Hoe eten jullie honden?

EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hoe eten jullie honden?

Bericht door EchoMira »

Meestal wel lekker vlot maar ik hou er wel van om er een beetje werk van te maken. Al is het maar een beetje uitgesmeerde leverworst of een aangetikt eitje.
Haring vinden ze ook lekker ook al kijkt Echo alsof ze het walgelijk vindt eet ze het altijd op.

Zomers eten ze buiten en dan wordt er eerst een kwartier rondgedraafd met een ietwat belegen kippenpoot.

Maar alles bij elkaar kan er ook gewoon een bak brokken staan die ze dan gedurende drie dagen leegvreten.
Daan
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Netjes, niet schrokkend, maar vlot. Behalve toen ze een darmontsteking had, toen heeft ze een paar dagen slecht gegeten, en toen ze loops was.

Ik smeer haar KVV uit over een likmat, dan heeft ze er iets langer lol van.
Floortje
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Rakoes betekent gulzig en ze doet haar naam eer aan.
Ysta eet iets rustiger, maar nog steeds vlot. Wel knoeit ze heel erg, dus die krijgt een dienblad onder haar bak.
Afbeelding
Rami
Welke: Ik ben een allesvreter

Bericht door Rami »

Sam eet alles, met smaak. Wel snel maar niet echt schrokken. Costa is een moeilijke eter. Er zijn nu een paar maaltjes die hij graag eet en dat is gemalen kip (met bot), gepureerde groente en rijst, pens met rundvlees en gemalen eierschaal en smuldier (vlees compleet) met ei en gepureerde groente.
Hij heeft ook nog eens moeite met alle soorten van bakjes/schoteltjes en ik voer 'm dus voor een groot deel uit mijn hand... :oeps:
Afbeelding
stellamay
Welke: een Woezeltje

Bericht door stellamay »

Een hond die zelf eet, ik zou er zó voor tekenen.

Ik heb hem dus ook nog nooit bij iemand kunnen laten, hij eet gewoon niet, en schuift zijn bak/bakstandaard gewoon weg met die lange neus. :nocheer:
Afbeelding
Mellow

Bericht door Mellow »

kloesje schreef: 26 nov 2021, 21:40 Hier krijgen de honden hun brokken rond gestrooid op de grond. Op deze manier eten ze rustig hun brokjes op.

De Duitse herders schrokken de brokken naar binnen, daarom strooi ik hun brokken de hele kennel door, dan verslikken ze zich minder :ok:

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Dat doe ik hier dus ook.
Nikki en Sem eten anders niet en Daisy eet te weinig.
Puck daarintegen lust alles en eet veel sneller dus die haal ik er dan even bij weg zodat de rest tijd heeft.
Hij mag er dan op laatst weer bij om de verloren brokjes te zoeken.
Kvv voer ik uit de hand zodat ik Nikki en Sem op gewicht kan houden en exact weet wat ze binnen krijgen.
Sem eet kvv niet uit een bak of op een andere manier.
Perle

Bericht door Perle »

Alisha eet vlot maar beleefd door.

Su eet nogal haastig.

Liske kan wel te gulzig zijn, dus die krijgt KVV wat uitgesmeerd of vlees in kleine stukjes. Ze heeft zich een paar keer ferm verslikt/verstikt :eek: , niet zo goed voor mijn hart.
Dat wil zeggen, àls het naar haar zin is... Vroeger at ze gewoon alles wat de grote honden aten, nu wil ze graag zacht en vers.

Yax gaat er altijd bij liggen :uitlachen: als hij brokken krijgt. Vlees gaat vlotter maar over 't algemeen is hij eentje die echt van zijn eten proeft en geniet.

Hoe komen jullie toch op die Olvarit? :scratch:
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

bij mij eten ze allemaal in de keuken naast elkaar, geen baknijd, niet naar andere voerbakken gaan zolang die nog eten en dat is niet lang.
Marlett
Posts in topic: 3

Bericht door Marlett »

Perle schreef: 28 nov 2021, 06:31 Alisha eet vlot maar beleefd door.
Mooi gezegd, zo eet Tosca ook. Charlie werkt het in een oogwenk naar binnen. Ik geef de brokken heel vaak niet in een bakje, maar gestrooid in het gras, in een oude-sokkenbak, pas nog in een doos met bladeren, een geknoopte handdoek, een wobble kong en soms voer ik ze uit de hand.

Natvoer gaat vaak op de likmat of in de Kong. KVV gaat bij Charlie wel wat langzamer, bij Tosca gaat dat... niet. Ze blieft het Echt Niet.

Tussendoor krijgen ze soms zo'n hondensnackje, wat wortel, komkommer, appel of een (rauw) ei. Die Olvarit vind ik wel een goeie tip, trouwens, ik vind de brokken soms wel een beetje saai. Hoewel ik wel veel afwissel, ik heb meestal zakken van een kilo en dan staan er drie bakken van in het kastje.

Wegen jullie het eten af, trouwens? Ik wel, op gevoel geef ik gegarandeerd te veel, bij kleine honden zit een paar gram extra er op den duur toch wel aan.
Luna

Bericht door Luna »

Ze eten beiden vlot met smaak maar niet schrokkerig. Wel gescheiden, ik weet van Vito dat hij zich zeker niet weg laat jagen bij zijn bak en Loes is nog niet wijzer, dus die eet in haar bench. Loes wil wel graag altijd nog even kijken of Vito nog iets over heeft gehouden, je zou maar een kruimel missen.
Marlett

Bericht door Marlett »

Hylos schreef: 28 nov 2021, 10:24 Ik begrijp nooit zo goed waarom een hoofdmaaltijd van een hond in een likmat of in het gras of iets anders moeilijks moet worden gegeven.
Waarom is dat?
Ik vind het altijd zo sneu. Het is voor de meeste honden iets heel primitief belangrijks, het voelt alsof je dan aan het sollen bent met de hond voor je eigen plezier of zo. Maar misschien zijn er honden die het oprecht leuk vinden.
Ik heb niet de indruk dat ze het niet leuk vinden, ze worden er in elk geval lekker moe en tevreden van. Snuffelen, likken, een "prooi" (handdoek) uit elkaar frutselen, ik doe dan wel de vinex-versie van het echte wilde leven, maar het komt een beetje tegemoet aan dingen die honden van nature doen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Perle schreef: 28 nov 2021, 06:31
Hoe komen jullie toch op die Olvarit? :scratch:
Gewoon voor de lekker. En het is babyvoeding dus ik neem aan dat het aan een vrij hoge standaard dient te voldoen. En als het goed genoeg is voor het mensengebroed is het zeker goed genoeg voor mijn kynokindjes. Het is puur om de brokken op te leuken en om nog wat groente binnen te krijgen.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Hylos schreef: 28 nov 2021, 10:24 Ik begrijp nooit zo goed waarom een hoofdmaaltijd van een hond in een likmat of in het gras of iets anders moeilijks moet worden gegeven.
Waarom is dat?
Ik doe het niet maar Mira kan wel echt schrokken en dan met grote ogen staan kijken dat ze buikpijn heeft. Of slokdarmpijn.
Het duurt maar 5 seconden hoor en het is geen probleem maar het is ook niet zo dat het altijd prettig voor een hond is om enorme stukken voer weg te douwen.

En uit een bak vreten is natuurlijk ook niet de natuurlijke manier van eten voor een hond dus waarom dan geen ander apparaat?
Nanna

Bericht door Nanna »

Zolang een hond binnenkrijgt wat hij nodig heeft is het toch verder prima hoe dat tot hem komt.
Ik smijt weleens een haffeltje kattenbrokjes door de tuin. Vinden ze heerlijk en dan maar fanatiek zoeken want stel je voor dat een ander er meer vindt🥶 In geen enkele wereld vind ik dat ‘zielig’.
We moeten maar eens ophouden teveel dingen zielig te vinden.
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Taro vindt de slow feeders vaak juist leuker dan gewoon een bak en komt bij Lucca kijken wat ze doet. Ik heb niet het idee dat ze het irritant vinden, eerder dat ze langer een gevoel van continue beloning krijgen en daarmee misschien wel een groter geluksgevoel dan hapslikweg. Dan moet je natuurlijk niet een te moeilijke of frustrerende bak aanbieden.
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

Ooit heb ik me opgegeven voor een funtraining bij de lokale hondenschool. Er was een parcourtje ingericht waar je met je hond langs moet en er was een onderdeel waar je een stuk cake af moest snijden op een heel laag tafeltje en vervolgens slagroom op je cake moest spuiten.
Fred heeft geen zier om cake noch slagroom dus die zat netjes toe te kijken hoe ik m'n cake weg aan het werken was.
Hond twee was een labrador - die nam een hap en weg was alle cake :goeie:
Tamara/Bayko
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Cody is gelukkig een makkelijke eter. Ik hoor nogal eens andere verhalen over die kleine ukken, dus ik tel mijn zegeningen :tongue: . Als ik Cody's KVV klaarmaak, staat hij al naast me te springen van enthousiasme. Hij moet het van mij altijd opeten in de puppyren. Liever geen geklooi met rauw spul door de hele woonkamer. De voerbak is meestal binnen een halve minuut leeg en dan gaat Co er vaak nog een paar keer naar terug om te checken of er niet per ongeluk een ieniemienie stukje is achtergebleven.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik zou hier dus echt geschuffeld van worden. Het lijkt me ook niet gezond.

Afbeelding
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Ik heb 4 goede eters. De wocker is de grootste schrokker. :mrgreen: Vicky eet ook wel vlot. De andere 2 redelijk normaal.
Afbeelding
Bo en de honden
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Marlett schreef: 28 nov 2021, 10:02
Wegen jullie het eten af, trouwens? Ik wel, op gevoel geef ik gegarandeerd te veel, bij kleine honden zit een paar gram extra er op den duur toch wel aan.
Ja, ik kan t af en toe exact goed inschatten, maar meestal niet. En ik heb geen echt kleine honden (13 en 16 kilo) maar daar zit ook makkelijk teveel vetjes aan.
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Hier eten ze best beschaafd. Finn eet snel, maar is geen enorme schrokker. Het ligt er ook een beetje aan of hij kleine of grote brok krijgt. Tess geniet graag van het eten :mrgreen: Die kauwt op grote en kleine brokken net zo lang. Ik moet eigenlijk ook altijd gaan zitten, want haar voeren en dat ik ondertussen iets anders ga doen vindt ze best moeilijk. Eten en mij in de gaten houden gaat niet samen.
Vlees doe ik nog wel eens in een Toppl, dan zijn ze er net even iets langer mee bezig.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
K@ren

Bericht door K@ren »

Vlot, maar beheerst. De bak wordt ook nog keurig schoongelikt, maar niet zoals Kenya dat deed. Die zorgde dat er werkelijk geen molecuul meer zat in haar bak én die van Kuno.
Afbeelding
Goldie

Bericht door Goldie »

Rowan eet snel zijn bak leeg. Schrokt niet maar het gaat vlot naar binnen. Andor is een langzame eter. Was ook een moeilijke eter, dat gaat gelukkig nu goed. Maar als Rowan bij zijn bak komt als hij nog niet klaar is, laat hij het zo staan. Ook als ik mijn spullen pak voor jachttraining, dan kan hij niet meer eten. Staat hij al bij de deur klaar zodat ik hem niet vergeet.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Peer heeft zijn brokken sneller op dan de tijd die het kost om ze in de bak te doen.
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Nanna schreef: 26 nov 2021, 17:40 Is het beschaafd, van je hapslikweg of met een viesnekkerige bek :mrgreen:

Hier eten ze altijd lekker maar ik zórg ook dat het lekker is. Dus niet een vieze bak gruis maar altijd aangemaakt met wat kattenblik of soepvlees. En ‘s morgens Dogmeat met een potje Olvarit :pffff:
En dat gaat rustig en beschaafd naar binnen, zonder voernijd.

Een hond die niks lust zou me tot razernij drijven, maar een hond die het wegstofzuigert ook. Dáár sta ik mijn best niet voor te doen :hmmm:
Dus ik ben op kynoculinair gebied een gelukkig mensch. Tevreden honden die blij kijkend aanschuiven en het aangebodene echt savoureren.
Ik heb op kynoculinair gebied sinds deze week dolgelukkige honden! Echt, de bodem wordt nog net niet uit de bak gelikt, smullen is het!
Plaats reactie