Let op voor de Blauwgriep!
- Zamunda
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Let op voor de Blauwgriep!
Ik wil jullie even waarschuwen voor de Blauwgriep, hopelijk krijgen jullie er niet mee te maken want het is best heftig.
Allereerst, hoe kun je het herkennen. Je hond krijgt een vacht als een eend: al het water loopt ervan af, dat valt het beste op als je met je hond in de regen gewandeld hebt.
Er is echter nog een opvallend symptoom: de vacht van je hond verkleurt. Bij pitbulls komt de kleur blauw voor, zeer mooie kleur trouwens, maar als je hond de Blauwgriep heeft verkleurt z'n vacht ook naar blauw. Het is ten zeerste aan te raden om dan oogbescherming te gebruiken omdat deze kleur blauw zeer kan doen aan je ogen.
Gelukkig lijken de honden zelf er verder weinig last van te hebben maar let op: het is besmettelijk, zéér besmettlijk! Heeft je hond toch de Blauwgriep opgelopen? Hou je hond dan thuis, ga er absoluut NIET mee de straat op en zorg dat je geen bezoek krijgt. En verder veel sterkte, want ik weet nog niet of het ooit over gaat, daar zijn de wetenschappers nog niet over uit .
Lais blijkt er al jaren last van te hebben maar toen wist ik nog niet dat het besmettelijk was
Daar kwam ik afgelopen week pas achter . Die kleine heeft er natuurlijk nog geen weerstand tegen op kunnen bouwen en kreeg nu ineens ook de Blauwgriep
Ravi heeft het ook gekregen, wellicht door de nu verhoogde virusload in huis
En geloof het of niet, maar zelfs Willem die toch al jaren met Lais samen woont heeft het nu te pakken
De aangedane smurf en Willem, van Lais in het blauw kijken ze niet raar op, maar nu staan ze toch even gek te kijken van elkaars blauwe voorkomen
Ravi heeft het dus ook
En ja, ze hebben het nu echt allemaal tegelijk, best heftig en zonder oogbescherming eigenlijk niet te doen.
Het lijkt ook iets te doen met het gedrag, dat ze elkaar gaan nadoen en allemaal dezelfde richting op gaan .
Zo besmettelijk
Het is wel een bijzonder gezicht
(Ik ben blij dat er bijna nooit iemand langsloopt hier )
Allereerst, hoe kun je het herkennen. Je hond krijgt een vacht als een eend: al het water loopt ervan af, dat valt het beste op als je met je hond in de regen gewandeld hebt.
Er is echter nog een opvallend symptoom: de vacht van je hond verkleurt. Bij pitbulls komt de kleur blauw voor, zeer mooie kleur trouwens, maar als je hond de Blauwgriep heeft verkleurt z'n vacht ook naar blauw. Het is ten zeerste aan te raden om dan oogbescherming te gebruiken omdat deze kleur blauw zeer kan doen aan je ogen.
Gelukkig lijken de honden zelf er verder weinig last van te hebben maar let op: het is besmettelijk, zéér besmettlijk! Heeft je hond toch de Blauwgriep opgelopen? Hou je hond dan thuis, ga er absoluut NIET mee de straat op en zorg dat je geen bezoek krijgt. En verder veel sterkte, want ik weet nog niet of het ooit over gaat, daar zijn de wetenschappers nog niet over uit .
Lais blijkt er al jaren last van te hebben maar toen wist ik nog niet dat het besmettelijk was
Daar kwam ik afgelopen week pas achter . Die kleine heeft er natuurlijk nog geen weerstand tegen op kunnen bouwen en kreeg nu ineens ook de Blauwgriep
Ravi heeft het ook gekregen, wellicht door de nu verhoogde virusload in huis
En geloof het of niet, maar zelfs Willem die toch al jaren met Lais samen woont heeft het nu te pakken
De aangedane smurf en Willem, van Lais in het blauw kijken ze niet raar op, maar nu staan ze toch even gek te kijken van elkaars blauwe voorkomen
Ravi heeft het dus ook
En ja, ze hebben het nu echt allemaal tegelijk, best heftig en zonder oogbescherming eigenlijk niet te doen.
Het lijkt ook iets te doen met het gedrag, dat ze elkaar gaan nadoen en allemaal dezelfde richting op gaan .
Zo besmettelijk
Het is wel een bijzonder gezicht
(Ik ben blij dat er bijna nooit iemand langsloopt hier )
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- HillieS
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Re: Let op voor de Blauwgriep!
geweldig geschreven weer.
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
nu is het echt een smurf. Dat blauwe rijtje!
Ik denk dat jij hierna maar over moet op poolhonden.
Ik denk dat jij hierna maar over moet op poolhonden.
Ik heb nu meteen dat liedje in mijn hoofd. "Hé kom naar smurfenland, het is hier heel speciaal!"
Je woont in Smurfenland
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Kijk maar uit, straks krijgen jullie het ook nog
Een heuse grotehondenjas voor het smurfje, dat is toch beter dan een mouw
Dat heb je mooi gesmurft!
-
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
gezellige smurfenkolonie daar. Het is zelfs naar Zuid-Limburg gewaaid
- Heleboelie
Het ziet er Heul. Erg. Besmettelijk uit!
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Zijn er nog meer symptomen dan blauw uitslaan? Weet ik waar ik op moet letten
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik raad een zonnebril aan. Of getinte skibril, dat kan ook.
Voor het baasje.
Voor het baasje.
- Zamunda
- Posts in topic: 2
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ja, ze kunnen het ook nog eerst koud krijgen en daarna warm . Het vervelende is alleen wel dat dat per individu verschilt, sommige honden het helemaal niet eerst koud maar stikken daarna wel de moord .
Is écht aan te raden!
Ach nee, het heeft zich al door het land verspreid . Ik kan je alleen maar sterkte wensen. En blijf thuis, hou ramen en deuren gesloten. Of ventileer. Ik weet het nog niet precies wat de meest recente inzichten zijn .Mizzsylver schreef: ↑28 nov 2021, 12:23 gezellige smurfenkolonie daar. Het is zelfs naar Zuid-Limburg gewaaid
Oh god, jij ook al! Niet meer naar buiten gaan met ze hoor! Straks hebben alle honden het.
Het lijkt gelukkig geen zoönose te zijn!
Oh god nee . En wat moet ik dan met al die kleding ?
Broekspijp van een joggingbroek . Tss, kijk toch af en toe eens foto's in z'n topic joh, hij kan die pijp al weken niet meer aan en loopt dus al weken in een kek rood truitje .
Ik heb toen meteen die blauwe jas op de groei erbij gekocht en me er nog eentje (op nog meer groei) bij aan laten smeren omdat ik korting kreeg . Die maat groter past Raaf toevallig alhoewel hij te kort is, maar is toch maar voor af en toe/de lol.
OS met dank aan Hakunamatata
Wow! Heftig!
Wel schattig, die Murphy met zijn blauwe jas tussen de volwassen honden
Wel schattig, die Murphy met zijn blauwe jas tussen de volwassen honden