Hoe gaan jullie honden om met obstakels?
Re: Hoe gaan jullie honden om met obstakels?
Nu staat het grote hek open, een paar dagen later was het grote hek weg en toen bleef ze ook voor dat kleine hek staan
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Geweldig dat Toos ook voor een hekje blijft staan wachten
Op Semmy na lopen ze hier gewoon om obstakels heen.
Semmy loopt er meestal tegenaan en als er heel veel obstakels zijn en hij blijft dus elke keer overal tegenaan bonken dan bevriest hij en doet niets meer.
Buiten bulder ik Pas Op! als hij bijna tegen iets aanrent en dan gaat hij direct de andere kant op.
Hekjes gaan ze allemaal niet over of onderdoor, die zijn heilig.
Deuren die op een kier staan open duwen doet alleen Daisy en heel soms Nikki maar Sem weet vaak de opening niet te vinden en klapt de deur met zijn kop vaak weer dicht
Puck doet niet aan lichamelijk iets weg of open duwen.
Als er iets staat waar hij niet langs, bij of omheen kan dan moet hij gewoon wachten want dat zal baas zo bedoeld hebben
Semmy loopt er meestal tegenaan en als er heel veel obstakels zijn en hij blijft dus elke keer overal tegenaan bonken dan bevriest hij en doet niets meer.
Buiten bulder ik Pas Op! als hij bijna tegen iets aanrent en dan gaat hij direct de andere kant op.
Hekjes gaan ze allemaal niet over of onderdoor, die zijn heilig.
Deuren die op een kier staan open duwen doet alleen Daisy en heel soms Nikki maar Sem weet vaak de opening niet te vinden en klapt de deur met zijn kop vaak weer dicht
Puck doet niet aan lichamelijk iets weg of open duwen.
Als er iets staat waar hij niet langs, bij of omheen kan dan moet hij gewoon wachten want dat zal baas zo bedoeld hebben
- Kruimel
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Bij grote voorkeur omheen. Als het echt niet anders kan en het obstakel leent zich ervoor, dan er overheen of er doorheen.
Het traphekje (met veer, meestal niet op slot) kunnen ze allebei prima openmaken met een maaiende poot. Maar dat doen ze maar zelden, hooguit als ze denken dat ik niet kijk en er mogelijk nog een paar vergeten brokjes in een bakje van de katten zijn achtergebleven.
Deur op een kier: geen probleem voor Logi, groot probleem voor Brimi.
In de weg staande kat: hulpeloze blikken "mama hellup!"
Het traphekje (met veer, meestal niet op slot) kunnen ze allebei prima openmaken met een maaiende poot. Maar dat doen ze maar zelden, hooguit als ze denken dat ik niet kijk en er mogelijk nog een paar vergeten brokjes in een bakje van de katten zijn achtergebleven.
Deur op een kier: geen probleem voor Logi, groot probleem voor Brimi.
In de weg staande kat: hulpeloze blikken "mama hellup!"
Het duo Olie en Bol
- Inge O
- Posts in topic: 3
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Oh, haha, door die 'maaiende poot' van Kruimel ('s hond ) viel me nog een mooi obstakeldingetje van Karma te binnen : laatst moest ze in agility door 'de band', dat is - in ieder geval bij ons - een ding van een makelij die ze voor honden echt zouden moeten verbieden : ziet eruit als een reddingsboei maar is uit hard materiaal gemaakt, en heeft een relatief kleine opening waardoor je als grote hond veel kans hebt om je te bezeren door er ergens tegenaan te botsen. Als ze er hard tegenaan knallen of duwen gaat hij wel in twee helften open, maar goed, dan hebben ze zich al bezeerd.
De band hing relatief hoog, waardoor ze er dus *pok* met haar rug tegenaan botste (leuk hoor, agility ) dus de rondes daarna weigerde ze dat ding, ook al hadden we hem ondertussen lager gehangen (wist zij veel dat dat een verschil zou maken).
Omdat ik haar toch verder probeerde te overtuigen en gebrek aan goede wil het laatste is waar je Karma kan van beschuldigen wilde ze wel iéts doen met dat toestel : niét er doorheen springen, maar gezien errond niet mocht van het vrouwtje loste ze het anders op : ze maaide hard met een voorpoot tegen die band, die vervolgens openklapte waarna zij er triomfantelijk doorheen liep : 'kijk, baasje, ik heb gevonden hoe dit toestel werkt, goed hè ?!'
De band hing relatief hoog, waardoor ze er dus *pok* met haar rug tegenaan botste (leuk hoor, agility ) dus de rondes daarna weigerde ze dat ding, ook al hadden we hem ondertussen lager gehangen (wist zij veel dat dat een verschil zou maken).
Omdat ik haar toch verder probeerde te overtuigen en gebrek aan goede wil het laatste is waar je Karma kan van beschuldigen wilde ze wel iéts doen met dat toestel : niét er doorheen springen, maar gezien errond niet mocht van het vrouwtje loste ze het anders op : ze maaide hard met een voorpoot tegen die band, die vervolgens openklapte waarna zij er triomfantelijk doorheen liep : 'kijk, baasje, ik heb gevonden hoe dit toestel werkt, goed hè ?!'
Miep is een Karel. Ook als ze er eigenlijk best door kan…. Het ruimtelijk inzicht van een dakpan.sabine schreef:Karel durft mergens langs of overheen, hij gaat gewoon heel zielig staan piepen tot ik plek maak voor hem om erdoor te passen. Pom beukt gewoon door
- Zamunda
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Die Toos en Elmo voor die hekjes .
We hebben gewoon dezelfde roedel .Lothian schreef: ↑29 nov 2021, 08:54 Dalí.
https://youtu.be/rsafbrs0aP8
En dit was nog een dappere dag, hij kan ook langer in de ankers gaan. Een mildere vorm van Willem.
Als Lucca ergens heen wil en er staat iets in de weg loopt ze er eerder dwars doorheen en het maakt haar ook niet uit als alles dan omdondert. En als ze iets wil eten krijgt ze het meestal ook wel te pakken en open. Een beetje Laissah
Taro maakt een elegante sprong. Een beetje een Ravi.
pioenroos schreef: ↑29 nov 2021, 11:55 Mies vindt apenkooien fantastisch Met mantrailen wordt er voor haar vaak een spoor gelopen met veel liggende boomstammen, greppels of bij verharding langs bedrijven met veel zooi. Hoe meer obstakels hoe sneller en fanatieker Mies gaat en hoe meer vermaak voor de meelopers omdat ik dan steeds meer moeite krijg
Gaaf!
Bij Willem zou het niet lukken, maar zou je Amoz middels clickeren het principe van deuren een zetje geven kunnen leren denk je?Diana schreef: ↑29 nov 2021, 18:40Dat laatste doet Amoz ook niet. Ik had hem laatst per ongeluk achter de openstaande deur in een hoek van de kamer 'opgesloten'. Ik was hem opeens kwijt, stond hij daar een beetje schaapachtig achter die deur te kijken. Die dus gewoon openstond, dus met een klein duwtje had hij erachter uit gekund Mijn andere honden regelen dat soort dingen veel makkelijker zelf. Taartje deed het ook niet zelf, maar die begon in zo'n situatie meteen te blaffen. Amoz doet dus gewoon helemaal niks dan.
Lais had daar als rechtgeaarde bulldozer geen enkele last van, maar met Ravi merk ik het dus wel, is inderdaad niet zo heel handig dat het een hard ding is.Inge O schreef: ↑30 nov 2021, 13:38 Oh, haha, door die 'maaiende poot' van Kruimel ('s hond ) viel me nog een mooi obstakeldingetje van Karma te binnen : laatst moest ze in agility door 'de band', dat is - in ieder geval bij ons - een ding van een makelij die ze voor honden echt zouden moeten verbieden : ziet eruit als een reddingsboei maar is uit hard materiaal gemaakt, en heeft een relatief kleine opening waardoor je als grote hond veel kans hebt om je te bezeren door er ergens tegenaan te botsen. Als ze er hard tegenaan knallen of duwen gaat hij wel in twee helften open, maar goed, dan hebben ze zich al bezeerd.
Oh heerlijk . Voor het parcours iets minder handig, hopelijk gaat ze dit niet standaard doen .Inge O schreef: ↑30 nov 2021, 13:38Omdat ik haar toch verder probeerde te overtuigen en gebrek aan goede wil het laatste is waar je Karma kan van beschuldigen wilde ze wel iéts doen met dat toestel : niét er doorheen springen, maar gezien errond niet mocht van het vrouwtje loste ze het anders op : ze maaide hard met een voorpoot tegen die band, die vervolgens openklapte waarna zij er triomfantelijk doorheen liep : 'kijk, baasje, ik heb gevonden hoe dit toestel werkt, goed hè ?!'
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Jazeker, dat zou wel kunnen. Goed idee voor een volgend trucje. Of hij het dan ook uit zichzelf zou doen als hij nog eens achter een openstaande deur belandt is een andere vraag, maar daar komen we dan misschien ook wel achter.Zamunda schreef: ↑01 dec 2021, 03:40Bij Willem zou het niet lukken, maar zou je Amoz middels clickeren het principe van deuren een zetje geven kunnen leren denk je?Diana schreef: ↑29 nov 2021, 18:40Dat laatste doet Amoz ook niet. Ik had hem laatst per ongeluk achter de openstaande deur in een hoek van de kamer 'opgesloten'. Ik was hem opeens kwijt, stond hij daar een beetje schaapachtig achter die deur te kijken. Die dus gewoon openstond, dus met een klein duwtje had hij erachter uit gekund Mijn andere honden regelen dat soort dingen veel makkelijker zelf. Taartje deed het ook niet zelf, maar die begon in zo'n situatie meteen te blaffen. Amoz doet dus gewoon helemaal niks dan.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Hebben zij ook dezelfde schofthoogte, of is Raaf hoger?
- Boccoco
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
Igor kan totaal niet met obstakels overweg, ik vermoed dat dat door zijn slechte zicht komt. Als ik de kamerdeur minder dan wagenwijd open zet durft Igor er niet door, zelfs als ik hem met eten probeer te lokken. Als er iets in de gang staat zoals een krukje of een stofzuiger durft hij er ook niet langs (de gang is bijna 2 meter breed). Gelukkig voor hem ben ik heel opgeruimd dus is er staat bijna nooit iets op de grond wat er niet hoort.