Gaan zondag weer kijken en dan hoop ik het af te spreken.. heb vanaf 22 november 2 weken vrij genomen dus hoop haar die maandag al op te kunnen halen.. dan zijn ze 8 weken. Puppycursus staan we al voor ingeschreven. De eerste les op 4 december hihi
Puppy Vie - 1,5 jaar update
Re: Puppy Vie - puppycursus
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
- Hondenpoot
- Posts in topic: 141
Super leuk! Begint al op te schieten! Succes met de laatste loodjes van het wachten.KarinW schreef:Gaan zondag weer kijken en dan hoop ik het af te spreken.. heb vanaf 22 november 2 weken vrij genomen dus hoop haar die maandag al op te kunnen halen.. dan zijn ze 8 weken. Puppycursus staan we al voor ingeschreven. De eerste les op 4 december hihi
- Hondenpoot
Gisteren eerste forum wandeling voor Vie. Ze vond het behoorlijk spannend dus in het begin heb ik haar gedragen. Toen de ergste energie er bij de honden uit was mocht ze op de grond.
Vond ze niet heel cool maar langzaamaan ontdooide ze wel. Ze bleef wel voorzichtig maar wilde ook wel kennismaken gelukkig.
Merkte wel dat ze moe was want toen ik op het laatst haar nog even wilde laten lopen ging ze op het pad liggen, ze vond het wel mooi geweest!
‘S avonds moest er nog even wat spanning uit maar uiteindelijk viel ze, toen ik haar op schoot nam, toch wel in slaap.
Kon zelfs een Kuifje maken
Goede voorbereiding op de wandeling.
Op schoot slapen, paste ooit beter.
Prikkerpoging
Lieve Jip
Blije Vik
Dumbo!
Samen met Jip is ze ook zo’n leuk setje
Vond ze niet heel cool maar langzaamaan ontdooide ze wel. Ze bleef wel voorzichtig maar wilde ook wel kennismaken gelukkig.
Merkte wel dat ze moe was want toen ik op het laatst haar nog even wilde laten lopen ging ze op het pad liggen, ze vond het wel mooi geweest!
‘S avonds moest er nog even wat spanning uit maar uiteindelijk viel ze, toen ik haar op schoot nam, toch wel in slaap.
Kon zelfs een Kuifje maken
Goede voorbereiding op de wandeling.
Op schoot slapen, paste ooit beter.
Prikkerpoging
Lieve Jip
Blije Vik
Dumbo!
Samen met Jip is ze ook zo’n leuk setje
- Lothian
- Posts in topic: 11
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ik liep een eindje achter in dit topic, gauw even bijgelezen! Vie is echt heel, heel schattig zeg en zo zacht, dat wil je toch de hele dag knuffelen.
Wat maakt ze al een leuke dingen mee, met die lange wandelingen, schapen, en die gezellige puppycursus. Gelukkig is een wolletje van rond de vijf kilo nog wel redelijk op de arm te dragen
Wat maakt ze al een leuke dingen mee, met die lange wandelingen, schapen, en die gezellige puppycursus. Gelukkig is een wolletje van rond de vijf kilo nog wel redelijk op de arm te dragen
- runninggirl
- Posts in topic: 1
Wauw wat is Vie ontzettend leuk om te zien!
- Zamunda
- Posts in topic: 35
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Dat kuifje .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Yvette
- Posts in topic: 20
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Zo stoer dat ze gelijk al mee op zo'n grote groepswandeling ging, knap kind hoor!
Wat wordt haar haar al lang trouwens als je die schootfoto bekijkt, gaat hard zeg!
Wat wordt haar haar al lang trouwens als je die schootfoto bekijkt, gaat hard zeg!
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Hondenpoot
Ze is zelf ook gek op knuffelen, dus dat komt goed uit. Nu met thuiswerken is ze vaak mijn gezelschap. Heel gezellig :-DLothian schreef:Ik liep een eindje achter in dit topic, gauw even bijgelezen! Vie is echt heel, heel schattig zeg en zo zacht, dat wil je toch de hele dag knuffelen.
- Hondenpoot
Dank je! We zijn ook heel blij met haar.runninggirl schreef:Wauw wat is Vie ontzettend leuk om te zien!
- Hondenpoot
Haha ja zo heel voorzichtig durfde ze dan wel. Jouw koekjes vond ze wel erg lekker!Dueros schreef:Ze is zo'n lief zacht klein pluizig bolletje... zo schattig hoe ze gisteren vanuit jouw armen alles zat te bekijken en zich dan af en toe in het tumult durfde te storten.
- Hondenpoot
Heel slecht maar stiekem zo leukZamunda schreef:Dat kuifje .
- Hondenpoot
Vond ik ook zo lief. Soms is ze ook wel een draak naar Vie, moet ze goed in de gaten houden. Maar ze hebben ook veel lol samen!Tamara schreef:Die arm om Vie heen tijdens het fietsen is zo lief
- Hondenpoot
Ze vond het niet meteen een heel goed idee maar uiteindelijk wilde ze wel mee.Yvette schreef:Zo stoer dat ze gelijk al mee op zo'n grote groepswandeling ging, knap kind hoor!
Haar haar groeit goed ja. Er komt nu ook een soort slag/ Krul bij de aanzet dus ben heel erg benieuwd hoe dat gaat worden.
- Zamunda
Nee hoor, niks slecht aan (zegt zij die altijd kuifjes boetseert bij haar ruwhaar ).Hondenpoot schreef: ↑18 nov 2021, 21:19Heel slecht maar stiekem zo leukZamunda schreef:Dat kuifje .
- Hondenpoot
Ben blij dat ik niet de enige benZamunda schreef:Nee hoor, niks slecht aan (zegt zij die altijd kuifjes boetseert bij haar ruwhaar ).Hondenpoot schreef: ↑18 nov 2021, 21:19Heel slecht maar stiekem zo leukZamunda schreef:Dat kuifje .
- Hondenpoot
Ons schatje begint streken te krijgen… ze klimt op de zand tafel van de kinderen omdat daar zaadjes van de vogels op gevallen waren (of om de plant die ernaast staat te slopen). Verder sjouwt ze de trap op. Best geruisloos ook, ineens stond ze naast me. En de bank is ook leuk om op naar buiten te kijken.
Maaaaar, alleen blijven gaat goed. Zo lang ze maar niet de deur naar de gang open maakt want dan is het een schoenenfeestje door het hele huis :-D gelukkig slaapt ze de meeste tijd en sloopt ze, tot nu toe, niks. Wel beetje de goden verzoeken natuurlijk, door dit op te schrijven .
Vanavond was ik bezig met ballonnen opblazen toen er eentje klapte. Ze sliep gewoon door. Ook vuurwerk reageert ze amper op, dus dat is heel erg fijn.
Van de week heeft Jip ook heeeel even met haar gespeeld. En lagen ze nog samen in de mand, al was dat ook twijfelachtig. Hopelijk vinden zij elkaar ook nog.
Enige is dat ze wel best fel is op eten richting andere honden en ook bezitterig met speeltjes kan zijn. Dus daar moeten we wel mee aan de slag om in goede banen te leiden.
Al met al doet ze het gewoon super en is ze nog steeds heel erg leuk.
Gewicht afgelopen maandag was 5,4 kg. Komende maandag rabiesenting dus ben benieuwd wat ze dan is.
Tja
F*ck de bench, de mand is het.
Vik is nog steeds haar grote vriend. Zo leuk die twee.
Maaaaar, alleen blijven gaat goed. Zo lang ze maar niet de deur naar de gang open maakt want dan is het een schoenenfeestje door het hele huis :-D gelukkig slaapt ze de meeste tijd en sloopt ze, tot nu toe, niks. Wel beetje de goden verzoeken natuurlijk, door dit op te schrijven .
Vanavond was ik bezig met ballonnen opblazen toen er eentje klapte. Ze sliep gewoon door. Ook vuurwerk reageert ze amper op, dus dat is heel erg fijn.
Van de week heeft Jip ook heeeel even met haar gespeeld. En lagen ze nog samen in de mand, al was dat ook twijfelachtig. Hopelijk vinden zij elkaar ook nog.
Enige is dat ze wel best fel is op eten richting andere honden en ook bezitterig met speeltjes kan zijn. Dus daar moeten we wel mee aan de slag om in goede banen te leiden.
Al met al doet ze het gewoon super en is ze nog steeds heel erg leuk.
Gewicht afgelopen maandag was 5,4 kg. Komende maandag rabiesenting dus ben benieuwd wat ze dan is.
Tja
F*ck de bench, de mand is het.
Vik is nog steeds haar grote vriend. Zo leuk die twee.
- Yvette
- Posts in topic: 20
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Wat een heerlijke update Lysette, ze klinkt echt zo leuk en gezellig
Heeft Jip gewoon geen interesse in die zin dat ze haar verder negeert?
Groetjes Yvette
- Hondenpoot
We zijn echt heel blij met haar. Ze is heel makkelijk maar wel levendig en ondernemend!Yvette schreef:Wat een heerlijke update Lysette, ze klinkt echt zo leuk en gezellig
Jip negeert haar voornamelijk inderdaad. Haar ogen zijn niet meer zo best en dat maakt haar wel onzeker. Ze ziet het soms ook niet aankomen, pas als Vie net voor haar staat.
Inmiddels krijgt ze wel wat meer vertrouwen merk ik want Vie reageert netjes op haar. Het blijft een pup natuurlijk maar Vie heeft wel door dat ze beter bij Vik kan zijn.
Alleen met botjes zijn het echt twee feeksen. Niet vechten ofzo maar wel een kant die je niet van ze verwacht :-P
- Zamunda
Haha, wat leuk dat ze lekkere boevenstreken krijgt . Maar ze is dus op bepaalde vlakken best een pittig ding!
Nee, zeker niet. Ik heb met plukken al eens maanden een hanenkam laten staan, vanaf z'n kop tot z'n staart . Ook eens precies half om half geplukt (linkerkant wel, rechterkant niet, met een precieze grens) maar dat was maar een maandje. Een andere keer heb ik alles geplukt behalve de zij- en bovenkant van z'n hals/nek. Hij is m'n bonsaiboompje; misschien doe ik nog eens een poedeltoilet bij hem .Hondenpoot schreef: ↑19 nov 2021, 22:15Ben blij dat ik niet de enige benZamunda schreef:Nee hoor, niks slecht aan (zegt zij die altijd kuifjes boetseert bij haar ruwhaar ).
- Borderbende
- Posts in topic: 9
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Wat een Droopy om te zien, hihihihi. , maar ondertussen.... hahahaha
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Hondenpoot
Ze kan best fel zijn ja. Herken ik wel van Jip, die heeft ook dat bezitterige. Terwijl dat verder een heel zacht hondje is.Zamunda schreef: ↑20 nov 2021, 22:01 Haha, wat leuk dat ze lekkere boevenstreken krijgt . Maar ze is dus op bepaalde vlakken best een pittig ding!
Nee, zeker niet. Ik heb met plukken al eens maanden een hanenkam laten staan, vanaf z'n kop tot z'n staart . Ook eens precies half om half geplukt (linkerkant wel, rechterkant niet, met een precieze grens) maar dat was maar een maandje. Een andere keer heb ik alles geplukt behalve de zij- en bovenkant van z'n hals/nek. Hij is m'n bonsaiboompje; misschien doe ik nog eens een poedeltoilet bij hem .Hondenpoot schreef: ↑19 nov 2021, 22:15Ben blij dat ik niet de enige benZamunda schreef:Nee hoor, niks slecht aan (zegt zij die altijd kuifjes boetseert bij haar ruwhaar ).
En ik heb een beeld haha. Heerlijk zo van die vachten. Je kan er van alles mee, groeit toch wel weer!
Poedel toilet lijkt me gaaf!
Donderstraaltje Niet zoals de borders hoor, in dat opzicht valt alles dan weer mee!Borderbende schreef: ↑21 nov 2021, 06:49 Wat een Droopy om te zien, hihihihi. , maar ondertussen.... hahahaha
- Zamunda
Ja precies . Ik moet me nu vooral inhouden, als ik hem aai ga ik vaak automatisch ook een beetje plukken, maar ik wil z'n vacht weer een keer als deerhound laten staan dus dan moet ik er nog heel lang echt vanaf blijven.Hondenpoot schreef: ↑21 nov 2021, 10:25Ze kan best fel zijn ja. Herken ik wel van Jip, die heeft ook dat bezitterige. Terwijl dat verder een heel zacht hondje is.
En ik heb een beeld haha. Heerlijk zo van die vachten. Je kan er van alles mee, groeit toch wel weer!
- Hondenpoot
Dat is tof! Maar kan me voorstellen dat je handen dan ook gaan jeuken :-PZamunda schreef:Ja precies . Ik moet me nu vooral inhouden, als ik hem aai ga ik vaak automatisch ook een beetje plukken, maar ik wil z'n vacht weer een keer als deerhound laten staan dus dan moet ik er nog heel lang echt vanaf blijven.Hondenpoot schreef: ↑21 nov 2021, 10:25Ze kan best fel zijn ja. Herken ik wel van Jip, die heeft ook dat bezitterige. Terwijl dat verder een heel zacht hondje is.
- Hondenpoot
Puppy Vie - puppycursus
Kleine update weer van Vie.
Van de week naar de kinderboerderij geweest. Ze keek haar ogen uit. Heel nieuwsgierig en onderzoekend, ook wel beetje spannend maar de nieuwsgierigheid won het toch wel.
Bakfietsfoto 300. Vind het altijd zo’n gezellig gezicht. Ze is het ook helemaal gewend nu.
Afgelopen maandag kreeg ze haar rabies enting. Dierenarts zit in het tuincentrum en moest nog wat halen dus meteen een rondje gelopen. Kerstmarkt ook natuurlijk dus ook daar was weer een hoop te zien.
Weer naar cursus geweest. Mocht ze schommelen (klinkt spectaculairder dan het is )
Daarna stortte ze in.
Jip kreeg wat lekkers, daar was mevrouw natuurlijk ook als ze kippen bij.
Ze woog afgelopen maandag 6 kilo maar was wat aan de magere kant. Iets te voorzichtig geweest. Dus ze krijgt nu wat meer en dat bevalt haar wel.
Ze wordt echt groot. Verschil met Jip in hoogte wordt steeds kleiner.
Van de week naar de kinderboerderij geweest. Ze keek haar ogen uit. Heel nieuwsgierig en onderzoekend, ook wel beetje spannend maar de nieuwsgierigheid won het toch wel.
Bakfietsfoto 300. Vind het altijd zo’n gezellig gezicht. Ze is het ook helemaal gewend nu.
Afgelopen maandag kreeg ze haar rabies enting. Dierenarts zit in het tuincentrum en moest nog wat halen dus meteen een rondje gelopen. Kerstmarkt ook natuurlijk dus ook daar was weer een hoop te zien.
Weer naar cursus geweest. Mocht ze schommelen (klinkt spectaculairder dan het is )
Daarna stortte ze in.
Jip kreeg wat lekkers, daar was mevrouw natuurlijk ook als ze kippen bij.
Ze woog afgelopen maandag 6 kilo maar was wat aan de magere kant. Iets te voorzichtig geweest. Dus ze krijgt nu wat meer en dat bevalt haar wel.
Ze wordt echt groot. Verschil met Jip in hoogte wordt steeds kleiner.