Topic van de week: Waarom heeft u eigenlijk een hond?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1

Re: Topic van de week: Waarom heeft u eigenlijk een hond?

Bericht door ellen en de birmanen »

omdat ik graag wandel maar alleen wandelen zonder doel geen zak aan is. omdat ze altijd blij zijn. omdat ze troost geven als ik verdrietig ben. gewoon omdat ze zijn zoals ze zijn.
sabine
Site Admin
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

ik heb ze omdat ik een hond wilde, denk ik. Niet per se voor een specifieke reden, ik vind honden gewoon heel leuk en dus wilde ik er zelf ook een. En toen nog een :D
Boccoco
Honden: 2

Bericht door Boccoco »

Ik heb honden altijd heel leuk gevonden, maar door mijn vele reizen kon dat eigenlijk niet. Ik heb altijd gezegd dat zodra ik me ergens vestig, dat er een hond komt. Bovendien woon ik nu voor het eerst alleen (altijd huisgenoten gehad/samengewoond) dus het gezelschap is heel fijn!
Laatst gewijzigd door Boccoco op 26 nov 2021, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

Gezelschap, onvoorwaardelijke liefde en de noodzaak om naar buiten te gaan
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ze werd me opgedrongen!
En anders mag ik hier geen lid zijn :nocheer:
Nanna

Bericht door Nanna »

Manuma schreef: 26 nov 2021, 09:12

Stockholm-syndroom. Als kleine baby wegrukken bij de moeder en de alheilige uithangen met je voedselbeloningen.
Nou. Ik weet zeker dat alledrie mijn teven liever bij mij wonen dan bij hun moeder. Dat was bonje geworden. Bovendien hadden ze dan in Hongarije buiten moeten wonen want aan op de bank liggende binnenhonden doen ze daar niet.
Dus dankbaar zullen ze zijn! :zweep:
Tamara

Bericht door Tamara »

Manuma schreef: 26 nov 2021, 09:12 Stockholm-syndroom. Als kleine baby wegrukken bij de moeder en de alheilige uithangen met je voedselbeloningen. Hij houdt zo van mij! Wij zijn de beste vrienden! Hij houdt van me ondanks mijn dikke kont. Soms wil hij weg rennen maar dan hang ik er een riem aan, dan lukt het hem niet :uitlachen:
Hahaha :lol1:
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Wat een mooie antwoorden hebben jullie.

Waarom heb ik een hond? Vanaf dat ik een klein kind was trokken die beesten me aan en er waren altijd honden in de familie, en later ook bij ons thuis. Ik had van die Schotse terrier magneetjes en wenste ze tot leven. Ik wilde altijd naar de buren met een hond om daar te spelen. Totdat er eindelijk een hond uit het asiel bij ons thuis kwam :I:

Het leukste aan een hond hebben vind ik om een hond goed in lichamelijke conditie te houden, en hier doe ik ook graag mijn best voor. Uithoudingsvermogen opbouwen naar de hond zijn kunnen en dit dan vasthouden, de hond lichamelijk bezig zien: ik vind het prachtig. Mijn Dobermann hing altijd naast me aan de mountainbike. En nu jaren later loopt mijn kleine Lanaitje heel wat kilometers per week en rent Feta lekker naast de fiets of over het strand. Ik kan niet wachten om met ze uit te gaan, elke dag weer sta ik te popelen :lol1: Er maakt mij niks meer gelukkig in het leven dan samen met de hond(en) op avontuur te zijn en buiten dingen te ontdekken en samen mee te maken. Om te genieten van het buiten zijn, hond en mens op zijn eigen manier.

Verder vind ik het gedrag van honden boeiend en ook de (mis)communicatie tussen hond en mens vind ik interessant. Ook is het mooi om te zien hoe er telkens nieuwe ontwikkelingen zijn op het gebied van opvoeding en gedrag.

Honden hebben iets bijzonders, dat sociale aspect maakt ze tot het leukste dier om in huis te hebben en ik zou niet zonder willen.

Wat Zinodo zei: zonder hond voel ik me naakt. Dit vind ik mooi gezegd.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 4
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

shit, verkeerd topic :nocheer:
Laatst gewijzigd door Inge O op 26 nov 2021, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
sabine
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sabine »

verkeerde topic Inge :D
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Manuma schreef: 26 nov 2021, 09:12

Stockholm-syndroom. Als kleine baby wegrukken bij de moeder en de alheilige uithangen met je voedselbeloningen. Hij houdt zo van mij! Wij zijn de beste vrienden! Hij houdt van me ondanks mijn dikke kont. Soms wil hij weg rennen maar dan hang ik er een riem aan, dan lukt het hem niet :uitlachen:

Haha! Gewoon traumatiseren die hap. Daarna zijn ze voor eeuwig aan jou gehecht. Met je intervalbeloningen. :chicken:

Het is veel gezonder voor mij om honden te hebben. Ik kan mijn zorgdrift ergens op kwijt, kom veel meer buiten, kom meer onder de mensen, doe dingen die ik anders niet zou doen. Het is een manier van leven waar ik blij van word. De leukste dingen in mijn leven hebben met honden te maken. Trainen, werken, ontspanning. Alles is met de honden. Ik weet niet eens meer hoe het was toen ik ze niet had.
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik kan mij geen leven voorstellen zonder honden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Babs
Welke: Babstaard kruising van een mix

Bericht door Babs »

Omdat het leven zonder hond gewoon niet compleet is. Toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen heb ik 6 maanden zonder hond geleefd en ik miste gewoon altijd wat.
Toen Babs er eenmaal was, was dat gevoel van iets missen gelijk weg.
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Ja, dat weet ik dus zelf eigenlijk niet. Hahaha.
Afbeelding

Tanja en Anne
Inge O
Posts in topic: 4
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

sabine schreef: 26 nov 2021, 11:23 verkeerde topic Inge :D
:F: :F:
mijke
Posts in topic: 6

Bericht door mijke »

Redenen om een hond te willen:

Hun trouw, onvoorwaardelijke liefde, de enorme wederkerigheid. De serotonine die je aanmaakt als je je hond in de ogen kijkt.
Dat ze altijd vrolijk zijn, altijd zin hebben om iets met je te doen, altijd blij zijn om je te zien, blij om samen te zijn.
Knuffelen, oortjes frunniken, neusjes aaien, pootjes ruiken, rugjes breken, eigen poot in de bek proppen, idioot doen, stoeien, als kruik gebruiken en vooral nog meer knuffelen.
Wandelen. Er voelt niks zo vrij en heerlijk als door de natuur struinen met een hond die voor je uit loopt. Dat is echt werkelijk het grootste geluk :I:
Malle streken, gekke bekken, rare poses.
Hun kracht, atletische lijf en gedrevenheid.
En het wonderlijke feit dat twee totaal verschillende diersoorten in staat zijn om zo'n intense band met elkaar te sluiten, elkaar zo goed aan te voelen en te begrijpen, zonder taal. Dat is op zichzelf al magisch gewoon.

Nouja dat dus.
Eefsel
Welke: Golden retriever
Contacteer:

Bericht door Eefsel »

Ben ik de enige die de stem van 'man bijt hond' hoort tijdens het lezen van de titel van dit topic?

Ik ben opgegroeid met honden, heb dus altijd honden om mij heen gehad en vind het echt niks zonder. De gezelligheid, lekker trainen, lekker wandelen de onvoorwaardelijke liefde!
Evelien en Maggie
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Dagmar
Posts in topic: 2

Bericht door Dagmar »

What else? Ik kan me geen leven zonder honden voorstellen. Wat doe je dan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
sabine
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sabine »

wat een leuke hond ook Dagmar!
Nanna

Bericht door Nanna »

De regelmaat die ze brengen ook. Tot twaalf uur op je nest rotten is geen optie. Hondjes moeten uit.
En jij dus ook of je nou zin hebt of niet. Zonder die honden zou ik echt de godganse dag op mijn nap zitten. En als ik eenmaal buiten ben vind ik het nog heerlijk ook. Nou ja, behalve als het regent…
Jay

Bericht door Jay »

Voor het gezelschap, samen op pad, en de speciale band die je met je hond kan hebben, onvoorwaardelijke liefde.
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Ik heb honden omdat ik nu eenmaal van dieren houdt. Vroeger was dat dan een konijn, ratjes, parkietjes. Een hond kost toch wat meer verantwoordelijkheid, tijd, zorg, geld dus die kwamen wat later, maar zijn gewoon het leukste dierengezelschap. De interactie, samen dingen kunnen ondernemen, buiten op stap zijn, de gezelligheid. Nouja alles eigenlijk. Vanmorgen stond ik op zonder honden (die logeren 2 dagen bij mijn ouders) en dat voelt echt heel gek en stil.
Eefsel schreef: 26 nov 2021, 13:31 Ben ik de enige die de stem van 'man bijt hond' hoort tijdens het lezen van de titel van dit topic?
Ik ook :LOL:
Nanna schreef: 26 nov 2021, 13:52 De regelmaat die ze brengen ook. Tot twaalf uur op je nest rotten is geen optie. Hondjes moeten uit.
En jij dus ook of je nou zin hebt of niet. Zonder die honden zou ik echt de godganse dag op mijn nap zitten. En als ik eenmaal buiten ben vind ik het nog heerlijk ook. Nou ja, behalve als het regent…
Ik kan gerust tot 12 in m'n bed liggen als ik zou willen. Ze liggen gewoon naast me verder te slapen :slaap:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Omdat ik allergisch ben voor katten (anders had ik die denk ik genomen omdat die makkelijker zijn :19: , nu blijkt dat ik honden veel leuker vindt) Enfin, ik wilde inderdaad gezelschap, kat was niet mogelijk dus na veel zeuren een hond. Wow, geweldig. Heerlijk dat wandelen en keutelen met dat beessie. Ik hou van wandelen maar zonder hond zou ik het dus echt niet doen, ik begrijp mensen die wandelen zonder hond gewoon niet, lijkt me echt niks aan.
Vervolgens ook nog eens helemaal verslaafd geraakt aan agility. Dus nu 4 honden en een vriend met ook deze hobby's.
Afbeelding
Bo en de honden
mijke
Posts in topic: 6

Bericht door mijke »

Nanna schreef: 26 nov 2021, 13:52 De regelmaat die ze brengen ook. Tot twaalf uur op je nest rotten is geen optie.
Nou, dat was toen ik Oor nam ook een van mijn redenen.

Als mijn wekker ging was dat voor haar het sein om zich nog even lekker een paar uur in mijn bed te nestelen :lol:
Hopelijk bij een volgende hond meer succes. Maarja, nu heb ik al kinderen, die doen dat ook. Al slapen die ook uit tot 9 :mrgreen:
Nanna

Bericht door Nanna »

Veertje schreef: 26 nov 2021, 15:27
Ik kan gerust tot 12 in m'n bed liggen als ik zou willen. Ze liggen gewoon naast me verder te slapen :slaap:
Nee, dat wil ik zelf niet. Dan ben ik er zelf rond tien uur ook al een keer uitgeweest om te piesen en dan moeten zij het maar ophouden?
Csikasz vindt het trouwens zo rond de koffie ook mooi geweest. Dan springt ze op bed. Wakker worden. En dat ze ook maar gelijk heeft.
Plaats reactie