Hét ultieme speeltje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
hakunamatata
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Hét ultieme speeltje

Bericht door hakunamatata »

Hebben jullie honden dat? Dat je speelgoedmanden vol hebt voor ze, maar één speeltje toch steeds weer terugkomt als favoriet :cheer:

Eevee blijkt dat te hebben en ik vind het helemaal niet handig :nocheer: Want het is geen knuffeltje dat te koop is. Okkie Octopus van een spaaractie van de Lidl. Ik heb nu maar een oproepje op fb gezet voor het geval iemand die werkloos heeft liggen of in de kringloop tegenkomt :help1:

Afbeelding
Afbeelding

Dus nu ben ik benieuwd. Hebben jullie honden dat ook? En hebben jullie daar een voorraad van ingeslagen, is die nog op genoeg plekken te koop of is het pech als die ene sneuvelt? En natuurlijk zijn foto's welkom :cheer:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Caat
Honden: 3
Welke: Picard

Re: Hét ultieme speeltje

Bericht door Caat »

Ze hebben wel alle drie een voorkeur voor een bepaalde knuffel als er meerdere liggen, maar als die er niet zijn is het ook prima. Ik denk vooral dat ze een voorkeur hebben zodat er geen ruzie komt wie de knuffel mag hebben. Meestal geven we een knuffel specifiek aan een van de drie en dan is 'ie van die.
Mocht een van de anderen dan toch met de knuffel aan de haal gaan dan wordt er een show opgevoerd, zodat de ander afgeleid is en wordt het speeltje snel in veiligheid gebracht :engel:
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

De IKEA panda 😁 en voor Cato alles wat van touw is dus die heeft niet zo'n sterke voorkeur

En verder alle ballen die er bestaan maar dat hou ik voor buitenshuis
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Voor Mila zijn dat petflesjes. Overal verkrijgbaar en vindbaar, dus heel makkelijk vervangbaar :engel:

Amoz heeft mevrouw de eend, zo'n eendenspeeltje met een eendengeluid erin. Hij vindt alle speelgoed wel leuk, maar die eend is wel veruit zijn favoriet. Als de eend er niet is (die komt maar af en toe tevoorschijn als ik op kan letten, anders slopen Amy of Arlo 'm meteen) dan speelt hij ook graag met ander speelgoed, dus ik hoef niet stad en land af voor een nieuwe eend als deze sneuvelt.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Als ik de Octopus bij t Goed tegenkom dan neem ik hem voor je mee. Bij Pet's Place zag ik trouwens ook octopussen hangen, misschien trapt Eevee er in als het nét een andere is?

Lanai heeft heel lang een piepklein knuffel eekhoorntje gehad die ze overal mee naartoe nam. Ze sloopt alle knuffels en speelgoed, behalve dat eekhoorntje, die bleef heel. Ze sliep er ook mee.
Toen kwam Fet in huis... bye bye eekhoorn, want Fet sloopt ook al graag speelgoed :schrik:
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Ik heb 'm liggen!
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Kika ook de Ikea panda! Ze ontvoert hem telkens mee naar buiten en laat die dan op "haar plek" liggen. Strategisch midden op het grote grasveld, de ideale uitvalsbasis om echt alles in de gaten te houden en overal even snel bij te zijn.

Poppy had een ikea big, maar die is kwijt.

Verder wil Poppy een rubber gatenbal met fleece aan geknoopt.
Kikka een bepaalde bal (heb er dus 3 van gekocht) en dan liefst ook met een handvat er aan gemaakt zodat ik na het gooien en terugbrengen nog even kan trekken met haar.

Pippa had een mini-leren pakwerkbijtding waar ze gek op was maar Kika heeft het stuk gemaakt.

En Nanook is verzot op (en verdedigt het als enige speeltje, dus mag het alleen onder toezicht) zo een gebruikt koeienmelding uit rubber. Ideaal, even dat metalen dingetje er uit en spelen maar. En ik krijg ze gratis van een clubgenoot-koeienboerin. Kika vindt dat ook leuk maar die bijt dat gewoon aan flarden dus neen.

De anderen maakt het niet zo veel uit of spelen amper.
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Een bal gaat boven alles. Die ligt dus thuis niet in de speelgoed mand maar wordt alleen tijdens trainen gebruikt.
Nu is haar favoriet een boomstam met eekhoorns. Als ik vraag “waar is je squirlie dan” wordt ze helemaal wild :LOL:
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Hier geen enkel speeltje helaas.
Dat kan niet, want dan hebben ze mot. Tux is net zo bezitterig als Bronco.
Vind het wel erg jammer, want ze vinden het beiden wel erg leuk.
Al had Bronco altijd alleen maar een zwarte Kong en buiten een grote tak, aangezien hij verder alles binnen 10 seconden sloopte.
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Mijn ( gedragen) sokken.... gelukkig raken die nooit op, zal altijd wel sokken hebben, soms wel wat vervelend met aantrekken, of nat of gewoon zonder tenen.
Nou ja, moet ik ze maar beter opruimen 🤪
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Lou ziet alleen mijn armen met momenten als speeltje :mrgreen: lopen we buiten in los zand, gaat ze als een idioot rondjes rennen en daarna moet ze even vol in m'n arm hangen.

Shib had vroeger een rubber kikker met piep. Dat hele ding was gesloopt en het oogje (2x2x2cm zoiets) is nog jaren geliefd geweest. Tig speeltjes door 't huis en hij kwam dan met dat stomme oogje aanzetten :I:
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Froo heeft een klein beertje van Kong. Groot favoriet, het is al 3,5 jaar oud, want ze heeft het al sinds ze bij mij kwam.
Yvette
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ik heb al ruim 12 jaar twee Hunter Wildlife knuffels, een rat en een wasbeer. Die waren favoriet van Tobias maar doen het nu ook weer erg goed bij Freek en Barrie.
Ik weet niet zo goed wat er nu heel speciaal aan is, ik vind het inmiddels gewoon vieze dingen :LOL:
https://www.petsonline.nl/nl/hunter-hon ... =216695968
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Manuma

Bericht door Manuma »

Meeko heeft een grote eend van Kong, daar is hij helemaal weg van. En ballen, maar die ben ik nu alleen buitenshuis mee gaan nemen.
Manu en Uma speelden met niks. Ja, de wobbler.
Suzanne
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Sokken zijn wel het allerleukst hier. Die trekken ze zelfs van mijn voeten af.
Verder is alles met een piep fantastisch en wat ze lekker kunnen schudden. Ook een keihard plastic rood balletje wat saar ooit buiten vond is heilig.
Eef deed net een hoop moeite om die onder de bank vandaan te vissen en saar wist niet hoe snel ze die af moest pakken.
Ze spelen eigenlijk wel met alles. Vind ik ook lastig want ik kan niks weggooien, want ze spelen er nog mee.... ook al is het kapot
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Bertus zit nu in de sloopfase dus al zijn knuffels zijn opgeborgen. De beer van kong is het langste heel gebleven. Nu alleen ballen en kluiven en een inktvis van kong van fleece die leeft nog ohja en touw
Afbeelding
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Een bal met handvat en piep van de action. Jaap en Zus zijn er wild van. Zo'n stom euroding en hij is ouder dan Zus :oeps:
Hij is al gescheurd, dus er moet iets soortgelijks komen. De kong jumbler is afgekeurd, die heeft geen goed handvat :Q:

Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik zal wel half debiele honden hebben want die hebben werkelijk NUL belangstelling voor speelgoed. Ze spelen wel hoor. Maar met elkaar.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 05 dec 2021, 10:01 Ik zal wel half debiele honden hebben want die hebben werkelijk NUL belangstelling voor speelgoed. Ze spelen wel hoor. Maar met elkaar.
Maar als daar 1 van stuk is kun je die niet zo makkelijk vervangen :F:
Nanna

Bericht door Nanna »

BieneMaya schreef: 05 dec 2021, 10:05
Nanna schreef: 05 dec 2021, 10:01 Ik zal wel half debiele honden hebben want die hebben werkelijk NUL belangstelling voor speelgoed. Ze spelen wel hoor. Maar met elkaar.
Maar als daar 1 van stuk is kun je die niet zo makkelijk vervangen :F:
Moet jij eens opletten😎
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

:proest:
Meta

Bericht door Meta »

hele krat met speelgoed staan alleen als de hond van mijn dochter er is word er wat uitgehaald maar de dames en heer spelen nergens mee
ja als bolt er wat uithaalt dan pakt Daisy het af en legt ze het ergens neer afblijven ja
ook spelen ze niet met elkaar ze slapen samen maar dat is het wel
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Dalí een zacht stoffen balletje met een piep er in.
Taro het trekspeeltje van konijnenbont.
Lucca een grote bal met handvatten van Kong met een keiharde piep en een tennisbal er in. Euh, klinkt raar, is het eigenlijk ook.
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Die van mij hebben een mand vol speelgoed maar deze blijft de grootste favoriet:
Afbeelding
Hij is zacht, licht, heeft een kraakje/knispertje in het lijf en een piepje in de kop.
Tussendoor wordt er ook veel met andere knuffels gespeeld maar deze komt toch telkens weer terug. :lol1:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Teckeltoos
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Peer is niet een speeltjes hond. Als hij een gekke bui heeft pakt hij wat er in zijn buurt ligt om er even mee te schudden.
Dat duurt hoogstens 2 minuten. Er liggen overigens speeltjes zat in de kamer.
Hij is wel te porren om de kong uitgebreid uit te likken en helemaal als er wat pindakaas in zit.
Hij heeft ontdekt dat als hij de snuffelmat gewoon optilt de brokjes er gewoon uit vallen. Peer is een beetje lui. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Teckeltoos op 05 dec 2021, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie