Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Manuma

Re: Meeko de pup - 12 weken en strandfoto’s!

Bericht door Manuma »

Ja, dat dacht ik toch ook. Ik gebruik de clicker eigenlijk alleen in de aanleerfase of als ik weet dat er ergens veel afleiding is. Als ik met clicker beloon komt het veel beter binnen dan zonder, in drukkere omgeving. Ze gaan toch ook reageren op mijn lach/houding of stem. Of voerbeloning maar uiteindelijk neem ik dat ook niet altijd mee. Nu wel natuurlijk, tot grote blijdschap van Manu, maar straks wordt het toch een extra.

Meeko heeft alleen even dat hij niet meer naar binnen wil :hmmm: Na het wandelen wel, prima. Maar als ze mee zijn geweest op de oprit omdat ik even de auto inpak bijvoorbeeld, dan gaat hij dus echt niet meer mee naar binnen. Hij komt ook niet als ik hem roep.
Ik strooi nu maar snoep naar binnen, zo heb ik de auto ook leuk gemaakt. Hopelijk gaat dat werken.

Vandaag mag hij mee een keuken uitzoeken. We slepen de honden en kind mee en gaan onderweg lekker ergens wandelen.
Inge O
Posts in topic: 46
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Hahaha, ik blijf het schattig vinden hoe je nog steeds zo :wat: zit van de herder in hem - ja hoor, dat bestaat, honden die het liefste bij de baasjes blijven en echt gráág iets voor je doen :mrgreen: .
Zamunda
Posts in topic: 59
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 20 nov 2021, 00:05Hij lette veel beter op tijdens de les en hij deed het echt voorbeeldig :hartjes: Ik mag alleen geen clicker meer gebruiken in de les want dat is verwarrend voor de rest (niemand traint verder met clicker :Q: maar stèl! Oké, ik doe wel mee dus vooruit, dan op stem. Gelukkig kende hij de oefeningen al en wel zo goed dat hij het echt supergoed deed.
Ze gaf ook als argument dat mensen niet goed kunnen timen dus dat zij het niet gebruiken. Tja, als je bij een cursus geven er al vanuit gaat dat mensen het niet kunnen gaan leren heb je misschien niet de beste cursus :engel:
Oh gut, ook al zulke lekkere logica :oohja: . Nou ja, gelukkig is er nog het clickerwoord. Bij ons is het geloof ik juist weer wel de bedoeling dat je een clicker gebruikt, maar daar spelen weer andere eigenaardigheden :') .

Heerlijk om te lezen dat hij het zo goed doet en ook contact maakt met je vriend. En het draakje dat geen zin heeft om mee naar binnen te gaan haha, het is een lekkere avonturier!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Borderbende
Posts in topic: 10
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Die groeit lekker door zeg. Mooi dat samenspel met Manu, lekker bekkluiven hihihihi
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 18
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Manuma schreef: 20 nov 2021, 07:59
Ze gaf ook als argument dat mensen niet goed kunnen timen dus dat zij het niet gebruiken. Tja, als je bij een cursus geven er al vanuit gaat dat mensen het niet kunnen gaan leren heb je misschien niet de beste cursus :engel:
Tsja, ehm... als ze zou zien dat jij t wel goed timed, dan zou jij t toch wel kunnen doen, als de andere pups niet weten wat het is kan het toch ook niet verwarrend werken?

Overigens heb ik met Yara ook veel met de clicker gewerkt tijdens trainingen, en anderen ook. En zoals anderen ook al schrijven was er nooit verwarring over wie voor wie klikte :dunno:
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 14

Bericht door Tamara »

Die oortjes van Meeko zijn wel erg schattig zo; een flap en een staande :I: Wat leuk dat manu Meeko ging halen toen je dit vroeg!

Gefeliciteerd met de Bday van jullie zoon vandaag! :cheer:
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 11
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Hoei, die grote flapper van Meeko tussen Manu's tanden :O: :jank:
Gelukkig goed afgelopen zo te zien aan de overige foto's :lol1:

Die koppies op de laatste foto :')
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Inge O schreef: 20 nov 2021, 16:36 Hahaha, ik blijf het schattig vinden hoe je nog steeds zo :wat: zit van de herder in hem - ja hoor, dat bestaat, honden die het liefste bij de baasjes blijven en echt gráág iets voor je doen :mrgreen: .
:engel:
Hij verbaast me elke keer weer. Dat blaffen mag hij weglaten maar verder is het echt wel heerlijk, dit type hond zeg :I: Hij leert zo godsgruwelijk snel.
Ik dacht dat Manu het graag goed wil doen maar die haakt toch echt wel snel af als ik zie wat deze pup allemaal niet over heeft voor een snackje.
Vanavond heb ik hem in de loopwagen van mijn zoontje leren zitten en rondrijden :LOL: Hij stond al meteen heel knap met de voorpoten erin, maar dat was natuurlijk niet voldoende. Dus ik heb hem heen en weer de kar in laten lopen en elke keer als hij vier poten in de bak had clickte ik. Na zo’n drie a vier keer even opnieuw ‘in!’ en hij deed weer z’n voorpoten erop. Even wachten en ja hoor :cheer: Met een heel serieus fronsje en een voorzichtige kwispel zette hij vier pootjes in de bak. Braaaaf!
En het kwartje was gevallen hoor :I:
Even later reden we rond door de kamer. Vriend zat uitgeput (want babyverjaardag - mijn hemel) op de bank zo :O: te kijken. Deed je dat nu voor het eerst?! Echt?! Niet! Waar! Wat!?
Die is ook al dolblij dat Meeko ballen apporteert. Vraag me niet waarom want ik heb hem dat niet geleerd.

Apetrots op die kleine draak. Hij was wat overenthousiast op de verjaardag dus toch maar even bij Manu gezet. Die is als de dood voor ballonnen dus had zich verstopt in de achterkamer. Daar hebben ze lekker haring gegeten en ik zag Meeko met een struik met kluit rondrennen dus ze hebben zich vermaakt geloof ik :goeie:
Hij wordt zo groot! Hij ligt nu voor pampus naast ons op de bank, met z’n achterpoten recht naar achteren :scratch:
Manuma

Bericht door Manuma »

Hij wordt echt al een groot hondje. De oren zijn weer gaan flappen.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 32

Bericht door Smoushond »

Wat een mooie foto 🥰 wat gaat het hard dat groeien
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Nog een paar keer met je ogen knipperen en hij is pup-af :( .
Manuma

Bericht door Manuma »

Meeko loopt mank :scratch: Ik denk dat hij iets te wild is geweest, hoop ik. Hij is nu een stuk groter en speelt weer iets wilder met Manu. Ik merk ook aan Manu dat hij het nu wel lastig vindt. Hij wordt echt belaagd en hij durft volgens mij nog niet wat harder te corrigeren. Met aangelijnd wandelen gaat hij helemaal achter me lopen en veel omkijken. Ik wil ze nu vaker apart uit gaan laten maar Meeko vindt alleen thuis blijven echt Niet Oké. Ook niet als vriend er nog is.
Dat moeten we dus even gaan opbouwen.

Zindelijkheid gaat echt heel goed. Eigenlijk al een tijdje geen plas meer binnen, ook niet ‘s nachts. Zo knap!

Hij luistert ook zo goed, echt fijn. Soms twijfelt hij weleens met hier komen, zeker op onze oprit. Want buiten is leuk :cheer: en binnen is saai :slaap: Maar verder echt fijn. Zelfs als Manu er vandoor gaat komt Meeko naar mij of hij blijft op het pad waar hij mij kan blijven zien. Ik vind dat echt bijzonder want dat ben ik zo niet gewend. Ik vond ook dat Manu zo goed luisterde maar ik erger me nu groen en geel als hij niet meteen komt :LOL:
Dus ja Inge, ik verbaas me nog steeds :engel:
Op cursus gaat nu ook wel beter. Juf wilde een oefening met Meeko voordoen aan de rest maar daar had meneer geen zin in. “Yay! Nieuw mens, joehoe ik kan alles tegelijk, kijk maar!” Uiteindelijk deed hij het met moeite maar ik vond het wel mooi om te zien dat mijn manier gewoon werkt :pffff: Ik train met gebaren en zo min mogelijk hoge stemmetjes ed tenzij ik beloon natuurlijk. Dat houdt hem wat rustiger en in betere focus.

Hij is ook een stuk beter te begrenzen wat we echt heel fijn vinden :engel: Hij vindt onze zoon heel leuk en wil hem graag in z’n gezicht likken. Maar dat vindt onze zoon niet zo leuk, dus nu mag hij wel gaan kijken maar niet likken. Zo knap, want je zíet dat hij zich probeert in te houden waardoor hij helemaal met zijn billen gaat schudden. Echt lief.
Hij hangt ook graag aan Manu zijn riem maar dat mag niet. Wel aan zijn eigen riem of zijn balletje dragen. En trots dat hij dan is :hartjes: Hij is helemaal dol op zijn bal.

Al met al gaat het dus erg goed hier. Ik wil het vrij door het huis heen lopen wel wat meer gaan opbouwen. Nu moeten de honden ‘s nachts in de achterkamer en ik merk dat Manu dat echt stom begint te vinden. Ik heb nu een extra kamer open gezet en tot nu toe gaat dat nog goed. Meeko sloopt alleen wel graag dus de huiskamer durf ik nog niet. En op de overloop heeft hij het nieuwe tapijt al aan gort gekloven :engel: dus dat zit ook nog dicht.
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Leuk zo'n lekker lange update! :cheer:
Hopelijk is hij snel niet mank meer, Barrie had dat ook, ik vertelde al over z'n achterpoot, daar zie ik nu bijna niks meer aan. Vorige week z'n voorpoot na een paar lompe sprongen van de bank. In huis let ik nu wel op dat hij zich normaal gedraagt, buiten is het prima om onbezonnen te doen.
Wel lastig om hem rustig te houden dus hopelijk is Meeko snel weer de oude.

Die arme Manu, wordt wel tijd dat ie een beetje op z'n strepen gaat staan, zelfde geldt hier voor Chupa maar dat is echt geen reële wens geloof ik, ik regel het nu zelf maar voor m'n ouwe opa :19:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Zo leuk hè, een hond die écht graag met en voor je wil werken, met alle gekke dingen die je maar kunt verzinnen :mrgreen: ?

Manuma schreef: 28 nov 2021, 11:13Meeko loopt mank :scratch: Ik denk dat hij iets te wild is geweest, hoop ik. Hij is nu een stuk groter en speelt weer iets wilder met Manu. Ik merk ook aan Manu dat hij het nu wel lastig vindt. Hij wordt echt belaagd en hij durft volgens mij nog niet wat harder te corrigeren. Met aangelijnd wandelen gaat hij helemaal achter me lopen en veel omkijken.
Hè vervelend dat hij mank loopt, hopelijk heel snel weer over! Ah die Manu, zacht ei :I: .

Ik wil ze nu vaker apart uit gaan laten maar Meeko vindt alleen thuis blijven echt Niet Oké. Ook niet als vriend er nog is.
Dat moeten we dus even gaan opbouwen.
Heeft vriend daar al iets voor gedaan of nog niet? Hier wilde die smurf ook niet zonder mij maar een ruime week daarvan vond ik wel genoeg dus de tweede zondag dat hij bij ons was heeft man een paar uur alleen met hem gezeten (ze hebben eerst even samen gespeeld en geknuffeld en toen zijn ze samen gaan zitten in de werkkamer) en toen was het goed. Sindsdien gaat het dus gelukkig prima, maar man heeft sowieso ook veel interactie met Murf: uitlaten, spelen, voeren, samen slapen. Weet niet hoe dat bij jullie is?

Het maakt trouwens wel uit hoe we het doen: Inge O herinnderde me eraan dat het makkelijker is als man en pup zelf ergens naartoe gaan zonder mij (en de honden) ipv dat ik pup bij man 'drop' en dan wegloop (en dat klopt als een bus). Tegenwoordig kan het ook prima andersom, maar niet als ik dan ook nog een andere hond meeneem (dus dan doen we weer wat voor smurf het makkelijkst is). Misschien kun je daar nog wat mee.

Hij is ook een stuk beter te begrenzen wat we echt heel fijn vinden :engel: Hij vindt onze zoon heel leuk en wil hem graag in z’n gezicht likken. Maar dat vindt onze zoon niet zo leuk, dus nu mag hij wel gaan kijken maar niet likken. Zo knap, want je zíet dat hij zich probeert in te houden waardoor hij helemaal met zijn billen gaat schudden. Echt lief.
Hij hangt ook graag aan Manu zijn riem maar dat mag niet. Wel aan zijn eigen riem of zijn balletje dragen. En trots dat hij dan is :hartjes: Hij is helemaal dol op zijn bal.
Wat knap :I: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Manuma

Bericht door Manuma »

Vriend bemoeit zich niet veel met Meeko. Hij vindt het vooral heel veel werk en het zit in mijn aard om dan alles op mijzelf te nemen en hem te ontlasten. Het was tenslotte vooral mijn keuze.
Dus ik ben veel thuis, heel veel. Of ik ben met de honden (en kind) weg. Soms kan ik even weg om hard te lopen maar dat gaat alleen als ik Meeko moe heb gemaakt en hij dus zeker zal slapen. Dat is eigenlijk alleen na een grote wandeling of puppycursus :engel: En totaal ben ik dan dus maximaal een uur of anderhalf weg.
Het is dus ook niet zo gek dat Meeko mij veel leuker vindt. Hij gaat wel samen met hem op de bank zitten knuffelen maar dat is dus wel nadat ik met hem bezig ben geweest en hij dus moe/rustig is. Hij vindt hem ook de hele tijd stout en ik niet, hij is gewoon een puppy. Vriend is absoluut niet naar tegen Meeko hoor! Hij uit het vooral naar mij :mrgreen: en dat houd ik graag zo want Meeko moet lekker blijven kijken naar wat ik wel van hem wil zien. Ik haat het als een nee-machine rond te gaan lopen, bij zowel pup als kind.

Voorlopig zit ik dus wel wat meer gebonden aan Meeko, dat vind ik soms wel moeilijk hoor. Zeker omdat ik ook dagen met kind heb waarin ik in m’n eentje de zorg draag en dus ook de honden erbij heb. Het is te doen, het valt me zelfs mee. Maar soms wil ik mezelf of Manu ook even vrij van de pup geven, net als dat ik weleens vrij heb van kind. Dat gaat niet omdat Meeko echt flipt en gaat huilen als een wolf. Zelfs na een lange wandeling of de puppycursus en dan is hij echt goed moe.

Ik hoef het vast niet te zeggen maar ik doe het toch, anders staat het allemaal zo negatief. Maar er zijn natuurlijk veel meer leuke kanten aan Meeko. Net als dat ik dol op mijn kind ben, maar toch kan ik soms wel janken omdat ik zo moe ben en alles door m’n vingers lijkt te glippen ook al doe ik zo hard m’n best. Ik geef hem daarna met heel veel liefde een knuffel en een kus. Zo ook met Meeko. Hij is echt een gelukje, ontzettend lief en grappig en we hebben net heerlijk geknuffeld. Ik krijg verder gewoon niks voor elkaar en qua pup sta ik er wel alleen voor. Zus kan niet oppassen want die honden gaan alleen maar keihard spelen en stoppen niet meer en andere opties gaat al niet want dat zijn geen hondenmensen. Meeko is wel echt een actieve pup die gaat slopen bij verveling, dat is heel anders dan Manu en Uma wat vriend en omgeving gewend waren.

Jezus wat een lang zeikverhaal is het geworden :Q:

Als jullie maar ook lezen dat ik wel heel blij ben met mijn knappe pupje.
tibbie
Posts in topic: 5

Bericht door tibbie »

Manuma schreef: 28 nov 2021, 21:24 Vriend bemoeit zich niet veel met Meeko. Hij vindt het vooral heel veel werk en het zit in mijn aard om dan alles op mijzelf te nemen en hem te ontlasten. Het was tenslotte vooral mijn keuze.
Dus ik ben veel thuis, heel veel. Of ik ben met de honden (en kind) weg. Soms kan ik even weg om hard te lopen maar dat gaat alleen als ik Meeko moe heb gemaakt en hij dus zeker zal slapen. Dat is eigenlijk alleen na een grote wandeling of puppycursus :engel: En totaal ben ik dan dus maximaal een uur of anderhalf weg.
Het is dus ook niet zo gek dat Meeko mij veel leuker vindt. Hij gaat wel samen met hem op de bank zitten knuffelen maar dat is dus wel nadat ik met hem bezig ben geweest en hij dus moe/rustig is. Hij vindt hem ook de hele tijd stout en ik niet, hij is gewoon een puppy. Vriend is absoluut niet naar tegen Meeko hoor! Hij uit het vooral naar mij :mrgreen: en dat houd ik graag zo want Meeko moet lekker blijven kijken naar wat ik wel van hem wil zien. Ik haat het als een nee-machine rond te gaan lopen, bij zowel pup als kind.

Voorlopig zit ik dus wel wat meer gebonden aan Meeko, dat vind ik soms wel moeilijk hoor. Zeker omdat ik ook dagen met kind heb waarin ik in m’n eentje de zorg draag en dus ook de honden erbij heb. Het is te doen, het valt me zelfs mee. Maar soms wil ik mezelf of Manu ook even vrij van de pup geven, net als dat ik weleens vrij heb van kind. Dat gaat niet omdat Meeko echt flipt en gaat huilen als een wolf. Zelfs na een lange wandeling of de puppycursus en dan is hij echt goed moe.

Ik hoef het vast niet te zeggen maar ik doe het toch, anders staat het allemaal zo negatief. Maar er zijn natuurlijk veel meer leuke kanten aan Meeko. Net als dat ik dol op mijn kind ben, maar toch kan ik soms wel janken omdat ik zo moe ben en alles door m’n vingers lijkt te glippen ook al doe ik zo hard m’n best. Ik geef hem daarna met heel veel liefde een knuffel en een kus. Zo ook met Meeko. Hij is echt een gelukje, ontzettend lief en grappig en we hebben net heerlijk geknuffeld. Ik krijg verder gewoon niks voor elkaar en qua pup sta ik er wel alleen voor. Zus kan niet oppassen want die honden gaan alleen maar keihard spelen en stoppen niet meer en andere opties gaat al niet want dat zijn geen hondenmensen. Meeko is wel echt een actieve pup die gaat slopen bij verveling, dat is heel anders dan Manu en Uma wat vriend en omgeving gewend waren.

Natuurlijk wordt dat gelezen. Bij ons is Qi mijn hond en behalve wat hand- en spandiensten beredder ik zijn wel en wee. Ik vind het knap hoor, hond, kind en pup.
Ik vond oppassen op een kleinkind al superlastig toen Qi een pup was en heb in een vermoeide bui zelfs de fokker gebeld of ie niet terug kon, terwijl dat het laatste was wat ik wilde. Het heeft heel lang geduurd voor Qi alleen thuis (in de zin van 'zonder mij') kon blijven. Als je elke keer hoort dat ie lastig was en de hele tijd heeft lopen blaffen ga je echt niet lekker meer even weg. Maar relatief gezien is die puppen-pubertijd zo kort en er is ook zoveel om van te genieten.

En wat mij betreft mag je regelmatig zeikverhalen schrijven en je hart luchten, anders is het plaatje niet compleet.
Afbeelding Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik herken veel in je verhaal😉 vriend heeft nogal de neiging om te vergelijken met Heavy. Die is blijkbaar zindelijk bij ons gekomen met 10 weken en kon meteen goed alleen blijven en sloopte niks 😄

Dat is bijna 11 jaar geleden dus veel is al vergeten. Ik heb hem er even aan herinnerd dat Heavy al een kennel gewend was bij de fokker en tot 10 weken bij haar moeder liep dus veel bijtgedrag had afgeleerd en opvoeding had gehad en hier in huis een jonge Jip van toen 3 jaar rondliep die als levend speelgoed Heavy de hele tijd bezig hield en moe maakte.

Dan heb je inderdaad veel minder werk. Bertus is ook mijn keuze maar dat wil niet zeggen dat ik het alleen moet doen. Ik heb ook 13 jaar herders verzorgd die niet mijn keuze waren😉
Zo zal er ook genoeg werk zijn wat jij doet wat niet jouw keuze is maar soms moet je iemand daar even aan herinneren

Op eieren lopen omdat het jouw idee was en dus goed moet gaan gaat je opbreken
Het is ook pittig,zeker met een drukke pup en jong kind
Ik had vorige week een week vakantie omdat dochter weg was en ik dus geen oppas had maar ik ben blij dat ik vandaag weer kan gaan werken 😂

Even de zorg voor pup kunnen overlaten en mijn handen vrij om iets te doen maakt me een veel vrolijker mens
En geeft energie. Ik wilde het in het begin ook allemaal alleen doen zodat de rest er zo min mogelijk last van had maar dat is gewoon onmogelijk

Bertus jankt ook als ik wegga en hij in de bench zit. Als ik wegga en dochter heeft hem op de arm dan is hij stil en daarna zet ze hem meteen in de bench en dan is het goed. Als we samen weggaan vriend en ik met de auto jankt hij ook . Dus ook daar weer even hulp vragen van dochter maar daar heb je weinig aan

Uiteindelijk wordt het beter en raakt hij gewend aan het weggaan en weet dat je weer terug komt. Maar ik kan ook erg slecht tegen het janken. Probeer het zoveel mogelijk te voorkomen maar dat kan niet altijd. En ze voelen ook dat je er onrustig van wordt en gaan daar op inspelen. Ik laat nu Heavy elke dag even 10 minuten uit en zo probeer ik het op te bouwen

In de bench ,duidelijk zeggen ik ga Heavy even uitlaten en dan gaan.
Ik reken op 10 minuten protest dan kan het alleen maar meevallen 😉
Het is de eerste pup van je vriend ?

Elke pup is anders dus vergelijken heeft geen zin. Misschien even rond tafel en bespreken hoe je samen een paar taken kunt verdelen ,sterkte 😘
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Poeh, heel pittig hoor! Ik snap helemaal dat je het soms moeilijk vindt, zeker op de dagen dat je er helemaal alleen voor staat met kind en honden.

Manuma schreef: 28 nov 2021, 21:24 Vriend bemoeit zich niet veel met Meeko. Hij vindt het vooral heel veel werk en het zit in mijn aard om dan alles op mijzelf te nemen en hem te ontlasten. Het was tenslotte vooral mijn keuze.
Zit daar nog ruimte? Dat vriend wellicht best wat zou willen doen/investeren als je het vraagt? Of wil je dat eigenlijk ook liever niet omdat hij dan veel nee zegt als je ze samen laat?

Soms kan ik even weg om hard te lopen maar dat gaat alleen als ik Meeko moe heb gemaakt en hij dus zeker zal slapen. Dat is eigenlijk alleen na een grote wandeling of puppycursus :engel: En totaal ben ik dan dus maximaal een uur of anderhalf weg.
En hoe zit het met de hondenkamer, daar zitten ze toch ook wel dacht ik gelezen te hebben (soms met de deur naar de tuin open)?

Kun je ze wel scheiden zolang ze in elkaars zicht zijn? Bijvoorbeeld Manu in de ren en Meeko los in de kamer? Of de kamer in twee delen dmv de ren en ieder aan een eigen kant. Dan zou je op die manier wellicht wat kunnen uitbouwen.
Maar Manu en jij die weggaan lijkt me nog wel een hele weg, want dan wordt hij eigenlijk door iedereen achtergelaten en is helemaal alleen (omdat hij vriend niet als veilig ziet). Je kunt wel vriend even met Manu weg laten gaan en op die manier verder oefenen.
Ik denk dat je eerst maar even moet focussen op jezelf, dat jij er wat makkelijker even op uit kunt om even op te laden, samen met Manu erop uit komt dan later wel weer. Als je Manu dan in huis wat rust kunt geven door ze middels de ren af en toe te scheiden en op wandeling doordat hij meer ruimte neemt dan Meeko dan heeft Manu ook wel genoeg rust van die druktemaker.

Ik zat nog te denken aan ergens bij een oppas, maar een jonge pup geef je al niet zo makkelijk uit handen en energiebommetje Meeko al helemaal niet. Misschien kan hij weleens met iemand (van het forum) op wandeling? Dat jij dan even lekker alleen of met Manu erop uit kunt? Maar ook wel lastig om hem dan uit handen te geven denk.

Nee hoor, het is toch ook gewoon zwaar zo? Hoe blij je ook met hem bent! Laat ik het zo zeggen: ik doe het je niet na. En ergens in al die drukte zit ook nog het verlies van en verdriet om Uma wat ook ruimte nodig heeft :J: .
Ik hoop dat je voor jezelf wat meer momenten weet te vinden, om gewoon even helemaal op jezelf te kunnen zijn ipv vooral in de zorgmodus te zitten.
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 19
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Zeker geen zeikverhaal. Het is overduidelijk hoe gek je op Meeko bent.

Ik pik deze er even tussenuit, ook al klinkt het zo wat negatief, maar om wat je eerder geschreven hebt, denk ik dat je een hele lieve vriend hebt hoor. :

"Vriend bemoeit zich niet veel met Meeko. Hij vindt het vooral heel veel werk en het zit in mijn aard om dan alles op mijzelf te nemen en hem te ontlasten. Het was tenslotte vooral mijn keuze....Vriend is absoluut niet naar tegen Meeko hoor! Hij uit het vooral naar mij :mrgreen:"

Dit is zo ontzettend herkenbaar. Ik reageer precies zo en raad je aan: doe het niet, althans zo min mogelijk. Je probeert iedereen (vriend, Manu, Meeko) te ontlasten ten koste van jezelf. Heb je het nodig om er eens alleen op uit te gaan? Doe het, iedereen leeft nog als je weer thuis komt. Meeko gaat niet dood als jij er even niet bent en je vriend evenmin. En Manu is best mans genoeg om Meeko af en toe op zijn plaats te zetten, toch? Ik denk dat dat puppenkrediet bijna op is :mrgreen: . Misschien voel je je schuldig als je de bende aan zijn lot over laat, maar dat is dan iets waar jij even doorheen moet.

En verder, lekker genieten van de kleine draak. Het wordt steeds makkelijker, net als met kinderen :J:
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 26
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Een pup hebben is ook heel vermoeiend. En toch lees ik in je teksten vooral het genieten en heel erg gek zijn op Meeko hoor :D

Ik moet wel zeggen dat ik ook lang verwacht heb dat Dalí en Lucca vanzelf minder geduld met Taro zouden krijgen maar die dag is nog niet aangebroken. Hij kan ze nog steeds als speluitnodiging stuiterend en grommend in hun kraag hangen en dan maken ze een beetje van die keelgrommen (meer hhgggg dan een diepe rrrrr :Q: ) en er volgt nooit een goede correctie. Taro is nu een jaar en bijna 4 maanden. Dus ik denk dat het geen kwaad kan zelf in te blijven grijpen als het te gek wordt met Manu. Niet constant, niet te snel, maar als je het zelf genoeg vindt is het prima als jij dat afkapt.

Wat grappig om te lezen trouwens dat jouw standaard van "goed luisteren" aan het veranderen is :LOL:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Helemaal geen zeikverhaal maar voor mij wel een soort van noodkreet (ook al bedoel je het niet zo), je kan dan wel zelf voor iets gekozen hebben en er de meeste schokken willen voor opvangen maar ook daar is een limiet aan, ik denk dat het hoogtijd wordt om eens serieus met vriend te overleggen over hoe niet alleen híj zijn verdiende rust krijgt maar ook jij (en dan bedoel ik 'rust' als 'even wat tijd voor jezelf').

Zoals je het nu vertelt lijkt me niet de bedoeling van 'samen een hond hebben' en dat hou je ook niet vol op een prettige manier.
Manuma

Bericht door Manuma »

Bedankt voor jullie berichtjes. Het doet me ook wel goed te lezen dat het herkend wordt. Soms voel ik me er wel slecht over als ik er even geen zin in heb. Dat gebeurt gelukkig niet veel hoor, maar gisteravond wel even en dan voel ik me gelijk zo’n slecht baasje en vriendin :Q: :ugh:

Zamunda, fijne tips, dankjewel. Ik kan nu even niet zo fijn quoten maar er zit zeker wat bij waar ik zelf nog niet eens aan gedacht had.

Het gaat dus eigenlijk heel goed, ik vind het superleuk bezig te zijn met Meeko en er gaat een wereld voor me open met allerlei mogelijkheden nóg meer leuke dingen met je hond te doen.
Sterker nog, het hebben van pup en baby tegelijk valt me mee. Dat komt ook gewoon omdat Meeko zo graag de dingen samen met mij doet. Wandelen is simpel want ik duw kind in de wagen, Manu doet zijn ding en Meeko hobbelt achter een van ons aan. Na een uur is alles al moe dus heb ik tijd kind te voeren en weer op bed te leggen. Zelf wat eten, even wat opruimen en dan gaan we vaak weer op pad.
De tijd gaat gewoon zo snel. Dan is het ineens al avond, ligt kind op bed en ben ik rond 8u eindelijk klaar met paraat staan en dan begint Meeko aan zijn dolle uurtje :LOL: Het is ook wel heel gezellig natuurlijk, even trainen en wat spelen. Daarna komt hij knuffelen en gaat hij plassen, eten en naar bed. En ik ook :Q:
Zaterdag ben ik een ochtendje weg, alleen, dus dan kan vriend even oefenen in wat ik hele dagen doe :F:

Het is wel de realiteit dat ik het soms even zwaar vind en dat wil ik ook gewoon schrijven. Zeker omdat er misschien mensen meelezen die erover denken het te combineren en ook omdat ik geen fantastisch übermensch ben.

Vriend neemt trouwens wel taken over met kind of huishouden nu ik meer met pup bezig ben en hij zegt nergens spijt van te hebben. Hij is geen kwaaie nee :mrgreen: ik ben gewoon een doos dat ik iedereen alsmaar wil ontlasten. Dat moet wel anders ja. Dat thuiswerken maakt m’n wereld nou nog kleiner dus er moet even wat anders.

Ik ben net trouwens even gaan hardlopen met Manu en ik kwam thuis bij een Meeko die aan het voetballen is met mijn vriend. “Hij is helemaal wild, kijk!” :lol1:
EchoMira
Posts in topic: 6
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Manuma schreef: 28 nov 2021, 21:24 Jezus wat een lang zeikverhaal is het geworden :Q:
Ja. Best wel.

Heb je een samenvatting?
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Manuma schreef: 28 nov 2021, 21:24 Vriend bemoeit zich niet veel met Meeko. Hij vindt het vooral heel veel werk en het zit in mijn aard om dan alles op mijzelf te nemen en hem te ontlasten.
Dit is hier ook wel een beetje aan de orde, toevallig hadden we het er gister over. Barrie heeft echt een beetje schijt aan Arno, luistert voor geen meter naar hem en bijt hem ook nog maar hij doet dan ook niks met hem. Vervolgens gaat het met de zindelijkheid even wat minder dus Arno had het idee dat ie alleen maar loopt schoon te maken en last heeft van een op hol geslagen piranha.

Na ons gesprek begreep hij wel wat er mis ging en vanmorgen vroeg was ik ineens mijn hond kwijt, die was wandelen met de baas :Q: compleet met koekjes en spelen, ze kwamen helemaal blij weer binnen en Arno was zo trots als een pauw dat hij zo lekker meegelopen had. Ineens ziet hij nu ook dat ie zelf wat moet investeren om wat terug te krijgen. Soms moeten iemand z'n ogen even open gemaakt worden.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 29 nov 2021, 22:02
Manuma schreef: 28 nov 2021, 21:24 Jezus wat een lang zeikverhaal is het geworden :Q:
Ja. Best wel.

Heb je een samenvatting?
Puppyblues
Afbeelding
Plaats reactie