Ondersteuning bij verharing
- Daan
- Posts in topic: 11
- Honden: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ondersteuning bij verharing
Teddy verhaart. En niet een beetje, maar hele bergen. Wist ik toen ik aan een Corgi begon, maar toch aanschouw ik het met verwondering én ik weet nu waarom het Corgi glitter heet.
Gelukkig hou ik van stofzuigen (zo bevredigend nu!) en ik heb een afspraak gevraagd bij de trimsalon maar ik ben benieuwd of er nog dingen zijn die ik kan doen of geven ter ondersteuning.
Ze heeft geen jeuk oid of last ervan. Wel verbaas ik me dat het kind überhaupt nog haar heeft.
Ze krijgt momenteel Energique KVV en ik geef daar regelmatig Hoka mix bij.
Gelukkig hou ik van stofzuigen (zo bevredigend nu!) en ik heb een afspraak gevraagd bij de trimsalon maar ik ben benieuwd of er nog dingen zijn die ik kan doen of geven ter ondersteuning.
Ze heeft geen jeuk oid of last ervan. Wel verbaas ik me dat het kind überhaupt nog haar heeft.
Ze krijgt momenteel Energique KVV en ik geef daar regelmatig Hoka mix bij.
Re: Ondersteuning bij verharing
Jij wou een stokhaar met vijfenveertig kilo ondervacht. Geniet er ook maar van
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Geen supplementen maar de was en blaas methode. Werkt voor mijn stockhaar Duitse herder geweldig.
Hoef bijna niet te kammen, ze gaat makkelijker door de rui en ze ruikt lekker
Hoef bijna niet te kammen, ze gaat makkelijker door de rui en ze ruikt lekker
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Ik dacht idd meteen ook aan een waterblazer. Ofwel zelf zo'n ding aanschaffen of een keer bij de trimmer goed laten ontwollen... Scheelt echt bakken en bakken met haar.
Suzanne
Suzanne
- Daan
- Contacteer:
En dan is ze nog niet eens 'geholpen'. Ik begreep dat het dan het gehele jaar door is
- Daan
- Contacteer:
Ah paardenvet heb ik gehad maar dat heeft het Tedmonster weten te jatten en toen zat de complete inhoud in de mat Dat kan ik wel weer gaan halen.
- Daan
- Contacteer:
Ja hè, zal ik daar maar in investeren dan? Ik wacht even de waterblaasbeurt bij de trimsalon eerst af denk ik.
- Daan
- Contacteer:
- Yvette
- Posts in topic: 8
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Die was blaas behandeling werkt erg goed maar als je het te vaak doet dan werk je een onnatuurlijk verhaarritme in de hand, dat is niet zo erg als je het blijft volhouden maar als je wilt stoppen dan duurt het heeeeel lang voor alles weer normaal is. Ik zou haar niet vaker dan eens in de 6 weken wassen en blazen.
Mijn vriendin heeft trouwens bij haar Beagle heel goede resultaten behaald met Renske Gold Dust maar de recensies op internet zijn erg wisselend, ik weet niet of ik het zelf zou durven geven.
Mijn vriendin heeft trouwens bij haar Beagle heel goede resultaten behaald met Renske Gold Dust maar de recensies op internet zijn erg wisselend, ik weet niet of ik het zelf zou durven geven.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Saschesfloor
- Posts in topic: 1
Mag ik als trimster 1 advies geven? Probeer dat harkje niet te vaak te gebruiken. Die trekt ook de nog niet loszittende haren mee, waardoor ze nog harder gaat verharen. Wassen en uitblazen is echt het beste en het minst belastend voor de vacht.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Daan
- Contacteer:
Klopt hoor, ik borstel haar ook zeker niet te vaak denk ik. Met onze ragdolls borstel ik ook vrijwel nooit omdat de fokster aangaf dat dat juist stimulerend kan werken.Saschesfloor schreef: ↑28 nov 2021, 13:06 Mag ik als trimster 1 advies geven? Probeer dat harkje niet te vaak te gebruiken. Die trekt ook de nog niet loszittende haren mee, waardoor ze nog harder gaat verharen. Wassen en uitblazen is echt het beste en het minst belastend voor de vacht.
Het is wel een harkje met draaiende pinnen, dus ze bewegen netjes mee (rukken niet alles eruit) én bij druk vouwen ze 'in'. Ik denk dat dat ook scheelt.
- Daan
- Contacteer:
Zinodo schreef: ↑28 nov 2021, 13:30 Trouwens, ik weet niet of het goed of fout is, maar wat ik met kees doe is wassen+blazen als ze begint met verharen en als ze bijna klaar is met verharen. Maar in de tussentijd doe ik haar een paar keer gewoon droog uitblazen, even een minuutje of zo, gewoon om de meeste losse haar wat anders toch in de woonkamer zou belanden eraf te krijgen. Dan hoef ik ook niet met een hark aan de gang
Het klínkt wel logisch. En dat doe je in de badkamer?
Herkenbaar ik kam 1 keer per week met harkje en de rest stofzuigen,stofzuigen,stofzuigen
- Yvette
- Contacteer:
Dat is zeker goed hoorZinodo schreef: ↑28 nov 2021, 13:30 Trouwens, ik weet niet of het goed of fout is, maar wat ik met kees doe is wassen+blazen als ze begint met verharen en als ze bijna klaar is met verharen. Maar in de tussentijd doe ik haar een paar keer gewoon droog uitblazen, even een minuutje of zo, gewoon om de meeste losse haar wat anders toch in de woonkamer zou belanden eraf te krijgen. Dan hoef ik ook niet met een hark aan de gang
Groetjes Yvette
- Daan
- Contacteer:
Nou de trimsalon heeft denk ik klandizie genoeg want ik hoor er niks meer van. Is al de tweede keer.
Het verharen lijkt nu eindelijk ietsjes minder te worden. Ietsjes he.
Het verharen lijkt nu eindelijk ietsjes minder te worden. Ietsjes he.
Laatst gewijzigd door Daan op 03 dec 2021, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Heel ietsjes he dat heb je met stokharen.
Ik merk dat Dali ook gaat beginnen binnenkort. Vind ik nu wel fijn want ik hoop dat die geschoren plek van de operatie dan ook wat bijgroeit.
Ik merk dat Dali ook gaat beginnen binnenkort. Vind ik nu wel fijn want ik hoop dat die geschoren plek van de operatie dan ook wat bijgroeit.
- Yvette
- Contacteer:
Het is echt overal in trimmersland vreselijk, zó druk!! Ik hoor van mijn collega's niks anders als volle planningen en ellenlange wachtlijsten, klantenstops enz enz. Wij zitten zelf volgepland tot half februari momenteel
Wel vervelend dat je niks terug hoort, niet zo netjes. Zit er geen leuke andere bij je in de buurt?
Groetjes Yvette
- Daan
- Contacteer:
Ja, ik snap het ook wel met al die coronahondjes. Wel heel fijn natuurlijk voor de branche! Er zit ook nog eentje hier in de buurt, alleen bij de andere had ik vorig jaar een pupsessie om te oefenen gedaan. Maar ja dat is nu al zo lang terug dat dat ook niet meer uitmaaktYvette schreef: ↑04 dec 2021, 08:08Het is echt overal in trimmersland vreselijk, zó druk!! Ik hoor van mijn collega's niks anders als volle planningen en ellenlange wachtlijsten, klantenstops enz enz. Wij zitten zelf volgepland tot half februari momenteel
Wel vervelend dat je niks terug hoort, niet zo netjes. Zit er geen leuke andere bij je in de buurt?
- Yvette
- Contacteer:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat de reden is, wij hebben sinds eind april een klantenstop, voor het eerst in de bijna 40 jaar dat de salon bestaat, maar dus net na de lockdownsluiting, vrijwel geen nieuwe klanten dus. Sinds een maand hebben we nu ook nog een afsprakenstop om maar enigszins weer "bij" te komen in de agenda maar ook dat lukt nog niet heel erg. Het is een vreemde situatie.
Maar goed, off topic, ik zou die ander gewoon even proberen.
Maar goed, off topic, ik zou die ander gewoon even proberen.
Groetjes Yvette
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Gewoon een compressor van 75 piek.
Hoeft geen speciaal hondending voor de hoofdprijs te zijn.
Die zijn misschien iets stiller en hondvriendelijker maar je moet het toch aanleren en dan maakt dat eigenlijk niets uit.
Ik haak even aan, hebben jullie ervaring met shampoos die de losse of bijna losse haren wat makkelijker uit de vacht laten komen?