Veteranenhoek
Re: Veteranenhoek
Hmmm, ik weet het niet. Ik zou heel graag willen dat het klopt wat je schrijft. Maar ben er niet 100% van overtuigd.
Het voelt toch een beetje met zo'n polletje alsof je vraagt of je iemand leuk vindt of niet. En ik zou dat niet als criterium voor toelating willen.
Het voelt toch een beetje met zo'n polletje alsof je vraagt of je iemand leuk vindt of niet. En ik zou dat niet als criterium voor toelating willen.
- Célie
- Posts in topic: 10
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Dat er werd veranderd zonder melding, jij meldt het nu tochEchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:59Elian schreef: ↑15 sep 2021, 21:47Tuurlijk wel. Gaan we gewoon op de prikborden van de hondenscholen hangen.EchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:39 Fora lopen tegenwoordig al bar slecht, het is al een wonder dat het HF het nog altijd goed deed en dat dit nieuwe forum het zo goed doet. Als er geen nieuwe aanwas van leden komt bloedt het vlot weer dood vrees ik. Het zal een tijdje kunnen draaien op de activiteit van bekende leden maar er is altijd wat verloop, altijd wel mensen die vertrekken of wat minder posten en zonder nieuwe leden om dat op te vangen wordt het niks.
Ik denk echt dat we de mal van het hondenforum los moeten laten. Dat is allemaal 20 jaar geleden bedacht. Ik was erbij.
Waarom hebben wij geen tiktokkende kinderafdeling?
Waarom gebruiken we het netwerk niet om kortingen te bedingen.
Het gaat niet over hoe andere fora het doen. We waren voirige week nog een facebookgroep en over een maand misschien een vereninging.
Ik zie die sluizen en dijken niet zo.
We zijn een groep mensen die elkaar kennen. De rest is nader te benoemen.
Ja kut.
En nu doe ik het dus toch zelf.
Omdat ik mod ben zit er een extra edit knopje naast mijn quote knopje.
En nu pas ik dus per ongeluk jouw post aan.
Ik heb het al gezegd in de technische chat dat ik dat zag aankomen en nu doe ik het ook.
Tegen wie moet ik nou sorry zeggen?
Niet tegen jou want dat was gewoon een kwestie van het verkeerde icoontje klikken maar dat hebben we iemand op het hondenforum kwalijk genomen. Of ik dan toch.
Ik ben tegen een vethoek. Allereerst interesseert het me allemaal al geen ene fluit want het draait meestal uit op medische dossiers en ten tweede kun je wachten op lekken.
Krijg je daar weer gezanik over.
Je persoonlijke sores bespreek je maar fijn met familie of vrienden. Maar niet met hondenhouders die je niet eens irl kent.
Je persoonlijke sores bespreek je maar fijn met familie of vrienden. Maar niet met hondenhouders die je niet eens irl kent.
- Célie
- Contacteer:
Je hoeft geen toegang te krijgen hoorNanna schreef: ↑16 sep 2021, 15:53 Ik ben tegen een vethoek. Allereerst interesseert het me allemaal al geen ene fluit want het draait meestal uit op medische dossiers en ten tweede kun je wachten op lekken.
Het gaat me geeneens om wel of geen toegang. Maar om gezeik erover op het gewone forum. Dat geschreeuw steeds dat je uit de vethoek lekt.Célie schreef: ↑16 sep 2021, 16:00Je hoeft geen toegang te krijgen hoorNanna schreef: ↑16 sep 2021, 15:53 Ik ben tegen een vethoek. Allereerst interesseert het me allemaal al geen ene fluit want het draait meestal uit op medische dossiers en ten tweede kun je wachten op lekken.
Waar heeft men het trouwens over. Iemand mag onder geen voorwaarde je shit lezen maar na vijf maanden opeens wel?
- Célie
- Contacteer:
Dat lekken gaat ook nergens over haha ik dacht dat het gewoon was dat je even lekker over je buuf kon roddelen zonder dat ze het meteen na lid worden kon terugvinden.Nanna schreef: ↑16 sep 2021, 16:03Het gaat me geeneens om wel of geen toegang. Maar om gezeik erover op het gewone forum. Dat geschreeuw steeds dat je uit de vethoek lekt.Célie schreef: ↑16 sep 2021, 16:00Je hoeft geen toegang te krijgen hoorNanna schreef: ↑16 sep 2021, 15:53 Ik ben tegen een vethoek. Allereerst interesseert het me allemaal al geen ene fluit want het draait meestal uit op medische dossiers en ten tweede kun je wachten op lekken.
Waar heeft men het trouwens over. Iemand mag onder geen voorwaarde je shit lezen maar na vijf maanden opeens wel?
Ik zet toch alleen op internet wat verders iedereen mag weten hoor dus ze lekken maar een end heen.
Mee eens. Gewoon een beetje opletten en je diepste gedachten en gevoelens voor zover je denkt die te hebben in je persoonlijke omgeving bespreken.Nanna schreef: ↑16 sep 2021, 15:53 Ik ben tegen een vethoek. Allereerst interesseert het me allemaal al geen ene fluit want het draait meestal uit op medische dossiers en ten tweede kun je wachten op lekken.
- _Tiny_
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Hier voel ik ook wel wat voor. Ben je meteen af van het gemekker over een vethoek, want het hele forum is dan een vethoek.tobi__ schreef: ↑16 sep 2021, 10:06Dit idee spreekt mij ook wel aan. Ben zelf een tijd lid geweest van een 'algemeen forum' (dat was ook opgezet met een aantal vaste leden van een ander forum) en dat was alleen te vinden als je de link had. Je kon het niet naar boven krijgen in google. Was een leuk gezellig forum en juist doordat er niet zomaar nieuwe mensen bij kwamen (alleen dus als een lid de link doorstuurde) bleef het een actieve groep.EchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:39Dit vind ik een interessant punt.
Is dit van het hondenforum naar facebook naar dit forum nog steeds te openbaar?
Want er komen geen posters binnen die niet gekend zijn. (Alleen die met die berghond in het onderschrift. Daar hebben we oog voor trouwens)
Willen we openbaar worden?
Ik kan me ook voorstellen dat een gesloten forum waar ook niet echt nieuwe leden bij komen ook leuk kan zijn.
Tot het niet leuk meer is maar dat zien we dan wel.
Dit forum is niet het HF. We hoeven niet hetzelfde te doen.
Gaat er een beetje om wat we willen met dit forum. Moet het weer een bibliotheek worden voor (nieuwe) hondeneigenaren of meer een plek voor de huidige leden waarin we onze ervaringen etc delen.
Ik wil wél nieuwe aanwas, wél een vethoek, en géén gemekker over (lekken uit de) vethoek. Is dat ook een smaak?
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind vooral het gezanik overdreven....wijsvingeropdebalieachtig.
Het is afgeschermd zodat het niet openbaar is. Dat is de reden. Dat je een beetje een privehoek hebt.
Een keer iemand ergens aan herinneren is geen schending van briefgeheim. Doe toch een keer normaal met je conflictsyndroom.
- Alfilillo
- Posts in topic: 1
- Welke: Podenco en kruising
Ik hoop op een open forum, dus nieuwe leden. Besloten zou ik heel saai vinden. De vethoek mag blijven wat mij betreft, maar wel even nadenken wat je daar schrijft. Het is internet.
Ja zo'n hoek is in mijn ogen gewoon net een wat vertrouwder stukje en dat het niet omhoog komt in zoekmachines. Ik denk dat we gewoon moeten beginnen met de huidige leden (hoewel dit forum nu ook al weer een tijdje bestaat en er misschien toch totaal onbekende bij zijn gekomen) toe te laten en dan ook maar even aankijken wat wel en niet fijn werkt? Je kunt tot in de eeuwigheid natuurlijk ideeën opwerpen, maar soms is doen ook gewoon het beste.
(Zegt iemand die ook de gebruiksaanwijzingen pas achteraf leest, dus ik weet dat niet iedereen die manier kan appreciëren )
(Zegt iemand die ook de gebruiksaanwijzingen pas achteraf leest, dus ik weet dat niet iedereen die manier kan appreciëren )
__Esmee
- Lothian
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Eens met tobi__
- Lothian
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Oepsje, zo beter?
Een afgesloten hoekje vind ik prima maar een veteranenhoek hoeft voor mij niet. Het is toch nooit helemaal beschermd en dat gedoe elke keer met lekken uit die hoek vind ik ook niet leuk
Ja eens. Dat is iets wat je in het 'echte leven' ook niet doet lijkt me. Wanneer mensen zich eens kwetsbaar opstellen of inderdaad steun nodig hebben, ga je dat niet later weer tegen iemand gebruiken.Hylos schreef: ↑17 sep 2021, 09:26 Misschien kunnen we er de ongeschreven regel van maken dat als je zonodig "ruzie" moet zoeken of iets naars/onaardigs wilt zeggen je mensen dan niet persoonlijk naar beneden gaat halen met privezaken waar ze voorheen steun of troost voor zochten.
Dat vind ik echt heel erg naar.
Het niet mogen lekken uit de vethoek voorkwam dat wel. Dat je niet over het hele forum zulke praktijken tegen ging komen want dat was "not done".
__Esmee
- Gudrun
- Posts in topic: 7
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Mijn persoonlijke standpunt, dus niet als modje (daar moet het nog verder besproken afhankelijk van jullie wensen en zo)
Eens met Tobi.
En we hebben denk ik zeker al 1 nieuw-nieuw lid.
Ook eens met Hylos.
Zeker als iemand iets plaatst wat iemand anders ergens geplaatst heeft met de afspraak dat het daar blijft. Je weet als je dat leest op voorhand wat de afspraken zijn.
Daarom hoeft het voor mij hier niet het zelfde, maar het moet wel afgesproken hoe en wat.
Ik post zelf niks wat niemand mag weten, ook niet in ons kent ons. Maar niet alles wat ik post hoeft de hele wereld te weten.
Ik moet echt eens leren hoe ik meer quotes in 1 bericht zet trouwens.
Eens met Tobi.
En we hebben denk ik zeker al 1 nieuw-nieuw lid.
Ook eens met Hylos.
Zeker als iemand iets plaatst wat iemand anders ergens geplaatst heeft met de afspraak dat het daar blijft. Je weet als je dat leest op voorhand wat de afspraken zijn.
Daarom hoeft het voor mij hier niet het zelfde, maar het moet wel afgesproken hoe en wat.
Ik post zelf niks wat niemand mag weten, ook niet in ons kent ons. Maar niet alles wat ik post hoeft de hele wereld te weten.
Ik moet echt eens leren hoe ik meer quotes in 1 bericht zet trouwens.
Misschien als disclaimer erbij zetten.
Dat het hoekje op de zoekmachines onvindbaar is maar dat het écht geen besloten clubje is waar je al je hartsgeheimen prijsgeeft. Dingen waarvan je niet wilt dat ze op het internet rondzwerven zet je er gewoon niet neer. Ik zal bijvoorbeeld voor geen prijs over mijn hamertenen beginnen
Dat het hoekje op de zoekmachines onvindbaar is maar dat het écht geen besloten clubje is waar je al je hartsgeheimen prijsgeeft. Dingen waarvan je niet wilt dat ze op het internet rondzwerven zet je er gewoon niet neer. Ik zal bijvoorbeeld voor geen prijs over mijn hamertenen beginnen
- Célie
- Contacteer:
Als je met rechts op de aanhalingstekens klikt en dan openen in nieuw tabblad dan kopieer je de quote, terug naar oorspronkelijke topic klik op reageren en dan plak je de gekopieerde quote erin en zo door tot je alle quotes hebt
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Als het er alleen maar om gaat om het zieltje uit te hangen als je je ergens kwetsbaar gemaakt hebt en iemand daar dan nog een keer iets over zegt dan lijkt me het oude forum daar de beste plaats voor.
Het is vanaf het begin af aan duidelijk geweest dat we hier niet uit waren op opportunistische, zogenaamd gekwetste kwalijknemeritis.
Het is vanaf het begin af aan duidelijk geweest dat we hier niet uit waren op opportunistische, zogenaamd gekwetste kwalijknemeritis.
Ja.Nanna schreef: ↑17 sep 2021, 11:22 Misschien als disclaimer erbij zetten.
Nou was dit een apart geval. Wat er zonder verklaring of editregel niet meer staat kan niet bevestigd of ontkracht worden, dus ook niet gelekt.
Dat is dan de andere kant van de medaille. Jammer joh.
Krijgen we hier toch niet mee te maken. Lijkt me dat je er vanuit kunt gaan dat het meestal per ongeluk is en dat dat gekrijs niet nodig is. Stuur gewoon even een pb.