Tux kwijt

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gretha
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Tux kwijt

Bericht door Gretha »

Neem een klein hondje zeiden ze.
Dat is leuk, zeiden ze.

Na het eten....Tux kwijt. Overal zoeken en roepen. Is ze naar buiten geglipt voor of achter? Met zaklampen in de tuin en voor het huis zoeken.
Uiteindelijk bleek ze op onze slaapkamer te zitten. Met Henk mee naar binnen geglipt toen die zijn colbert in de kast ging hangen en meteen onder het dekbed gekropen denk ik.
Normaal keft en blaft ze in alle talen, maar nu geen kik natuurlijk hè :hmmm:
Gelukkig had ik een ingeving om daar te gaan kijken.

Jezus, dat heeft weer een paar jaar van mijn leven gekost! 🥴
Afbeelding
runninggirl
Posts in topic: 1
Honden: 3

Re: Tux kwijt

Bericht door runninggirl »

:80: Dat is schrikken.

Lazar gaat sinds kort zelf naar de bovenverdieping en dan zit hij inderdaad in bed op de slaapkamer. De eerste keer waren we hem ook kwijt. :mrgreen:
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

O bah, ik kan me je schrik goed voorstellen! Gelukkig was ze er gewoon en voortaan weet je waar je eerst moet gaan kijken ;-)
Hier heb ik dat soort dingen ook wel eens met de katten, om gek van te worden! :boos:
Afbeelding
Gretha

Bericht door Gretha »

De slaapkamerdeuren zijn altijd dicht, dus daar dachten we niet meteen aan. Maar dat kleine mormel is zo snel natuurlijk, dan heb je niet in de gaten dat ze naar binnen glipt.
Afbeelding
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Haha ik zie het al voor me, overal zoeken zit ze je van onder de deken aan te kijken :Q:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Neem een Ierse Wolfshond, dan heb je die problemen niet😎
Smoushond

Bericht door Smoushond »

🤣🤣🤣 sorry
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Dat is schrikken!

Ik denk ook dat dit niet de eerste keer gaat zijn
... alhoewel, normaal laat ze zich wel horen toch?

Ik heb Lanai ooit ingesloten in een omheind losloopgebied, per ongeluk achter het klaphek. Dacht dat ze mee was gekomen want ze loopt altijd aan de voet. Ik overal zoeken en roepen. Ze gaf ook geen kick. Pfff... grijze haren kunnen ze je bezorgen.
Afbeelding
Vicky
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Ik kan me je schrik goed voorstellen. Gelukkig weer terecht. En dan geen kefje geven hè, tuthola!
Afbeelding
Bo en de honden
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Oh de trut :mep: . Wat een stress dan hè?! Met mijn vorige katten had ik dat weleens, gewoon echt nérgens te vinden. Zoeken, roepen en niks hè? Dan bleken ze toch gewoon ergens te liggen waar ze anders nooit lagen en heel erg verstopt. En net als Tux: gewoon niet even reageren hè maar je lekker voor Jan Lul laten roepen :gvd: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Anneke
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Wil je ons niet zo laten schrikken met die titel? :euh:

Gelukkig dat je dan toch nog zo'n ingeving kreeg. Was ze niet blij je weer te zien?
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Pffff, extra dosis grijze haren
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Oehhhh wat een muppet zeg!
Afbeelding
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Rotmeid! :S:
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Jeetje ik dacht ff dat ze nog kwijt was.
Maar… :LOL: sorry
Heb Bella weleens per ongeluk in de voorraadkast opgesloten, die gaf ook geen kik maar dat kwam omdat ze een zak hondenvoer aan het opvreten was :hmmm:
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Hahaha ik verschoot al.

Kuthonden.
glashelder

Bericht door glashelder »

Haha, oh wat vreselijk. Ook eens gehad met een (binnen)kat. De voordeur stond open en kat weg. Dus wij in het pikkedonker met zaklampen onder struikjes zoeken en zo. Kwartier rond gelopen, niets te zien.

Bleek dat ze gewoon in de kast in de gang lag. De hele tijd. Met de voordeur nog steeds open :LOL:
Lynnepien

Afbeelding
Lieske_1977

Bericht door Lieske_1977 »

Haha, zo was ik Joy eens kwijt bij mijn ouders. Die bleek in de gangkast te zijn opgesloten, waar ze in was geglipt omdat daar kluiven van haar lagen :LOL:
Marc

Bericht door Marc »

Herkenbaar. Guus ligt altijd onder doeken dus liggen er overal grote fleece doeken. Soms ligt hij onder een hoop fleece en reageert nergens meer op. Maar dan is hij vindbaar. Minder leuk vond ik zijn laatste aktie. De tuin in en stil. Nu hebben wij een grote tuin dus ik ging naar buiten met de zaklampen. Niks. Roepen. Niks. Weggelopen? Meegenomen? Wolf? Hij was gewoon echt weg. Bleek hij ergens in het hoge gras iets te vreten gevonden te hebben. En als je niet wil delen of wil dat het afgepakt wordt hou je je dood en doodstil. Dat was even echt niet prettig merkte ik.
Gretha

Bericht door Gretha »

Sandra&co schreef: 16 nov 2021, 21:01 Ik kreeg een hartverzakking van je titel, gek :S:
Sorry :J:
Maar je dacht toch niet dat ik zoiets eerst hier neer ging zetten voordat ik jou persoonlijk inlicht. ;)

Pffffffffff, ik vond het echt niet grappig.
Zij ook niet. Ze lag daarna met een heel zielig snoetje op de bank. Jullie hebben mij opgesloten!!! :jank:
In principe komen de honden niet boven, maar af en toe heeft Tux daar schijt aan.
Alleen nooit op dit soort momenten. Nou ja, tot nu toe dan.

Ik moet dan wel weer lachen om alle reacties. Jeetje, wat zijn we die mormels vaak kwijt :LOL:
Afbeelding
Gretha

Bericht door Gretha »

Marc schreef: 16 nov 2021, 23:12 Herkenbaar. Guus ligt altijd onder doeken dus liggen er overal grote fleece doeken. Soms ligt hij onder een hoop fleece en reageert nergens meer op. Maar dan is hij vindbaar. Minder leuk vond ik zijn laatste aktie. De tuin in en stil. Nu hebben wij een grote tuin dus ik ging naar buiten met de zaklampen. Niks. Roepen. Niks. Weggelopen? Meegenomen? Wolf? Hij was gewoon echt weg. Bleek hij ergens in het hoge gras iets te vreten gevonden te hebben. En als je niet wil delen of wil dat het afgepakt wordt hou je je dood en doodstil. Dat was even echt niet prettig merkte ik.
Dat geloof ik graag.
Ik heb op het moment al last van hartritme stoornissen, deze actie hielp niet echt zeg maar. :schrik:
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Herkenbaar met die kleintjes. :oeps: Ik heb Froo ooit buitengesloten toen ze nog niet zo lang bij mij was, omdat ze langs me mee was geglipt en ze was zo klein dat ik haar niet zag. Tuin was niet omheind. Wat was ik opgelucht dat ze, toen ik er na tien minuten achterkwam, nog lief voor de deur stond te wachten. Dat ze niet op onderzoek was uitgegaan in de buurt of zo. :schrik:

Tegenwoordig ben ik haar inderdaad vaak kwijt onder dekens en zo. Ik kijk ook altijd even of ik haar zie voordat ik zomaar op een deken ga zitten. :LOL: Buiten loopt ze regelmatig in mijn dode hoek als ze losloopt. Dan loopt ze zo naast me/achter me dat ik haar niet zie tenzij ik een rondje om mijn as zou draaien of zo. Ik weet tegenwoordig dat als ik haar niet zie, ze daar is en vertrouw daar ook 100% op, maar ik heb me er in het verleden nogal eens druk over gemaakt. Tot groot plezier van mijn wandelgezelschap want die zagen haar natuurlijk wel altijd meteen. :hmmm:
KarinW

Bericht door KarinW »

Dat is even schrikken, gelukkig weer snel gevonden
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Borderbende
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

:F: :F: :F: je zou ze....! Hihihihi. :LOL: :LOL: :LOL:
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

herkenbaar, ik kwam thuis met de honden en dacht dat ze alle 5 binnen waren dus ik doe de voordeur dicht. eigenlijk een uur later kwam ik erachter dat ik een hond miste. ik roepen geen reactie. ga ik buiten kijken ligt mevrouw doodleuk voor de voordeur. gelukkig was het tuinhek dicht. sindsdien tel ik de honden zodra ze in het halletje staan of ik ze allemaal heb.
Plaats reactie