terecht kan, hopelijk meteen duidelijkheid dan. Duimen draaien
- Yvette
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Fijn dat je dinsdag terecht kunt, hopelijk is het niks bijzonders.
Onze Tobias heeft ook een hele tijd gal gespuugd, meestal één keer per dag, soms een dagje niet. Niet heel boeiend vond ik. Maar net toen ik dacht ik moet er een deze dagen maar eens naar laten kijken ging hij overgeven en kon niet meer stoppen. Hij was er zo beroerd van. Toen kotste hij een perzikpit uit. Dat ding leek helemaal verkoold zo zwart was ie, zat er denk ik al heel lang in. Het was ook januari toen ie eruit kwam, al lang geen perziktijd meer.
Na die dag nooit meer overgeven. Het zat hem dus echt dwars.
Onze Tobias heeft ook een hele tijd gal gespuugd, meestal één keer per dag, soms een dagje niet. Niet heel boeiend vond ik. Maar net toen ik dacht ik moet er een deze dagen maar eens naar laten kijken ging hij overgeven en kon niet meer stoppen. Hij was er zo beroerd van. Toen kotste hij een perzikpit uit. Dat ding leek helemaal verkoold zo zwart was ie, zat er denk ik al heel lang in. Het was ook januari toen ie eruit kwam, al lang geen perziktijd meer.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Nou inderdaad, ze heeft hier geen tijd voor hoor, andere plannen!
Op zich wel goed dat ze gewoon eetlust heeft na het spugen. Ik duim mee hoor.
Bedankt voor alle duimen! Zo moet het gewoon goedkomen
En wat de puppies betreft. Ik ga er voor nu even vanuit dat dat een loopsheid doorgeschoven gaat worden als alles verder goed gaat.
Hè bah, dat verwacht je toch ook niet! Zo groot is een perzikpit nou ook weer niet. Ik zou denken dat die gewoon weer aan de andere kant eruit zou komen zonder problemen.Yvette schreef: ↑11 nov 2021, 23:42 Fijn dat je dinsdag terecht kunt, hopelijk is het niks bijzonders.
Aan de ene kant voelt het inderdaad als een geruststelling dat ze gewoon blijft eten en fit en vrolijk is, maar volgens mij kan ze ook wel hard zijn voor zichzelf. We gaan het gewoon zien dinsdag. Hoorde ook al van iemand met een Belg met gelijke symptomen dat het een maagzweer was geweest. Dus ik probeer wat optimistischer te zijn.Persistence schreef: ↑11 nov 2021, 23:53Nou inderdaad, ze heeft hier geen tijd voor hoor, andere plannen!
Op zich wel goed dat ze gewoon eetlust heeft na het spugen. Ik duim mee hoor.
En wat de puppies betreft. Ik ga er voor nu even vanuit dat dat een loopsheid doorgeschoven gaat worden als alles verder goed gaat.
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Hup Tess, geen enge dingen doen hoor!
Stomme belgen. Kots gewoon even lekker niet.
Maar als het moet, graag zonder rare reden dan. Succes dinsdag, het gaat gewoon meevallen!
Maar als het moet, graag zonder rare reden dan. Succes dinsdag, het gaat gewoon meevallen!
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
We zijn weer thuis na een lange ochtend bij de dierenkliniek. Paul Mandigers was er vrij duidelijk in, het kon maagkanker zijn met deze symptomen en ook op haar (jonge) leeftijd, dus de enige manier om dat uit te sluiten/aan te tonen was een scopie. Die dus meteen laten doen. Gelukkig was al vrij snel duidelijk dat het niet om maagkanker ging, daar was niks van te vinden. Wel zat er veel gal in de maag en in de darm. De maag was ook rood geïrriteerd. Uitslag: Flinke gastritis.
Nu krijgt ze maagzuurremmers en een medicijn om gal te binden en daarmee moet het beter gaan. Volgende week belt hij me nog met de uitslag van de biopten van maag en darm die voor de zekerheid genomen zijn en dan kijken hoe lang ze de medicijnen nodig heeft.
Een hele opluchting dit!
Nu krijgt ze maagzuurremmers en een medicijn om gal te binden en daarmee moet het beter gaan. Volgende week belt hij me nog met de uitslag van de biopten van maag en darm die voor de zekerheid genomen zijn en dan kijken hoe lang ze de medicijnen nodig heeft.
Een hele opluchting dit!
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Beetje zorgen (update gastritis 16-11)
Goed nieuws !
Raar dat ze zoveel gal produceert én dat die ook zo massaal in de maag terechtkomt, heeft hij daarover nog iets gezegd?
Raar dat ze zoveel gal produceert én dat die ook zo massaal in de maag terechtkomt, heeft hij daarover nog iets gezegd?
Ik vroeg ook wat dan oorzaak/gevolg was. De maag geïrriteerd door de gal of meer gal in de maag door die irritatie. Hij zei dat door de irritatie van de maag, de gal makkelijker in de maag kan komen. En de oorzaak van die geïrriteerde maag lag waarschijnlijk in haar genenpakket. Het feit dat het een Belg is, speelt mee bij de gevoeligheid voor allerlei maagklachten. Wellicht met een externe oorzaak die de trigger was.
Hoezee. Nu eigenlijk helemaal maar goed dat je haar niet door een andere Belg laat dekken.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Vreemd, benieuwd hoe dat technisch zou gaan.Veertje schreef: ↑16 nov 2021, 15:07Ik vroeg ook wat dan oorzaak/gevolg was. De maag geïrriteerd door de gal of meer gal in de maag door die irritatie. Hij zei dat door de irritatie van de maag, de gal makkelijker in de maag kan komen. En de oorzaak van die geïrriteerde maag lag waarschijnlijk in haar genenpakket. Het feit dat het een Belg is, speelt mee bij de gevoeligheid voor allerlei maagklachten. Wellicht met een externe oorzaak die de trigger was.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Gelukkig geen maagkanker is toch weer een opluchting. Heeft hij nou ook nog mogelijke externe oorzaken genoemd waar je op kunt letten of desnoods aanpasen?
Ja of ik dat nu nog aan zou durven weet ik niet. Het zou voor Mandigers geen reden tot uitsluiten zijn, maar ik ga er nog wel 3x over nadenken of dat ooit nog een optie is. Voor het geplande nest is het in ieder geval geen probleem.
Dat durf ik ook niet te zeggenInge O schreef: ↑16 nov 2021, 15:20Vreemd, benieuwd hoe dat technisch zou gaan.Veertje schreef: ↑16 nov 2021, 15:07Ik vroeg ook wat dan oorzaak/gevolg was. De maag geïrriteerd door de gal of meer gal in de maag door die irritatie. Hij zei dat door de irritatie van de maag, de gal makkelijker in de maag kan komen. En de oorzaak van die geïrriteerde maag lag waarschijnlijk in haar genenpakket. Het feit dat het een Belg is, speelt mee bij de gevoeligheid voor allerlei maagklachten. Wellicht met een externe oorzaak die de trigger was.
Van de medicatie die ze krijgt wordt gekeken hoe lang ze die nodig zou hebben. Kan tijdelijk zijn, kan levenslang zijn en alles daartussen volgens mij. Als het even kan wil ik gewoon terug naar 0 en dan met de mogelijkheid weer wat te geven mocht ze ooit weer last krijgen. Bij loopsheid bijvoorbeeld, dan eet ze vrij slecht met soms een keer spugen tot gevolg.
Verder mag ze gewoon alles weer eten en hoef ik niks aan te passen aan haar dieet gelukkig
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat fijn zeg!
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Gelukkig valt het mee
Diem had ook regelmatig last van een geïrriteerde maag. Hij kreeg daarvoor ook regelmatig een kuur maagzuurremmers.
Wel heb ik deze tijdenlang kunnen weglaten door hem 3x daags een flinke lepel dikke bottenbouillon te geven. Het collageen hierheen werkt beschermend voor maag en darmen.
Diem had ook regelmatig last van een geïrriteerde maag. Hij kreeg daarvoor ook regelmatig een kuur maagzuurremmers.
Wel heb ik deze tijdenlang kunnen weglaten door hem 3x daags een flinke lepel dikke bottenbouillon te geven. Het collageen hierheen werkt beschermend voor maag en darmen.