fitness workshop met Kika

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
Gudrun
Posts in topic: 3
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

fitness workshop met Kika

Bericht door Gudrun »

Dit weekend een fitness workshop gevolgd met Kika.
Inleiding tot "5 must-haves voor de agilityhond", zoals de naam het zegt een demonstratie en begin van aanleren plus uitleg hoe verder afwerken en combineren van 5 oefeningen waarbij zowat alle spieren die specifiek nodig zijn voor agility sterker gemaakt worden.

Met 8 hondjes, indoor, vreemde mensen en andere ondergrond maar Kika gedroeg zich ronduit voorbeeldig. Beschaafd dag gezegd aan een sheltie, blije herkenning met een dwergweesje wat ze vroeger ooit eens zag, beleefd gesnuffeld met puber Nova, herder afkomstig van bij Perle en zelfs een border collie die even naar haar uitviel met een blik naar mij van "wat een idioot he" verder genegeerd.
En super gewerkt ook.
We weten weer wat gedaan op sombere regendagen deze winter ;-).

Hier moest ze dus de voorpoten laten staan, naar zit komen en dan een soort kick-back terug naar achter.

Afbeelding

En hier eerst netjes vierkant staan op die trapjes, dan naar achter in buig komen met schouders gestrekt zoals op de foto en dan terug naar staan en naar voor leunen (met handtarget, altijd, want dit was anders te lastig) en terug naar staan.

Afbeelding

De andere oefeningen heb ik geen foto's van.
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: fitness workshop met Kika

Bericht door Mizzsylver »

wat leuk!
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Leuk. Ik ben wel heel erg benieuwd naar een filmpje van Kika die die kickback doet!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Superleuk zeg! Was Kika helemaal af daarna of viel het mee?
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Persistence schreef: 15 nov 2021, 20:21 Superleuk zeg! Was Kika helemaal af daarna of viel het mee?
We moesten een half uur rijden naar huis.
Ruim voldoende dus om op te laden.
Do stond met de bek open klaar om de aanval in te zetten dus er werd nog woest gespeeld. Maar zo rond 21 uur viel ze toch in slaap, en dieper dan gewoonlijk overdag :LOL:

Kika lijkt op dat gebied op mijn nieuwe hybride autootje, opladen tijdens het afremmen of vertragen. Echt tanken moet relatief zelden. En aan de lichten het eerste weg.
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Ohh ik dacht dat je bij Crutz was, dacht al dat is lang rijden voor je. Maar was dus helemaal niet zo. :F:
Afbeelding
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Wat leuk!
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Persistence schreef: 15 nov 2021, 22:10 Ohh ik dacht dat je bij Crutz was, dacht al dat is lang rijden voor je. Maar was dus helemaal niet zo. :F:
Neen, Inge Dillen van NimbleK9 kwam bij ons op de hondenschool die cursus geven (sinds we verhuisd zijn is dat dus ook een half uur, er voor maar een kwartiertje), Crutz zit inderdaad ietsje verder :mrgreen:
Crutz

Bericht door Crutz »

Gudrun schreef: 16 nov 2021, 10:26
Persistence schreef: 15 nov 2021, 22:10 Ohh ik dacht dat je bij Crutz was, dacht al dat is lang rijden voor je. Maar was dus helemaal niet zo. :F:
Neen, Inge Dillen van NimbleK9 kwam bij ons op de hondenschool die cursus geven (sinds we verhuisd zijn is dat dus ook een half uur, er voor maar een kwartiertje), Crutz zit inderdaad ietsje verder :mrgreen:
en Crutz geeft op moment geen workshops want er zitten maar zoveel uur in een week ;) en met afspraken en zeker niet onbelangrijk ook studie zitten de weken al goed vol (daarom ook dat er nu iemand bij me komt werken)

enehhhh, leuk met Kika, Inge doet het altijd erg leuk en goed!
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Zamunda schreef:Leuk. Ik ben wel heel erg benieuwd naar een filmpje van Kika die die kickback doet!
Ik doe hem regelmatig met Djalu, kan wel een filmpje zoeken als je geïnteresseerd bent Afbeelding
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Eilfy schreef: 16 nov 2021, 20:17
Zamunda schreef:Leuk. Ik ben wel heel erg benieuwd naar een filmpje van Kika die die kickback doet!
Ik doe hem regelmatig met Djalu, kan wel een filmpje zoeken als je geïnteresseerd bent Afbeelding
Ja leuk!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Wat gaaf en goed. Ik hoop met mijn as puppy ook eens bij Inge een seminar oid te volgen. Ze geeft ook online les toch?
Afbeelding
Bo en de honden
Plaats reactie