Hoe kan dat nu, hopelijk geneest het snel .Izzie_Lot schreef: ↑27 nov 2021, 14:28In haar haast om weg te komen, maakte ze een rare draai. Het leek met of haar lijf draaide en haar pootjes bleven staan. Dus zowel voor als achter aan de rechterkant nagels afgescheurd tot op het leven en kussentjes gehavend. Ik vermoed ook veel spierpijn, de dierenarts zag niets heel ernstigs (we waren er toch voor de rabies enting dus gelukkig kon ze dezelfde dag nagekeken worden).Inge O schreef: ↑27 nov 2021, 13:12Ochgot, arm ding .Izzie_Lot schreef: ↑27 nov 2021, 08:28 Izzie is begin deze week opgejaagd door 2 beaucerons, nu liggen 2 voetjes open en loopt ze de hele week dus al met heel veel pijn. Het enige dat ze deed was janken, piepen en proberen weg te komen richting mij. Soms wilde ik dat ze van zich af zou bijten maar het komt niet in haar op.
Hoe heeft ze daar haar pootjes mee bezeerd?
Maar goed, ze loopt al sinds maandag moeilijk, heel vervelend.
Wat voor mij naar was is haar te horen janken en gillen terwijl de vijand maar doorging. Heel akelig.
Freeze, fight, flight
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Freeze, fight, flight
Ik vind het ook heel naar als honden zichzelf niet verdedigen maar verdediging maakt het soms ook erger. Wuilus stond altijd haar mannetje. Maar dan was dat vaak niet heel prettig en dan escaleerde de boel helemaal. Als mijn kleintjes hun mannetje staan is dat ook niet echt in hun voordeel. Soms is het fijn als je hond niks doet. Ook niet als een andere hond dat wel doet.
Ja, het was echt een heel rare move. Maar het zal wel weer in orde komen
Is ook zo. Het is maar af en toe dat ik denk, kom, mep eens terug. Meestal is dat conflictvermijdende juist wel prettig,Marc schreef: ↑27 nov 2021, 16:40 Ik vind het ook heel naar als honden zichzelf niet verdedigen maar verdediging maakt het soms ook erger. Wuilus stond altijd haar mannetje. Maar dan was dat vaak niet heel prettig en dan escaleerde de boel helemaal. Als mijn kleintjes hun mannetje staan is dat ook niet echt in hun voordeel. Soms is het fijn als je hond niks doet. Ook niet als een andere hond dat wel doet.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik denk dat veel honden zich niet verweren omdat ze gewoon weten dat ze niet gaan winnen.
Langzame honden zijn meestal ook geen vluchters.
Ik hou helemaal niet van het soort contact dat je in parken of drukke bossen ziet. Voor veel honden is dat veel teveel.
3 honden op een wandeling tegenkomen en dan door de bazen ingeplande interactie zoals dat hier in duitsland gebruikelijk is vind ik veel fijner.
Ik ga bijna nooit meer naar de goffert ook al is dat dicht bij mijn werk want de manier waarop honden daar bij elkaar gepleurd worden vind ik erg stressvol voor sommige honden.
En mijn honden zijn kutwijven die een gestresste hond maar al te graag nog even jennen.
Niets aan.
Niet mee bemoeien is een prachtige aanpak maar dan moet je wel een situatie creëren waar dat bij kan.
Langzame honden zijn meestal ook geen vluchters.
Ik hou helemaal niet van het soort contact dat je in parken of drukke bossen ziet. Voor veel honden is dat veel teveel.
3 honden op een wandeling tegenkomen en dan door de bazen ingeplande interactie zoals dat hier in duitsland gebruikelijk is vind ik veel fijner.
Ik ga bijna nooit meer naar de goffert ook al is dat dicht bij mijn werk want de manier waarop honden daar bij elkaar gepleurd worden vind ik erg stressvol voor sommige honden.
En mijn honden zijn kutwijven die een gestresste hond maar al te graag nog even jennen.
Niets aan.
Niet mee bemoeien is een prachtige aanpak maar dan moet je wel een situatie creëren waar dat bij kan.
Izzie en Lot zijn allebei vrij rap (oke, niet vergeleken met een whippet maar ze kunnen wel rennen) dus het gaat ook vrijwel altijd goed. Maar ja, dan moet ze geen blessages oplopen.
Sinds Lot er is, vindt Izzie het eigenlijk ook niet meer nodig andere honden te ontmoeten, ze zijn zo op elkaar gericht geraakt Dus ik loop wel in drukkere gebieden maar sla dan paadjes in als ik teveel tegenliggers ontwaar. Hoewel ik nu de hei dus even ga vermijden. Het is al zo'n held op sokken, even de rust er weer in.
Sinds Lot er is, vindt Izzie het eigenlijk ook niet meer nodig andere honden te ontmoeten, ze zijn zo op elkaar gericht geraakt Dus ik loop wel in drukkere gebieden maar sla dan paadjes in als ik teveel tegenliggers ontwaar. Hoewel ik nu de hei dus even ga vermijden. Het is al zo'n held op sokken, even de rust er weer in.
Yuna: eerst: freeze dan flight en als dat niet kan fight. Bij grote reuen vooral fawn.
Dit doet Goofy ookAlfilillo schreef: ↑26 nov 2021, 11:22 Lily: in eerste instantie ´bluf´ fight, maar als ze het gevaar daarmee niet wegkrijgt flight. Voorbeeld: als ze een zwijn ziet, zal ze die in eerste instantie weg proberen te jagen door er blaffend op af te gaan. Maar als dat zwijn niet wegrent en juist op haar af komt, rent ze weg.
Daisy is van pomperdiepom iedere hond vind mij lief en ik kan de hele wereld aan die vind niets raar of eng en is nergens bang voor
en Zaar kijkt niet op of om alleen vuurwerk dan is ze doodsbang en kruipt ze weg
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Haha. Goofy herken ik want die moest mij ook niet toen hij hier in de straat woonde. Vol bravoure stoof hij dan op me af maar als ik bleef staan en hem aan bleef kijken verdwenen alle praatjes als sneeuw voor de zon en sjeesde hij snel weer onder de poort door van de burenMeta schreef: ↑28 nov 2021, 10:50Dit doet Goofy ookAlfilillo schreef: ↑26 nov 2021, 11:22 Lily: in eerste instantie ´bluf´ fight, maar als ze het gevaar daarmee niet wegkrijgt flight. Voorbeeld: als ze een zwijn ziet, zal ze die in eerste instantie weg proberen te jagen door er blaffend op af te gaan. Maar als dat zwijn niet wegrent en juist op haar af komt, rent ze weg.
Daisy is van pomperdiepom iedere hond vind mij lief en ik kan de hele wereld aan die vind niets raar of eng en is nergens bang voor
en Zaar kijkt niet op of om alleen vuurwerk dan is ze doodsbang en kruipt ze weg
- Lothian
- Posts in topic: 8
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Doet me denken, pas geleden kwam er ook een helicopter echt heel laag boven ons langs gepasseerd, op zoek naar een vermist meisje. Dat deed Taro niks maar de drone vond hij eng.
Guus trilt niet maar zoemt. Als hij erg opgewonden is gaat hij kreunen en vibreren. En kermen