Wat voor soort hond past bij jou? Is je huidige hond een goede match?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Tamara
Posts in topic: 1

Wat voor soort hond past bij jou? Is je huidige hond een goede match?

Bericht door Tamara »

Sportief, druk, (hyper)actief, rustig, braaf, bankhanger, allemansvriend, baasgericht, pittig, zachtaardig, open, impulsief, geduldig:
wat voor hond past bij jou? Is je huidige hond een goede match?

En waar zou je in de toekomst naar op zoek gaan, hetzelfde soort/type, of totaal iets anders?
Afbeelding
Nanna

Re: Wat voor soort hond past bij jou? Is je huidige hond een goede match?

Bericht door Nanna »

Mijn huidige honden vind ik welhaast perfect.
Geen wegloperij (jagen), sociaal naar mens en dier en door hun formaat makkelijk mee te nemen.
Geen hysterische vachtverzorging.
Nadeel is wel dat ze kunnen keffen. Maar ik nam ze zo weer.

Ze komen trouwens vanmiddag op de televisie bij Eigen Huis en Tuin, RTL4. Om 17.00.
Inge O
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Baasgerricht maar met een goede dosis zelfstandigheid en onafhankelijkheid, acrief maar dan op een zenmanier, humoristisch, niet claimerig, niet bemoeiziek, aanhankelijk en knuffelig : dat is wat ik wil en dat is de Hovawart, die past me als een handschoen, het zou moeten heel gek gaan als ik ooit nog iets anders neem..
Laura84
Honden: 2
Welke: Hollandse Herder langhaar
Contacteer:

Bericht door Laura84 »

Ja, ik denk dat de HH langhaar goed past, hoewel ik denk dat er meerdere herderachtige kunnen passen. Wat ik zo charmant vind is het zelfstandige karakter, het niet slaafs zijn, sober ingesteld, ze hebben humor, onwijs slim en vindingrijk.
Wel als lastige is het instabiele karakter waarvan ik hoop dat er in de toekomst, door bewustere ouderdieren te combineren, stabielere honden geboren mogen worden. Ik kan er wel mee overweg maar vind het vaak wel vervelend voor de Hollander zelf, omdat ze zichzelf daarmee in de weg zitten.
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Een hond die graag iets samen doet, slim is, vooruit denkt, baas gericht is, waarmee ik me veilig voel, een aan/uit knop heeft, verschillende sporten leuk vind, eigenlijk precies wat m’n huidige honden zijn :mrgreen:

Maar ze hebben ook nadelen en in de toekomst zou ik wel een makkelijkere en socialere hond willen hebben. De mijne zijn heel braaf maar vallen wel uit naar andere honden als ze niet strak onder appel staan.

Zelf lijkt een kelpie me echt enorm leuk, maatje kleiner, mooi om te zien, actief. Maar ik vind de IGP sport nog te leuk en dat zie ik een kelpie niet doen :tongue:
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Best lastig, want mijn honden zijn allemaal zo anders, en toch passen ze allemaal heel goed bij mij ;-)
Wat ze gemeen hebben, is dat ze allemaal behoorlijk actief en levendig zijn, slim, gevoelig en sociaal en graag iets met je samen doen. De voorkeuren daarin verschillen wel per hond, maar ze zijn wel altijd enthousiast, het zijn geen luie honden die liever op de bank blijven liggen. Ze willen altijd allemaal graag mee en meedoen.
Het zijn ook allemaal geen honden die bijvoorbeeld buiten gaan liggen als ik binnen ben, ze zijn toch het liefst in mijn gezelschap en dat vind ik zelf ook leuk. Een hond die vrij onverschillig is ten opzichte van mij of weinig aanhankelijkheid toont, past niet zo goed bij mij.

Ik hou wel van honden met wat pit erin en ik vind het leuk als een hond een duidelijke eigen mening heeft. Maar voor de harmonie is het juist ook wel weer fijn om er meer toegeeflijke en volgzame types bij te hebben, dus dat kan ik daarom ook juist wel weer waarderen.

Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst, afhankelijk natuurlijk van mijn eigen gezondheid, wel een tandje minder zou mogen qua energieniveau en drukte. Maar ik denk dat ik dan ook eerder voor een levendige hond zou kiezen dan voor een heel rustig hondje. Bijvoorbeeld voor een ruim volwassen hond of senior die nog wel fit en actief is, maar niet meer die hoge energie heeft van een jonge hond.
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Goh, lastig en ook niet.

Border collie: Al is en blijft Kika moeilijk, om mee te werken en te sporten, en dat is wat ik nu ook wil, is ze ongelooflijk voor me.
Maar het is wel mijn laatste echte werkhond, als ze op pensioen gaat ben ik 60 of ouder, dan kan ik dit echt niet nog eens aan.

De chi's passen me niet echt, kwamen er ook voor man en kinderen, die komen er niet opnieuw. Al is Richaar een schatje.

Do is geweldig en past gewoon altijd. Klein, knuffelig, dapper,, energiek maar evengoed uren rustig op schoot of tegen me aan geplakt speels, stout, grappig en altijd bij me als het kan. Die mag blijven ;-).

Een Poppy vind ik natuurlijk nooit meer, maar een volle beardie wil ik niet, te blafferig (Pop ook al) en dan dat vachtonderhoud.

Shelties passen me als een handschoen, toch de oude zoals Sherlock en Pippa. Denk wel dat er ooit nog eentje komt, maar dan terug heel goed uitkijken naar een stabiel hondje. Ze lijken drukker en drukker te worden (sportlijnen) of angstiger en slomer (showlijnen) maar er zijn natuurlijk nog altijd goede en leuke hondjes te vinden.

Volgende hond zonder werkeisen wil ik iets makkelijkers dan Kika, en dan komen qua rassen veel meer honden in aanmerking.
Windhonden en -kruisingen bijvoorbeeld, retrievers en spaniëls of een of andere grote maar niet te sterke en uittestende andere hond.
Ik wil altijd graag een kleine en een grotere hond er bij.
Waarbij ik voor nu Kika maar even als groot reken omwille van haar felheid en karakter en in vergelijking met mijn kleintjes is ze natuurlijk ook wel groot ;-).
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Mahdu is een luie bankaardappel, zeer snel tevreden met blokjes om en mee mogen naar de winkel, stad, op visite etc.
Hij is fokking eigenwijs en een enorme clown, een allemansvriend en een rupsje Nooitgenoeg.
Heerlijk hondje als je geen strikte gehoorzaamheid verwacht. :lol1:
Hij is stiekem mijn favorietje, ik ben knettergek met beide maar hij heeft net dat beetje meer voor mij. :liefde:

Dívka is hyperactief, hypernerveus, ontzettend gevoelig en doet alles in extremen: blij is hysterisch blij, bang is rillen en ogen als schoteltjes etcetc.
Je moet haar vanuit rust aansturen, zacht maar tegelijkertijd kort omdat ze geneigd is om te testen waar de grenzen liggen.
Waar ik bij Mahdu vraag of hij iets wil doen moet ik haar zeggen dat ze het moet doen.
Ze is een heerlijk werkhondje die ook prima een dag of twee kan bankhangen maar op dag 3 stuitert ze nog net niet tegen het plafond. :Q:
Maar met 3 grotere activiteiten per week (cursus, fietsen, lange snuffelronde, mee naar tuincentrum oid) is ze goed tevreden te houden.
Ze is niet makkelijk bij een ander te droppen omdat ze de boel bij elkaar tettert zodra ze een stap buiten de deur zetten dus ik ben mijn oppasadressen vrijwel allemaal kwijt voor haar. :ugh:
Maar ook daar is wel een oplossing voor; oppas aan huis/uitlaatservice omdat ze makkelijk alleen thuis kan zijn en anders maar in pension.
Zij is van beide honden degene die het minst bij me past maar ik doe mijn best om haar tevreden te houden en zij doet haar best voor mij. :hartjes:

Zou ik nu moeten kiezen om er één uit te plaatsen dan verhuist Mahdu, hij heeft een superfijn huisje beschikbaar en is een stuk zelfstandiger.
Dívka zou gigantisch achteruit gaan in haar ontwikkeling en hangt veel meer aan mij (al voor ze hier kwam wonen) ondanks dat Mahdu stiekem ook wel een 'mama's kindje' is. :mann:
Het is dan ook puur gebaseerd op wie redt zich wel zonder mij.

In de toekomst zou ik er het liefst tussenin willen zitten qua energielevel en karakter:
Het stabiele, no nonsense van Mahdu en het werkwillige van Dívka.
Mag gerust wat ondeugd en een beetje will to please themself in zitten ook en een tikkeltje gevoelig vind ik ook fijn maar niet meer dat extreme graag.
Qua grootte liefst 40cm-55cm (groter mag evt ook) en een functionele bouw en gezonde basis, absoluut geen brachy meer iig.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Deels.

Ik weet in elk geval wel wat ik NIET meer wil (en nu wel heb); geen blaffert, geen waakse en ook geen bange hond. Liefst ook geen extreme jager.

Wat ik leuk aan ze vind is dat ze actief zijn, van alles leuk vinden, maar ook gerust een dagje rustiger aan kunnen doen.
Dat ik zonder al te veel zorgen in een losloopgebied kan wandelen vind ik ook fijn.

Sociaal naar mens en dier zou bij een evt. volgende hond met stip bovenaan staan.
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Ik ben graag actief bezig met de honden. Niet per se heel sportief, dat kan zoals nu veel wandelen zijn, maar kijk wel graag naar iets extra's dat de honden ook leuk vinden. Wil dan ook een hond die actief bezig zijn leuk vindt, die goed kan luisteren en er mag wel een beetje pit in zitten. Te braaf mist voor mij iets.
Daarnaast moet er een goede uitknop op zitten, moeten ze sociaal zijn naar mensen en ook grotendeels naar honden (een beetje voorkeuren hebben mag, maar geen hond die alles aanvalt wat hij tegenkomt). En knuffelen, dat vind ik toch wel heerlijk.

Finn past in het actieve opzicht niet zo goed bij me, maar toen hij bij me kwam, was dat ook niet iets dat hoog op de verlanglijst stond. Hij paste toen gewoon perfect bij wat ik zocht. Lief, zachtaardig, een mensenhondje, kan met alle honden en niet heel veel eisend qua uitdaging/activiteit. Nu is het gewoon een heerlijk hondje om erbij te hebben. Doet eigenlijk nooit iets verkeerd, draait heel makkelijk mee en is een heerlijk knuffelhondje. Vreselijk eigenzinnig wel, maar daar heb ik met de jaren een leren wennen.
Tess past wat dat betreft een heel stuk beter bij me. Staat altijd aan als we wat gaan doen, maar doen we niks, dan is het ook goed. Hetgeen mensen bestempelen als 'nerveus' van een Belg heeft ze op sommige momenten ook. En dat vind ik vaak juist heel leuk aan haar. Het heeft zo z'n charme als het bij je past en je ermee om kan gaan. Al zijn er andere momenten dat ik denk 'doe nou gewoon even normaal!'. Maargoed, normaal doen is soms wat lastig :Q:
Voor een volgende hond bij dit roedeltje zou ik een tikkeltje meer stabiliteit wel fijn vinden. Zou ik los van de honden die ik nu heb moeten kiezen, dan werd het gewoon weer een Belg.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Izzie_Lot

Bericht door Izzie_Lot »

Persistence schreef: 17 nov 2021, 14:40 Deels.
Idem :mrgreen:
Allebei zijn ze baasgericht, super sociaal met andere honden, waanzinnig lief en heel rustig in huis. Ze zijn echt heerlijk gezelschap allebei.
Lot kan niet alleen (ook niet met Izzie) thuisblijven en dat maakt het wel een handenbindertje. Een uur of 2-3 gaat prima, wil ik langer weg moet ik van alles regelen.
Vreemden kunnen niet op een ontspannen manier in huis komen, dat trekt Izzie niet. Als ze je eenmaal kent is het een schat van een hond, zo niet, is het blaffen, grommen en willen uitvallen (krijgt ze de kans niet voor). Nu gebeurt het zelden dat er vreemden over de vloer komen en ik kan haar prima even wegsluiten maar een wat minder angstige hond zou wel echt fijner zijn.
Diana

Bericht door Diana »

Veertje schreef: 17 nov 2021, 14:43 Tess past wat dat betreft een heel stuk beter bij me. Staat altijd aan als we wat gaan doen, maar doen we niks, dan is het ook goed. Hetgeen mensen bestempelen als 'nerveus' van een Belg heeft ze op sommige momenten ook. En dat vind ik vaak juist heel leuk aan haar. Het heeft zo z'n charme als het bij je past en je ermee om kan gaan. Al zijn er andere momenten dat ik denk 'doe nou gewoon even normaal!'. Maargoed, normaal doen is soms wat lastig :Q:
Haha, grappig, ik zeg ook vaak tegen Mila: 'Wat ben jij toch een gekke hond, kun je nou nooit normaal doen?' En dan zeg ik er achteraan: 'Nee, doe maar niet trouwens, dan zou ik mijn gekke Mila veel te veel missen.' Je gaat ervan houden en dan wil je niet meer zonder :lol1: :mann:
Laatst gewijzigd door Diana op 17 nov 2021, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 17 nov 2021, 14:52 Haha, grappig, ik zeg ook vaak tegen Mila: 'Want ben jij toch een gekke hond, kun je nou nooit normaal doen?' En dan zeg ik er achteraan: 'Nee, doe maar niet trouwens, dan zou ik mijn gekke Mila veel te veel missen.' Je gaat ervan houden en dan wil je niet meer zonder :lol1: :mann:
Mila lijkt me dan weer op een leuke manier 'gek', vooral om (in filmpjes) te zien dan :F: . Om te hébben zou weer wat anders zijn, maar ik zie bij haar niet gedrag dat me bij sommige herders zo stoort.
Of ze stopt het beter weg, kan ook :LOL: .
_Tiny_
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Er past van alles bij mij, maar tegenwoordig zoek ik het in lief en zacht. Dat is goed gelukt.
Afbeelding
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Een actieve, werkwillige en eigenzinnige hond past bij mij. Mijn laatste twee honden hebben/hadden alles wat ik wilde, kruising toller x keeshond. Ben nu op zoek naar een 'hele' toller, het zelf uitvinden hoe ze een taak kunnen uitvoeren, niet slaafs maar wel graag werkjes willen doen. Actief om lekker te wandelen en te trainen, maar ook zichzelf kunnen vermaken.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 17 nov 2021, 15:01
Diana schreef: 17 nov 2021, 14:52 Haha, grappig, ik zeg ook vaak tegen Mila: 'Want ben jij toch een gekke hond, kun je nou nooit normaal doen?' En dan zeg ik er achteraan: 'Nee, doe maar niet trouwens, dan zou ik mijn gekke Mila veel te veel missen.' Je gaat ervan houden en dan wil je niet meer zonder :lol1: :mann:
Mila lijkt me dan weer op een leuke manier 'gek', vooral om (in filmpjes) te zien dan :F: . Om te hébben zou weer wat anders zijn, maar ik zie bij haar niet gedrag dat me bij sommige herders zo stoort.
Dat heeft ze soms wel hoor, maar vergeleken met veel herders valt het denk ik wel mee en dat is inderdaad niet wat ik bedoel met 'gek'. Dat kan bij haar heel leuk en grappig zijn, want dat is ze zeker ook, maar ze heeft ook gewoon rare, onnavolgbare tics. Zoals dat ze de voer- of waterbak van de grond gaat wippen als ze nerveus is (metaal, dus dat klettert lekker), onmogelijk rustig kan gaan liggen als ze een poortje van het terras hoort klapperen, hysterisch wordt als je een spuitflacon gebruikt, een pomp of een kledingroller, altijd ergens probeert op te klimmen als ze bang is terwijl ze best erge hoogtevrees heeft en dan dus vervolgens nóg banger wordt omdat ze zo hoog is, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Gewoon een beetje gek dus. :piew:
Afbeelding
kloesje
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Mizzsylver schreef: 17 nov 2021, 13:27 Zelf lijkt een kelpie me echt enorm leuk, maatje kleiner, mooi om te zien, actief. Maar ik vind de IGP sport nog te leuk en dat zie ik een kelpie niet doen :tongue:
En toch zijn er in Zweden een heel aantal kelpies die IGP doen, ja je bent wel de underdog in Nederland, maar ach, wel een leuke uitdaging :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Ze zijn alle drie stabiel, vrolijk, eigengereid, grappig, sociaal naar honden en mensen, altijd in voor actie zonder d'r op te liggen loeren.
Vanuit die basis vind ik heel veel best :D

Poolhond x en kees x vind ik zeker heel leuk, maar bovenal zijn het unieke karakters en passen ze als individu.
Afbeelding
kloesje
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

De kelpie past echt bij mij, veelzijdige middelmaat sporthondjes, die ook een paar dagen weinig kunnen doen zonder dat ze tegen de muren omhoog klimmen. Daarnaast zijn ze gewoon fit for function gebouwd, geen overdreven bouw ed. maar echt functioneel gebouwde mini herders.
Ze zijn waaks, maar niet storend, ze zijn geschikt voor tal van sporten en mogen graag wat samen doen met de baas.
Ze houden van mensen en ze zijn sociaal naar soortgenoten (althans dat horen ze wel te zijn).
Daarnaast vind ik ze gewoon prachtig :lol1: :mann:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik denk dat Froo wel goed bij mij past. Ze is qua karakter een soort kruising tussen een gezelschapshondje, een leuke terriër en een leergierig herdertje. Ik houd van honden die graag dingen met de baas doen en die leergierig zijn, zij heeft dat wel, ze wil veel leren en is ook reteslim en pakt het snel op. Maar ze heeft niet dat echte slaafse dat mijn Sheltie had. Aan de andere kant mis ik heel soms ook wel het willen leren zonder vragen te stellen. Froo vraagt zich bij alles wel eerst even af of zij er zelf ook het nut van inziet. Zo nee, dan is er een kans dat ze het alsnog doet omdat ik dat wil, maar er is ook een kans dat ze dikke doei zegt. :LOL: Saar had dat echt niet, die stelde geen vragen. :F:

Op zich denk ik trouwens dat veel honden wel bij mij passen. Ik heb een hond om dingen samen mee te doen, die overal mee heen gaat waar dat mogelijk is en die dat ook leuk vindt. Een angstige hond die in z’n broek pist als we een keer de stad door moeten past mij dus niet, een hond die geen zin heeft in mijn gezelschap ook niet. Een scherpe hond wil ik ook niet, want ik wil gewoon een keer een fout kunnen maken zonder dat het gelijk problematisch wordt. Froo voldoet aan al die dingen. Ze is niet moeilijk, ze vindt het over het algemeen leuk om bij de baas te zijn en ze is slim en leergierig. En ze is klein, dat vind ik wel handig. Iets groter had wel gemogen (was zelfs wel wenselijk geweest) maar niet te groot is gewoon een vereiste. Er is eigenlijk maar een ding aan Froo dat ik niet in een volgende hond zoek en dat is die extreme angst voor andere honden. Verder zou ik mijn leven lang Frootjes willen hebben hoor. :mrgreen:

Oh wat ik ook wel een nadeel vind aan haar is dat hoge dramaqueengehalte. Het is met vijftien graden lang niet zo koud als zij het doet voorkomen, zeg maar. Maar goed, dat is gewoon wie ze is, ze wordt er niet minder leuk om. Maar mijn volgende hond mag wel iets minder dramaqueen zijn. :engel:
Boccoco

Bericht door Boccoco »

Igor past best goed bij mij. Ik had liever gehad dat hij goed met andere honden overweg kon zodat ik wat makkelijker oppas kon vinden, maar dat is dan ook het enige. Ik houd van baasgerichte honden die een beetje ondeugend zijn, niet waaks, en rustig/knuffelig binnen zolang ze genoeg beweging/stimulatie krijgen. Igor blaft niet binnenshuis, sloopt niet, is lief tegen alle mensen, kan zonder problemen alleen zijn, en is altijd vrolijk. Een beetje minder lui had van mij wel gemogen, maar misschien komt dat nog met het opbouwen van zijn conditie :mrgreen:
Afbeelding
Vicky
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Ik houd van sportieve honden, die makkelijk los kunnen lopen en waar je goed contact mee hebt. In die zin passen ze allevier bij mij. Echter is Vicky angstig voor allerlei geluiden en dingen en heeft ook angstagressie naar andere honden (dus als er een andere hond in de buurt komt lijn ik haar aan, ivm vuurwerk kan ze nu ook al regelmatig niet meer los en 's avonds kan ik haar niet meer uitlaten). Die angst vind ik soms moeilijk om mee om te gaan.
Ik val enorm op een Parson Russel terriër. Maar omdat deze bekend staan om een pittig karakter en ook onverdraagzaamheid naar andere honden gaat die er niet komen en kiezen we toch weer voor een Wocker (zal je zien dat het een vals kreng wordt :F: )
Als ik niet meer wil sporten met mijn honden dan zou ik voor een ongecompliceerde kruising gaan waar je nog wel flink mee kunt wandelen.
Afbeelding
Bo en de honden
Nanna

Bericht door Nanna »

De Deerhound past me eigenlijk nóg beter. Zo lief, sociaal en mooi. Zo bescheiden in alles.
Maar ja. Door die barre gezondheid komt er nooit meer eentje.
mijke

Bericht door mijke »

Ik wil een hond die snel leert en goed luistert, maar niet slaafs is. Wat ik vooral belangrijk vind is dat er een goede band is met veel vertrouwen. Dus dat ie de dingen doet omdat ie dingen voor me wil doen, niet omdat ik het zeg. En ze moeten expressief zijn. Geen haar dat voor de ogen hangt of een eeuwige keeshondensmile.
Ik hou ervan als een hond lekker actief is. Zelf ben ik niet sportief aangelegd maar ik vind het fantastisch als een hond dat wel is. Dat ie graag de snelste wil zijn of over dingen heen springt voor de lol en bij een trekspelletje niet na 3 seconden al loslaat. En dan ook graag dat ie veel dingen wel leuk vind om te doen. Dat je niet de halve dag alleen maar ballen staat te gooien, maar dat speuren en hersenwerken en truucjes trainen of het park opruimen en naar de renbaan of wat je dan ook verzint allemaal enthousiast ontvangen wordt.
Altijd blij om te gaan en altijd blij om thuis te komen vind ik ook belangrijk. Dat je dus na gedane arbeid thuis op de bank lekker kunt luieren, en daarbij hou ik erg van knuffelen of iig contactliggen. Een hond die niet zit te wachten op fysieke genegenheid zou ik erg ongelukkig van worden :P
En verder hou ik er van als een hond haar mannetje wel staat. Dat ie zich niet door andere honden de kaas van het brood laat eten en dat zelf netjes maar duidelijk oplost vind ik dikke prima. Onderdanig gedrag kan ik helemaal niks mee, ik heb liever een beetje stoer.

Ik heb nu geen hond dus nee dat past voor geen meter :boos: :Q:
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 17 nov 2021, 15:26
Inge O schreef: 17 nov 2021, 15:01
Dat heeft ze soms wel hoor, maar vergeleken met veel herders valt het denk ik wel mee en dat is inderdaad niet wat ik bedoel met 'gek'. Dat kan bij haar heel leuk en grappig zijn, want dat is ze zeker ook, maar ze heeft ook gewoon rare, onnavolgbare tics. Zoals dat ze de voer- of waterbak van de grond gaat wippen als ze nerveus is (metaal, dus dat klettert lekker), onmogelijk rustig kan gaan liggen als ze een poortje van het terras hoort klapperen, hysterisch wordt als je een spuitflacon gebruikt, een pomp of een kledingroller, altijd ergens probeert op te klimmen als ze bang is terwijl ze best erge hoogtevrees heeft en dan dus vervolgens nóg banger wordt omdat ze zo hoog is, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Gewoon een beetje gek dus. :piew:
:LOL: Arme Mila.

En toch zou ik het meeste daarvan denk ik wel kunnen verdragen, zolang het maar geen dwangmatige tics zijn die continu doorgaan.
Mafje heeft ook van dat soort rare trekjes en daar moet ik in haar geval alleen maar om lachen, het maakt haar inderdaad tot wie ze is.
Plaats reactie