Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Murphy ❤ Met Taro en Lucca, yes!

Bericht door Zamunda »

Dueros schreef: 14 nov 2021, 19:24 Hij heeft al net zulke schutkleuren als Meeko. Die zag je ook al niet tussen al die herfstbladeren. :LOL:
Haha, ja zelfs Taro was hem een keer kwijt. Die was een rondje aan het rennen en Murphy lag hem verdekt op te wachten, Taro schrok even toen de smurf ineens opsprong :mrgreen: .

jenn90 schreef: 14 nov 2021, 18:47 Ik zal binnenkort even het weeg/meetdagboek van Dakar tevoorschijn toveren hoe groot en zwaar hij toen was :D
Oh leuk, ben heel erg benieuwd!

Inge O schreef: 14 nov 2021, 18:33
Zamunda schreef: 14 nov 2021, 18:29
Ik moest ook echt nog even Lucca erop zetten met die maffe bedelogen :mrgreen:
Afbeelding
Jeses Lothian, wat doe jij in haar eten :80: :LOL: ?
Ja is echt niet normaal hoor. Denk dat het anabolen zijn en dat Taro daar de werking van heeft en Lucca de bijwerkingen :Q: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gretha
Posts in topic: 8
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Het is net een Hyenahondje :I:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Gretha schreef: 14 nov 2021, 19:31 Het is net een Hyenahondje :I:
Oh nu je dat zegt herinner ik ineens weer dat hij op een gegeven moment de haren op z'n kont helemaal omhoog had staan :LOL: . Hij vond dat Taro toen te wild was, ik geloof dat Taro hem tijdens het rennen een nipje in z'n billen gaf :F: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Tamara
Posts in topic: 28

Bericht door Tamara »

Super mooie foto's van je roedel in die plas op de hei!

En wat leuk dat Lothian op bezoek was! Lucca is zo lief vind ik. Lijkt me een mooi gezicht, Murphy en Taro die samen spelen! In the pocket!
Afbeelding
Gretha

Bericht door Gretha »

Zamunda schreef: 14 nov 2021, 19:34
Gretha schreef: 14 nov 2021, 19:31 Het is net een Hyenahondje :I:
Oh nu je dat zegt herinner ik ineens weer dat hij op een gegeven moment de haren op z'n kont helemaal omhoog had staan :LOL: . Hij vond dat Taro toen te wild was, ik geloof dat Taro hem tijdens het rennen een nipje in z'n billen gaf :F: .
Hahahaha :LOL:
Tux kreeg een keer op haar flikker van Bindi (van Kloesje).
Die Kelpies kunnen natuurlijk nog veel harder rennen dan Tux, dus zij er zwaar gefrustreerd krijsend achteraan.
Vond Bindi niet zo grappig en die heeft haar even netjes verteld dat ze haar grote tetterbek moest houden. :LOL:
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 30
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Murphy ❤ Nog wat foto's

Bericht door Lothian »

Het was echt leuk en gezellig :cheer: en inderdaad, zijn we echt 2 uur weggeweest? :O:

Heerlijk om te zien hoe Murphy steeds meer lol kreeg in dat maffe renspel van Taro. Na een poosje keek hij zelfs niet meer op van die felle aanspoorkefjes van hem :lol1: wat is het een mooie, lieve blije pup. Wel even onder de indruk van die twee nieuwe honden maar hij herstelde toch wel erg snel.
Zamunda schreef: 14 nov 2021, 18:29
Ik moest ook echt nog even Lucca erop zetten met die maffe bedelogen :mrgreen:
Afbeelding
Ik niks! Bij mij kijkt ze nóóit zo! Het was de kaas van Zamunda. Taro vertrouwde die al niet :hmmm:
Zamunda schreef: 14 nov 2021, 19:29 Ja is echt niet normaal hoor. Denk dat het anabolen zijn en dat Taro daar de werking van heeft en Lucca de bijwerkingen :Q: .
:LOL:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 14 nov 2021, 19:43
Ik niks! Bij mij kijkt ze nóóit zo! Het was de kaas van Zamunda. Taro vertrouwde die al niet :hmmm:
Jaja, dat zeggen ze allemaal :engel: .
Zamunda schreef: 14 nov 2021, 19:29 Ja is echt niet normaal hoor. Denk dat het anabolen zijn en dat Taro daar de werking van heeft en Lucca de bijwerkingen :Q: .
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Tamara schreef: 14 nov 2021, 19:35 Super mooie foto's van je roedel in die plas op de hei!

En wat leuk dat Lothian op bezoek was! Lucca is zo lief vind ik. Lijkt me een mooi gezicht, Murphy en Taro die samen spelen! In the pocket!
Dat was het zeker! Murphy leek zich heel erg goed te voelen bij Taro's formaat en energie, ik heb hem hier nog niet eerder op die manier zien spelen en rennen. En dat terwijl hij met Lais toch flink stoeit, maar dat het gelijkwaardiger was (alleen qua gewicht en formaat, niet qua kracht, snelheid en lenigheid natuurlijk :mrgreen: ) vond hij echt heel leuk.
Ik hoop dat de filmpjes een beetje gelukt zijn, dan wil ik er natuurlijk wel wat van posten!

Gretha schreef: 14 nov 2021, 19:41Hahahaha :LOL:
Die Kelpies kunnen natuurlijk nog veel harder rennen dan Tux, dus zij er zwaar gefrustreerd krijsend achteraan.
Vond Bindi niet zo grappig en die heeft haar even netjes verteld dat ze haar grote tetterbek moest houden. :LOL:
Haha, daar keek ze wel even van op gok ik zo :mrgreen: .

Lothian schreef: 14 nov 2021, 19:43 Het was echt leuk en gezellig :cheer: en inderdaad, zijn we echt 2 uur weggeweest? :O:
Ja, ik was ook stomverbaasd, voelde helemaal niet als 2 uur :80: !

Lothian schreef: 14 nov 2021, 19:43Heerlijk om te zien hoe Murphy steeds meer lol kreeg in dat maffe renspel van Taro. Na een poosje keek hij zelfs niet meer op van die felle aanspoorkefjes van hem :lol1: wat is het een mooie, lieve blije pup. Wel even onder de indruk van die twee nieuwe honden maar hij herstelde toch wel erg snel.
Nee dat deerde hem toen niks meer en eenmaal in huis vond hij dat hij zelf ook wel kon gaan lopen keffen naar Taro :') .

Lothian schreef: 14 nov 2021, 19:43Ik niks! Bij mij kijkt ze nóóit zo! Het was de kaas van Zamunda. Taro vertrouwde die al niet :hmmm:
:proest:
Waarom denk je dat mijn pup zo rustig is :engel: .
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

Afbeelding

Hebbes!
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 14 nov 2021, 19:53 Afbeelding

Hebbes!
Oh wat leuk! Dat komt echt heel erg overeen. Wat weegt Dakar nu eigenlijk?
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 14 nov 2021, 19:56

Hebbes!
Ik geloof rond de 24 kilo nu, rally heeft de hele tijd rond de 23,5 gewogen
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Wat een heerlijke update, genieten om te lezen gewoon! Dat filmpje met Lais is ook leuk, lekker door die heide, mooi gebied daar!

Hebbes!
Oh wauw wat goed dit! Zo leuk dat je dat hebt bijgehouden! Bedankt voor het delen!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Wat heerlijk jullie waren ook op de heide wat is het er mooi nu . En wat heeft de smurf lekker kunnen spelen
Afbeelding
Gretha

Bericht door Gretha »

Zamunda schreef: 14 nov 2021, 19:53
Gretha schreef: 14 nov 2021, 19:41Hahahaha :LOL:
Haha, daar keek ze wel even van op gok ik zo :mrgreen: .
Nogal. Die beesten zijn stom en daar ga ik echt niet tussen zitten!! :S:
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 14 nov 2021, 19:59
Zamunda schreef: 14 nov 2021, 19:56

Hebbes!
Ik geloof rond de 24 kilo nu, rally heeft de hele tijd rond de 23,5 gewogen
Dank je, zat ik aardig in de richting.

Yvette schreef: 14 nov 2021, 20:03 Wat een heerlijke update, genieten om te lezen gewoon! Dat filmpje met Lais is ook leuk, lekker door die heide, mooi gebied daar!
Smoushond schreef: 14 nov 2021, 20:38 Wat heerlijk jullie waren ook op de heide wat is het er mooi nu . En wat heeft de smurf lekker kunnen spelen
Het is erg mooi, wel slechts een relatief klein stuk wat zo lekker overzichtelijk is (en juist daar dan weer officieel geen losloop) maar loopt echt fijn.

Gretha schreef: 14 nov 2021, 20:49Nogal. Die beesten zijn stom en daar ga ik echt niet tussen zitten!! :S:
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

De eerste filmpjes heb ik klaar.

De ontmoeting met Lucca

De eerste interesse in Taro

En verder gevorderde interesse in Taro wat uitmondt in spel
Afbeelding
Veertje
Posts in topic: 13

Bericht door Veertje »

Dat was een geslaagde ontmoeting zo te zien :D Dat gebots tegen die billen van Lucca, maar ze blijft onverstoord vooruit kijken haha.

Volgens mij is/bijft herfst een drama seizoen met die schutkleur. Ik zou m'n hond steeds kwijt zijn denk ik :LOL:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wauw, zo terugkijkend op de filmpjes zie je al helemaal hoe goed hij het doet he!

Ik had trouwens ook een handige lange en dunne biothane lijn mee met het idee dat ik Taro waarschijnlijk toch eerst of de hele tijd aan de lijn ging laten, afhankelijk van hoe Murphy hem vond, maar die was ik natuurlijk alweer glad vergeten toen ik eenmaal bij jullie arriveerde dus daar liep ik met die onhandige dubbele-lijn-constructie :lol1: gelukkig ging het samen los ook super.
Afbeelding
glashelder
Posts in topic: 12

Re: Murphy ❤ Met Taro en Lucca. Filmpjes

Bericht door glashelder »

Ik geniet mee :hartjes:
Lynnepien

Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 34
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Leuk om te zien zeg!
Afbeelding
K@ren
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Wat een heerlijke filmpjes :cheer: En wat doet Murphy het goed!
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

:LOL: Dat eerste filmpje met Taro, die reactie van Murphy toen Taro eventjes stopte, en daarna toen hij omkeek :LOL: :LOL: !
Alfilillo
Posts in topic: 16
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ahhhh, wat is hij netjes onderdanig met Lucca. En Taro is natuurlijk een heerlijke jonge gast om mee te spelen :I:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Gisteren heeft de smurf eigenlijk alleen nog maar geslapen, hij was echt helemaal stuk, ik heb lekker op de bank gezeten met slaappup :slaap2: . Hij heeft in z'n dromen nog wat rondjes gerend geloof ik, hij droomde vast dat hij Taro bij kon houden :F: .

Ik heb nu ook de laatste filmpjes klaar. De smurf ging onderweg even lekker door het hoge gras racen... dacht hij :engel:

Hij houdt (nog) helemaal niet van water :LOL: maar hij deed net alsof hij heus wel wist dat er water tussen stond en hij gewoon heel bewust het water in plonste :mrgreen: .

Hier gingen Taro en Murf lekker los: sjezen, rollebollen, jagen en zelfs Lucca deed af en toe mee. Wat kan die Taro racen, hij had er lekker de ruimte voor en genoot zichtbaar van zijn eigen gerace (en ik genoot heel erg mee, wat een schouwspel). En wat luistert ie goed trouwens! Sowieso echt een heel erg leuke hond.

En dan het laatste filmpje. Taro ging graven en dat vonden zowel Murf als Lucca interessant en dat wisselde dan nog af met wat gespeel en geren

Veertje schreef: 14 nov 2021, 22:12 Dat was een geslaagde ontmoeting zo te zien :D Dat gebots tegen die billen van Lucca, maar ze blijft onverstoord vooruit kijken haha.

Volgens mij is/bijft herfst een drama seizoen met die schutkleur. Ik zou m'n hond steeds kwijt zijn denk ik :LOL:
Het was ontzettend geslaagd, Lucca was helemaal perfect om de smurf op z'n gemak te stellen en te laten ontdooien. Ze was superrustig en dat hielp hem enorm, dat ze dan gromde om hem te laten weten dat er strikte grenzen waren vond hij duidelijk en echt niet eng (getuige ook zijn poten tegen haar kop :') ).
En Taro. Ja, die was weer perfect om de smurf helemaal los te laten komen. Wel een veel drukkere energie maar toch al snel veilig genoeg voor de smurf om kennis te gaan maken. Hij was even onder de indruk toen Taro hem in het begin al blaffend druk aan het uitdagen was maar meer dan even tussen de benen kruipen deed hij niet, van gillen of weg willen vluchten was dan ook geen enkele sprake. Toen Taro stopte met blaffen (keffen :mann: ) wat het ook meteen weer goed en gingen ze samen aan. En later was het blaffen echt geen enkel probleem meer, ook ruw spel niet. Ze vonden elkaar heel erg leuk, ben benieuwd wat Taro van hem gaat vinden als de smurf geen smurfje meer is :mrgreen: .

Haha, ik doe hem gewoon een rood jasje aan :engel: . Of een geel waarschuwingshesje. Maar het is een herder, die zal toch niet verder dan tien meter van me af gaan lopen zeker :hmmm: ?

Lothian schreef: 14 nov 2021, 22:13 Wauw, zo terugkijkend op de filmpjes zie je al helemaal hoe goed hij het doet he!

Ik had trouwens ook een handige lange en dunne biothane lijn mee met het idee dat ik Taro waarschijnlijk toch eerst of de hele tijd aan de lijn ging laten, afhankelijk van hoe Murphy hem vond, maar die was ik natuurlijk alweer glad vergeten toen ik eenmaal bij jullie arriveerde dus daar liep ik met die onhandige dubbele-lijn-constructie :lol1: gelukkig ging het samen los ook super.
Ja het was zó leuk en zó fijn :vlinder: . Haha, gelukkig heeft Taro maar een minuut of tien aan de lijn gezeten, dat scheelt.

glashelder schreef: 15 nov 2021, 04:39 Ik geniet mee :hartjes:
HillieS schreef: 15 nov 2021, 08:55 Leuk om te zien zeg!
Tineke schreef: 15 nov 2021, 05:23 Wat heerlijk om te zien :I:
Leuk!

K@ren schreef: 15 nov 2021, 11:15 Wat een heerlijke filmpjes :cheer: En wat doet Murphy het goed!
Ik ben er zo blij mee! Hopelijk lukt het om nog een hoop goede ervaringen op te doen de komende tijd.

Inge O schreef: 15 nov 2021, 14:03 :LOL: Dat eerste filmpje met Taro, die reactie van Murphy toen Taro eventjes stopte, en daarna toen hij omkeek :LOL: :LOL: !
:mrgreen: . Echt zo van: ''Lalalalala, ik ben er helemaal niet hoor, was ook totaal niet met jou bezig en met mij hoef je ook echt helemaal niets, ik was *daar* naar onderweg.''

Alfilillo schreef: 15 nov 2021, 14:24 Ahhhh, wat is hij netjes onderdanig met Lucca. En Taro is natuurlijk een heerlijke jonge gast om mee te spelen :I:
Dat is Taro zeker! Ik denk dat het formaat wel veel deed voor Murf, naast ook het opbouwen wat Taro mooi deed (met een beetje hulp van Lothian). Billy is ook een heerlijke jonge hond om mee te spelen, maar daar dacht de smurf dus heel anders over, wellicht te groot maar ik denk vooral het doodle-enthousiasme.
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Re: Murphy ❤ Met Taro en Lucca. Meer filmpjes!

Bericht door Lothian »

Oww Taro, eikel, beetje die kleine Smurphy omver gooien :mrgreen: over een paar maanden zijn die rollen denk ik wel omgedraaid :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie