Slechtste eigenschap van je hond
Re: Slechtste eigenschap van je hond
Izzie: Angstagressie
Lot: Moeite met alleen blijven al twijfel ik of dat nu echt een eigenschap is. Eigenlijk is ze bijna perfect, vindt ze zelf ook.
Lot: Moeite met alleen blijven al twijfel ik of dat nu echt een eigenschap is. Eigenlijk is ze bijna perfect, vindt ze zelf ook.
Haha ka, tuurlijk, Hollanders zijn net honden Het is ook wel een heel typisch soort geblaf waar ik een hekel aan heb. Bij een diepe blaf of bij voor mij 'logische' momenten zoals de deurbel heb ik er geen probleem mee. Het gaat echt om dat eindeloze, in mijn ogen compleet nutteloze hoge gekef waar ik slecht tegen kan. Ik word echt serieus overprikkeld soms van Shosha op dat punt. Het heeft ook zo'n toonhoogte die precies enorm pijn doet aan je oren En dat is voor dat ras natuurlijk wel vrij typisch. Hoewel onze eerste keeshond letterlijk nooit heeft geblaft in zijn hele leven Daar zal een andere eigenaar flink zijn best op hebben gedaan voordat wij hem kregen ofzo. Godzijdank voor onsNanna schreef: ↑18 nov 2021, 12:14Heb jij destijds Marouck (HH kh) meegemaakt tijdens de forumwandeling. Die hield nooit meer op. Ik werd knettergek van die hond. Wel heel lief hoor maar dat non stop geschreeuw werd ik meloet van.mijke schreef: ↑18 nov 2021, 11:29Haha, ik vind keffen juist een van de vreselijkste dingen die een hond kan doen. Shosha doet het ook en ik word er knettergek van Soms krijg ik er zelfs koppijn van. Ik heb liever 5 andere slechte eigenschappen, dan een verder perfecte hond die keftNanna schreef: ↑18 nov 2021, 11:04 Nadeel aan mijn honden is het gekef. In huis zijn ze rustig hoor, behalve als de bel gaat Maar buiten moet overal bij geblaft worden. Spelen, ontmoetingen met andere honden of gewoon om toch.
Het kan me eigenlijk niet genoeg schelen om er echt wat aan te doen.
Het zit in het ras en ach, als dat het enige is. Bijten of ander kutgedrag laten ze verder nooit zien dus schreeuw maar lekker an
Mijn honden zijn stil in huis. Ze blaffen alleen tijdens spel en als ze een andere hond tegenkomen. Ik vind dat te overzien. Het is niet dat een Hollander niet blaft he En yep, het zal wellicht prima de kop in te drukken zijn. Maar zolang het alleen bij blij geblaf blijft zit het mij eigenlijk wel gescheten.
Ik vind alle eigenschappen verder ook prima alleen een reactieve bijter zou ik verschrikkelijk vinden.
Je kunt er de grootste ruzies door krijgen…
- HillieS
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Jamie: z'n haat naar de meeste andere reuen.
Yara: d'r scherpte heel af en toe naar andere honden, als ze ze kent is het goed, kent ze ze nog niet kan het een enkele keer zijn dat ze even de tijd nodig heeft om te ontdooien bij de ander
Edit: en als ze loops is kan ze een heks zijn naar Jamie, gelukkig is ze maar eens in de 9-10 maanden loops
Yara: d'r scherpte heel af en toe naar andere honden, als ze ze kent is het goed, kent ze ze nog niet kan het een enkele keer zijn dat ze even de tijd nodig heeft om te ontdooien bij de ander
Edit: en als ze loops is kan ze een heks zijn naar Jamie, gelukkig is ze maar eens in de 9-10 maanden loops
Bliss is van het 'eerst doen, dan denken'. Clickeren is best lastig met haar, want ze gaat nogal snel in standje 'WATMOETIKDOENWATMOETIKDOEN' en keft dan uit stress/ongeduld. Ook is haar zelfbeheersing nog niet optimaal, doordat ze een enorme drive heeft om te werken. Dat laatste wordt gelukkig wel echt beter dankzij veel trainen.
Joy... Ach, die zet geen stap verkeerd en is zo makkelijk. Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, is het dat ze graag in kadavers rolt. Komt ze weer bij me met zo'n vieze vettige plek in haar vacht
Joy... Ach, die zet geen stap verkeerd en is zo makkelijk. Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, is het dat ze graag in kadavers rolt. Komt ze weer bij me met zo'n vieze vettige plek in haar vacht
- pioenroos
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Mies is een goorlel. Ze vreet de meest smerige en bedorven dingen en als het écht niet meer eetbaar is dan rolt ze erin.
Bijvoorbeeld omdat het karkas al zo goed als opgegeten is door maden. En ze kan goed mikken dus met 1 vloeiende razendsnelle beweging zitten de maden en smurrie dan van achter haar oor tot op haar heup
Kattenpoep is een delicatesse wat haar betreft en er is geen losloopwandeling waarbij ze niet eindigt met een flinke veeg eau d'vogelpoep achter haar oren.
Flora is koppig en een betweter. Op zich ook wel goed want ze geeft nooit op. Onhandig alleen dat als ze meent te snappen wat de bedoeling is ze slecht luistert naar mijn aanwijzingen.
Als ik bijvoorbeeld een bal verstop dan blijft ze zoeken tot ze hem heeft. Ook als Diem dan soms opeens mee ging doen en de bal eerder had en daar onopvallend mee in zijn bek ging staan kijken hoe Flora bleef zoeken. Ik kon dan roepen wat ik wilde, ze bleef zoeken. Tot groot vermaak van Diem. Dus dan moest ik de bal van Diem afpakken, tot nog meer vermaak van hem, en de bal opnieuw wegleggen waar Flora hem kon vinden
Diem was 1 grote slechte eigenschap Gods wat mis ik die lummel
Bijvoorbeeld omdat het karkas al zo goed als opgegeten is door maden. En ze kan goed mikken dus met 1 vloeiende razendsnelle beweging zitten de maden en smurrie dan van achter haar oor tot op haar heup
Kattenpoep is een delicatesse wat haar betreft en er is geen losloopwandeling waarbij ze niet eindigt met een flinke veeg eau d'vogelpoep achter haar oren.
Flora is koppig en een betweter. Op zich ook wel goed want ze geeft nooit op. Onhandig alleen dat als ze meent te snappen wat de bedoeling is ze slecht luistert naar mijn aanwijzingen.
Als ik bijvoorbeeld een bal verstop dan blijft ze zoeken tot ze hem heeft. Ook als Diem dan soms opeens mee ging doen en de bal eerder had en daar onopvallend mee in zijn bek ging staan kijken hoe Flora bleef zoeken. Ik kon dan roepen wat ik wilde, ze bleef zoeken. Tot groot vermaak van Diem. Dus dan moest ik de bal van Diem afpakken, tot nog meer vermaak van hem, en de bal opnieuw wegleggen waar Flora hem kon vinden
Diem was 1 grote slechte eigenschap Gods wat mis ik die lummel
Mattie is veselijk snel beledigd en geef hem geen tennisbal want hij heeft werkelijk geen rem. Ik moet ook altijd opletten of er niemand met zo'n werpstok loopt want als hij diegene in de smiezen heeft luistert hij nergens meer naar, heel irritant.
Pebbles is buiten ontzettend bang voor andere honden, ik krijg het er niet uit.
En als Mila losloopt ligt ze meteen in de ganzen-, paarden- of koeienstront
Pebbles is buiten ontzettend bang voor andere honden, ik krijg het er niet uit.
En als Mila losloopt ligt ze meteen in de ganzen-, paarden- of koeienstront
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Poms slechtste eigenschap is dat ze veel te sociaal is naar mensen. Al ziet ze op 300 meter iemand oversteken, ze wil erheen. Daarom zit ze aan de lijn op onoverzichtelijke plekken. Ook in de wijk moet ik haar weleens achterstevoren meenemen omdat ze iemand met een kinderwagen ontwaart, dat vindt ze echt het einde. Ik vind sociaal prima maar bij Pom is t echt too much, irritant. Het past wel bij haar ras maar de meesten zijn niet ZO erg.
Karel is nogal onzeker/voorzichtig en dat is meestal niet heel opvallend maar door zijn formaat wel heel onhandig. Laatst waren we wandelen en was er een houten bruggetje maar met dwarsbalken met gaten ertussen. Daar durft ie dan absoluut niet overheen. Tillen is geen optie en meeslepem ook niet. En de sloot was heel steil dus zwemmen durfde ie ook niet. Uiteindelijk heb ik hem toch gesleept en maakte ie een reuzesprong waarbij bijna mn arm uit de kom was. En geen idee waarom ie zon aamsteller is..
Kan me aan allebei de honden soms doodergeren hierdoor. Meestal is het geen probleem maar het zou een stuk makkelijker zijn als ze die eigenschap niet hadden.
Karel is nogal onzeker/voorzichtig en dat is meestal niet heel opvallend maar door zijn formaat wel heel onhandig. Laatst waren we wandelen en was er een houten bruggetje maar met dwarsbalken met gaten ertussen. Daar durft ie dan absoluut niet overheen. Tillen is geen optie en meeslepem ook niet. En de sloot was heel steil dus zwemmen durfde ie ook niet. Uiteindelijk heb ik hem toch gesleept en maakte ie een reuzesprong waarbij bijna mn arm uit de kom was. En geen idee waarom ie zon aamsteller is..
Kan me aan allebei de honden soms doodergeren hierdoor. Meestal is het geen probleem maar het zou een stuk makkelijker zijn als ze die eigenschap niet hadden.
Fred - Verlatingsangst. We kunnen hem niet alleen laten Elke keer als we weer op vakantie waren geweest of na een periode van vrij zijn zoals kerst waren we weer compleet terug bij af met trainen. Na een slaapkamersloopsessie hebben we daarna besloten dat we het maar accepteren zoals het is. Het voordeel is dat hij heel goed los kan lopen want ons uit het zicht verliezen op onbekend terrein is geen optie. Ik heb daar weinig energie in hoeven steken.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Bij Ushi uitvallen naar sommige andere teven en dan ook meteen even een poot eraf willen bijten, gelukkig is het maar zelden maar je moet er altijd op bedacht zijn.
Jaap is godsgruwelijk lomp, Zus een jager/wegloper en Sjaak is te braaf
- Inge O
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik weet nog niet wat ik het ergerlijkste vind : een hyperreactieve herder of een obligate allemansvriend .
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Wandelingetje met Pom en Kika doen?
Mag je daarna beslissen
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Karel vindt ook iedereen wel lief verder, maar dat hoeft ie niet per se aan iedereen te laten blijken. Hij is wel duidelijk gehecht aan mij. Pom zou me gerust achterlaten voor een vrolijke zatlap of een ongeinteresseerde bejaarde, dan is ze me echt totaal vergeten. Ik denk serieus niet dat ze nog een keer om zou kijken als iemand haar meelokte
Ik vind dat toch niet leuk. Ik ben graag speciaal voor mijn honden. Dus als ik in een groep uitlaters sta te praten en weer wegloop, ze gewoon blind achter me aan komen.
Ik heb ooit zo’n Labrador te logeren gehad. Keek even gek toen de baasjes weggingen (huh) maar toen ik de leverworst uit de koelkast toverde waren ze compleet vergeten en keek ze ook niet meer om ook.
Gavi de Deerhound was daar anders in. Die wilde zeker nog twee weken na zijn aankomst op de parkeerplaats kijken waar zijn baasjes waren. Voor mij was dat lastiger maar ik waardeerde hem er wel om.
Ik heb ooit zo’n Labrador te logeren gehad. Keek even gek toen de baasjes weggingen (huh) maar toen ik de leverworst uit de koelkast toverde waren ze compleet vergeten en keek ze ook niet meer om ook.
Gavi de Deerhound was daar anders in. Die wilde zeker nog twee weken na zijn aankomst op de parkeerplaats kijken waar zijn baasjes waren. Voor mij was dat lastiger maar ik waardeerde hem er wel om.
Lanai is ernstig balverslaafd. Soms neem ik nog wel eens speelgoed voor haar mee naar buiten, maar dan krijg ik daar al snel spijt van. Ze heeft dan nergens anders meer oog voor.
Dus we houden het bij dummies zoeken en apporteren voor haar. Helaas is ze in de hersft overal op zoek naar appels en kweeperen en deze brengt ze dan naar mij of wie ze maar tegenkomt voor een potje appel gooien.
Verder kan Lanai gemeen zijn naar andere honden toe, omdat ik haar gewoon teveel zelf heb laten uitzoeken in het verleden. Hier heb ik veel van geleerd en we zijn nu samen aan de slag gegaan met dit gedrag.
Voor de rest is ze perfect. Zo'n lief en sociaal hondje, alle mensen zijn goed en leuk en worden begroet met de vrolijkste kwispel en het liefst nog kusjes erbij.
Feta is een smeerlap en rolt door kadavers en stront. Ze heeft een vreselijk irritante kef. Ze is best waaks/territoriaal en niet altijd even relaxed hierdoor.
Dus we houden het bij dummies zoeken en apporteren voor haar. Helaas is ze in de hersft overal op zoek naar appels en kweeperen en deze brengt ze dan naar mij of wie ze maar tegenkomt voor een potje appel gooien.
Verder kan Lanai gemeen zijn naar andere honden toe, omdat ik haar gewoon teveel zelf heb laten uitzoeken in het verleden. Hier heb ik veel van geleerd en we zijn nu samen aan de slag gegaan met dit gedrag.
Voor de rest is ze perfect. Zo'n lief en sociaal hondje, alle mensen zijn goed en leuk en worden begroet met de vrolijkste kwispel en het liefst nog kusjes erbij.
Feta is een smeerlap en rolt door kadavers en stront. Ze heeft een vreselijk irritante kef. Ze is best waaks/territoriaal en niet altijd even relaxed hierdoor.
- Heleboelie
Boelie is een puber die helemaal nog niet af is en tot nu toe best ingeperkt, dus het helemaal gaan ontdekken hoe hij is moet nog komen.
Maar ik hoop dat hij in zijn onzeker zijn nog wel wat stappen gaat zetten.
En iets minder aan ons hangen en af en toe iets voor 'em zelf gaat doen!
Maar ik hoop dat hij in zijn onzeker zijn nog wel wat stappen gaat zetten.
En iets minder aan ons hangen en af en toe iets voor 'em zelf gaat doen!
- Vicky
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Van Vicky haar angsten met angstagressie naar andere honden.
De andere 3 hebben niet echt slechte eigenschappen.
De andere 3 hebben niet echt slechte eigenschappen.
Bo en de honden
- Inge O
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
En dat kost dan al dat voer .sabine schreef: ↑18 nov 2021, 17:19Karel vindt ook iedereen wel lief verder, maar dat hoeft ie niet per se aan iedereen te laten blijken. Hij is wel duidelijk gehecht aan mij. Pom zou me gerust achterlaten voor een vrolijke zatlap of een ongeinteresseerde bejaarde, dan is ze me echt totaal vergeten. Ik denk serieus niet dat ze nog een keer om zou kijken als iemand haar meelokte
Ace: waaks & beschermend. Hij heeft er nog steeds last van dat ik voor op de parkeer plaats aangevallen ben. Loopt hij los zonder dat ik thuis ben is er niks aan de hand, ben ik thuis dan moet echt iedereen die op het terrein durft te komen weggeblaft worden. Jaagt graag samen met Ukkie als ze buiten lopen.
Ukkie: lomp en onbehouwen. Kijkt absoluut niet of er iets in de weg staat, alles moet aan de kant voor hem, zo niet gaat hij er gewoon doorheen. Jaagt graag samen met Ace.
Winny: in haar vrije tijd reactief, jachtinstinct
Rikki: een echte eenling hond, of hooguit met een dominante reu samen. Ze kan verder weinig contact in haar nabijheid velen. Geen contact liggen, geen stoeier, terwijl de rest graag fysiek stoeit
Sally: lui voor een Mechel maar wel jachtinstinct, ze zoekt het niet op, maar als het in haar nabijheid komt dan doet ze er wel wat mee.
Kiara: ziet geen gevaar in het leven
Kato: erg blafferig en reactief op andere reuen op een vervelende manier
Umora: kopie van haar broer. lomp en onbehouwen. Kijkt absoluut niet of er iets in de weg staat, alles moet aan de kant voor haar, zo niet gaat ze er gewoon doorheen. Jaagt graag.
Ukkie: lomp en onbehouwen. Kijkt absoluut niet of er iets in de weg staat, alles moet aan de kant voor hem, zo niet gaat hij er gewoon doorheen. Jaagt graag samen met Ace.
Winny: in haar vrije tijd reactief, jachtinstinct
Rikki: een echte eenling hond, of hooguit met een dominante reu samen. Ze kan verder weinig contact in haar nabijheid velen. Geen contact liggen, geen stoeier, terwijl de rest graag fysiek stoeit
Sally: lui voor een Mechel maar wel jachtinstinct, ze zoekt het niet op, maar als het in haar nabijheid komt dan doet ze er wel wat mee.
Kiara: ziet geen gevaar in het leven
Kato: erg blafferig en reactief op andere reuen op een vervelende manier
Umora: kopie van haar broer. lomp en onbehouwen. Kijkt absoluut niet of er iets in de weg staat, alles moet aan de kant voor haar, zo niet gaat ze er gewoon doorheen. Jaagt graag.
- Saschesfloor
Floor: koppig als een ezel. Mevrouw weet wat ze wil. Dus als ik na de wandeling naar huis wil en zij niet dan blijft ze staan en kan ik haar gaan halen. Heel irritant. Maar goed, verder is het een hondje waar je echt geen last van hebt. Dus ze mag ook iets irritants hebben.
Maggie: Eigenlijk weinig. Momenteel is ze puberpuppy, dus gisteren had ze bijvoorbeeld bedacht dat er geblaft moest worden. Heel veel. Was vandaag weer over. Wat ik echt lastig vind is haar angstige gedrag buiten. Ookal gaat het vooruit. Maar denk dat dit wel wegtrekt uiteindelijk. Ze is pas 3 maanden bij ons. Dus ik moet geduld hebben.
Maggie: Eigenlijk weinig. Momenteel is ze puberpuppy, dus gisteren had ze bijvoorbeeld bedacht dat er geblaft moest worden. Heel veel. Was vandaag weer over. Wat ik echt lastig vind is haar angstige gedrag buiten. Ookal gaat het vooruit. Maar denk dat dit wel wegtrekt uiteindelijk. Ze is pas 3 maanden bij ons. Dus ik moet geduld hebben.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Kattenstront vreten, kwader kan ze me niet krijgen
Ik vind dat zo vreselijk goor. En als ik dan sta te godveren en ze komt dan smakkend aangelopen, zo goor
Ik vind dat zo vreselijk goor. En als ik dan sta te godveren en ze komt dan smakkend aangelopen, zo goor
Gunnar was het er niet mee eens als hij in de keuken moest blijven. Dan begin hij in het midden aan de vloer te kauwen. Ik ben dus van zeil overgestapt op tegels
Slapen moest in een holletje. Hij had bedacht dat de onderste plank van een keukenkastje daar geschikt voor was. Nadat hij een stuk van de onderrand had afgekauwd, kon hij het deurtje zelf openmaken en in zijn bed gaan liggen
Gunnar woont inmiddels ergens anders maar de afgevreten rand is er nog steeds.
Slapen moest in een holletje. Hij had bedacht dat de onderste plank van een keukenkastje daar geschikt voor was. Nadat hij een stuk van de onderrand had afgekauwd, kon hij het deurtje zelf openmaken en in zijn bed gaan liggen
Gunnar woont inmiddels ergens anders maar de afgevreten rand is er nog steeds.
Tis but a scratch
- Desiree
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Izzy, dat eeuwige gekrijs en getetter van haar, om werkelijk alles. Oost indisch doof, ze hoort je wel, maar ze rolt alleen maar met haar ogen. Behalve als er eten in het spel is. Kattenstront en alles wat nog meer enigszins eetbaar lijkt schuift ze naar binnen. Bij bezoek is het nog meer gekrijs, stopt ze eenmaal met krijsen en moet ze aandacht van bezoek, stopt bezoek met aandacht begint het krijsen weer opnieuw.
Droef kwijlt veel, kan niet met grotere(hoofdzakelijk) intacte reuen en denkt soms dat hij nog geen 10 kg weegt dus hij kan ook wel op schoot.
Opoe die heeft een blindengeleiden hond nodig, piest en poept in huis, ook als je net buiten bent geweest en is sterk aan het dementeren(krijgt ze selgian voor maar duurt even voor het werkt, als het gaat werken). Blaft gezellig met Izzy mee en denk de hele dag dat ze moet eten.
Droef kwijlt veel, kan niet met grotere(hoofdzakelijk) intacte reuen en denkt soms dat hij nog geen 10 kg weegt dus hij kan ook wel op schoot.
Opoe die heeft een blindengeleiden hond nodig, piest en poept in huis, ook als je net buiten bent geweest en is sterk aan het dementeren(krijgt ze selgian voor maar duurt even voor het werkt, als het gaat werken). Blaft gezellig met Izzy mee en denk de hele dag dat ze moet eten.