Schilfers en droge huid
Re: Schilfers en droge huid
Ik zou het inderdaad vanuit binnenuit proberen te verbeteren. Zalmolie, olijfolie of gewoon zalmkoppen/karkas voeren bv.
Bij Jaap zat het hem in wat meer vet, uit verschillende bronnen. In z'n brokken zalm, sardine, boragie, zonnebloem en lijnzaadolie en paardenvet over z'n vlees.
Feta heeft afgelopen zomer ook last gehad van vlooienbeten. Ik smeerde haar huid in met kokosolie (een heel klein beetje ter grootte van een erwt, 3x per week). Ze krijgt ook dagelijks olie over haar voer, net zoals Dagmar haal ik het uit verschillende bronnen; Feta vindt sesamolie erg lekker .
- Gudrun
- Posts in topic: 1
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Als haar huid ontstoken geweest is zal die nu nog wat aan het vernieuwen zijn misschien?
Ik zou het ook in zalmolie zoeken en zolang ze niet krabt er van buien af blijven.
Al had ik ooit een shampoo gekregen bij de dierenart voor een van de shelties die ook goed hielp, weet alleen de naam niet meer.
Ik zou het ook in zalmolie zoeken en zolang ze niet krabt er van buien af blijven.
Al had ik ooit een shampoo gekregen bij de dierenart voor een van de shelties die ook goed hielp, weet alleen de naam niet meer.
Ik zou ook vet/olie van binnenuit toevoegen. Teunisbloemolie is ook goed voor de huid/het remmen van allergische reacties.
Imp heb ik trouwens ook ingesmeerd, met oa vit e olie en hele vette crème van weleda, maar dat ging bij haar al behoorlijk lastig (halve kale ruwhaar zonder ondervacht) dus dat raad ik niet perse aan.
Qua shampoo heb ik nu een met neem, en dat is de eerste shampoo die imp goed verdraagt. (TerraNeem heet het merk)
Is ws sowieso een fijne shampoo voor vlooienallergie, want neem is ook insectwerend.
https://www.dierapotheker.nl/atopivet-s ... 6-pipetten
Dit staat nog op mijn mogelijkhedenlijstje voor als Imps huid weer helemaal van het padje gaat.
Imp heb ik trouwens ook ingesmeerd, met oa vit e olie en hele vette crème van weleda, maar dat ging bij haar al behoorlijk lastig (halve kale ruwhaar zonder ondervacht) dus dat raad ik niet perse aan.
Qua shampoo heb ik nu een met neem, en dat is de eerste shampoo die imp goed verdraagt. (TerraNeem heet het merk)
Is ws sowieso een fijne shampoo voor vlooienallergie, want neem is ook insectwerend.
https://www.dierapotheker.nl/atopivet-s ... 6-pipetten
Dit staat nog op mijn mogelijkhedenlijstje voor als Imps huid weer helemaal van het padje gaat.
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
- Yvette
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Freek had dat ook afgelopen winter. Ik heb hem goede ervaringen met Duodog, dat is gesmolten paardenvet. Wordt m'n naker ook superzacht van.
Qua shampoo hebben we echt veel baat gehad bij de Sheazam shampoo van Nature's Specialties, wel duur maar echt z'n geld waard.
Qua shampoo hebben we echt veel baat gehad bij de Sheazam shampoo van Nature's Specialties, wel duur maar echt z'n geld waard.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
Bedoel je Allercalm?Zinodo schreef: ↑21 okt 2021, 08:52Dankjewel!Yvette schreef: ↑21 okt 2021, 07:03 Freek had dat ook afgelopen winter. Ik heb hem goede ervaringen met Duodog, dat is gesmolten paardenvet. Wordt m'n naker ook superzacht van.
Ik zet die shampoo op mijn lijstje, ik heb nu shampoo van de dierenarts die ik voor Doortje kreeg toen zij van de zomer zo’n extreem allergisch reactie kreeg op godmagwetenwat maar die is bijna op.
Die Allercalm kun je gewoon via het internet bestellen. Is een fijne shampoo.
Misschien tegelijk gebruiken naast de olie die via de bek het lijf in gaat.
Misschien tegelijk gebruiken naast de olie die via de bek het lijf in gaat.
“ Allercalm zeepvrije, hypoallergene shampoo met neutrale pH, is een natuurlijk product op basis van havermeel en speciaal ontwikkeld voor het reinigen en verzachten van de gevoelige huid.
Allercalm helpt bij het herstel van de natuurlijke huidvetten, is vochtingbrengend en geschikt voor een gevoelige of geïrriteerde huid.
Allercalm bevat spherulieten en chitosanide.
Spherulieten zijn microscopisch kleine bolletjes, die de werkzame stoffen geleidelijk afgeven en daarmee voor een langdurige werkzaamheid zorgen.
Chitosanide is een natuurlijke polymeer die een beschermende film op de huid vormt.”
Het is juist geschikt voor een geïrriteerde huid. Ik zou het er op wagen.
-
- Honden: 3
- Welke: Duitse herder
Palamountains My Beau deed t hier goed
Hier ook een hondje met veel jeuk. En echt geen enkele vlo te bekennen.
Bedankt dus voor de tips. Ik ga kijken of een lepeltje olijfolie over haar eten gaat helpen. In bad stoppen is voor haar best een trauma, dus dan doen we liever niet.
Weet iemand hoeveel olie voor een hondje van 10-12 kilo?
Dat ze niet aan de schijterij raakt?
Bedankt dus voor de tips. Ik ga kijken of een lepeltje olijfolie over haar eten gaat helpen. In bad stoppen is voor haar best een trauma, dus dan doen we liever niet.
- Mo-yi
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
ik zou zelf voor visolie gaan denk ik, maar; "Wil je graag wat olijfolie toevoegen, dan gebruik je best extra vierge olijfolie. Een soeplepel per dag is voldoende, voor kleine hondjes een koffielepel. Geef niet teveel zodat je hond geen last krijgt van diarree."Random schreef: ↑21 okt 2021, 10:56 Hier ook een hondje met veel jeuk. En echt geen enkele vlo te bekennen.
Dank je wel. Waarom visolie? Vanwege de omega-3?
Ik heb hele goede ervaring met Duodog paardenvet, vooral Sjakie had veel schilfers en dat is nu helemaal weg.
Ze krijgen hier allemaal 1 pompje per dag over hun eten.
De vachten zijn ook veel beter geworden, Teun moest eerder iedere 4 maanden geplukt worden, nu is de laatste plukbeurt al 7 maanden geleden.
Ze krijgen hier allemaal 1 pompje per dag over hun eten.
De vachten zijn ook veel beter geworden, Teun moest eerder iedere 4 maanden geplukt worden, nu is de laatste plukbeurt al 7 maanden geleden.
- Nikki
- Welke: Kruising Jack Russell Jet
Sneu he
Hier is het sinds een paar dagen ook weer ellende. Jeuk, schilfers, rode huid, gekke plekjes. Ik ga maar weer aan de gang met Malaseb shampoo ipv de natuurlijkere shampoos die ik eigenlijk veel liever gebruik, maar dat werkt nu even niet meer. Ze is maandag nog gewassen en deze foto heb ik net gemaakt
Ze is er ook een beetje sloom en chagrijnig van. Kan d'r bijna niet aaien zonder dat ze gaat kickstarten van de kriebels.
Bij Jet helpt wassen altijd wel tegen de jeuk, dus dat zou ik ook zeker bij Ziva doen. En wat anderen ook zeggen, ook iets geven wat van binnenuit helpt, een goede visolie of die Duo Dog.
Hier is het sinds een paar dagen ook weer ellende. Jeuk, schilfers, rode huid, gekke plekjes. Ik ga maar weer aan de gang met Malaseb shampoo ipv de natuurlijkere shampoos die ik eigenlijk veel liever gebruik, maar dat werkt nu even niet meer. Ze is maandag nog gewassen en deze foto heb ik net gemaakt
Ze is er ook een beetje sloom en chagrijnig van. Kan d'r bijna niet aaien zonder dat ze gaat kickstarten van de kriebels.
Bij Jet helpt wassen altijd wel tegen de jeuk, dus dat zou ik ook zeker bij Ziva doen. En wat anderen ook zeggen, ook iets geven wat van binnenuit helpt, een goede visolie of die Duo Dog.
- Nikki
- Welke: Kruising Jack Russell Jet
Hopelijk gaat het snel helpen inderdaad! Jeuk is zoo vervelend.
En zelf dan ook maar aan de zalmolie en schapenvet
En zelf dan ook maar aan de zalmolie en schapenvet
- pioenroos
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ik heb Miesje een keer na een jeukperiode goed geholpen met spot on druppels van Virbac in combinatie met die allerderm shampoo.
https://www.virbac.nl/producten/hond/hu ... rm-spot-on
Flora had ook regelmatig schilfers. Omdat ze niks van of met vis lust ging ik er vanuit dat ze wat meer omega's kon gebruiken. Ze krijgt nu dagelijks een half walnootje als plantaardige bron van omega 3. Geen schilfers meer
https://www.virbac.nl/producten/hond/hu ... rm-spot-on
Flora had ook regelmatig schilfers. Omdat ze niks van of met vis lust ging ik er vanuit dat ze wat meer omega's kon gebruiken. Ze krijgt nu dagelijks een half walnootje als plantaardige bron van omega 3. Geen schilfers meer
Geeft toch een beste zorgen zo.
Heeft ze iets verkeerds gegeten of is ze geprikt/gebeten door een beest?
Of onder/langs een plant gelopen?
Het kan vanalles zijn helaas.
Heeft ze iets verkeerds gegeten of is ze geprikt/gebeten door een beest?
Of onder/langs een plant gelopen?
Het kan vanalles zijn helaas.
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Je lijkt er wel op tijd bij te zijn aangezien de huid nog dicht lijkt?!
Wel zwaar stom!
Wel zwaar stom!
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
-
Zalmolie, paardenvet, hennepzaadolie kan je ook eens naar kijken voor een minder droge huid/vacht