Wat heb je je hond per ongeluk aangeleerd?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Rosanne
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Wat heb je je hond per ongeluk aangeleerd?

Bericht door Rosanne »

Het netjes aan de lijn lopen. Als hij dan ipv continue naar mij kijkt voor een snoepje , naar voren kijkt dan kreeg hij zijn beloning. Dus nu denkt meneer zo slim te zijn dat als hij 1sec naar voren kijkt en daarna weer naar mij, dat hij dan zijn snack in ontvangst kan nemen. 🤣 Dat probeert hij dus aardig vaak :F:
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Haha, Doortje! :LOL:

Bij Arlo is het duidelijk 'pootje geven'. Dat was het eerste trucje dat hij leerde, omdat hij een potenzwaaier is was dat makkelijk. Nu wil hij de hele tijd pootjes geven en niet alleen mij, maar ook de andere honden en katten krijgen geregeld een poot op hun kop van Arlo die wil laten zien hoe braaf hij is :lol1:

Mila leerde ik als pup wat 'naar binnen' en 'naar buiten' was. Dacht ik. Ik had niet bedacht dat het niet slim was om die nieuwe commando's tegelijk aan te leren. Dus zij dacht dat het de bedoeling was om bij het commando 'naar binnen' of 'naar buiten' heen en weer over de drempel te rennen :vaag:

Amy is zo'n hond die te pas en te onpas gaat zitten. Daar heb ik haar in het begin zo veel voor beloond, dat ze nu denkt dat zitten altijd goed is, ongeacht wat ik vraag. Het leuke is wel dat ze zelf ook heeft bedacht om te gaan zitten als ze ergens toestemming voor vraagt (bijvoorbeeld voordat ze in het water springt, voordat ze de deur uit rent, als ze iets gedaan wil krijgen, etc.).

Bij Amoz vond ik het heel schattig hoe hij zijn neus onder mijn arm duwde als hij een knuffel wilde, aangezien hij best bescheiden is en (zeker in het begin) niet zo snel om iets durfde te vragen. Nu beukt hij soms zo hard tegen mijn arm als hij geaaid wil worden, dat de koffie wel eens door de kamer vliegt na zo'n kopstoot :mrgreen:
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Opzitten oftewel "handjes" is Lanai haar trademark omdat ze wel zo trots was toen ze dit kunstje door had. Ze gaat ook voor andere honden opzitten als ze iets wil bereiken zoals spelen of als ze haar oren gewassen wil hebben van Feta.

Bij Fet heb ik "kijken" aangeleerd (kijk naar mij voor belonging). Die komt soms ergens vanuit de verte aan gestormd, gaat voor me staan en loopt dan achteruit mee voor mijn voeten terwijl ze me intensief en met een blije bek aan kijkt.
Soms kijk ik een keer opzij naar Fet als ze naast me loopt en dan zie ik dat ze me de hele tijd met indringende blik aan het aankijken is.

En "ambulance" is ook zoiets. Bij sirenes en het luchtalarm kijken ze mij aan en als ik dan zeg "het is maar een ambulance" zetten ze het allebei op een huilen. Twee wolven zijn ze dan.
Afbeelding
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Kusje is koekje. :F:
Als beloning geef ik bij nieuwe dingen een koekje bij correcte uitvoering etc, Mahdu heeft vervolgens bedacht dat als hij mij zelf een kusje geeft hij een koekje krijgt.
Gevolg: ik kreeg een hele tijd heeeeel veel kusjes en dan keek hij na elk kusje direct naar de koekjespot. :LOL:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Relax heeft een showobsessie, hoewel ze in haar leven denk ik maar 2 keer op show is geweest (op een buitenterrein). Ik had haar daarvoor de oefening 'kijk' aangeleerd = mooi in showstand blijven staan en kijken naar het koekje in mijn hand vóór zich, nou, dát kon ze wel vond ze :cheer: . Na haar 2e show vond ze dit kunstje de absolute max : je hoefde amper iets te doen en de snoepjes werden je zo in de bek gepropt :cheer: .

Dus wát gebeurde er toen ze daarna de eerste keer op het trainingsveld op de hondenschool kwam? Ze ging meteen met een blij gezicht 'in stand' staan, 'kom maar op met de snoepjes baasje, kijk mij :cheer: !'.

Dus nu heeft ze me zo gek dat ze in de tussentijd tussen alle oefeningen haar favoriete oefeningetje doet, wie kan daar nu aan weerstaan :I: .
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Haha, die Relax!

Ooit in zijn puberteit had Logi bedacht dat 'af' een heel stomme oefening is. Doen we lekker niet. Puh. Dus daar heb ik extra aan gewerkt, veel beloond, snelle af aangeleerd ook, tot hij het de allerleukste oefening vond. En dus te pas en te onpas splat! in de snelle af 'kijk kijk wat ik kan kíjk dan!'
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zinodo schreef: 29 nov 2021, 09:57 Of wat heb je té goed aangeleerd waardoor het nu iets te veel van het goeie is geworden? Hopelijk ben ik niet de enige :lol:

Bij Nomi is het “stoep”. Ik heb echt gedramd met op de stoep lopen, op de stoep lopen, op de stoep lopen. Want ja, wat als ze ooit los komt, wat als, wat als… Ja.. ehh. Nooit kunnen bedenken dat zij nu in standje sleur-trek-haast naar iedere stoep toe zou willen :LOL: soms wil je gewoon iemand ontwijken en van de stoep af naar de fietspad stappen. ABSOLUUT NIET zegt Nomi :lol: of als er geen stoep is, dan MOETEN we precies op het rechterrandje van de weg lopen. :boos: ietsjes naar links is geen optie, ook al kent ze het commando links prima. Die hele stoep is bijna een obsessie geworden en het is helemaal mijn schuld :oeps:

Dit heeft Yara ook, maar wat minder obsessief.
Maar fietsen en niet de stoep op mogen :O: .
Na veel oefenen wil ze me eindelijk wel geloven dat dat met fietsen niet hoort.
Zucht.
Afbeelding
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Zinodo schreef:Of wat heb je té goed aangeleerd waardoor het nu iets te veel van het goeie is geworden? Hopelijk ben ik niet de enige :lol:

Bij Nomi is het “stoep”. Ik heb echt gedramd met op de stoep lopen, op de stoep lopen, op de stoep lopen. Want ja, wat als ze ooit los komt, wat als, wat als… Ja.. ehh. Nooit kunnen bedenken dat zij nu in standje sleur-trek-haast naar iedere stoep toe zou willen :LOL: soms wil je gewoon iemand ontwijken en van de stoep af naar de fietspad stappen. ABSOLUUT NIET zegt Nomi :lol: of als er geen stoep is, dan MOETEN we precies op het rechterrandje van de weg lopen. :boos: ietsjes naar links is geen optie, ook al kent ze het commando links prima. Die hele stoep is bijna een obsessie geworden en het is helemaal mijn schuld :oeps:
Ja, Mozes had precies dit!
Zo erg ‘op de stoep’ er in geramd
(handig in de binnenstad en een hond die altijd los liep) dat overal vrij obsessief stoepen werden bewandeld en gezocht.

Bovendien had ik hem geleerd te zitten op de stoep voor het oversteken, en toevallig (kwam ik later achter) was dat altijd op een putdeksel voor ons huis.
Dus op het moment dat hij van mij ‘over’ moest, of zelf heel graag naar de overkant wilde, zocht hij eerst een putdeksel op! Afbeelding

Heeft een poosje geduurd voor ik dat doorhad en nog langer geduurd voordat ik dat eruit had. Afbeelding

Boelie kent nog lekker niks, die mag eerst beter worden Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jackira
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Shira verwisselt steeds van kant om te lopen achter mij langs. En elke keer als ik dan de riem overpak in mijn andere hand dan ziet zij dat als het teken om weer naar de andere kant te lopen.

Hoe ze ooit heeft bedacht dat dat de bedoeling is weet ik niet maar ze verwacht dan wel een schouderklopje aan haar blik te zien :mrgreen: Ik denk dat ik ooit met iets belonen verkeerd heb getimed.
AfbeeldingAfbeelding
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Te goed het down trucje. Maya gooit zich nu bij elk commando (oa. zit, lig, poot) eerst direct op de grond met alle poten in de lucht en kijkt mij dan blij aan.
Random

Bericht door Random »

Dat ze nu altijd denkt dat ze mee mag als ik mijn autosleutels pak. :gvd:
Niet gek, want 9 van de 10 keer mag ze ook mee.
Boccoco

Bericht door Boccoco »

Ik heb dat stoepprobleem ook, Igor loopt aan de lange lijn dus dan is dat handig. Hij vertikt het om ergens anders te lopen en hij wil ook alleen maar aan de linkerkant lopen. Hij wil altijd heel graag op straat lopen maar weet dat dat niet mag, dus hij loopt over de stoeprand en stapt er regelmatig naast, hij kijkt altijd zo beteuterd als hij op zijn bek gaat :LOL: Hij snapt er niks van als we eens op straat moeten lopen of als er ineens een auto de stoep op rijdt, dan is hij helemaal van de leg.

En als ik mijn schoenen aantrek met de tussendeur open, dan denkt hij dat we gaan wandelen en wil hij per se mee.

Verder leer ik hem niks en volgens mij is hij ook niet bijster intelligent, dus hij pikt ook niet zo veel slechte gewoontes op :engel:
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Jackira schreef: 29 nov 2021, 14:30 Shira verwisselt steeds van kant om te lopen achter mij langs. En elke keer als ik dan de riem overpak in mijn andere hand dan ziet zij dat als het teken om weer naar de andere kant te lopen.

Hoe ze ooit heeft bedacht dat dat de bedoeling is weet ik niet maar ze verwacht dan wel een schouderklopje aan haar blik te zien :mrgreen: Ik denk dat ik ooit met iets belonen verkeerd heb getimed.
O ja :oohja: Dat heeft Amoz ook een tijdje gedaan. En ik weet wel waarom: in het begin wisselde hij van kant door voor mij langs te kruisen. Ik heb hem dus geleerd om achter mij langs van kant te wisselen. Toen dacht hij dat het gewoon altijd om de tien passen de bedoeling was om van kant te wisselen. :F: Dat weer afleren kostte vervolgens ook nog eens veel meer moeite dan het aanleren :lol1:
Afbeelding
Ipanema
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Ik wilde geen bedelende hond op restaurant, dus dacht ik dat het slim was Georges te belonen wanneer hij naar de grond keek ipv naar mij. Nu staat hij dus vaak te pas en te onpas heel intens naar de grond te staren, ook thuis :oeps:
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Snel terug de tuin in rennen voor wat lekkers. Ze zetten geen stap over de drempel zonder beloning, al giet het pijpenstelen :mann:
Ja, Zus 1 x 's ochtends. Die sprint dan voor een plas en weer terug en gooit zich direct op haar rug op de bank. Even 1 op 1 knuffelen.
Afbeelding
Jackira
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Diana schreef: 29 nov 2021, 17:24
Jackira schreef: 29 nov 2021, 14:30 Shira verwisselt steeds van kant om te lopen achter mij langs. En elke keer als ik dan de riem overpak in mijn andere hand dan ziet zij dat als het teken om weer naar de andere kant te lopen.

O ja :oohja: Dat heeft Amoz ook een tijdje gedaan. En ik weet wel waarom: in het begin wisselde hij van kant door voor mij langs te kruisen. Ik heb hem dus geleerd om achter mij langs van kant te wisselen. Toen dacht hij dat het gewoon altijd om de tien passen de bedoeling was om van kant te wisselen. :F: Dat weer afleren kostte vervolgens ook nog eens veel meer moeite dan het aanleren :lol1:
:LOL: Zoiets is het hier ook geweest.

Ik wilde graag dat ik haar van links naar rechts kon sturen. Dat is ze uit zichzelf achter mij langs gaan doen maar dat vind ik zo onhandig lopen met de riem achter mijn knieen dus dan wissel ik mijn hand om de riem vast te houden.

Maar dat ziet ze als aanleiding om weer naar de andere kant te crossen. :F:
AfbeeldingAfbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Csikasz kreeg een snoepje als ze op een bepaalde stronk stond. Dat heb ik uitgebreid naar nog zo wat stronken en stammen en nu is er geen houden meer aan. Ze klimt op iedere verhoging en kijkt me verwachtingsvol aan.
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Oh ja, nog één, een dure :roll: : eeuwen terug had Relax zichzelf aangeleerd om na het eten de bakken op te ruimen, per bak kreeg ze daar een snoepje voor. Het was besmettelijk want ondertussen heeft zich dat over de hele roedel verspreid en komen ze allemaal een eetbak brengen nadat alles 1000 keer is schoongelikt.

So far, so good zou je denken maar de bakken waren na járen versleten, dus ik koop 5 nieuwe : prima bakken van stevig pvc........zou je denken, want er valt wel eens een bak bij het brengen en die harde pvc breekt dus gewoon - duur kunstje :x !
blondie

Bericht door blondie »

Aki geleerd de achterdeur open te doen. Destijds voor de vorige katten die ook buiten de tuin kwamen. Als ik geen zin had om op te staan vanuit de woonkamer liet ik Aki de achterdeur open doen.
Maar nu kan hij dat dus, en als we uit gaan gooit hij soms ook die deur al open als ik mijn jas sta aan te trekken. Maar de huidige katten wil ik juist binnen hebben als ik weg ga :Q:
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Dat de bank lekker ligt.
Afbeelding
Mellow

Bericht door Mellow »

Puck kan altijd zo lief zijn snoet op je been leggen als hij aandacht wil.
Dat vond ik zo leuk dat ik dat beloonde en nu doet hij dat dus elke keer, zelfs al heb ik geen zin aaien of spelen.
Semmy heb ik geleerd om op de keukenmat te poepen :oeps:
Als hij druk doet of is geweest dan moet hij vaak poepen.
Dus elke keer liep hij erna naar de keuken en ik riep dan altijd vrolijk, 'wat ga je doen Sem?' en dan kwam hij helemaal blij terug lopen.
Bleek hij dus te moeten poepen en gezien ik alleen maar vrolijk wat aan het roepen was ipv hem naar buiten te doen, deed hij het op de mat.
Nu moet ik dus goed opletten en hem snel naar buiten doen :hmmm:
Daisy heeft zichzelf aangeleerd om naar boven te lopen als er onweer is of vuurwerk en dan kruipt ze onder mijn bed.
Ipv beneden te piepen en doodsbang te zitten loopt ze nu naar boven.
Alleen doet ze het nu ook zomaar, want dat is zo gezellig :cheer:
Nikki is nog jong, die heeft nog niets specifieks aangeleerd :F:
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Mooi zitten. Ze doet het om te bedelen tegenwoordig, als ze aandacht of eten wil gaat ze mooi zitten met beide voorpootjes in de lucht. Ik vind het wel schattig, de meeste mensen eigenlijk wel. Ik laat het maar zo, ik denk dat ik haar dat toch niet echt meer kan afleren, ze doet het al jaren. :F:

En het oppikken van migraine. Jarenlang heb ik meerdere keren per week migraine gehad, dan kon ik niks dus kropen we samen onder de dekens en werd ze geaaid en geknuffeld. Voor haar was dat ongetwijfeld heel fijn, dus tegenwoordig komt ze negen van de tien keer voordat ik me ergens bewust van ben (ik mis de vroege symptomen altijd, maar honden merken natuurlijk alles :oeps: ) al aangeven dat het tijd is om samen onder de dekens te kruipen. :engel: Het zal wel puur eigenbelang zijn, ze leeft voor knuffels, maar ik vind het wel erg handig en maak er dankbaar gebruik van, want vaak kan ik door haar waarschuwing eerder ingrijpen. :I:
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Mizzsylver schreef: 29 nov 2021, 19:02 Dat de bank lekker ligt.
Dit.

En dat ik toch wel de deur opendoe voor een plas, ook als Dalí als een mongool enthousiast staat te loeien.
Afbeelding
Sandra

Bericht door Sandra »

Commando 'dood' vanuit af bij Bibi. Als ik nu af vraag gaat ze meteen vanuit af op haar zij liggen 😅
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik heb Bertus een paar keer jubelend beloond toen hij aan de deur stond te krabben omdat hij naar buiten wilde om te poepen
Nu krabt hij aan elke deur 😜
Afbeelding
Plaats reactie