Hondenhuis of gescheiden inrichting?
Hondenhuis of gescheiden inrichting?
Heb je een hondenhuis, als in mogen de honden alle ruimtes en plekken delen met jullie? Mogen ze op de bank en/of in bed duiken? Of heb je de inrichting zo aangepast dat de hond(en) hun eigen gedeelte en plaats hebben?
Re: Hondenhuis of gescheiden inrichting?
Ze mogen overal. Anders wordt me dat veel te vermoeiend, als ik politieagentje moet spelen.
Ik heb eswiespiek een ruwhaar teckel tussen mijn poten liggen. Die slaapt straks bij ons in bed.
Ik heb eswiespiek een ruwhaar teckel tussen mijn poten liggen. Die slaapt straks bij ons in bed.
Laatst gewijzigd door Nanna op 03 dec 2021, 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- _Tiny_
- Posts in topic: 5
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Beide. Ze hebben hun eigen kamer waar ze 'snachts zijn. Overdag mogen ze overal.
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
ze mogen overal, behalve in de kattenbakkenkamer. Pom ligt graag op bed. Alleen als ik ga slapen gaat iedereen uit de slaapkamer want anders doe ik geen oog dicht.
Ze mogen overal komen. Met 2 honden, 3 katten en 3 kinderen heb ik mijn huis ook niet vol staan met dure meubels. Ons huis is er om in te leven en niet om mooi te staan zijn.
Ze mogen alleen niet op bed.....of....mochten. Nahbu had het in het begin echt nodig en nog steeds begint hij bij ons in bed met slapen en gaat dan na een uurtje of zo zelf verder slapen op de bank in de slaapkamer. Ach ja, verschoon ik mijn bed een keertje meer in de week.
Ze mogen alleen niet op bed.....of....mochten. Nahbu had het in het begin echt nodig en nog steeds begint hij bij ons in bed met slapen en gaat dan na een uurtje of zo zelf verder slapen op de bank in de slaapkamer. Ach ja, verschoon ik mijn bed een keertje meer in de week.
Hier mogen ze overal komen, alleen snachts niet in de ‘kattenkamer’ die is dan alleen voor Noortje (de kat) en lucky slaapt op zijn slaapkamer en de andere 2 liggen bij ons op bed of onder de dekens
- Pemba
- Posts in topic: 1
- Welke: Tibetaanse terriër
Ze mag overal komen en 's nachts ligt ze een poosje tussen ons in en later gaat ze op haar eigen kussen+ dekbed liggen.
Laatst gewijzigd door Pemba op 03 dec 2021, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze mogen hier vaak overal, maar soms zijn er momenten dat je het even wilt managen. Ik woon niet zo groot dus daar heb ik in de gang en puppyren en bench voor staan. Tess zit daar als ik weg ben en ze gaan er even in als er bezoek binnen komt. Dus qua inrichting wel een beetje rekening gehouden met de honden.
Ze mogen overal, maar op de kamers van de kinderen alleen als ik erbij ben. Als we weg zijn, zitten die deuren wel dicht trouwens.
Ik ben ooit ook begonnen met 'niet op het bed', maar 'wel op het bed' is zoveel leuker.
Ik ben ooit ook begonnen met 'niet op het bed', maar 'wel op het bed' is zoveel leuker.
- Kruimel
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Beneden overal, ook op de bank of de stoelen tegenwoordig. Daar kan sowieso geen blind paard schade aan doen.
Boven is van de katten en van mij. Ze mogen mee naar mijn slaapkamer maar niet op bed. De hobbykamer boven en de logeerkamer zijn afgesloten, geen honden en geen katten.
Boven is van de katten en van mij. Ze mogen mee naar mijn slaapkamer maar niet op bed. De hobbykamer boven en de logeerkamer zijn afgesloten, geen honden en geen katten.
Het duo Olie en Bol
Beneden mogen ze overal komen en ook op de bank, maar boven komen ze niet, ook geen bedslapers hier dus, mocht er een hond wat mankeren, dan slaap ik wel beneden
Ze mogen overal komen en ook op de bank en bed. Maar wel normaal doen en alles heel laten. Anders zijn die privileges snel afgelopen. Ze liggen vaker in hun manden eigenlijk dan op de bank.
- Tamara/Bayko
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Overdag brengt Cody samen met mij z'n tijd door in de woonkamer. Tussen woonkamer en keuken zit geen deur dus soms loopt meneertje mij mee als ik in de keuken met het eten bezig ben. In de muurkast staat o.a. Cody's snackvoorraad, heel erg vreemd dus dat hij er als de kippen bij is wanneer die kast opengaat.
Deuren naar overige ruimtes op de benedenverdieping zijn in principe altijd dicht dus daar komt Cody dan niet.
's Nachts mag het mormel mee naar de slaapkamer. Niet op bed, wel ernaast in zijn eigen konijnenren .
Deuren naar overige ruimtes op de benedenverdieping zijn in principe altijd dicht dus daar komt Cody dan niet.
's Nachts mag het mormel mee naar de slaapkamer. Niet op bed, wel ernaast in zijn eigen konijnenren .
Lou mag normaal overal komen. Ze is waar wij zijn.
Als er niemand thuis is, zit ze in de woonkamer.
Als er niemand thuis is, zit ze in de woonkamer.
- Tiny
- Welke: Siberian Husky
Honden mogen overal komen en slapen waar ze willen.
Ik heb ze nooit betrapt op slopen. Als er een wandeling met veel modder is geweest gaat er even een kleed op de bank.
Ik hou van mooie spullen, ben erg schoon op mijn huis maar ik vind het gewoon gezellig om frutten en te tutten.
Ik heb ze nooit betrapt op slopen. Als er een wandeling met veel modder is geweest gaat er even een kleed op de bank.
Ik hou van mooie spullen, ben erg schoon op mijn huis maar ik vind het gewoon gezellig om frutten en te tutten.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Ik pak gewoon de waterblazer erbij. Dan heb ik weer schone en droge honden op de bank.
- Ipanema
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Ze mogen overal komen, maar slapen niet op bed. Zou Georges ook niet willen, die slaapt graag rustig. Wanneer we koken durf ik ze wel eens de keuken uitsturen.
Ik vraag me altijd af hoe mensen hun honden van de zetel afhouden wanneer ze niet thuis zijn. Hier mogen ze eigenlijk niet op de zitzak (ben bang dat er een gaatje in de hoes komt door de nagels), maar ‘s ochtends of bij het thuiskomen vinden we toch altijd een verdachte warme ronde afdruk
Ik vraag me altijd af hoe mensen hun honden van de zetel afhouden wanneer ze niet thuis zijn. Hier mogen ze eigenlijk niet op de zitzak (ben bang dat er een gaatje in de hoes komt door de nagels), maar ‘s ochtends of bij het thuiskomen vinden we toch altijd een verdachte warme ronde afdruk
Laatst gewijzigd door Ipanema op 03 dec 2021, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Overal
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Ollie leeft alleen beneden. De trap durft ie niet op (of af) , dus boven komt ie nooit, behalve als we hem naar boven tillen.
( tijdens een puberfeestje of zo )
Maar in bed mag ie niet.
Op de bank heeft ie z'n eigen plek ( heb daar ook een hoes voor hem gemaakt).
Ook 'hangt' ie graag op de longchair.
Wij hebben zelf eigenlijk allemaal wel een favoplek op de bank.
En hij heeft een heerlijke luxe honden sofa /mand waar hij het alleenrecht heeft..
Als we op vakantie gaan leggen we altijd hoezen op de bank. Hij weet het precies dat hij er alleen dan op mag. Of op uitnodiging natuurlijk..
( tijdens een puberfeestje of zo )
Maar in bed mag ie niet.
Op de bank heeft ie z'n eigen plek ( heb daar ook een hoes voor hem gemaakt).
Ook 'hangt' ie graag op de longchair.
Wij hebben zelf eigenlijk allemaal wel een favoplek op de bank.
En hij heeft een heerlijke luxe honden sofa /mand waar hij het alleenrecht heeft..
Als we op vakantie gaan leggen we altijd hoezen op de bank. Hij weet het precies dat hij er alleen dan op mag. Of op uitnodiging natuurlijk..
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
De honden mogen hier maar in drie vertrekken (huiskamer, keuken, slaapkamer), best weinig dus eigenlijk . Oh shit, ze mogen ook nog in de werkkamer, vier vertrekken dus. Maar dan blijven er nog een paar vertrekken over waar ze niet mogen, plus dat ze niet boven mogen maar dat is meer omdat we daar zelf zelden zijn en het een levensgevaarlijk steile trap is.
Verder mogen ze natuurlijk op de bank, ze leven immers bij ons .
Verder mogen ze natuurlijk op de bank, ze leven immers bij ons .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Beide ook.
Ze mogen overdag overal behalve op de slaapkamers boven ivm allergie zoon en beneden niet in de onze omdat ik goed wil slapen en dat lukt niet met 10 honden op bed denk ik.
's nachts slapen ze in de hondenkamer, 8 van de 10 in een eigen bench, Nanook en Poppy los. Al slapen de chi's heel vaak ook gewoon op 1 hoopje, maar ivm loopsheden en zo heeft ieder wel een eigen plek. En Do in haar hol, bench onderin met veel dekentjes in en dan kruipt ze helemaal achterin en reageert niet op roepen want ja, slapen he, en dan denk ik dat ze kwijt is. Ik wed dat ze me keihard uit zit te lachen dan.
Ze mogen overdag overal behalve op de slaapkamers boven ivm allergie zoon en beneden niet in de onze omdat ik goed wil slapen en dat lukt niet met 10 honden op bed denk ik.
's nachts slapen ze in de hondenkamer, 8 van de 10 in een eigen bench, Nanook en Poppy los. Al slapen de chi's heel vaak ook gewoon op 1 hoopje, maar ivm loopsheden en zo heeft ieder wel een eigen plek. En Do in haar hol, bench onderin met veel dekentjes in en dan kruipt ze helemaal achterin en reageert niet op roepen want ja, slapen he, en dan denk ik dat ze kwijt is. Ik wed dat ze me keihard uit zit te lachen dan.
Bij mij mogen ze op de benedenverdieping. Niet op de bank, wel op 1 stoel. En ook niet op de slaapkamer op bed. Dat vind ik vies. Plus ik slaap dan niet, want ze liggen dan strak tegen me aan te snurken. Ik heb het in de caravan weleens geprobeerd. Zij gelukkig, ik minder.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Hier mogen ze in principe overal behalve de caviakamer maar das meer omdat ze het lollig vinden om de cavia's te pesten zodat die het zaagsel rondstrooien met de keutels en ze kunnen snacken.
- Boccoco
Igor kan niet naar boven en is te zwaar om te tillen, dus hij komt alleen beneden. Ik houd niet van honden op de slaapkamer dus dat had sowieso niet gemogen. Hij heeft ook geen interesse in de bank. Moet eerlijk toegeven dat ik heel veel van een schoon/netjes huis houd, dus dat scheelt weer haren op de bank.