Slechtste eigenschap van je hond

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
mijke
Posts in topic: 3

Slechtste eigenschap van je hond

Bericht door mijke »

Naar aanleiding van mijn topic over fokkers uitzoeken, waarin de nadelen van mijn raskeuze zeeeeeer uitvoerig werden besproken :engel: vroeg ik mij af; wat is de slechtste eigenschap van jouw honden? Hoe ga je daar mee om, en wat kost je dat? Is het typisch voor het ras, of juist niet? Was je er op voorbereid?

Ik heb nu natuurlijk geen hond, maar de slechtste eigenschap van Oor was zonder twijfel haar reactiviteit. Ze reageerde op letterlijk alles dat spanning gaf; rolkoffers, voorbij vliegende skaters, fietsers, joggers, gillende kinderen, opvliegende vogels, dronken mensen, te druk spelende honden etc. Ze vloog er dan woest blaffend achterna of ging zich ermee bemoeien door mensen of honden 'tot rust te manen'. Ze ging er enorm van trekken aan de riem of zelfs rondjes tollen. En in situaties waarin ze zich bedreigd voelde (als ze niet weg kon in de bus bijvoorbeeld) durfde ze ook te sneppen. In de lucht, maar toch. Dat is wel erg typisch voor een herder natuurlijk, maar om te zeggen dat ik daar als groentje op voorbereid was, nee :')

Toen ik haar net had heb ik daar best mee geworsteld. Het generieke advies is vaak dat je je hond wel moe genoeg moet maken dus ik ging meer en meer met haar wandelen en eindeloos ballen gooien en later fietsen tot ze echt uitgeput was. En dat hielp allemaal helemaal niet. En dat ik midden in het centrum van de stad woonde vol prikkels en alle dingen die ze spannend vond, op zo'n drukke straat dat het ook vaak niet te ontwijken was, hielp ook niet mee. Toen ik verhuisde naar een rustige(re) woonwijk scheelde dat al echt een pak. Maar het belangrijkste was dat bij mij het kwartje viel dat je, om spanning te bestrijden, juist moest inzetten op rust en ontspanning. En mentale uitdaging ipv alleen fysiek. Dat was echt een omslagpunt voor ons allebei, en vanaf toen ging het veel beter. En nadat ik op HF over counter conditioning las, heb ik ook het najagen goed aan kunnen pakken. Ik deed het denk ik niet helemaal goed, maar het werkte toch, ik stopte er gewoon snoep in zodra ik een trigger spotte en daarmee was het afleren van najagen ineens kinderspel. Daarna hoefde ik alleen nog maar op te letten.

En opletten vond ik geen moeite. Ik kende haar inmiddels van a tot z, dus ik zag bij wijze van spreke al aan een trillende snorhaar wat ze van plan was, en dan kon ik haar heel simpel afleiden, bij me roepen of wat dan ook. Het werd een automatisme. En omdat Oor zo ontzettend goed luisterde, hoefde ik ook niet bang te zijn dat het mis ging, en kreeg ze juist heel veel vrijheid, en is dat reactieve bijna helemaal verdwenen. Dus wandelen met haar was altijd ontzettend ontspannen. Er waren nog wel wat situaties die ik vermeed (ruziënde honden), maar dat kostte me niks.

Alleen in het OV bleef het een dingetje. Omdat ze daar vaak in het nauw zat. Daar heb ik haar een muilkorf om gedaan, en maar goed ook. In een overvolle trein dreigde een conducteur bij een hobbel met zijn dikke aars bijna recht op haar kop te vallen, en zonder die muilkorf zou die man toch echt een hapje uit zijn kont hebben gehad :mann:
Nanna

Re: Slechtste eigenschap van je hond

Bericht door Nanna »

Nadeel aan mijn honden is het gekef. In huis zijn ze rustig hoor, behalve als de bel gaat🥶 Maar buiten moet overal bij geblaft worden. Spelen, ontmoetingen met andere honden of gewoon om toch.
Het kan me eigenlijk niet genoeg schelen om er echt wat aan te doen.
Het zit in het ras en ach, als dat het enige is. Bijten of ander kutgedrag laten ze verder nooit zien dus schreeuw maar lekker an😎
Alfilillo
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Alfil: thuis blaft hij vrij veel. Als hij maar doorgaat, laat ik hem wel stoppen, maar regelmatig een kef vind ik niet zo storend.
Lily: moeilijk. Eigenlijk alleen dat ze voor geen meter luistert als ze loops is, dus dan moet ze 10 dagen aan de lijn en mijd ik bekend gebied (daar luistert ze nog slechter). Verder is ze perfect.
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

De shelties: keffen. Uiteraard. Al valt het, voor een sheltie, mee. En in die mate overal altijd bij willen zijn dat vooral mijn man er vaak bijna over struikelt. Ik ben beter in opletten of ze gaan meer uit de weg bij mij, geen idee.

De chihuahua's: keffen, de hele tijd op de leuning naar buiten liggen kijken en als ze ook maar denken dat er een reden zou kunnen zijn... keffen. En ook eigenzinnig en onafhankelijk, het zijn soms eerder katten dan honden. Ik heb een plantenspuit klaar, als ik die pak dan zijn ze direct stil want ze haten water. Dus als ik bezoek of de postbode verwacht staat de plantenspuit in de buurt.

Do: even denken hoor... tja.. ik kom er zo niet direct op, denk niet dat ze echt een slechte eigenschap heeft?

Poppy: als ze opgewonden is of iets niet snapt gaat ze keihard blaffen. Soms in het begin van een wedstrijd eerste parcours zo hard dat ze gewoon niet meer hoort wat ik zeg. Oplossing is op voorhand genoeg opwarmen/doen, en vooral zeer duidelijk en op tijd proberen te handlen. Maar bij spelen blaft ze ook graag, bij alles eigenlijk. Maar ze stopt meestal wel als ik het zeg.

Nanook: moeilijk met andere honden en niet geheel betrouwbaar bij vreemden als ik er niet bij ben en hij ziet dat ik hem in de gaten houdt. Dus die zet ik altijd weg bij bezoek en werkmannen over de vloer.

Kika: zeer reactief maar niet agressief, en dan dat jagen en drijven uiteraard. Ze is de moeilijkste hond die ik tot nu toe had. Ze gaat weg bij bezoek, ze gaat aan de flex of lange lijn op wandeling, bij druk verkeer nog altijd even extra jachtlijntje er rond voor het geval een musketon zou knappen, tenzij in omheind gebied. Ze luistert wel heel goed maar als er een auto of een ree zou zijn denk ik niet dat ik snel genoeg ben om haar terug te roepen voor ze vertrokken is (eens vertrokken is dat natuurlijk veel moeilijker) en ze neemt best veel afstand, veel meer dan mijn andere honden. Bij training met andere honden is het continu mee bezig zijn tussendoor met focus en ontspanning oefeningen of tussendoor in de auto zetten.
Ze pikt en vreet ook alles, ook al staat het echt heel hoog. 't Is een klimgeit kruising denk ik. Niet meer als ik er bij ben, maar ze wacht echt haar kans af. Dus opruimen, afschermen, in kasten stoppen van alles wat eetbaar is of iets eetbaars in heeft gezeten. Of Kika mee of vast als ik er niet ben.
Ze viel ook uit naar kinderen, corona pupje, maar dit gedrag is sinds er terug wedstrijden zijn en ze mee kan en daar geoefend heeft met kinderen van agilitymensen die dus meer en vaak ook lastigere honden gewoon zijn ennorm verbeterd. Ze gaat qua gedrag nog altijd vooruit, ook naar andere honden toe. Ze heeft meer en meer hondenvriendjes en naar pups en kleine hondjes, op terriërs na, is ze altijd lief. Dus ik heb hoop, ik denk dat tegen dat ze 3 of 4 is ze een hele aangename maar nog altijd intense hond is.
Oh ja, ze blaft en waakt ook erg sinds een paar maand. Geleerd van de rest.... En ze graaft ook giga putten.
Maar voor de rest is ze heel erg leuk hoor ;-)
Lothian
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Dalí zijn angstagressie. Waardeloos.

Lucca is een beetje een slome.

Taro, eh... zijn kleine blaas/hoge metabolisme. Wanneer hij 's ochtends wakker wordt moet hij direct een plas en poep doen. Anders ligt dat op de vloer. Daar zit nog niet veel verbetering in.
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Sjuun jaagt, ik ben er jaren mee bezig geweest dat ze in veilige gebieden los kon lopen, tot een paar jaar geleden. Sindsdien loopt ze aan de lijn, ik vind het gezegend.
Ze kan in de tuin rennen en er is hier op 5 minuten afstand 1 gebied waar ze wel los kan.
Het was wel verteld, dus ik was erop voorbereid en heb me er nooit heel druk over gemaakt (tot ik er klaar mee was om continue mijn hond en omgeving te scannen in plaats van gewoon relax te lopen).

Sjel, tsja. Eigenlijk heeft ze geen echt slechte eigenschappen. Of eigenlijk... Ze snept mensen in huis van achteren. Het is begonnen tijdens de verhuizing en sindsdien is iedereen die "vreemd" binnenkomt de pineut als we haar niet ondervangen daarin.
We waren er niet op voorbereid, maar het is prima te handelen door haar bij ons te houden of even weg te zetten.

En Kenzi blaft.... Niet in huis (tenzij je haar opfokt), maar verder blaft ze altijd en kan ze daar helemaal in opgaan.
Het is een bekende eigenschap van de S(c)heltie en we dachten het wel in te kunnen dammen, maar dat viel bij Kenzi vies tegen. Aan de lijn gaat het goed, maar los krijst ze alles bij elkaar.
Ik vind het wel prima, "pick your battles" enzo, ik hoor het niet eens meer :LOL:
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Nanna schreef: 18 nov 2021, 11:04 Nadeel aan mijn honden is het gekef. In huis zijn ze rustig hoor, behalve als de bel gaat🥶 Maar buiten moet overal bij geblaft worden. Spelen, ontmoetingen met andere honden of gewoon om toch.
Het zit in het ras en ach, als dat het enige is. Bijten of ander kutgedrag laten ze verder nooit zien dus schreeuw maar lekker an😎
Haha, ik vind keffen juist een van de vreselijkste dingen die een hond kan doen. Shosha doet het ook en ik word er knettergek van 🤣 Soms krijg ik er zelfs koppijn van. Ik heb liever 5 andere slechte eigenschappen, dan een verder perfecte hond die keft 😅
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Miep: stront vreten en likken. Vooral de combinatie is verschrikkelijk smerig

Jet: dat ik altijd op moet letten tijdens het wandelen, ivm honden. Nou ja, dat is niet echt een slechte eigenschap van haar, want ze is in principe niet agressief. Maar doordat ze een klapkaakje is, loop ik in het bos altijd met ogen op steeltjes rond. Met een aangelijnde Jet uiteraard. Moet trouwens zeggen dat het na dik 9 jaar wel een stuk relaxter gaat. Ik heb m’n modus gevonden. Goh, toch nog een onverwachts geluksmomentje.
Veertje

Bericht door Veertje »

Bij Finn is dat ook het jagen. Dus die blijft gewoon aan de lijn, geen zin meer om hem kwijt te raken, dat is niet goed voor mijn hart. Hij is in al die jaren 3x kwijt geweest. De eerste keer ruim een uur in het bos. Toen stond hij uiteindelijk 500meter verder in de bosjes konijnen te zoeken. Tweede keer op een akker. Toen is hij 3 akkers overgerend achter een haas aan en daarna verder op zoek naar meer. Gelukkig heeft hij een witte pluimstaart en waren de akkers leeg. Kwijt was hij dus niet echt, wel was het ver lopen door de modder. En de derde keer is hij tijdens een logeerpartijtje uit de tuin ontsnapt. Hoe weten we nog altijd niet, want er zaten 2 hekken tussen hem en de vrijheid. Maar toen liep hij ergens in centrum Roermond te wandelen, de eikel.

Bij Tess is het dat de spanning vrij snel hoog oploopt. In veel situaties is ze best relaxt voor een herder, maar hier rondom huis heb ik het echt een beetje laten versloffen eerlijk gezegd. Ze reageert hier meer op katten en andere honden dan ergens anders. Ze weet ook waar hier de katten zitten en bij welke huizen de honden. Dus ze loopt van het ene spannende moment naar het volgende. En daar doe ik eigenlijk te weinig mee.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Een poedel hoort een alerte hond te zijn. Jammer genoeg worden ze soms zó alert gefokt dat het wel adhd lijkt. Ze zien alles in hun omgeving en moeten ook overal op reageren. Heel kijkerig. Niks ontgaat ze en *bam* ze staan alweer te stuiteren. Deze honden doen het het beste in een prikkelarme omgeving . Niet in een roedel met veel andere honden waar altijd wel iets gebeurt waar ze op "moeten" reageren. De harlekijnen vind ik daarin het meest stabiel en de rode het meest hysterisch.

Dan heb je nog hun (over)gevoeligheid waar je mee om moet kunnen gaan. Gevoelig voor de baas, de omgeving, maar ook gevoelig voor dingen in zichzelf. Sensaties in hun eigen lichaam. Gevoelig voor structuren van eten. Het slechte eetgedrag van veel poedels heeft naaar mijn mening veel te maken met die gevoeligheid.

Van de doodles vind ik het lastiger te zeggen omdat de kruisingen zo uiteenlopend zijn. Het is maar net wat de andere helft inbrengt. Maar bij doodles die al meerdere generaties doodle x doodle zijn zie ik dezelfde problemen als bij veel poedels.
De F1 en de F1b is vele malen stabieler.
Afbeelding
Rebble

Bericht door Rebble »

Charlies grootste slechte eigenschap is niet betrouwbaar zijn met 'vreemde' mensen in een huis. Het maakt niet uit of dat thuis is of bij iemand anders in huis. Vreemde mensen is iedereen behalve dochter, ex en ik. Ze gaat dus bij bezoek apart, in mijn slaapkamer, en nooit mee op visite. Bij bekendere mensen kan ze met muilkorf erbij blijven maar dat doe ik niet altijd, soms gaat ze dan nog steeds mijn slaapkamer in omdat ik ook met muilkorf haar in de gaten blijf houden en daar heb ik niet altijd zin in of tijd voor.
Daarnaast kan ze niet loslopen. Zodra de lijn af gaat moet ik haar als een havik in de gaten houden en bij enige activiteit haar terugroepen. Dat loopt voor niemand ontspannen, feitelijk kan ze dan dus nog steeds alleen onder appèl naast me lopen omdat ze anders gaat rennen en vervolgens in d'r eigen bubbel de kuierlatten neemt.
Ik had het allebei niet voorzien en vind het allebei enorm jammer.
Afbeelding
Diana
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Bij Mila haar korte lontje bij te veel indrukken, onrust en drukte, dat ze ook durft af te reageren op de katten of soms andere honden. Omdat wij een heel rustig en gezapig leven leiden, komt het gelukkig in ons dagelijks leven nauwelijks nog voor dat het überhaupt een issue is, maar ik moet er bijvoorbeeld wel rekening mee houden als ik logés krijg. Dat vindt ze hartstikke leuk en gezellig, maar na een dag of twee is ze niet meer te genieten omdat het haar eigenlijk ook allemaal te veel is.

Bij Amy haar reactiviteit naar vreemde honden die haar te snel en rechtstreeks benaderen, al is dat gelukkig wel grotendeels verdwenen. Het was al een heel stuk beter en hier in Spanje is het bijna als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ze voor het laatst naar een andere hond heeft geblaft, afgezien van aartsvijand Bea, onze achterbuurhond :mrgreen: Maar het blijft wel altijd enigszins opletten en managen, vooral als er een kennismaking plaatsvindt. Is die kennismaking eenmaal achter de rug, dan is ze juist weer mijn makkelijkste en meest sociale hond.

Bij Amoz het dichtklappen als hij onzeker is doordat niet begrijpt wat je van hem verwacht. Ook dat komt gelukkig bijna nooit meer voor, omdat ik weet hoe ik het kan voorkomen en we elkaar beter kennen en begrijpen. Maar soms als ik iets even heel snel wil doen en ik ben zelf niet kalm (en daarmee voor hem onduidelijk), zie ik het weer. Verder vind ik hem echt perfect, ik kan niets bedenken wat niet leuk, moeilijk of lastig aan die hond zou kunnen zijn.

Bij Arlo zijn angst voor vreemde mensen. Hij maakt daarin nog steeds stapjes in de goede richting, maar vreemde mensen (vooral mannen) blijft hij soms erg spannend vinden. Het is wel makkelijk te managen, want hij verstopt zich achter mijn benen of krimpt in elkaar, hij zal nooit lelijk doen. Maar het is natuurlijk wel sneu voor hem en ik hoop dat hij ooit net als Amy en Amoz op het punt komt dat hij er in ieder geval ontspannen mee om kan gaan.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

mijke schreef: 18 nov 2021, 11:29
Nanna schreef: 18 nov 2021, 11:04 Nadeel aan mijn honden is het gekef. In huis zijn ze rustig hoor, behalve als de bel gaat🥶 Maar buiten moet overal bij geblaft worden. Spelen, ontmoetingen met andere honden of gewoon om toch.
Haha, ik vind keffen juist een van de vreselijkste dingen die een hond kan doen. Shosha doet het ook en ik word er knettergek van 🤣 Soms krijg ik er zelfs koppijn van. Ik heb liever 5 andere slechte eigenschappen, dan een verder perfecte hond die keft 😅
Heb jij destijds Marouck (HH kh) meegemaakt tijdens de forumwandeling. Die hield nooit meer op. Ik werd knettergek van die hond. Wel heel lief hoor maar dat non stop geschreeuw werd ik meloet van.
Mijn honden zijn stil in huis. Ze blaffen alleen tijdens spel en als ze een andere hond tegenkomen. Ik vind dat te overzien. Het is niet dat een Hollander niet blaft he :Q: En yep, het zal wellicht prima de kop in te drukken zijn. Maar zolang het alleen bij blij geblaf blijft zit het mij eigenlijk wel gescheten.
Ik vind alle eigenschappen verder ook prima alleen een reactieve bijter zou ik verschrikkelijk vinden.
Je kunt er de grootste ruzies door krijgen…
Mellow

Bericht door Mellow »

_Tiny_ schreef: 18 nov 2021, 11:33 Een poedel hoort een alerte hond te zijn. Jammer genoeg worden ze soms zó alert gefokt dat het wel adhd lijkt. Ze zien alles in hun omgeving en moeten ook overal op reageren. Heel kijkerig. Niks ontgaat ze en *bam* ze staan alweer te stuiteren. Deze honden doen het het beste in een prikkelarme omgeving . Niet in een roedel met veel andere honden waar altijd wel iets gebeurt waar ze op "moeten" reageren. De harlekijnen vind ik daarin het meest stabiel en de rode het meest hysterisch.

Dan heb je nog hun (over)gevoeligheid waar je mee om moet kunnen gaan. Gevoelig voor de baas, de omgeving, maar ook gevoelig voor dingen in zichzelf. Sensaties in hun eigen lichaam. Gevoelig voor structuren van eten. Het slechte eetgedrag van veel poedels heeft naaar mijn mening veel te maken met die gevoeligheid.
*knip*
Hier herken ik mijn poedels toch echt niet in.
Het enige wat ze allebei hebben is wat sneller onzeker.
Willen het graag goed doen en bij het idee dat de baas niet tevreden is worden ze onzeker.
Daisy heeft dat veel.

Slechte eigenschap.
Bij Puck eigenlijk niets, er is niets wat je kan definiëren als slecht.
Zijn voorliefde voor flostouwen en tennisballen?
Daisy dat ze zo vocaal kan zijn in haar spel bij andere honden.
Dat wil nog wel eens verder gaan dat ze dan gaat etteren.
Semmy heeft niet echt slechte eigenschappen.
Want de dingen die bij hem 'verkeerd' gaan komen voort uit zijn fysieke en geestelijke beperkingen.
Nikki heeft 1 slechte eigenschap.
Als ze losloopt en in de verte een hond ziet racet ze erop af.
Kijken of ze daar mee kan spelen.
Ze valt ze niet lastig en komt wel snel weer terug gelukkig maar toch ze legt wat meters af om toch even te gaan kijken.
Als andere honden, zoals Maya, met mij meelopen dan doet ze het niet.
Ze vindt haar eigen roedel niet leuk genoeg om buiten mee te spelen :LOL:
_Tiny_

Bericht door _Tiny_ »

Mellow schreef: 18 nov 2021, 12:15
_Tiny_ schreef: 18 nov 2021, 11:33 Een poedel hoort een alerte hond te zijn. Jammer genoeg worden ze soms zó alert gefokt dat het wel adhd lijkt. Ze zien alles in hun omgeving en moeten ook overal op reageren. Heel kijkerig. Niks ontgaat ze en *bam* ze staan alweer te stuiteren. Deze honden doen het het beste in een prikkelarme omgeving . Niet in een roedel met veel andere honden waar altijd wel iets gebeurt waar ze op "moeten" reageren. De harlekijnen vind ik daarin het meest stabiel en de rode het meest hysterisch.

*knip*
Hier herken ik mijn poedels toch echt niet in.
Oh maar ik zeg ook zeker niet dat ze allemaal zo zijn hoor. Of dat ze het allemaal in dezelfde mate hebben of alles tegelijk. Dat hebben mijn poedels ook niet.
Maar het ging toch over slechte eigenschappen van je ras? Of heb ik de vraag weer verkeerd begrepen?
Afbeelding
Mellow

Bericht door Mellow »

_Tiny_ schreef: 18 nov 2021, 12:25 Oh maar ik zeg ook zeker niet dat ze allemaal zo zijn hoor. Of dat ze het allemaal in dezelfde mate hebben of alles tegelijk. Dat hebben mijn poedels ook niet.
Maar het ging toch over slechte eigenschappen van je ras? Of heb ik de vraag weer verkeerd begrepen?
Van je hond, niet van je hele ras :proest: :mann:
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Maya,s enige 'slechte' eigenschap is dan weer dat ze minder goed luisterd als ze samen met Nikki is 😂😂
_Tiny_

Bericht door _Tiny_ »

Mellow schreef: 18 nov 2021, 12:27
_Tiny_ schreef: 18 nov 2021, 12:25 Oh maar ik zeg ook zeker niet dat ze allemaal zo zijn hoor. Of dat ze het allemaal in dezelfde mate hebben of alles tegelijk. Dat hebben mijn poedels ook niet.
Van je hond, niet van je hele ras :proest: :mann:
Oh. Nou komt ie.

Babs was wantrouwend en beet bezoek tot bloedens toe als ik er niet bij was.
Perry is de adhd poedel die ik al beschreef.
Rufus is een slechte eter.
Jente leeft van de lucht en de liefde. Wel goedkoop.
Isa reageert op alles. Veert op uit de slaap om te keffen alleen maar omdat er iemand langs fietst.
Oscar is perfect. Haha, nee hoor. Hij neemt teveel ruimte tijdens loslopen en ik ben te lui om er iets aan te doen.
Billie is snel overprikkeld.
Nena leefde in haar eigen wereldje.

Ik ga het niet mooier maken dan het is :LOL:
Afbeelding
DomorVerbeuk
Honden: 1
Welke: Peruvian Doodle

Bericht door DomorVerbeuk »

Van Noa zit ik te dubben tussen haar prikkelovergevoeligheid en haar enorme jachtdrang op niet-logische dingen. Die jachtdrang heeft ervoor gezorgd dat ze fysiek niet de prikkels kon verwerken, ze kon te vaak niet los, terwijl haar dat wel ontspanning gaf. Maar de prikkelovergevoeligheid zorgde ervoor dat ze veel sneller in die jachtmodus schoot. Had ik haar goed laag in de prikkels weten te krijgen, dan kon ze best even een stukje met haar eigen schaduw meelopen zonder met een complete waas voor haar ogen te gaan rennen.

Bij Ninthe was het absoluut haar onverdraagzaamheid naar andere dieren. Of dit nu Noa was die niet in dezelfde kamer mocht zijn, of de cavia's die dood moesten, of paarden waarvoor ze moest vluchten. Maakt niet uit, andere dieren waren niet leuk. Mensen gelukkig wel.
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Dali valt uit naar andere honden. Gewoon voor de lol, want eigenlijk doet ze niks. En onder appel doet ze het niet.
Afbeelding
Jay

Bericht door Jay »

Pippa is iets te fel met waken, en als mijn man met de auto thuis komt, is ze ook erg vocaal.
Dat is lastig af te leren, omdat ze bij haar eerste huis echt een waakfunctie mocht vervullen. Het is nu aangeleerd gedrag.
Verder is ze vrolijk en lief, maar kan reactief of ambivalent reageren. Dus alles in goede banen leiden is wel nodig.
Met andere honden gaat het heel goed. Dus dat wandelt fijn.
Afbeelding
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Loba: dat ze van heel stabiel en relaxed en zen ineens volledig kan flippen en een rode waas krijgt voor haar ogen, waardoor ze dus al o.a. een keer in het centrum achter een kat aan gegaan is (losgerukt uit de halsband) en in de gracht belandde en ipv de auto in te gaan het op een lopen zette en een dus een paar keer de weg oprende.

Lily: haar angst voor mensen. Ze is zo'n leuke, grappige, knuffel hond. Liet ze dat maar aan meer mensen zien.

Kiki: haar: 'ik wil bovenop je liggen en wel NU meteen'. En dat ze altijd bovenop een andere hond wil liggen, maar o wee als 1 van de anderen bij haar wil liggen. En haar continue menselijk kruis gesnuffel. En dan heeeeel zielig kijken als je er wat van zegt.

Aglaia: haar enorme onzekerheid. Na 2,5 jaar durft ze eindelijk in een hondenstoel te liggen. Ze vindt de aanval de beste verdediging buiten naar andere honden toe. Ze kan prima los lopen, luistert heel goed (voor een windhond), maar ik moet continu scannen of er niet een hond aankomt.

Aislynn: is een puber, dus ik weet nog niet wat haar irritante gewoonte is. Zowel zij als ik zijn haar nog aan het ontdekken.
Afbeelding
L0bbes
Welke: wetterhoun

Bericht door L0bbes »

Van mijn reu zijn jachtpassie. Dat zit in het ras, maar hier stikt het enorm van het wild. Wij buigen het om, maar zodra er een wildgeur in de neus komt, functioneren de oren niet meer zoals voorheen.
Van mijn teef het gekef. Dat wordt erger nu zij doof aan het worden is. Ze keft zodra meneer een waakse blaf laat horen of zij zelf wat meent te horen. En omdat ze zelf niet goed hoort dat zij keft, moet het vaak en hard herhaald worden. :hmmm:

Maar ik hou wel vreselijk veel van ze. :I:
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Brimi: blaffen. Godezijdank heeft hij niet zo'n akelig schel blafje maar evengoed is het irritant. Er zijn tamelijk veel dingen waarvan hij meent iets te moeten zeggen en ik vind dat niet nodig. En ook is even melden ruimschoots voldoende voor mij en heeft hij de neiging om door te gaan met schreeuwen. Hij stopt wel als ik dat zeg, al duurt het soms even. Ik hoef echt niet te weten dat er 100m verderop een hond blaft of dat de jongen van het sufferdje 20 huizen verderop iets in de bus doet.
En hij vindt teveel honden erg lekker ruiken. Dat hij een loopse teef leuk vindt, prima. Maar niet-loopse teven of gecastreerde reuen mag hij met rust laten zonder dat ik dat elke keer moet zeggen.
Wat wel weer heel fijn is van Brimi is dat hij nooit ruzie heeft met andere honden.
Logi heeft geen fouten. Die is gewoon perfect.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Inge O
Posts in topic: 5
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

- Crunchje : toen ze jonger was het feit dat met plezier elke teef wel eens onderhanden had willen nemen. Ze was gehoorzaam genoeg om dat maar héél zelden ook effectief te doen - en dan ook zonder gaatjes - maar ik moest er wel op bedacht zijn. Nu ze oud is is ze daar niet echt meer mee bezig, maar ik blijf haar op dat punt wel in de gaten houden.
- Relax : die is bijna perfect. Het enige wat ik kan verzinnen is het feit dat overgevoelig is voor mijn stemming tijdens training maar dan echt op een absurde manier : bij agility zeggen dat iets niet goed is, of niets zeggen en het opnieuw doen, of zelfs niets zeggen én niet opnieuw doen maar zelf even in de war zijn omdat zij iets verkeerd doet en hup, de lol is er voor mevrouw al meteen af.
- Mafje : haar angst en daarmee samenhangend ook soms angstbijten. Het eerste is gelukkig erg verbeterd met ouder worden, het tweede is pas begonnen met ouder worden. Dat angstbijten (is ook nog maar een paar keer gebeurd) doet ze alleen als een vreemde de tuin in komt, ik moet haar dan even een halsband omdoen en vasthouden en dan is het voor haar prima.
- Plezantje : zie onder Crunch, maar dan nog véél erger. Maar omdat ze uit zichzelf ook erg gehoorzaam is, is het goed te handelen en kan ze gewoon overal los. Maakt overigens ook geen gaatjes.
- Karma : dat ze minder goed dan ik van het gemiddelde wartje gewend ben te sturen is - ze luistert op zich wel goed maar het is bij haar verre van een natuurlijke gave, ze vindt zichzelf en haar eigen leventje wel prima en is moeilijker 'te bespelen'.
Plaats reactie