Slome Lucca ☆ Half jaar verder

Lothian
Posts in topic: 19
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Slome Lucca ☆ Half jaar verder

Bericht door Lothian »

Lucca heeft waarschijnlijk door trauma op zeer jonge leeftijd een vorm van spondylose in haar lage rug. Maar het laatste jaar, 1,5 jaar begon ze echt wat sloom te worden. Eerst dacht ik dat haar conditie achteruit ging omdat ik door drukte was gestopt met hardlopen. Maar opbouwen ging ook niet zo goed dus toen maakte ik me toch zorgen over pijn :jank: rustig aan gedaan, suplementen gegeven, weer proberen opbouwen, dierenarts gevraagd wat ik nog meer kon doen ("niet zoveel").

Poosje terug toch maar weer naar een andere dierenarts in dezelfde praktijk geweest en die schreef pijnstilling voor. Ondertussen stond Lucca al op dieet omdat ze steeds dikker werd (niet zo gek, ze werd ook minder actief uit zichzelf) en daardoor kreeg ze vreetbuien... ik ben ook nog naar een orthomanuele dierenarts geweest. Ik zag wel verbeteringen maar poos daarna toch weer verslechtering...

Nou liep Lucca al een paar dagen met een scheve staart dus hop, weer naar de dierenarts (weer een ander, het maakt mij nooit zoveel uit wie ik krijg, hoe meer meningen hoe beter) en die constateerde dat ze inderdaad weer even acute pijn aan haar onderrug had.

Máár, we hadden het over Lucca's verdere sloomheid en hoe ik haar moeilijk op gewicht kon houden en toen vroeg zij "is haar schildklier wel eens gecontroleerd?" Nee dus, nooit aan gedacht, en ik ken nota bene Uma's verhaal :blauwoog: Het zou best veel dingetjes verklaren. Sloomheid, aankomen van de lucht, vacht viel uit, extra droevig hoofd.

Lang verhaal kort, Lucca heeft een te traag werkende schildklier en gaat aan de pillen. Ik ben zo opgelucht, het is geen (constante) pijn en het is waarschijnlijk te verbeteren met medicatie!

Mijn lieve, lieve Lu :hartjes:
Laatst gewijzigd door Lothian op 20 jul 2022, 23:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 2

Re: Slome Lucca

Bericht door Smoushond »

Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent,hopelijk knapt ze snel op 😁
Afbeelding
Jay

Bericht door Jay »

Wat fijn dat het iets is, dat met medicatie kan verbeteren!
Afbeelding
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

En nu?

Dalijk vliegt ze ook mee op buitenrit.
Mizzsylver
Posts in topic: 3
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Heb je al eens foto’s gemaakt van haar rug om te zien hoe ver de spondylose gevorderd is? Zodra een brug compleet is wordt de pijn ook minder.

Hopelijk werken de medicijnen snel en heb je de oude Lucca weer terug :ok:
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Mizzsylver schreef: 02 dec 2021, 20:10 Heb je al eens foto’s gemaakt van haar rug om te zien hoe ver de spondylose gevorderd is? Zodra een brug compleet is wordt de pijn ook minder.
Het is heel stom maar dat heb ik wel al een paar keer geopperd en dat vond de dierenarts dan niet zo nodig. Maar misschien dat ik het toch nog eens ga vragen. Dan weten we tenminste ook hoe het er nu uitziet.
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

EchoMira schreef: 02 dec 2021, 20:00 En nu?

Dat heeft ze wel altijd met veel plezier gedaan. Dadelijk blijkt ze harder te kunnen rennen dan Taro!
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Wat fijn dat deze dierenarts daar meteen aan dacht! Ben benieuwd hoe snel je verbetering merkt.
Afbeelding
Kruimel
Posts in topic: 5
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Pfffff, dat klinkt goed! Duimen dat het werkt
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Fijn dat je nu weet waar de klachten vandaan komen. Er is een uitgebreide bloedtest gedaan dus? Ik zou die rug inderdaad ook nog wel even op de foto willen hebben.
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Alfilillo schreef: 02 dec 2021, 22:16 Fijn dat je nu weet waar de klachten vandaan komen. Er is een uitgebreide bloedtest gedaan dus? Ik zou die rug inderdaad ook nog wel even op de foto willen hebben.
Geen uitgebreide bloedtest maar specifiek op schildklierhormoon als ik het goed begrepen heb. Direct binnenshuis op T4 en die was laag, dus toen hebben ze het bloed opgestuurd naar een lab om T4 én TSH te laten bepalen en T4 was daar weer laag en TSH hoog.

Ik ga inderdaad wel nog om een foto van haar rug vragen. Die zal nu nog niet goed zijn trouwens, gezien haar klachten op dit moment.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 4
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Hè wat fijn dat deze DA daarmee kwam. Ik hoop dat ze lekker opknapt.

Lothian schreef: 02 dec 2021, 22:07

Dat heeft ze wel altijd met veel plezier gedaan. Dadelijk blijkt ze harder te kunnen rennen dan Taro!
:mrgreen:
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
sabine
Site Admin
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Lothian schreef: 02 dec 2021, 22:07

nounou, het is schildkliermedicatie, geen mdma :D
Ipanema
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Fijn dat jullie hebben kunnen achterhalen wat er scheelt. Hopelijk knapt ze er goed van op !
HillieS
Posts in topic: 4
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Lothian schreef: 02 dec 2021, 22:34
Alfilillo schreef: 02 dec 2021, 22:16 Fijn dat je nu weet waar de klachten vandaan komen. Er is een uitgebreide bloedtest gedaan dus? Ik zou die rug inderdaad ook nog wel even op de foto willen hebben.
Geen uitgebreide bloedtest maar specifiek op schildklierhormoon als ik het goed begrepen heb. Direct binnenshuis op T4 en die was laag, dus toen hebben ze het bloed opgestuurd naar een lab om T4 én TSH te laten bepalen en T4 was daar weer laag en TSH hoog.

Ik ga inderdaad wel nog om een foto van haar rug vragen. Die zal nu nog niet goed zijn trouwens, gezien haar klachten op dit moment.
Nee, gewoon een afspraak maken om die foto te laten maken. Jij betaald, dus jij bepaalt hè. :pffff: Als jij die rug op de foto wil dan zou ik dat echt laten doen.

Fijn dat je iig achter de schildkliergedoe bent. Hopelijk is Lucca snel weer op orde!
Afbeelding
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Als Budel voor je te doen is zou ik daarheen gaan. Die maken perfecte röntgenfoto’s waar je alles op ziet voor een normale prijs.
Gaan ook geen discussie aan, je kan gewoon bellen en zeggen ik wil een afspraak voor een rug foto om de vordering van de spondylose te zien.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Wat goed dat je dierenarts hieraan dacht! Hopelijk slaat de medicatie goed aan :ok:
Afbeelding
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Jammer dat ze wat mankeert, maar wel fijn dat je weet wat de oorzaak is.
En die rug zou ik idd ook op de foto willen hebben al is het maar om te vergelijken straks.
Tamara

Bericht door Tamara »

Hopelijk slaan de pillen goed aan. Fijn dat je nu weet wat de oorzaak is; ze zal wel een stuk opknappen met de medicijnen.

Beterschap nog voor Lucca :flower:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 8
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Oh wat goed dat het 'maar' dat is - dit is nu echt zo één van de zeer weinige dingen waarbij je echt op een wonderbaarlijke genezing mag wachten, en snel zelfs :ok: .
Manuma

Bericht door Manuma »

Ik heb dit helemaal gemist. Laatst dacht ik nog terug aan Lucca op de forumwandeling. De manier hoe ze liep en uit haar ogen keek deed me erg aan Uma denken toen ze nog geen medicijnen kreeg.
Ik hoop dat Lucca net zo’n transformatie krijgt als Uma. Dat heeft zó ontzettend geholpen toen, ze ging zelfs zwemmen. Stuur me even een pb, ik heb nog wat pillen voor jullie.
Veertje

Bericht door Veertje »

Ik had nog helemaal niet gereageerd zie ik. Fijn dat je duidelijkheid hebt! Hopelijk slaan de pillen goed aan en herken je haar straks niet meer terug met die hernieuwde energie :D
Mizzsylver schreef: 03 dec 2021, 07:29 Als Budel voor je te doen is zou ik daarheen gaan. Die maken perfecte röntgenfoto’s waar je alles op ziet voor een normale prijs.
Gaan ook geen discussie aan, je kan gewoon bellen en zeggen ik wil een afspraak voor een rug foto om de vordering van de spondylose te zien.
Ik ben in Best geweest met Tess. Over Budel hoorde ik wisselende verhalen over de dierenarts en niet zachtzinnige omgang met de honden :oeps:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Lees dit nu ook pas, we hadden het er nog over tijdens de wandeling.
Weet je wanneer je ongeveer wat zou kunnen merken van de medicatie? Het zou toch mooi zijn als ze straks weer als een hinde door het bos vliegt!
Afbeelding
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Wat goed om bij onderbuikgevoelens verder te blijven kijken!
Hoop heel erg dat de medicatie aanslaat en Lucca weer een blije Lucca word!
Schildklier is maar een raar iets, bij zowel mens als dier...
dre

Bericht door dre »

Wat fijn dat je nu een diagnose hebt, hopelijk huppelt ze snel weer rond!
Afbeelding
Plaats reactie