Ik geef even een schop.
Ik had geen idee dat dit bestond. Inmiddels heb ik met zowel Manu als Meeko een proefles gedaan en wat is dit leuk! Meeko verandert meteen in de meest fanatieke en geconcentreerde hond en Manu snapt op een of andere manier ook zo snel wat de bedoeling is. Die wil er vlot doorheen en zelfs hij is zo snel en precies dat ik mijn handen op de millimeter goed moet bewegen. Leuk om terug te kunnen zien dat ik toch wel genoeg met obedience heb gedaan dat ze begrijpen wat de bedoeling is.
Wij gaan dus door met rally-o. Manu is inmiddels 9, heeft lichte artrose in één poot door trauma en kan niet meer mee met hardlopen en de dogsurvivals moesten ook op een laag pitje. Hierdoor gaat hij veel minder vaak mee als ik weer iets heb bedacht en op pad ga. Laatst zijn we al gaan suppen maar dan verveelt hij zich snel. Na één parcours rally-o stond hij te jammeren of hij alsjeblieft weer mocht. Hij vindt het zó leuk. In dit parcours deden we ook een klein sprongetje en de tunnel. Ik werk altijd veel met gebaren, het was heel belonend voor mijn heel harde werk jarenlang, om nu weer te zien dat hij dat zo goed oppakt. Hij wist meteen wat de bedoeling was

Ik ben zo trots, wat zijn honden toch leuk!
Met Meeko staan we op een lange wachtlijst voor agility. Ik heb nog een 2e proefles hoopers staan. De eerste vond ik zelf niet zo leuk

Als de 2e weer tegenvalt gaan we toch verder met rally-o tot we agility kunnen doen.
Ik kan rally-o dus echt aanraden!