Vroeg me al vaker af wat dat nou precies betekent.
Heb het effe opgesneupt.
“ Doorfokken wil zeggen dat fokkers een bepaalde eigenschap blijven selecteren totdat die nadeel bij de dieren gaat veroorzaken. Extreem grote en kleine honden bijvoorbeeld noem je doorgefokt, maar ook extreme haargroei (angora's), uitpuilende ogen en noem maar op.”
Nou, weten we dat ook weer. Nu nog uit zien te vogelen wat een ‘erkende fokker’ is
Doorgefokt
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Re: Doorgefokt
Een "erkende" fokker hoeft niet beslist te betekenen dat je dan geen hond hebt met rastypische gebreken.
Een volle prijzenkast hoeft helaas ook geen garantie daarvoor te zijn.
Het doet gewoon pijn als je ziet hoe honden met pure misvormingen prijzen wonnen op shows.
Hiermee is een cultuur ontstaan van het overdrijven van raskenmerken.
Wie tegenwoordig een rashond wil aanschaffen doet er goed aan om zich goed in te lezen op forums en vooral de tijd te nemen.
Dat een fokker hier trots op is
Een volle prijzenkast hoeft helaas ook geen garantie daarvoor te zijn.
Het doet gewoon pijn als je ziet hoe honden met pure misvormingen prijzen wonnen op shows.
Hiermee is een cultuur ontstaan van het overdrijven van raskenmerken.
Wie tegenwoordig een rashond wil aanschaffen doet er goed aan om zich goed in te lezen op forums en vooral de tijd te nemen.
Dat een fokker hier trots op is
Re: Doorgefokt
Die herder is doodsbang. Dat arme beest.
Dat zo’n krom sluipvehikel überhaupt al BOB is geworden vervult me nog immer met verbazing.
Of nee, wat ik nóg verbazingwekkender vindt is dat je zoiets ziet en dan denkt ‘dat wil ik ook hebben’. Hóe dan.
Dat zo’n krom sluipvehikel überhaupt al BOB is geworden vervult me nog immer met verbazing.
Of nee, wat ik nóg verbazingwekkender vindt is dat je zoiets ziet en dan denkt ‘dat wil ik ook hebben’. Hóe dan.