Slechtste eigenschap van je hond
- Ipanema
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Re: Slechtste eigenschap van je hond
Georges : zijn onzekerheid, vooral naar grote/volle reuen. Hij gaat dan ook echt zelf boel zoeken, daar kan ik zo kwaad om worden Echter wel deels mijn eigen fout (het hem vroeger zelf te veel laten uitzoeken), dus ik vind het nu heel jammer dat hij niet gewoon vol vertrouwen kan doorlopen.
Billie : bijna niks. Haar jachtinstinct misschien.
Billie : bijna niks. Haar jachtinstinct misschien.
- Jackira
- Honden: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Shira kan niet normaal op een rottweiler reageren. Ze knalt er gelijk vol op. Verder kan ze met vrijwel alle honden goed overweg. Met rottweilers heeft ze een negatieve ervaring gehad en nu gaat ze gelijk in de aanval. En het zijn meestal geen honden die dat laten gebeuren dus dat is gelijk oorlog. Ik moet haar direct aanlijnen als we er een tegenkomen anders gaat het mis.
Nola is een hele strenge tante voor pups en jonge honden. Ze krenkt ze geen haartje maar ze corrigeert veel te stevig als ze druk zijn tegen haar. Dus wij blijven ver bij pups en jonge honden vandaan
Laila jaagt op watervogels en klein ongedierte. Ze is 10 jaar en loopt ogenschijnlijk pomtidomtidom met je mee. Snuffeltje hier, snuffeltje daar. Totdat er een molletje loopt die ik nog niet had gezien en zij wel. Dan lig je met een driedubbele flikflak langs de waterkant en komt het molletje maar net met de schrik vrij.
Jack eet sommige periodes weinig. Wat je hem ook voor liflafjes voorzet, hij eet het niet. En valt dan uiteraard af. En dan ineens eet hij een periode weer als een bootwerker.
Nola is een hele strenge tante voor pups en jonge honden. Ze krenkt ze geen haartje maar ze corrigeert veel te stevig als ze druk zijn tegen haar. Dus wij blijven ver bij pups en jonge honden vandaan
Laila jaagt op watervogels en klein ongedierte. Ze is 10 jaar en loopt ogenschijnlijk pomtidomtidom met je mee. Snuffeltje hier, snuffeltje daar. Totdat er een molletje loopt die ik nog niet had gezien en zij wel. Dan lig je met een driedubbele flikflak langs de waterkant en komt het molletje maar net met de schrik vrij.
Jack eet sommige periodes weinig. Wat je hem ook voor liflafjes voorzet, hij eet het niet. En valt dan uiteraard af. En dan ineens eet hij een periode weer als een bootwerker.
Manu haat onrust. Als een hond uit angst onrustig is, is hij prima. Maar als een hond bijvoorbeeld de hele tijd blaft omdat hij actie wil of een groepje wil herderen, kan hij echt giftig worden. Doe! Normaal!
Hij is behoorlijk explosief. Het ene moment loopt hij heel relaxed naast je en het andere moment rent hij als een debiel in killermodus achter een konijn aan. Dat switcht in een milliseconde.
Dat verharen
Hij is vrij lui voor zijn ras. Dat vind ik wel jammer. Met dogsurvivals is hij wel fanatiek en dat is eigenlijk het enige. Hij vindt alles wel leuk maar hij doet het altijd in standje spaarstand Aan de andere kant ben ik vooral trots dat hij zo verstandig met zijn lijf is.
Jachtinstinct. Heel flink en ook verraderlijk door dat explosieve. Laatste jaren valt het mee gelukkig, hij vindt veel niet de moeite.
Vroeger at hij vreselijk slecht. Dat vond ik zo irritant! Niks willen eten, soms wel twee weken lang. Nu is het een vreetzak.
En hij kan patsen. Hij moest altijd op elke andere hond af en dan stond hij weleens neus aan neus met een flinke reu. Ja, dan wilde hij geen gezichtsverlies en deden ze even ‘wie heeft de grootste’. Nu doet hij dat veel minder maar het gebeurt nog wel.
Hij is behoorlijk explosief. Het ene moment loopt hij heel relaxed naast je en het andere moment rent hij als een debiel in killermodus achter een konijn aan. Dat switcht in een milliseconde.
Dat verharen
Hij is vrij lui voor zijn ras. Dat vind ik wel jammer. Met dogsurvivals is hij wel fanatiek en dat is eigenlijk het enige. Hij vindt alles wel leuk maar hij doet het altijd in standje spaarstand Aan de andere kant ben ik vooral trots dat hij zo verstandig met zijn lijf is.
Jachtinstinct. Heel flink en ook verraderlijk door dat explosieve. Laatste jaren valt het mee gelukkig, hij vindt veel niet de moeite.
Vroeger at hij vreselijk slecht. Dat vond ik zo irritant! Niks willen eten, soms wel twee weken lang. Nu is het een vreetzak.
En hij kan patsen. Hij moest altijd op elke andere hond af en dan stond hij weleens neus aan neus met een flinke reu. Ja, dan wilde hij geen gezichtsverlies en deden ze even ‘wie heeft de grootste’. Nu doet hij dat veel minder maar het gebeurt nog wel.
- Persistence
- Posts in topic: 4
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Victor: dat geblaf als hij van de riem is, vreselijk. En thuis op alle geluiden reageren. Doe eens relaxed.
Bella: haar angst/onzekerheid met mensen en dat ze dan blijft blaffen/uitvallen. Reactiviteit op van alles, altijd zo alert buiten. Jachtinstinct. Niet normaal aan de riem kunnen lopen.
Bella: haar angst/onzekerheid met mensen en dat ze dan blijft blaffen/uitvallen. Reactiviteit op van alles, altijd zo alert buiten. Jachtinstinct. Niet normaal aan de riem kunnen lopen.
Uma had de slechte eigenschap zich geen reet van je aan te trekken. Zelfs als je heel boos was omdat ze net een pak gerookte zalm van het aanrecht had getrokken verrekte ze geen spier
Ze was daarom juist zo ontzettend leuk dus het is ook weer niet echt een slechte eigenschap
Meeko heeft een vreselijk schelle blaf brrrr Ik hoop echt dat dat nog verandert want ik krimp helemaal ineen als ik het hoor. Verder geen slechte eigenschappen tot nu toe. Hij is gewoon lekker puppy
Ze was daarom juist zo ontzettend leuk dus het is ook weer niet echt een slechte eigenschap
Meeko heeft een vreselijk schelle blaf brrrr Ik hoop echt dat dat nog verandert want ik krimp helemaal ineen als ik het hoor. Verder geen slechte eigenschappen tot nu toe. Hij is gewoon lekker puppy
- Daan
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Verharen. Maar hé, we hebben een hele fijne nieuwe snoerloze stofzuiger dus ik ga lachend drie keer per dag door het huis.
En blaffen bij het aangelijnd tegenkomen van andere honden maar daar zit nog steeds schot in de zaak dus ik vermoed dat dat langzaam iets minder wordt.
Oh en jatten/slopen. Als ze onrustig is vanwege moeheid gaat ze op sloop- en rooftocht en moet je alles van de (hoge!) tafel halen anders is het in snippers. Haar kop staat dan op standje muiten dus nu doe ik haar in de ren en dan is ze binnen no-time in slaap. Net een kind.
En blaffen bij het aangelijnd tegenkomen van andere honden maar daar zit nog steeds schot in de zaak dus ik vermoed dat dat langzaam iets minder wordt.
Oh en jatten/slopen. Als ze onrustig is vanwege moeheid gaat ze op sloop- en rooftocht en moet je alles van de (hoge!) tafel halen anders is het in snippers. Haar kop staat dan op standje muiten dus nu doe ik haar in de ren en dan is ze binnen no-time in slaap. Net een kind.
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Taartje was exáct zoManuma schreef: ↑19 nov 2021, 08:30 Uma had de slechte eigenschap zich geen reet van je aan te trekken. Zelfs als je heel boos was omdat ze net een pak gerookte zalm van het aanrecht had getrokken verrekte ze geen spier
- kloesje
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Macho plast in huis, medisch vlak is uitgesloten, waarschijnlijk iets van dementie.
Timber vind kortsnuiten super stom en daar wil hij dan het liefst ook nog iets van vinden, mag niet, maar als ie toch kon. Aan de riem is he sowieso een idioot, dan meent hij een patser reu uit te moeten hangen, die hij helemaal niet is
Bindi kan je soms een vorm van negeren, wil je eens dat ze nu echt luistert... je stem verheft, omdat ze onder het commando door hobbelt.. dan negeert ze je gewoon... dan gaat ze gewoon wat anders doen. Spiegeltje
Timber vind kortsnuiten super stom en daar wil hij dan het liefst ook nog iets van vinden, mag niet, maar als ie toch kon. Aan de riem is he sowieso een idioot, dan meent hij een patser reu uit te moeten hangen, die hij helemaal niet is
Bindi kan je soms een vorm van negeren, wil je eens dat ze nu echt luistert... je stem verheft, omdat ze onder het commando door hobbelt.. dan negeert ze je gewoon... dan gaat ze gewoon wat anders doen. Spiegeltje
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Balu loopt achteloos in de voortuin en verdwijnt dan ineens door de heg naar de tuin van de buurvrouw waar hij kattenstront gaan snacken.
Alles gaat op zijn eigen tempo, op z'n zuid-Italiaans dus, helemaal nu hij oud en bejaard is. Verder denkt hij nog steeds dat hij de maffiabaas is en moeten andere reuen opzouten, goedschiks of kwaadschiks. Dat hij zich niet meer kan redden lichamelijk denkt hij niet aan, beetje meer zelfbehoud zou wel handig zijn. Dat heeft hij zijn hele leven al, als je dan toch in de problemen zit dan komt het vrouwtje hem toch redden..
Verder is het de perfecte hond voor ons.
Luna was blafferig, het deel keeshond was daarin duidelijk aanwezig en ze kon op de meest onhandige momenten de drama queen lopen uithangen.
Alles gaat op zijn eigen tempo, op z'n zuid-Italiaans dus, helemaal nu hij oud en bejaard is. Verder denkt hij nog steeds dat hij de maffiabaas is en moeten andere reuen opzouten, goedschiks of kwaadschiks. Dat hij zich niet meer kan redden lichamelijk denkt hij niet aan, beetje meer zelfbehoud zou wel handig zijn. Dat heeft hij zijn hele leven al, als je dan toch in de problemen zit dan komt het vrouwtje hem toch redden..
Verder is het de perfecte hond voor ons.
Luna was blafferig, het deel keeshond was daarin duidelijk aanwezig en ze kon op de meest onhandige momenten de drama queen lopen uithangen.
- Daan
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Daan op 19 nov 2021, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daan
- Contacteer:
Echt het is een fase (hoop ik!). Ik heb haar dus net even in de ren gedaan en ze valt meteen als een blok in slaap, zonder morren.
Zaar dat ze vind dat de roedel bij elkaar moet blijven en ik wil vaak graag doorlopen met Daisy maar zij denkt daar anders over
Daisy dat ze gromt als ze wilt spelen en dan denken andere baasjes vaak dat ze vals is en als je op visite komt blaft ze omdat ze wilt/eist dat je haar aandacht geeft geef je dat niet snipt ze in je kuiten
Goofy dat als je iets verplaatst in huis hij er tegen aan moet piesen
Daisy dat ze gromt als ze wilt spelen en dan denken andere baasjes vaak dat ze vals is en als je op visite komt blaft ze omdat ze wilt/eist dat je haar aandacht geeft geef je dat niet snipt ze in je kuiten
Goofy dat als je iets verplaatst in huis hij er tegen aan moet piesen
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Van Donner is het waarschijnlijk dat ie geen gevaar ziet en onbehouwen ergens volle vaart op kan rennen om er vervolgens af te flikkeren. Wonder boven wonder heeft ie behalve een eenzijdige castratie zichzelf nog nooit ernstig bezeerd. Verder heeft ie geen slechte eigenschappen.
Cato haar slechtste eigenschap is angst. Voor vreemde mensen, honden, dingen met wielen... Ik verbaas me er nog steeds over. Een man op een bankje is eng, maar een scooter of vuurwerk vlak langs je niet ik mis de logica. Als ze bang is wil ze vluchten, wat best lastig is als ze aan een lijntje zit...
Oh en alles versnipperen en jatten als je even de deur uit bent
Cato haar slechtste eigenschap is angst. Voor vreemde mensen, honden, dingen met wielen... Ik verbaas me er nog steeds over. Een man op een bankje is eng, maar een scooter of vuurwerk vlak langs je niet ik mis de logica. Als ze bang is wil ze vluchten, wat best lastig is als ze aan een lijntje zit...
Oh en alles versnipperen en jatten als je even de deur uit bent
- Daan
- Contacteer:
- Doyaquba
Trauma opgelopen als pup van 5 maanden oud, hematoom bij de testikel. Die was 3 keer zo groot. Toen de zwelling weg was echo laten maken, zat alleen nog een stukje littekenweefsel. Afgestorven was de conclusie... Gelukkig werkt z'n andere bal prima, alleen was z'n showcarrière dus direct voorbij. Gelukkig heb ik z'n "beste pup" rozet nog voor mij maakt het verder niet uit. Hij blijft m'n leukste en liefste vriendje
Hoe weet ik trouwens niet precies. Waarschijnlijk een poot erin gekregen bij het spelen met Bayleigh...of een ander gek iets...hij heeft nogal wat botsingen gehad met bomen en andere vaste dingen
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Als je er dierenartsbewijs van hebt dat dit door een trauma is ontstaan wordt showen toch wel toegestaan?Doyaquba schreef: ↑19 nov 2021, 16:56Trauma opgelopen als pup van 5 maanden oud, hematoom bij de testikel. Die was 3 keer zo groot. Toen de zwelling weg was echo laten maken, zat alleen nog een stukje littekenweefsel. Afgestorven was de conclusie... Gelukkig werkt z'n andere bal prima, alleen was z'n showcarrière dus direct voorbij. Gelukkig heb ik z'n "beste pup" rozet nog voor mij maakt het verder niet uit. Hij blijft m'n leukste en liefste vriendje
- Doyaquba
Misschien wel, ik heb alle papieren...maar heb het nooit geprobeerd. Het staat er namelijk wel duidelijk over gecoupeerde staarten maar niets over ballen en vlak daarna kwam corona dus waren er heel lang geen shows. Dus heb er ook niet veel meer bij stilgestaan afgelopen anderhalf jaar om eerlijk te zijn. We hebben lol genoeg met sporten en als ik naar een show ben met een van de meiden dan blijft hij lekker met m'n vader thuis. Mannenweekend, vinden ze helemaal niet ergInge O schreef: ↑19 nov 2021, 16:58Als je er dierenartsbewijs van hebt dat dit door een trauma is ontstaan wordt showen toch wel toegestaan?Doyaquba schreef: ↑19 nov 2021, 16:56Trauma opgelopen als pup van 5 maanden oud, hematoom bij de testikel. Die was 3 keer zo groot. Toen de zwelling weg was echo laten maken, zat alleen nog een stukje littekenweefsel. Afgestorven was de conclusie... Gelukkig werkt z'n andere bal prima, alleen was z'n showcarrière dus direct voorbij. Gelukkig heb ik z'n "beste pup" rozet nog voor mij maakt het verder niet uit. Hij blijft m'n leukste en liefste vriendje
- Soof
- Welke: Zwitserse herder
Rex blaft de hele tijd als ie actie wil. En hij wil herderen.
Ik vind blaffen niet zo erg, ik kan het enthousiasme ook wel waarderen eerlijk gezegd. Maar dat dat ook mot als we eventjes (echt, eventjes, Rex! ) staan te wachten tijdens het hardlopen of als ik even iets moet doen tijdens het hardlopen (route bekijken ofzo) is overdreven. Overigens kan ie wel wachten zonder takkeherrie als Kay zit te kakken tijdens het lopen, dus blijkbaar is daar enige mate van begrip voor. Rex gaat sowieso blaffend door het leven, dus ik ben er wel aan gewend.
Herderen wil hij ook, maar alleen bij onszelf, niet met andere honden. Ook niet als ie met de uitlaatservice mee gaat. Het is soms onhandig, maar niet onoverkomelijk. Je kan niet in je eentje even naar de wc als man en hij achterblijven bijvoorbeeld. Dat is ook geen onwil, hij kan het écht niet aan, je ziet de paniek in die ogen. Dus dat doen we niet. Hij kan wel uitstekend alleen blijven, ook in de auto, dus er valt best omheen te werken.
Kay is nog een puber, daar kan ik nog niet echt iets van zeggen. Als ik toch iets moet kiezen is het dat ie Rex opfokt -om niet te zeggen voor zijn karretje spant - en ook pre-cies door heeft wat de uitgelezen manier is om dat te doen. Het gaat hier gerust zo dat Rex aanslaat omdat Kay zogenaamd iets zag of dat Rex gaat hollen omdat Kay zogenaamd een haas ziet.
- Persistence
- Posts in topic: 4
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
- Barnsley
- Honden: 5
- Welke: Golden Retrievers
- Contacteer:
Ninthe heeft geen slechte eigenschappen, die hond is perfect.
Macy mag wel eens iets zekerder zijn. Zodra ik iets van haar wil trekt ze haar hele rug krom van 'mama ik snapputnie...'
Maar zolang ik die lekker mee laat hobbelen is ze net als Ninthe super braaf en makkelijk.
Jailynn is ontzettend waaks, dit komt voort uit onzekerheid maar is vreselijk vervelend. Een autodeur die dichtslaat, buren die ineens tegen elkaar gaan praten, buren die door het steegje lopen, kinderen die voor op straat lopen. Op alles moet worden gereageerd.
Indy is een erg zelfverzekerd en zelfstandig meisje. Ze kan ook niet los want loopt weg en volgt haar eigen plan. Alle deuren moeten altijd goed dicht zitten, want zodra ze een mogelijkheid ziet neemt ze de benen. Ze heeft voer nijd en is reactief. Dat geeft samen met Jailynn regelmatig vechtpartijen en dat vind ik heel erg moeilijk om mee te dealen.
Regan is 5 maanden dus nog volop in ontwikkeling. Ze is wel behoorlijk eigenwijs. Zeg ik 30x nee, zegt zij 31 x ja. Buitenshuis is ze voorbeeldig, wil heel erg graag met mij werken en heeft 100% focus. Heerlijk om mee te trainen en werken.
Macy mag wel eens iets zekerder zijn. Zodra ik iets van haar wil trekt ze haar hele rug krom van 'mama ik snapputnie...'
Maar zolang ik die lekker mee laat hobbelen is ze net als Ninthe super braaf en makkelijk.
Jailynn is ontzettend waaks, dit komt voort uit onzekerheid maar is vreselijk vervelend. Een autodeur die dichtslaat, buren die ineens tegen elkaar gaan praten, buren die door het steegje lopen, kinderen die voor op straat lopen. Op alles moet worden gereageerd.
Indy is een erg zelfverzekerd en zelfstandig meisje. Ze kan ook niet los want loopt weg en volgt haar eigen plan. Alle deuren moeten altijd goed dicht zitten, want zodra ze een mogelijkheid ziet neemt ze de benen. Ze heeft voer nijd en is reactief. Dat geeft samen met Jailynn regelmatig vechtpartijen en dat vind ik heel erg moeilijk om mee te dealen.
Regan is 5 maanden dus nog volop in ontwikkeling. Ze is wel behoorlijk eigenwijs. Zeg ik 30x nee, zegt zij 31 x ja. Buitenshuis is ze voorbeeldig, wil heel erg graag met mij werken en heeft 100% focus. Heerlijk om mee te trainen en werken.
-
- Contacteer:
Euhm
Chase is inmiddels voor mij de makkelijkste hond die ertussen zit. Toen hij jonger was zou ik zeggen zijn eigenwijze gedrag. Als hij iets in zijn hoofd had werd het ook uitgevoerd. Zijn grootste punt nu is denk ik hoe dol hij is op vreemde haha, hij zal niet rustig reageren op bezoek.
Depp is heel makkelijk maar wil op jonge reuen die hij buiten tegen nog wel eens rijden. Heel typisch want thuis heeft hij niks te zeggen in de roedel.
Cain vind ik geen negatieve dingen hebben, wel leeft hij in zijn eigen wereld. Heel grappig maar hij snapt sommige dingen daardoor soms ook echt niet hahaha, dom blondje.
Lake is nog jong maar vind zijn eigen plan het beste en is hier niet (snel) vanaf te brengen. Hopelijk dooft dit net als bij Chase uit haha.
Chase is inmiddels voor mij de makkelijkste hond die ertussen zit. Toen hij jonger was zou ik zeggen zijn eigenwijze gedrag. Als hij iets in zijn hoofd had werd het ook uitgevoerd. Zijn grootste punt nu is denk ik hoe dol hij is op vreemde haha, hij zal niet rustig reageren op bezoek.
Depp is heel makkelijk maar wil op jonge reuen die hij buiten tegen nog wel eens rijden. Heel typisch want thuis heeft hij niks te zeggen in de roedel.
Cain vind ik geen negatieve dingen hebben, wel leeft hij in zijn eigen wereld. Heel grappig maar hij snapt sommige dingen daardoor soms ook echt niet hahaha, dom blondje.
Lake is nog jong maar vind zijn eigen plan het beste en is hier niet (snel) vanaf te brengen. Hopelijk dooft dit net als bij Chase uit haha.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Tot een jaar geleden vond ik die extreme angst voor andere honden het lastigste. Ik worstelde daar altijd mee omdat ik gewoon wilde dat ze leerde dat andere honden niet betekenen dat je gelijk uit je stekker moet gaan als je op honderd meter afstand een hond aan ziet komen. En ik vond het zo vervelend dat het niet trainbaar was, ik dacht echt dat ik er niks mee kon. Maar inmiddels zie ik na jarenlang optillen en maar gewoon zoveel mogelijk steun bieden echt een gigantisch verschil met eerst. Het gaat nog steeds vaak fout, maar er zijn evenveel keren dat ze stil langs een andere hond op twee meter afstand kan lopen. Zodra ik die angst accepteerde en niet meer zo probeerde erop te trainen werd alles een stuk beter en nu vind ik het eigenlijk niet eens zo’n probleem meer.
Ik denk dat ik tegenwoordig dat gebibber het meest irritant vind. Er zit natuurlijk gewoon een deel Chihuahua in haar, en ze bibbert heel selectief bij bepaalde soorten spanning (en dus lang niet bij alles wat haar spanning bezorgt). Vooral als ze moet wachten op iets gaat ze bibberen, geduld hebben is duidelijk niet haar sterkste kant. Op zich is het geen ramp, het is iets wat ze nu eenmaal doet en ik weet niet eens of ze er wel wat aan kan doen hoor, maar het dramaqueengehalte mag van mij altijd wel wat lager... Als ik haar ergens mee heen neem en ze moet even zitten en wachten tot ik ergens mee klaar ben zit ze te bibberen alsof ze het een Heel Vreselijke Ervaring vindt, terwijl dat helemaal niet zo is, ze is gewoon slecht in even geduldig blijven wachten. Maar mensen vragen zich ondertussen wel af waarom ik die hond dat aandoe. En eigenlijk ben ik meestal niet zo bezig wat andere mensen ervan vinden, maar dit vind ik altijd wel een beetje jammer, want het komt wel eens voor dat iemand een opmerking maakt over waarom je een bange hond mee zou nemen naar bepaalde dingen, maar ze is helemaal niet bang. En ook niet ongelukkig. Ze wil graag mee naar dingen, maar ze wil niet wachten. Als je vervolgens weer wegloopt gaat die staart weer omhoog en loopt ze vrolijk mee, er is gewoon echt niks aan de hand.
Ik denk dat ik tegenwoordig dat gebibber het meest irritant vind. Er zit natuurlijk gewoon een deel Chihuahua in haar, en ze bibbert heel selectief bij bepaalde soorten spanning (en dus lang niet bij alles wat haar spanning bezorgt). Vooral als ze moet wachten op iets gaat ze bibberen, geduld hebben is duidelijk niet haar sterkste kant. Op zich is het geen ramp, het is iets wat ze nu eenmaal doet en ik weet niet eens of ze er wel wat aan kan doen hoor, maar het dramaqueengehalte mag van mij altijd wel wat lager... Als ik haar ergens mee heen neem en ze moet even zitten en wachten tot ik ergens mee klaar ben zit ze te bibberen alsof ze het een Heel Vreselijke Ervaring vindt, terwijl dat helemaal niet zo is, ze is gewoon slecht in even geduldig blijven wachten. Maar mensen vragen zich ondertussen wel af waarom ik die hond dat aandoe. En eigenlijk ben ik meestal niet zo bezig wat andere mensen ervan vinden, maar dit vind ik altijd wel een beetje jammer, want het komt wel eens voor dat iemand een opmerking maakt over waarom je een bange hond mee zou nemen naar bepaalde dingen, maar ze is helemaal niet bang. En ook niet ongelukkig. Ze wil graag mee naar dingen, maar ze wil niet wachten. Als je vervolgens weer wegloopt gaat die staart weer omhoog en loopt ze vrolijk mee, er is gewoon echt niks aan de hand.