Wat heb je je hond per ongeluk aangeleerd?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Lothian
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Wat heb je je hond per ongeluk aangeleerd?

Bericht door Lothian »

Dat is ook een klassiekertje ja Smoushond 😂
Afbeelding
Desiree
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Droef kon al heel snel kusje. Beloning is niet nodig want het kusje is al de ultieme beloning volgens Droef. (Ook op de honden school toen hij een tijdje slecht at, dan wilde hij wel een kusje) Maar kusje kan hij ook als je staat. Dan doet hij een soort van luchtkusje en sprong dus gewoon op ooghoogte. Heel bescheiden eigenlijk en super lief. Maar het heeft een tijd geduurd voor hij het niet meer deed bij vreemde op straat. Hij raakte niemand maar schrikken deden ze wel. Het heeft hem dus ook wel een knietje of 2 opgeleverd. Inmiddels doet hij het niet meer. Al is hij wel van mening dat bezoek een kusje moet als ze weg gaan, maar hij blijft dan wel keurig op de grond staan.

Verder geen gekke dingen behalve dat Izzy overal om loopt te krijsen. Dat heb ik haar niet aangeleerd maar krijg het ook niet afgeleerd.
Afbeelding
annnie
Posts in topic: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Als pupje ging Nelson vaak midden op de weg even alles uitgebreid gaan zitten bekijken. Dat deed hij ook op momenten dat we een drukke kruising moesten oversteken. Wat best wel onhandig is als er allemaal auto 's op je afkomen omdat het licht weer op rood is gesprongen. Van oversteken maakte ik dus een spelletje. Jeeeh het nu is tijd om te gaan. Kom kom kom, wooohooo hollen met je puppenpootjes Ik heb hem daarmee dus per ongeluk geleerd dat als het stoplicht op groen gaat het tijd is om nu meteen direct te gaan en dat luid blaffend te laten weten aan de wereld. Fietsers schrikken zich zo nu en dan rot als de rustig wachtende hond in blafmonster veranderd. Nu hij soms de wandelwagen zit helemaal want ze zien niet altijd dat er een hond in zit. Beetje een opvoedfaal, maar we zijn wel altijd op tijd aan de overkant
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

In het kader van per ongeluk iets aanleren moet ik even vertellen wat ik gisteren heb meegemaakt.
Na een wandeling met de honden kwamen we op het laatste stukje nog een middelgrote black and tan reu tegen die kennis ging maken met Feta. Die reu woont op een boot aan de kleine aanmeerplaats in de stad. Feta ging de reu achterna en ik dacht laat maar even gaan.

Lanai en ik waren bijna bij de fiets dus ik roep Feta. Nergens te bekennen! Shit!

Wat zie ik ineens: Feta haar hoofdje helemaal boven op de kade, vragend en braaf kijkend.
Heb ik haar dus aangeleerd om op het commando "waar is de fiets", de fiets te zoeken. Heel fijn in het bos, maar de fiets stond nu aan een drukke verkeersweg! Ik hield mijn hart vast. Had ze dus uit zichzelf alvast de fiets gezocht.
Nou, dat is dus iets om op te letten in de toekomst. Fiets altijd op een veilige plek parkeren voor het geval dat.
Afbeelding
** Angela **
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Ik weeg mijn pups tot 6 mnd elke week en daarna 1x pm tot ze een jaar zijn
Ulan vliegt nu op elke weegschaal die we tegen komen en dan gaat hij zo mooi zitten

De weekfoto doen we altijd bij dezelfde boom
Dan gaat z’n tuig en halsband af en gaat hij zo netjes bij die boom zitten
Hoef niks meer te zeggen

En verder alle honden krijgen na de eerste ronde een gedroogde snack
Dus als we thuis komen vliegen ze allemaal hun bench in want ze krijgen koek

En als ik savonds opsta van de bank voor thee ofzo denken ze dat we gaan wandelen
Staan ze heel blij voor de achterdeur

Owja , en als ik trapkast open doe vliegen ze daarheen want daar staan ook de koekies
Hamilton

Bericht door Hamilton »

"boom" mijn hond(en) lopen eigenlijk altijd aan een flexi, kunnen ze verder snuffelen en hoef ik niet in de blubber te lopen :smile: . Met dit gesnuffel lopen ze ook weleens aan de verkeerde kant van de boom, met een simpel "boom"lopen ze dan netjes terug :ok: Dit geldt ook voor paaltjes, verkeersborden, lantaarnpalen etc. steevast "boom" . Soms wordt ik wel eens raar aangekeken als ik "boom"roep terwijl Nisvan om een lantaarnpaal terug loopt.
Afbeelding
Kruimel
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Hamilton schreef: 30 nov 2021, 14:52 "boom" mijn hond(en) lopen eigenlijk altijd aan een flexi, kunnen ze verder snuffelen en hoef ik niet in de blubber te lopen :smile: . Met dit gesnuffel lopen ze ook weleens aan de verkeerde kant van de boom, met een simpel "boom"lopen ze dan netjes terug :ok: Dit geldt ook voor paaltjes, verkeersborden, lantaarnpalen etc. steevast "boom" . Soms wordt ik wel eens raar aangekeken als ik "boom"roep terwijl Nisvan om een lantaarnpaal terug loopt.
Haha ik heb beeld!
Hier doen ze dat trouwens automatisch. Vastlopen aan de flex = op hun schreden terug.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Veertje

Bericht door Veertje »

Zinodo schreef: 30 nov 2021, 16:41
Hamilton schreef: 30 nov 2021, 14:52 "boom" mijn hond(en) lopen eigenlijk altijd aan een flexi, kunnen ze verder snuffelen en hoef ik niet in de blubber te lopen :smile: . Met dit gesnuffel lopen ze ook weleens aan de verkeerde kant van de boom, met een simpel "boom"lopen ze dan netjes terug :ok: Dit geldt ook voor paaltjes, verkeersborden, lantaarnpalen etc. steevast "boom" . Soms wordt ik wel eens raar aangekeken als ik "boom"roep terwijl Nisvan om een lantaarnpaal terug loopt.
Haha, hier heet dat “paal” :lol1: en nee het is niet altijd een paal en we worden soms ook raar aangekeken :lol1: maar die heb ik wel express aangeleerd, is gewoon handig 😅
Hier heet dat 'opletten'. En als ze toch langs de verkeerde kant lopen, dan zeg ik gewoon 'ja je was ook niet aan het opletten hè' :Q: en dan lopen ze weer terug. Al lopen ze vaak al terug voor ik iets zeg, ze merken het ook aan de riem die om een paaltje draait.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Desiree
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Hamilton schreef:"boom" mijn hond(en) lopen eigenlijk altijd aan een flexi, kunnen ze verder snuffelen en hoef ik niet in de blubber te lopen Afbeelding . Met dit gesnuffel lopen ze ook weleens aan de verkeerde kant van de boom, met een simpel "boom"lopen ze dan netjes terug :ok: Dit geldt ook voor paaltjes, verkeersborden, lantaarnpalen etc. steevast "boom" . Soms wordt ik wel eens raar aangekeken als ik "boom"roep terwijl Nisvan om een lantaarnpaal terug loopt.
Haha! Ik noem gewoon het object waar ze omheen moeten. Al hoeft het bij Droef maar zelden. Boom, paal, kliko, fiets.Afbeelding Of gewoon omlopen, dat werkt ook.
Afbeelding
HillieS
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zinodo schreef: 30 nov 2021, 16:41
Haha, hier heet dat “paal” :lol1: en nee het is niet altijd een paal en we worden soms ook raar aangekeken :lol1: maar die heb ik wel express aangeleerd, is gewoon handig 😅
Bij ons is het 'er omheen' per ongeluk aan Jamie geleerd, bewust aan Yara
Afbeelding
Senna03

Bericht door Senna03 »

Toen Mila nog een pupje was vond ze het leuk om mijn leesbril te pikken. En ik, lekker opvoedkundig, moest daar zo om lachen, dat kleine witte bolletje met die bril in haar bekkie...(brilletje van een paar euro gelukkig)
Ik zei quasi-boos 'wat heb jij gedaan!?!' Dat was blijkbaar zo lollig dat ik nou nergens mijn bril meer kan neerleggen of Mila heeft 'm te pakken en komt snuivend en grommend met die bril in haar bek naar me toe rennen :19: :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie