Hoe eten jullie honden?

Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Hoe eten jullie honden?

Bericht door Mizzsylver »

Dali eet met smaak maar schrokt niet. Soms vergeet ik het uit de diepvries te halen en dan krijgt ze het bevroren. Daar knaagt ze dan lekker op.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

De bak is zo leeg.
KVV is gewoon veel te lekker om langzaam te eten. :lol1:
Dat is niet alleen de mening van Claire, maar ook van alle vorige honden.

Er wordt na de maaltijd nog wel een aantal keren gecontroleerd of de laatste molecuul ook echt is opgegeten :tongue:
Afbeelding
kloesje
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Hier krijgen de honden hun brokken rond gestrooid op de grond. Op deze manier eten ze rustig hun brokjes op.

De Duitse herders schrokken de brokken naar binnen, daarom strooi ik hun brokken de hele kennel door, dan verslikken ze zich minder :ok:

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Kells is net een stofzuiger, Aislinn eet rustig maar vind alles prima te nassen, Finbar is een miepert met eten. Hij staat meestal even te wachten of er nog iets extra's bij zijn brokken komt. Meestal is dat niet zo, behalve als hij weer eens in hongerstaking is gegaan wegens loopse dames.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

kloesje schreef: 26 nov 2021, 21:40 Hier krijgen de honden hun brokken rond gestrooid op de grond. Op deze manier eten ze rustig hun brokjes op.

De Duitse herders schrokken de brokken naar binnen, daarom strooi ik hun brokken de hele kennel door, dan verslikken ze zich minder :ok:

Dat hoef ik hier echt niet te doen, want alles zou voor Kellsie zijn. :nocheer:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Cendy

Bericht door Cendy »

Toos eet met smaak haar bak leeg (KVV)
In m’n vrienden/ familie kring valt het me op hoe slecht veel honden eten.
Laten veelal hun bak met brokken staan, daar zou ik echt heel slecht tegen kunnen.
Afbeelding
KarinW

Bericht door KarinW »

Levi is een moeilijke eter, maar nu eet hij dit voer wel goed.. dan eet hij in 1 keer zijn bakje leeg..altijd eerst het vlees en dan de brokjes

Guusje eet brokje voor brokje rustig uit het bakje
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

In principe eten ze allebei goed en schrokken ze, Dívka een stuk sneller dan Mahdu en dan zou ze hem wegjagen als ze de kans krijgt. :hmmm:
Dit heb ik opgelost door de brokken door de gang te smijten en Mahdu eerst te laten eten, als hij ongeveer een derde op heeft mag Dívka erbij.
Als ik voor ze kook krijgt de één een bakje in de keuken en de andere in de gang en houd ik toezicht, pas als Mahdu bij zijn bakje wegloopt mag Dívka zijn bakje nog even nalopen.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
kloesje
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Kells schreef:
kloesje schreef: 26 nov 2021, 21:40 Hier krijgen de honden hun brokken rond gestrooid op de grond. Op deze manier eten ze rustig hun brokjes op.

Dat hoef ik hier echt niet te doen, want alles zou voor Kellsie zijn. :nocheer:
Ze krijgen dan ook niet door elkaar te eten ;)

Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Minou eet rustig en kalm. Met periodes wel kieskeurig maar goed.
Kira was stofzuiger nr. 1. Bak was al leeg voor je hem bij wijze van spreke had neergezet.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
thom
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Aar eet als een beschaafde en keurige Gooische hond. :pffff:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Jay

Bericht door Jay »

Pippa is gulzig, en eet snel alles op. :smile:
Afbeelding
Alex
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Saba is van lustikniet naar beschaafde eter gegaan die met smaak eet. Dat lustikniet ging echt ver, elk brokje aflikken en uitspugen, KVV kon ik helemaal vergeten. Ze at dan ook echt niét tot vermageren aan toe. Ja, ik was van de 'dan eet je maar niet' maar dat werkte niet, dus nu maken we het leuk/extra lekker.

Nu gaat de KVV goed hoewel ik niet te spannende dieren aan moet bieden. Rund/kip gaat het beste en sinds kort heeft ze ontdekt dat ze niet dood gaat van konijn/eend van Kiezebrink. KVV zijn we mee begonnen door het een beetje op te warmen en dan wat spannend in de weer bij de kookplaat met kruiden en zo. Brokjes wissel ik af met smaken van momenteel Edgard&Cooper, gooi er vanalles tussendoor maar net hoe t uit komt: kliekjes van ons (snert is favoriet), natvoer, zo'n walgelijk kuipje Cesar enzovoorts. Olvarit ga ik ook eens proberen, briljant idee!
Saba 💜 23-05-24
Jay

Bericht door Jay »

Pippa was trouwens alleen maar brokken gewend, toen ze haar eerste penstaafje kreeg, hield ze hem een hele poos vast, wist nog niet wat er mee te doen, maar nu krijgt ze elke ochtend bij de koffie een snack, en eist het ook wel op, als ik het vergeet.
Afbeelding
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Maya eet vrij rustig. Brokken worden wel even gekauwd maar zijn vrij vlot weg. Kvv doet ze wat langer over mits ik het wel ,kapot, maak.
Kleine snacks zijn hap slik weg.
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Dat gaat hier heel rustig. Toen ze hier als pup aankwam had ze voernijd, zij at in de bench en als Wolf er maar naar keek of langsliep werd ze pissig. Dat ging wel vrij snel weg. Ik denk puur omdat ze doorkreeg dat ze in alle rust kon eten en niemand dat weggapte.
Nu gaat het heel relaxed. s'Morgens en s'avonds KVV, ik zet het neer, ze wacht, ze ruikt even aan mn handen en eet dan rustig dr bak leeg. Wel wil ze weleens wat vlees in dr bek pakken en op mn kleed leggen en daar opeten :piew:
Als ze zalmolie erbij heeft wordt de bak wel extra uitgelikt nog.
En ik leg een verse wortel naast dr bak. Als ze klaar is dan gaat ze even liggen, of wil ze spelen, en als laatste ritueel haalt ze haar wortel op, legt die op het kleed en knabbelt die rustig weg. Maarrrr, het allerallerleukste is toch wel dat kat Gijs er dan af en toe langs paradeert zodat Mo dan kan "ieuwieuwen"dat het HAAR wortel is. Dat zal Gijs zn reet roesten maar hij erkent zijn waardevolle taak daarin en werkt dan wel regelmatig mee. Of gaat hij pardoes voor haar wortel zitten en zn gat wassen...dan knauwt Mo nog net ff sneller dr wortel op.
Ik heb Gijs er nog nooit mee betrapt dat hij daadwerkelijk die wortel jat, maar kennelijk heeft Mo daar een andere overtuiging in.
Toch is het echt genieten hoe dat dat gaat, ieder zo hun eigen riedeltjes.
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Tibbe eet heel beschaafd. De brokjes keurig wegkauwen en de kvv netjes hapje voor hapje.
Nahbu schrokte de eerste dagen zijn bak met 2 happen leeg. Kauwen kende hij niet.
Nu gaat dat iets rustiger. Maar pensstaafjes bv breekt hij nog steeds in 2 stukken om ze dan zo door te slikken . :schrik:
Die krijgt hij dus nog niet....
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

Rustig tempo - hij laat vaak wat liggen. Brokken gaan nooit in een keer op ondanks dat er altijd wat blikvoer door gaat.

Vlees gaat wel op maar de bak word niet uitgelikt.
*Esther
Posts in topic: 5
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Tamara schreef: 26 nov 2021, 20:04
*Esther schreef: 26 nov 2021, 19:54 1 vraag haha Welke Olvarit koop je dan? Stoofpotje oid? En warm?
Polar en Teddy willen dat heeeeel graag weten.
Toen ik in een hondenpension werkte was er een klant die een doos Olvarit mee gaf voor haar twee honden. Ze aten uitsluitend Olvarit. Volgens mij lopen ze daar uiteindelijk wel tekorten mee op, het is natuurlijk niet gemaakt voor honden, haha.
Da's toch niet te doen!
Nanna schreef: 26 nov 2021, 20:09 Meestal Olvarit met groente. Broccoli of sperziebonen. En ja, dat warm ik op :engel:
Nooit aan gedacht om zoiets te geven! Kan het wel eens op werk proberen als er iets is met 1.

Hazel houdt helaas niet van kledders. Ze heeft haar blik ook liever niet door de brok.
Polar en Teddy vreten wat er in de bak komt. Heerlijk.
Afbeelding
Desiree
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Opoe en Izzy inhaleren hen eten. Dat is echt bizar hoe snel ze het weg hebben zonder te kauwen. Terwijl ze gewoon het zelfde eten aan brok als Droef(uiteraard een andere portie).

Droef eet gewoon rustig. Die heeft geen haast en hoe lekkerder hij het vind hoe langer hij er over doet want dan is hij gewoon aan het genieten. Is het niet lekker dan laat hij het staan met een zuur gezicht.
Afbeelding
*Esther

Bericht door *Esther »

Wilma schreef: 27 nov 2021, 15:06 Wij hebben een lastige eter momenteel. Er zijn weinig dingen waar je hem een plezier mee doet. Het was ook lang zoeken naar een KVV wat enigszins gegeten wordt. Snackjes e.d. doe je hem ook geen plezier mee.
Momenteel is hij ook weer behoorlijk mager omdat ik de afgelopen weken toegaf aan het niet eten. Nu blijf ik er weer bij 's staan 2x daags en dat kan gerust een kwartier duren eer die bak leeg is. Heel frustrerend. :euh:
Zet de bak bij de bank en neem een kop koffie. Da's hier heel normaal 's morgens. :smile:
Afbeelding
*Esther

Bericht door *Esther »

Sandra&co schreef: 27 nov 2021, 16:16
*Esther schreef: 27 nov 2021, 16:12
Wilma schreef: 27 nov 2021, 15:06 Wij hebben een lastige eter momenteel. Er zijn weinig dingen waar je hem een plezier mee doet. Het was ook lang zoeken naar een KVV wat enigszins gegeten wordt. Snackjes e.d. doe je hem ook geen plezier mee.
Momenteel is hij ook weer behoorlijk mager omdat ik de afgelopen weken toegaf aan het niet eten. Nu blijf ik er weer bij 's staan 2x daags en dat kan gerust een kwartier duren eer die bak leeg is. Heel frustrerend. :euh:
Zet de bak bij de bank en neem een kop koffie. Da's hier heel normaal 's morgens. :smile:
Zo doe ik het ook. Nog maar 1x per dag eten en binnen zicht. Als het niet in zicht is, nast Sofi die bak sowieso wel even leeg. Zo'n behulpzaam hondje. Duque kijkt ook echt of ik kijk. Dan eet hij wel. Duurt een minuut of 10, dan is hij klaar.
Heeft inderdaad met een bepaalde rust te maken die er moet zijn. Toen ze jong was, nam ik de bak mee naar boven 's avonds. Vrat ze het ook zo leeg. Hazel houdt mij zeer zeker ook in de gaten ja. Ik ga echt mijn werktas niet pakken als zij aan het eten is. Zit en blijf :hmmm:
Polar is ook een hulp idd. Op meerdere fronten. Bak van haar is natuurlijk eerder leeg en dan blijft ze loeren. Wil ze een hap uit de bak van Haas nemen, zeg ik "nee Polar". Dat stimuleert Hazel weer. Mijn god, wat een gezeik.
Afbeelding
*Esther

Bericht door *Esther »

Wilma schreef: 27 nov 2021, 16:32
*Esther schreef: 27 nov 2021, 16:21
Sandra&co schreef: 27 nov 2021, 16:16

Zo doe ik het ook. Nog maar 1x per dag eten en binnen zicht. Als het niet in zicht is, nast Sofi die bak sowieso wel even leeg. Zo'n behulpzaam hondje. Duque kijkt ook echt of ik kijk. Dan eet hij wel. Duurt een minuut of 10, dan is hij klaar.
Heeft inderdaad met een bepaalde rust te maken die er moet zijn. Toen ze jong was, nam ik de bak mee naar boven 's avonds. Vrat ze het ook zo leeg. Hazel houdt mij zeer zeker ook in de gaten ja. Ik ga echt mijn werktas niet pakken als zij aan het eten is. Zit en blijf :hmmm:
Polar is ook een hulp idd. Op meerdere fronten. Bak van haar is natuurlijk eerder leeg en dan blijft ze loeren. Wil ze een hap uit de bak van Haas nemen, zeg ik "nee Polar". Dat stimuleert Hazel weer. Mijn god, wat een gezeik.
Was het maar zo simpel. Bak in de badkamer, wc, slaapkamer, gang. Al diverse plekken geprobeerd. Keuken werkt het beste.
Nee, ik ben de laatste tegen wie je dat moet zeggen :-)
Ik begrijp het wel hoe je je voelt als je een echt slecht vretende hond hebt.
Is hij altijd enigst hond geweest?
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Tamara schreef: 26 nov 2021, 20:04 Ze aten uitsluitend Olvarit.
:80:
Izzie_Lot

Bericht door Izzie_Lot »

Ze eten allebei snel maar niet heel schrokkerig. Gewoon prima.

Lot springt altijd wel 2 of 3 keer met alle 4 de voetjes van de grond voor ik de bak kan neerzetten :I:
Izzie wacht gewoon rustig af tot het diner wordt uitgeserveerd.
Plaats reactie