Trucje 1, "kiekeboe"

Sirene
Posts in topic: 59

Trucje 1, "kiekeboe"

Bericht door Sirene »

Ik heb komende tijd wel weer tijd en zin om een leuk truc (wat een raar woord) te leren.
Hebben jullie nog verzoeknummers? Misschien een idee om of iets moeilijks en iets makkelijks te doen? Want vorige keer waren er maar weinig mensen die het helemaal voor elkaar kregen. Dan kan iedereen gewoon meedoen.

Ik ben met Klets bezig met achteruit lopen, handtouch, mond open (inspectie), draaien met voorpoten op een bak (en ws nog meer maar daar hou ik van :mrgreen: ) Met Spring ben ik aan het oefenen met helemaal vrijwillig oren, ogen enz behandelen dmv kin op hand. En iets vasthouden terwijl ze mooi zit. Ren ben ik met aanleren positie heelwork begonnen. En ik ben bezig met een groepstrucje voor een leuke foto :cheer:

En ik wil ze zelf nog steeds leren te blijven zitten met een snoepje op hun snuit en dat ze hem dan uit de lucht mogen vangen maar dat lukt niet. Ze gooien hem niet op. Dus als iemand die kan, dan mag die hier instructies geven :mrgreen:

Trucje 1 die we doen is de "kiekeboe" op verzoek van Persistence.

De hond komt afwisselend vanaf achter links en rechts over je schouders kijken. Afhankelijk van de grootte van je hond en wat je zelf leuk en haalbaar vindt kun je wel of geen pootjes op je schouder doen. Het draaien van je hoofd kan al het commando worden voor het wisselen van kant.

Op 0:47 na het drinken uit de beker zie je het.

Allereerst moet je zorgen dat je hond comfortabel is met achter je staan of zitten (dus je rug naar hem toe. Vanaf pagina 2 zie je filmpjes en tips van anderen voor dit trucje.
Laatst gewijzigd door Sirene op 08 dec 2021, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Posts in topic: 1

Re: Samen trucjes leren?

Bericht door mijke »

Kiekeboe tussen de benen. Zigzag door je benen terwijl je loopt? Beide niet heel moeilijk, wel een leuk effect.
Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ik pas even.
Tenzij aanleren slalom en running contacts mee telt... want daar gaat op dit moment heel veel tijd naar toe met Kika.
Maar misschien iets leuks met Do.
EchoMira
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik zit nog steeds met een hond die me bestormt na die vorige grap met dat in je armen springen.
Dat vind ze iets TE leuk.
Sirene

Bericht door Sirene »

EchoMira schreef: 03 dec 2021, 20:35 Ik zit nog steeds met een hond die me bestormt na die vorige grap met dat in je armen springen.
:LOL: dan heb je goed geoefend :mrgreen:
We kunnen ook iets beschaafds doen.
Kan ze al opzitten?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Niet expres.
Sirene

Bericht door Sirene »

Gudrun schreef: 03 dec 2021, 20:33 Ik pas even.
Tenzij aanleren slalom en running contacts mee telt... want daar gaat op dit moment heel veel tijd naar toe met Kika.
Hoe leer jij de slalom aan? Channel wire? 2x 2? Anders?
Sirene

Bericht door Sirene »

Spring kan een hele goede “schaam je” met pootjes over snuit liggen. Die kunnen we ook doen.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja. En dan in februari bij de forumwandeling een demonstratie/wedstrijd.
Lothian
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik moet het achteruit lopen met Dalí nog altijd verder doen :mann:

Ik heb me wel hiervoor opgegeven: https://www.hondenchallenge.com/

Bek open lijkt me een leuke en handige!
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 20
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Oh leuk! Ik heb nog geen verzoeknummer maar doe graag mee/inspiratie op :ok: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Eefsel
Honden: 1
Welke: Golden retriever
Contacteer:

Bericht door Eefsel »

Leuk! Ik kijk of wij het ook kunnen :mrgreen:
Evelien en Maggie
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Sirene schreef: 03 dec 2021, 20:39
Gudrun schreef: 03 dec 2021, 20:33 Ik pas even.
Hoe leer jij de slalom aan? Channel wire? 2x 2? Anders?
Dit is mijn meest gehate toestel om aan te leren. Ik neem bijna elke keer een andere methode, succes lijkt me onafhankelijk van methode te zijn.
Ik vind niks wat me echt ligt.
James Laila en Jinn weet ik niet meer, gewoon op de club hun methode gevolgd, ik vermoed ofwel straatje ofwel vaste met draden/wires, ze switchen daar van tijd tot tijd tussen die 2 methodes.
Sherlock vaste wave met draden, ging vanzelf en was super onafhankelijk .
Poppy 2X2, helaas zijn haar ingangen niet goed genoeg maar voor de rest best tevreden. Maar Poppy denkt na. Kika niet.
Pippa combinatie 2x2 wat ze niet goed snapte en vaste draden wat vrij goed ging.
Do scharnierweave maar die vindt dat gewoon stom, ze heeft het ooit gekund en goed ook, maar vaak vertikt ze het gewoon en gaat ze liever over tunnels en onder raakvlakken racen. Scharnierweave lukt met Kika niet, dat ding blijft niet goed staan met haar energie.
Kika straatje, maar nu is ze dus op het punt dat ze die telkens verder open duwt door er door te gaan dus ik moet over naar dichte maar daar is ze zo ongeduldig voor dat ik maar even naar 4 palen gegaan ben, dit ging goed, nu op 8 en daar durft ze dus einde weer uit komen. Ooit lukt het wel, ze moet even de klik maken.
Ik wou haar al uitbesteden voor die slalom... heb zelfs iemand die dat wil doen maar dan moet ze 2-3 weken daar logeren zegt hij om vaak genoeg te oefenen. Neen dus. Ik doe het wel lekker op mijn onhandige tijdrovende frustrerende manier verder (Kika blijft er plezier in houden hoor!)
Floortje
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Ja leuk! Ik ga me er ook eens aan wagen.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Altijd leuk, afhankelijk van het trucje kijk ik wel of en met welke hond(en) ik meedoe!
Afbeelding
Borderbende
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

:lol1: Jaaaa leuk!!!!

Hier veel bezig d.m.v. targetstick dingen aanleren. Kastdeurtje kan nu dicht :lol1:

Schaam je wil ik ook nog aanleren.

Verder vind ik buig ook altijd wel leuk. Die kan hij nu m.b.v. de touch, maar kan misschien verder uitgebreid worden op afstand.

Leuk leuk, ik doe mee!
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 14
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Grappig, ik wil ook wel meedoen!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Sirene

Bericht door Sirene »

Zinodo schreef: 03 dec 2021, 20:47
EchoMira schreef: 03 dec 2021, 20:35 Ik zit nog steeds met een hond die me bestormt na die vorige grap met dat in je armen springen.
:LOL:
En ik heb nu een hond die met een achterpoot elke random oppervlakte die achter haar staat aan moet raken. Het ziet er echt heel debiel uit :lol: of het nou leuning van de autostoel is, of gewoon tegen de bank, of schoenenkastje in de gang. Floep, poot ertegenaan :lol:

Maar ja hoor, wij doen weer mee! Misschien vergeet Doortje dit dan. :lol:
:LOL: herkenbaar! Als ik iets te dicht bij een muur (of manegeafscheiding bij een wedstrijd) een commando vraag gaat Ren al die muur omhoog :LOL:
Ziet er echt heel uitsloverig uit. Ren houdt ook enorm van opzitten. Als ik met een van de andere honden train gaat hij heel vaak op de plek waar hij moest blijven mooi zitten om mijn aandacht te trekken :hartjes:
Sirene

Bericht door Sirene »

Wat leuk zoveel reacties! Moeten we vandaag maar eens verzinnen wat we gaan doen.
Zamunda
Posts in topic: 20
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 04 dec 2021, 09:04
Zinodo schreef: 03 dec 2021, 20:47:LOL:
En ik heb nu een hond die met een achterpoot elke random oppervlakte die achter haar staat aan moet raken. Het ziet er echt heel debiel uit :lol: of het nou leuning van de autostoel is, of gewoon tegen de bank, of schoenenkastje in de gang. Floep, poot ertegenaan :lol:

Maar ja hoor, wij doen weer mee! Misschien vergeet Doortje dit dan. :lol:
:LOL: herkenbaar! Als ik iets te dicht bij een muur (of manegeafscheiding bij een wedstrijd) een commando vraag gaat Ren al die muur omhoog :LOL:
Ziet er echt heel uitsloverig uit. Ren houdt ook enorm van opzitten. Als ik met een van de andere honden train gaat hij heel vaak op de plek waar hij moest blijven mooi zitten om mijn aandacht te trekken :hartjes:
Heb je een link naar het topic/de topics over het in je armen springen en het achteruit tegen de muur opstaan? Voor het in je armen springen lijkt me zo leuk met Ravi :I: .

Ik ben trouwens bezig met 'je kan m'n rug op' met die kleine :F: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sirene

Bericht door Sirene »

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... n#p8529800

Hier staat het andere topic meteen in gelinkt. Het armen springen vind ik zelf ook heel leuk. Wel pas doen als je rug weer goed is.
Daan
Posts in topic: 7
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Lijkt mij ook erg leuk! Ben daar.wel echt een beginner in. Mijn meest succesvolle truc is 'plat' op haar zij laten rollen en zo heel bijzonder is dat niet geloof ik hahaha.
Sirene

Bericht door Sirene »

Maart schreef: 04 dec 2021, 10:13 Ik doe ook weer mee. Behalve als het met springen en opvangen te maken heeft, die heb ik niet geperfectioneerd :F:
''ben je weer beschaamd'' is idd een hele leuke, Piiri doet die constant, want het levert altijd wat op :LOL:

Opzitten leer (en vraag) ik niet meer, omdat ik van mening ben geworden dat het veel te schadelijk is voor het lichaam.
Benieuwd de welk 1 het wordt!
Waarom denk je dat? Ik denk dat het juist supergoed is om te onderhouden, zeker bij sporthonden. Ik krijg altijd complimenten van de fysio/osteopaat over de bespiering van buik en rug.
Pups drinken langdurig zo de laatste weken van het zogen. Ik heb heel vaak gezien dat pups van rond de 6 weken achtief eerst zo gaan zitten om bij de tepel te komen (dus niet gaan staan, hangen en dan laten zakken).
Laatst gewijzigd door Sirene op 04 dec 2021, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge O
Posts in topic: 25
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Sirene schreef: 04 dec 2021, 11:27
Maart schreef: 04 dec 2021, 10:13 Ik doe ook weer mee. Behalve als het met springen en opvangen te maken heeft, die heb ik niet geperfectioneerd :F:
''ben je weer beschaamd'' is idd een hele leuke, Piiri doet die constant, want het levert altijd wat op :LOL:

Opzitten leer (en vraag) ik niet meer, omdat ik van mening ben geworden dat het veel te schadelijk is voor het lichaam.
Benieuwd de welk 1 het wordt!
Waarom denk je dat? Ik denk dat het juist supergoed is om te onderhouden, zeker bij sporthonden. Ik krijg altijd complimenten van de fysio/osteopaat over de bespiering van buik en rug.
Pups drinken langdurig de laatste weken van het zogen.
Mijn ouwetje Relax kan en doet het ook nog altijd prima, en ik ben wel zeker dat ze het zou vertikken als ze er ook maar een spoortje pijn zou bij voelen.
Persistence
Posts in topic: 10
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Een lastig kunstje vind ik dat als je zit, je hond dan achter je zijn voorpoten op de linkerschouder en op je rechterschouder kan liggen. Dus een soort heen en weer van links naar rechts. Je ziet het wel eens bij heelwork to music filmpjes.

Met iemand anders erbij kun je lokken, maar in m’n eentje gaan ze niet goed achter me en springen meer aan de zijkant tegen m’n arm aan. Misschien is dat een idee?

Bij hatsjoe een zakdoekje laten pakken is ook grappig, best makkelijk te leren.
Afbeelding
Plaats reactie