Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Manuma

Re: Murphy ❤ foto's en filmpjes. En een goed idee...

Bericht door Manuma »

:LOL: Ja nu heb je beeld van onze/mijn avonden, en dan los in huis. Herkenbaar :F:
mijke
Posts in topic: 39

Re: Murphy ❤ wandeling Fitz, Djinn, Kayltje met foto's en filmpjes

Bericht door mijke »

Zamunda schreef: 29 nov 2021, 08:15 Fout 1: ik had 's ochtends de ren leeggemaakt, gezogen, vergroot, grotere bench eraan en de kleinere in de ren en nog een hele zooi aan dozen erin gemikt. En die 'nieuwe' ren had ie nog niet gezien die dag... dus dat was al meteen een streep door 'rustig' zitten.
Fout 2: hij had overdag helemaal niet zoveel gedaan en waar hij lekker rustig in de keuken lag kwam hij helemaal tot leven in z'n speeltuin...
Wat een rookie mistakes :uitlachen: :LOL: :engel: Sorry ik lach niet 🤭
De rest is allemaal typisch pech maar dit kun je de volgende keer in ieder geval wel vermijden 😜
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

😂😂 rust wat is dat ? Ik vroeg voor mijn verjaardag een ongestoorde douche beurt kan je nagaan 🤣🤣 was wel heerlijk trouwens
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 29 nov 2021, 09:24 En nu dezelfde post maar dan met een smurf vrij in de kamer - dan heb je beeld van de puppenperiode hier :blauwoog: . De halve dag slapen ze om al hun energie te sparen voor 's avonds.

En 's avonds wil ik RUST! Kutpuppen!!
Ik moet er niet aan denken :LOL: . Nee hoor, ik ben heel blij dat ik hem die ren goed aangeleerd heb gekregen (moest ook wel met die katten), alleen ben ik die ren steeds verder aan het vergroten en ik merk dat dat ook wat doet met de rust. Die rust lijkt omgekeerd evenredig te zijn aan de rengrootte, heel raar :Q: . Is ook weer even wennen denk ik, komt wel weer goed.
Maar die energie in de avond, dat is wel een dingetje ja. Nou is mijn smurf een braverd hoor, die is niet de hele avond druk (normaal gesproken), even uitkuren in die ren en hij gaat heerlijk slapen dus ik knijp in m'n handen!

Maar hij heeft er vorige week bijna niet in heeft gezeten omdat ik tot gisteren weer amper heb kunnen zitten (door de opvlamming van de ischias door te snel lopen op de forumwandeling), ik heb veel op bed gelegen/gehangen en man zat dan in de keuken met de honden. Ik was er dus zelf ook even uit hoe ik het ook alweer deed en dat was met een energieke smurf en een Mannes die hem gemist heeft niet zo'n rustige combi :mann: . Ik zit qua pijn nu eindelijk weer op het niveau van voor die wandeling dus hopelijk kan ik weer meer in de kamer zitten, voor mezelf ook een heel stuk gezelliger.
Vanavond heb ik het alvast anders aangepakt. Eerst die brokjes gestrooid, toen nog een leeg pak vla in de ren gemikt, toen Ravi naar buiten gelaten, vervolgens zelf in die ren gaan zitten en toen pas die smurf erbij. Niet lang daarna kwam Mannes natuurlijk en naast dat smurf vooral met het pak vla bezig was heb ik het nu ook meer begeleid tussen die twee. Echt grijpen heb ik steeds onderbroken en de smurf leek te begrijpen dat ik dat grijpen liever niet wilde. Toen Mannes het voor gezien hield heb ik zelf nog een tijdje met die smurf gespeeld en toen ben ik pas gaan zitten. Toch weer even investeren ipv denken dat je wel even hup rustig kunt gaan zitten :') . Ik moest ook nog een keer terug omdat Mannes weer terug ging maar dat duurde niet lang en nu probeer ik voor de tweede keer m'n bericht af te maken :mrgreen: . Inmiddels is m'n smurf een eerste poging aan het doen tot liggen, al kluivend op een oor (en bij het eindelijk plaatsen van dit bericht heeft hij inmiddels een piepballetje te pakken gehad en verzonnen dat plastic dingen een leuk geluid maken als je ze op de grond laat vallen en geplast en gepoept en en en... maar dit is gewoon z'n normale gezellige zelf :F: ).

Manuma schreef: 29 nov 2021, 09:32 :LOL: Ja nu heb je beeld van onze/mijn avonden, en dan los in huis. Herkenbaar :F:
Ik had al wel enigszins beeld want hij doet dit wel vaker maar normaal duurt het hevige uitkuren niet langer dan een half uur, nu mocht ik wat meer proeven van hoe het bij jou is met die Tasmaanse duivel :schrik: . Niet voor herhaling vatbaar :engel: .

mijke schreef: 29 nov 2021, 14:41Wat een rookie mistakes :uitlachen: :LOL: :engel: Sorry ik lach niet 🤭
De rest is allemaal typisch pech maar dit kun je de volgende keer in ieder geval wel vermijden 😜
Ja, ik was er niet helemaal bij :oohja: . En dan vergat ik nog fout 8 te vermelden: ik had bij het herindelen ook een stoel te dicht tegen de ren aangezet dus daar wilde hij ook wel even aan beginnen door de ren heen... kon ik weer opstaan om die te verzetten. Les voor de volgende keer: niets, maar dan ook helemaal niets meer veranderen :cool2: .
Maar wacht maar, jij gaat ook een topic bijhouden straks over je pup toch :mrgreen: ?

Smoushond schreef: 29 nov 2021, 15:21 😂😂 rust wat is dat ? Ik vroeg voor mijn verjaardag een ongestoorde douche beurt kan je nagaan 🤣🤣 was wel heerlijk trouwens
Vreselijk :schrik: :LOL: . Nee ik mag echt in m'n handen knijpen met dit lekkere ventje, natuurlijk heeft ook hij z'n buien (en uitdagingen) maar over het algemeen kan hij goed z'n rust pakken :slaap2: . Gelukkig gaat dat bij Bertus nu ook al best goed las ik, daar zul je wel aan toe zijn :bakkie: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Heleboelie
Posts in topic: 9

Bericht door Heleboelie »

Wat een leuke date voor Smurf!

En wat fijn dat je een beter passende juf hebt getroffen, klinkt verder wel als een leuke hondenschool.
Ongelofelijk hoe hard hij groeit (en wat hij allemaal meemaakt).

Balen dat je zo'n last hebt gehad na de wandeling; je had ons best mogen vermanen langzamer te lopen hoor!
Hoop dat je gauw weer lekker kunt wandelen (en hopelijk zijn Boel en ik dan ook weer zover :liefde: )
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Wat vervelend dat je nog zo’n last hebt . Nu maar hopen dat het de goede kant op gaat
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hahaha, bijna vergeten. Vandaag had ik weer behendigheid met Raaf en mocht smurf weer mee, als ik dan met Raaf loop dan houdt de juf smurfie vast. Op een gegeven moment stonden zij in een hoek, op een meter of vier van de uitgang van een tunnel. Ik kom vanaf de andere kant aan met Raaf, Raaf gaat erin en vervolgens horen we halverwege gegrom uit die tunnel komen... was die Raaf alvast even aan het waarschuwen dat die smurf het niet in z'n bolle harses moest halen om naar die uitgang te komen :LOL: . Het is toch zo'n lekker ventje :cool2: .

Heleboelie schreef: 29 nov 2021, 21:36 Wat een leuke date voor Smurf!

En wat fijn dat je een beter passende juf hebt getroffen, klinkt verder wel als een leuke hondenschool.
Ongelofelijk hoe hard hij groeit (en wat hij allemaal meemaakt).
Ja het was echt een leuke en gezellige date!
Deze juf zonder de andere erbij was echt weer een stuk fijner. Ben wel benieuwd hoe de les nu zal zijn want ik had vandaag behendigheid en dat was wel heel erg druk (was nu tegelijkertijd ook een andere les bezig). Maar ik geloof dat ik daar meer last van heb dan die smurf, die had er vandaag alvast helemaal niks van (maar dat was wel samen met Raaf). Volgende week laat ik hem wel thuis, weer even een keer alleen met Raaf.

Heleboelie schreef: 29 nov 2021, 21:36Balen dat je zo'n last hebt gehad na de wandeling; je had ons best mogen vermanen langzamer te lopen hoor!
Hoop dat je gauw weer lekker kunt wandelen (en hopelijk zijn Boel en ik dan ook weer zover :liefde: )
Ik liep in eerste instantie wel aardig hoor achterin, maar toen kon ik die smurf niet meer zien omdat die het dus nodig vond om helemaal voorin te lopen :') . Dus toen heb ik me toch maar wat meer naar voren opgewerkt en ondanks dat ook dat geen snel tempo was heb ik die zenuw daar toch wel flink mee geplaagd. Ach ja, weet ik dat ook weer. Het heeft me wel behoorlijk in de weg gezeten afgelopen week maar ik ben toch blij dat ik meegeweest ben en weet niet of ik het achteraf anders gedaan zou hebben want voor die smurf was het wel echt een geweldige ervaring. Ik zou het alleen nu niet nóg een keer doen, ik wil nu wel erg graag dat ik verder herstel namelijk (word er af en toe ook best chagrijnig van). Ik denk wel dat 'gewoon' wandelen nog wel een hele tijd kan duren (maar Boelie heeft ook nog wel even nodig), maar ik ben nu al blij dat ik niet meer de hele dag die zenuwpijn heb. Wel nog bij vrijwel alle bewegingen en zitten, dus ik zal blij zijn als dat ook een stuk minder wordt.

Smoushond schreef: 29 nov 2021, 21:49 Wat vervelend dat je nog zo’n last hebt . Nu maar hopen dat het de goede kant op gaat
Ja ik vind het echt een stom 'geintje', die ischias. Ik kende het niet, had er weleens van gehoord maar wist niet echt wat het was. Nu dus wel :') . Voordeel is dat ik het nu wel zal herkennen als het nog eens op zou komen zetten dus hopelijk weet ik dan te voorkomen dat het zo ver komt als nu.
Ik hoop ook dat het de goede kant op gaat nu, lijkt er wel op dus ik kijk ernaar uit!
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
mijke

Bericht door mijke »

Zamunda schreef: 29 nov 2021, 21:25
mijke schreef: 29 nov 2021, 14:41Wat een rookie mistakes :uitlachen: :LOL: :engel: Sorry ik lach niet 🤭
Ja, ik was er niet helemaal bij :oohja: . En dan vergat ik nog fout 8 te vermelden: ik had bij het herindelen ook een stoel te dicht tegen de ren aangezet dus daar wilde hij ook wel even aan beginnen door de ren heen... kon ik weer opstaan om die te verzetten. Les voor de volgende keer: niets, maar dan ook helemaal niets meer veranderen :cool2: .
Maar wacht maar, jij gaat ook een topic bijhouden straks over je pup toch :mrgreen: ?
Haha! Nou, gelukkig leer je snel van je eigen fouten lees ik :mrgreen: en wees gerust, volgend jaar kun je mij uitlachen, dan maak ik waarschijnlijk precies dezelfde fout :lol:
Ik moet bij dat soort puppestreken ook altijd weer aan Skittles denken. God wat had die hond een energie! Ik heb nog zo'n beeld op mijn netvlies van dat ik terug kwam van een heeeeeeele snelle douchebeurt, de woonkamer was echt onploft qua versnipperd papier, kapotte knuffels, de bank kapot gegraafd, kabels doorgebeten, en ik zag nog net Skittles triomfantelijk door de kamer en over de bank rennen met de steeds leger wordende, enórme waterbak in zijn bek :LOL: En temidden daarvan Oor die zuchtend op de bank lag :lol: En Marinus die in de achterkamer (type doorzonwoning) achter de computer zat en zei dat het hartstikke rustig waren geweest :LOL:
Smoushond

Bericht door Smoushond »

😂😂😂 ohja dat heb ik ook als ik vriend vraag om even op Bertus te letten
Kom ik de kamer weer in stap ik in een plas 🙄
Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

He gezellig zeg in smurfenland! Altijd wat te beleven! En soms mag moppersmurf ook even aan het woord. :F: :F: :F: :F:
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 10
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Wat waardeloos die ischias. Ik duim hard dat die toch eens snel over is!!
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 30
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Wat een verschil kan de juiste juf maken, he? Eigenlijk weet je wel hoe je het wil, maar een juf die je niet past kan je toch zo beïnvloeden met allerlei aanwijzingen en beweringen, hoe goed bedoeld ook, dat al denk je dat je je er niets van aan trekt, je toch van de leg raakt. En natuurlijk reageert hond daar weer op :roll:
Borderbende schreef: 30 nov 2021, 13:35 He gezellig zeg in smurfenland! Altijd wat te beleven! En soms mag moppersmurf ook even aan het woord. :F: :F: :F: :F:
Hahaha, perfect verwoord :E:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

mijke schreef: 29 nov 2021, 23:40Ik moet bij dat soort puppestreken ook altijd weer aan Skittles denken. God wat had die hond een energie! Ik heb nog zo'n beeld op mijn netvlies van dat ik terug kwam van een heeeeeeele snelle douchebeurt, de woonkamer was echt onploft qua versnipperd papier, kapotte knuffels, de bank kapot gegraafd, kabels doorgebeten, en ik zag nog net Skittles triomfantelijk door de kamer en over de bank rennen met de steeds leger wordende, enórme waterbak in zijn bek :LOL: En temidden daarvan Oor die zuchtend op de bank lag :lol: En Marinus die in de achterkamer (type doorzonwoning) achter de computer zat en zei dat het hartstikke rustig waren geweest :LOL:
OMG, hahahahaha :proest: . Dat man dan zegt dat het hartstikke rustig was is wel herkenbaar :') . Even geleden was man in de keuken bezig en die smurf zat in de andere helft van de keuken plus werkkamer. Man had heel goed allemaal speeltjes gegeven en heeft daarna niks meer gehoord en dus niet meer gekeken... de smurf heeft toen de bank flink aangevreten evenals de bekleding van een stoel :rambo: . #Hij was zo lekker rustig

Smoushond schreef: 30 nov 2021, 08:06 😂😂😂 ohja dat heb ik ook als ik vriend vraag om even op Bertus te letten
Kom ik de kamer weer in stap ik in een plas 🙄
Altijd fijn :Q: .

Borderbende schreef: 30 nov 2021, 13:35 He gezellig zeg in smurfenland! Altijd wat te beleven! En soms mag moppersmurf ook even aan het woord. :F: :F: :F: :F:
:')

*Esther schreef: 30 nov 2021, 17:10 Wat waardeloos die ischias. Ik duim hard dat die toch eens snel over is!!
Ik vind het inderdaad echt waardeloos ja. Gelukkig gaat het de afgelopen dagen echt weer een heel stuk beter, goh wat is dat fijn! Ik ga nu écht heel erg m'n best doen om geen domme acties te doen die ervoor zouden zorgen dat het weer opvlamt want vorige week was echt weer ruk. Ik kan nu eindelijk weer een uur redelijk normaal zitten en dan nog een uur met een beetje pijn. En lopen in heel traag tempo doet nu geen pijn meer en staan meestal ook niet meer. Bukken is wel echt vervelend en dat moet nou eenmaal af en toe maar dat is meestal maar kortdurend. Verder dan dit ben ik nog niet geweest in het herstel dus geen idee hoe snel het verder gaat, maar ik kan nu tenminste weer wat doen zonder continu die vervelende zenuwpijn :cheer: .

K@ren schreef: 30 nov 2021, 20:41 Wat een verschil kan de juiste juf maken, he? Eigenlijk weet je wel hoe je het wil, maar een juf die je niet past kan je toch zo beïnvloeden met allerlei aanwijzingen en beweringen, hoe goed bedoeld ook, dat al denk je dat je je er niets van aan trekt, je toch van de leg raakt. En natuurlijk reageert hond daar weer op :roll:
Ja het doet zoveel, gisteren ook weer les gehad en dat was weer heel fijn dus ik ga er weer met plezier naartoe. Ik mis wel nog steeds m'n juf van toen ik met Lais pup- en pubercursus deed, man wat was dat altijd fijn, leuk en leerzaam :cheer: . Gelukkig wel ontzettend veel van opgestoken en die kennis pas ik nu ook toe met Murphy.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

We hebben weer een wandelafspraak gehad :cheer: . Deze keer met Fabiola en Lente en waar de smurf vorige week met Fitz en Djinn nog achter en tussen m'n benen stond liep hij nu zo op Lente af. Wat een held! Hij gaat met sprongen vooruit! Of zou het iets te maken kunnen hebben met Lente's zeer bescheiden formaat met haar 2,7kg ( :80: ) :') . Hahaha, de held hoor, deze kon ie wel hebben :tongue: .

Ik vond het zo mooi om te zien hoe hij meteen contact wilde maken dat ik maar niet meer gevraagd heb om elkaar eerst een paar keer te passeren, dat komt volgende keer wel weer. En die kleine Lente joh, die had een duidelijke air dat met haar niet te spotten viel en die smurf pikte dat weer hartstikke mooi op. Hij probeerde het wel hoor, want hij had haar graag tot spelen verleid, maar bij zijn speluitdagingen hield hij toch telkens genoeg afstand.

Lente ging lekker haar eigen gang, de smurf ook best wel met tussendoor dan toch weer een check of ze écht niet spelen te verleiden was :nocheer: ? Hij heeft ook nog lekker geknuffeld met Fabiola.

Toen we nog stonden na te kletsen op het veld kwamen er nog een paar honden langs. Een lieve oude Vizsla en later nog een jonge boerenfox. De vrouw met een boerenfox wilde haar boerenfox wel even met Murphy kennis laten maken en toen hebben ze wel een half uur gespeeld met elkaar. Lente vond die jonge druktemakers maar een beetje stom, druk gepeupel :pffff: .

Hoihooooi, jou durf ik wel meteen te besnuffelen hoor!
Afbeelding

M'n mooie knul bij het water
Afbeelding

Hallooo, wil je echt niet spelen :cheer: ?
Afbeelding

Ook niet als ik het zo probeer :cheer: ?
Afbeelding

Pfff, is er dan ergens anders misschien iemand die met me wil spelen :nocheer: ?
Afbeelding

Deze foto spreekt boekdelen denk ik :mrgreen:
Afbeelding

Lente dacht alvast vooruit te lopen naar de auto, dat leek smurf wel gezellig :tongue:
Afbeelding

De jonge boerenfox
Afbeelding

En eenmaal in de auto helemaal uitgeteld :slaap2:
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda

Re: Murphy ❤ Gewandeld met Fabiola en Lente

Bericht door Zamunda »

De kennismaking met Lente

En verder op de wandeling met Murphy die van alles uit de kast haalt om Lente over te halen en Lente die hem even duidelijk laat weten daar niet op in te willen gaan
Afbeelding
Kayltje
Posts in topic: 5

Bericht door Kayltje »

:hartjes: Dappere knul. Hij doet zijn uiterste best charmant en interessant te zijn :lol1:
En wat is Lente ook leuk. En mini!
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Het is al een echte herder 🤣
Afbeelding
Gretha
Posts in topic: 8
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Wat ontzettend leuk al die wandelingen :I:
En super dat hij zo vooruit gaat in het contact maken met andere honden.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Zamunda schreef: 02 dec 2021, 18:42 Deze foto spreekt boekdelen denk ik :mrgreen:
Afbeelding
:LOL: :LOL: :LOL:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Kayltje schreef: 02 dec 2021, 19:29 :hartjes: Dappere knul. Hij doet zijn uiterste best charmant en interessant te zijn :lol1:
En wat is Lente ook leuk. En mini!
Klein hè :80: ?! Heel parmantig juffertje maar oh wat ongelofelijk klein!

Smoushond schreef: 02 dec 2021, 20:26 Het is al een echte herder 🤣
Nou hè :') .

Gretha schreef: 02 dec 2021, 20:30 Wat ontzettend leuk al die wandelingen :I:
En super dat hij zo vooruit gaat in het contact maken met andere honden.
Ja heel fijn! Ik merk het op de hondenschool ook dat het al beter wordt, nu nog vooral werken aan passeren van vreemde honden.
Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Afbeelding

Helemaal Lente! :mrgreen: :hartjes:
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
mijke

Bericht door mijke »

Wat een portret fabiola :lol:
runninggirl
Posts in topic: 6

Bericht door runninggirl »

Wat een leuke wandeldate!
Zamunda

Bericht door Zamunda »

De kennismaking met de boerenfox, waarbij Lente lichtelijk misbruikt wordt als steun :mann: maar die Lente laat zich qua honden bepaald de pis niet lauw maken :pffff:

Dan gaan ze lekker los. Lente die er als een dame van stand tussen staat en het jonge gepeupel dat zich vermaakt met brood en spelen. Murphy probeert de boerenfox nog op de grond te werken maar hij komt erachter dat wat hij vorige week bij Djinn geleerd heeft hier niet werkt :? . Die boerenfox staat veel te stevig op z'n pootjes om zich omver te laten werken :mrgreen: .

Fabiola17 schreef: 02 dec 2021, 23:28 Afbeelding

Helemaal Lente! :mrgreen: :hartjes:
Wat een karakterhondje!

runninggirl schreef: 03 dec 2021, 10:02 Wat een leuke wandeldate!
Was zeker weer leuk en nog een oefening in impulscontrole ook voor die smurf :tongue: .
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ik lees telkens de updates hoor maar weet niet telkens wat nuttigs te zeggen haha (ook bij alle andere pupperds)
Plaats reactie