Hondenhuis of gescheiden inrichting?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
EchoMira
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hondenhuis of gescheiden inrichting?

Bericht door EchoMira »

Inge schreef: 05 dec 2021, 21:21 Vriendlief vindt het lastig als spullen beschadigd zouden raken door de honden, hij hecht wel waarde aan spullen. Zijn autisme zit hem daarmee in de weg.
Ja. Nou.
Misschien zegt zijn autisme hem wel gewoon wat het betekent als je steeds spullen moet vervangen.

Als een werktas 10 jaar mee kan dan vind ik het oprecht zonde als mijn hond er na 3 maanden de gesp vanaf knaagt.
De tas zegt me niets. Het gaat niet over die tas. Maar het is weer 70 piek. En dat vind ik wel zonde.
Dus ik probeer mijn honden toch echt de eerste paar jaar even te beheren.

Als ik niet niet zenuwachtig doe over deuren heb ik modder in bed. Dat wil ik gewoon niet.
Rami
Posts in topic: 2
Welke: Ik ben een allesvreter

Bericht door Rami »

De honden komen overal, maar dat maakt het niet meteen een “hondenhuis”. Daar stel ik me een huis bij voor waar een blind paard nog geen schade aan kan richten, maar dat is echt niet zo. Er zijn kleden, kussens, verzamelobjecten, vintage meubels, planten. En ja, ook manden en hondenspeelgoed. Het kan gelukkig allemaal samen.
Afbeelding
Teckeltoos
Honden: 1
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Peer mag overal komen; ook in bed.
Hij moet wel buiten de keuken blijven als ik aan het koken ben.
Hij heeft nogal de gewoonte heel dichtbij mij te zijn en ik wil niet over hem vallen.
Afbeelding
Random
Posts in topic: 4

Bericht door Random »

Maar dit, beste mensen, dit gaat echt te vér! :gvd:
Gelukkig moet mijn bed toch verschoond, maar mijn kússen, wat moet ze nou op míjn kussen! :jank:
Afbeelding
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Random schreef: 06 dec 2021, 11:37 Maar dit, beste mensen, dit gaat echt te vér! :gvd:
Gelukkig moet mijn bed toch verschoond, maar mijn kússen, wat moet ze nou op míjn kussen! :jank:
Afbeelding
En geen erwt eronder graag Afbeelding
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik lees net bij in dit topic en besef ineens dat ik wel de mazzel heb dat ik geen modderhond heb. Froo wil niet vies worden, dat haat ze. Dus ik hoef niet heel bang te zijn voor modderpoten op de bank of het bed of zo. Er ligt wel altijd een (honden)deken bovenop het bed, voor het geval dat. Op de bank ligt ook een hondendekentje maar dat is meer omdat ze het fijn vindt om daar lekker zacht op te liggen.
Inge O
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Rami schreef: 06 dec 2021, 11:03 De honden komen overal, maar dat maakt het niet meteen een “hondenhuis”. Daar stel ik me een huis bij voor waar een blind paard nog geen schade aan kan richten, maar dat is echt niet zo.
Dat is hier in mijn echt hondenhuis zo, en ik vind het pure luxe :mrgreen: , ben heel blij dat ik dat beslist heb toen ik mijn huidige huis ging verbouwen. Er komt straks overigens wel een nieuwe keuken in (zonder kookspullen uiteraard), de oude die er stond vind ik echt te smerig, kan er niet aan wennen.
Er zijn kleden, kussens, verzamelobjecten, vintage meubels, planten. En ja, ook manden en hondenspeelgoed. Het kan gelukkig allemaal samen.
En zo is het ongeveer in mijn echte huis, behalve dat ze daar dan niet de hele dag continu in en uit lopen met kleipoten.
Rami
Welke: Ik ben een allesvreter

Bericht door Rami »

Inge O schreef: 06 dec 2021, 13:33
Rami schreef: 06 dec 2021, 11:03 De honden komen overal, maar dat maakt het niet meteen een “hondenhuis”. Daar stel ik me een huis bij voor waar een blind paard nog geen schade aan kan richten, maar dat is echt niet zo.
Dat is hier in mijn echt hondenhuis zo, en ik vind het pure luxe :mrgreen: , ben heel blij dat ik dat beslist heb toen ik mijn huidige huis ging verbouwen. Er komt straks overigens wel een nieuwe keuken in (zonder kookspullen uiteraard), de oude die er stond vind ik echt te smerig, kan er niet aan wennen.
Er zijn kleden, kussens, verzamelobjecten, vintage meubels, planten. En ja, ook manden en hondenspeelgoed. Het kan gelukkig allemaal samen.
En zo is het ongeveer in mijn echte huis, behalve dat ze daar dan niet de hele dag continu in en uit lopen met kleipoten.
Ja, jouw hondenhuis is perfect, heb ik met eigen ogen gezien. :hartjes: Een zegen met een aantal grote honden die in en uit lopen. Als ik de ruimte zou hebben (en een bende honden :lol1: ) zou ik het precies zo doen. Maar goed, ik heb natuurlijk maar mini's en veel minder modder om mijn huis, dus het is ook niet echt nodig.
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Rami schreef: 06 dec 2021, 13:50 Maar goed, ik heb natuurlijk maar mini's en veel minder modder om mijn huis, dus het is ook niet echt nodig.
Is bij mij ook zo gegroeid in mijn konijnentijd, toen was ik letterlijk van 's ochtends tot 's avonds buiten bezig, dus de honden natuurlijk ook. Ze hadden waar ik toen woonde ook hun eigen plek waar ze in en uit konden, maar die was wat minder luxe.
Natuurlijk is de situatie ondertussen helemaal veranderd en ben ik nog wel vaak, maar zeker niet de hele dag buiten, maar ik heb nooit de moed gehad/de reden gezien om hen te ontwennen van die luxe, want hoe dan ook zou dat inhouden dat ze daar de eerste weken/maanden niét blij zouden mee zijn dus ik laat het maar zo : iedereen tevreden :ok: .
kloesje
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Wij hebben niet echt een hondenhuis.
De honden leven beneden, we hebben een serre aan huis, waar ze in de zomer veel vertoeven, zodat ze ook zo de tuin in kunnen.
Verder zijn ze eigenlijk altijd waar ik ben. Als ik thuis werk, laat ik de deur naar boven open staan, zodat ze ook op het kantoortje kunnen komen. In de slaapkamers komen ze niet.
Ze slapen ook gewoon beneden, Macho in een ren, want die plast anders in huis en de andere 2 los in huis.
De duitse herders zitten overdag in de buitenren en in de nacht in hun nachthok. De pup zit overdag in de ren en deels in de bench en is bij ons wanneer we thuis zijn. Hij is nu niet veel binnen, want dan is de overgang buiten/binnen te groot :)
We hebben dus van beide wat :P
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Nanna

Bericht door Nanna »

Hier liggen en zitten ze overal maar ze maken niks stuk.
Op de banken, die we al ruim 15 jaar hebben, liggen kleden zodat de zaak niet teveel bekrast wordt.
Gewoon omdat we ook te lui zijn om nieuwe te kopen. Deze waren trouwens spotgoedkoop bij de Meubelsuper maar niet stuk te krijgen.
Het enige dat ooit echt stukgemaakt is waren de sponningen in de hal. Die heeft Charles er zijn wijsheid echt fináál uitgevreten. Ik zie nog die kop van meneer Nanna toen ie dat zag. Ik heb er een week om liggen gieren.
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Oes mag overal beneden en boven ook zolang dr poten de grond raken
Alex
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Overal is 't hondenhuis hier :F: Saba heeft haar eigen hoekbank in kantoor zodat ze goed kan bemoeien overdag. Ze mag ook op de bank, is leer dus is zo weer schoon. De eerste nachten bij ons sliep ze in bed, nu doet ze dat alleen nog bij vuurwerk en dat mag. Naast bed ligt haar eigen matras. Soms heeft ze ineens zin om mee te komen naar de badkamer, prima joh, alleen geen gelebber als ik in bad zit. Ze is erg voorzichtig en blijft van onze spullen af, dat is ook wel de eis om overal te mogen komen. Knagen doe je aan je bot of eigen knuffels, niet aan mijn spullen.

Thorran vond op bed te warm, kwam wel 's ochtends knuffelen maar sliep vooral op zijn kleed -- beslist niet op zijn dure kussen :nocheer:
Saba 💜 23-05-24
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Mijn honden hebben de nieuwe hordeur gesloopt. Ze hoorden mij met de bakken rommelen en vlogen zó met zijn allen dwars door de hor.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

_Tiny_ schreef: 06 dec 2021, 18:57 Mijn honden hebben de nieuwe hordeur gesloopt. Ze hoorden mij met de bakken rommelen en vlogen zó met zijn allen dwars door de hor.
😂😂😂
_Tiny_

Bericht door _Tiny_ »

Nanna schreef: 06 dec 2021, 19:37
_Tiny_ schreef: 06 dec 2021, 18:57 Mijn honden hebben de nieuwe hordeur gesloopt. Ze hoorden mij met de bakken rommelen en vlogen zó met zijn allen dwars door de hor.
😂😂😂
Ik hoor mijn partner nog godverdegodverren :LOL: :LOL:
Afbeelding
Nikki
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Bericht door Nikki »

Ja hoor, ze mag overal komen en overal op. Gezellig juist :cheer: Met als gevolg dat ze ook regelmatig op de salontafel en eettafel staat :') Maar ik ben te lui om daar wat aan te doen, ze gaat er vanzelf wel weer af :F:
Afbeelding
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Eén van de redenen dat ik er maar niet aan begin :') .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Hahaha.

De mijne doen dat niet. Die gaan moeilijk staan de kijken als ze zelf moeten duwen als de deur op een kier staat.
_Tiny_

Bericht door _Tiny_ »

Geloof dat ze die hele hor nooit gezien hebben. "Oh, de deur staat open." BAM!
Afbeelding
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Voorheen kon Perry door het hele huis lopen, dat was een appartement. Hij lag dan graag alleen op onze bed te slapen.
Nu ik verhuisd ben naar een huis met hij hier nog wel op de bank gelukkig, soms neem ik hem mee naar m’n kamer. Daar ligt hij dan op de slaapbank bij me. Als ik ooit weer een eigen huis krijg, mag hij overal behalve op de slaapkamer. Vriendlief is allergisch helaas
Afbeelding
Babs
Welke: Babstaard kruising van een mix

Bericht door Babs »

Babs mag overal komen. Ik houd er gewoon altijd rekening mee dat ze ineens achter me kan staan dus daar word ik nooit door verrast. Eten stelen of spullen slopen doet ze nooit en ik heb gewoon geen zin om te gaan lopen organiseren waar ze allemaal wel en niet mag komen op welk tijdstip. Ik vind het juist wel gezellig dat ze graag overal bij is :liefde:
Afbeelding
Diana
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Babs schreef: 09 dec 2021, 10:21 Babs mag overal komen. Ik houd er gewoon altijd rekening mee dat ze ineens achter me kan staan dus daar word ik nooit door verrast. Eten stelen of spullen slopen doet ze nooit en ik heb gewoon geen zin om te gaan lopen organiseren waar ze allemaal wel en niet mag komen op welk tijdstip. Ik vind het juist wel gezellig dat ze graag overal bij is :liefde:
Hier precies zo, maar het is dan inderdaad wel een voorwaarde dat een hond niet sloopt of andere ongein uithaalt als je even niet kijkt. Gelukkig heb ik ook nooit honden die slopen etc.
Afbeelding
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 08 dec 2021, 18:49
Hahaha.

De mijne doen dat niet. Die gaan moeilijk staan de kijken als ze zelf moeten duwen als de deur op een kier staat.
Hier blijft Oes voor de glazen schuifdeur staan wachten ook al staat die gewoon wijd open :lol1:
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Tineke schreef: 09 dec 2021, 10:54 Ze mogen overal komen en op de slaapkamer staat een groot biabed voor ze naast ons bed.
Ze slopen niets en als ze nat zijn droog ik ze af en als ze vies zijn , Abra rolt weleens in poep :kotz: , dan gaat ze direct in bad want dat vind ik zo smerig.
Heb je dan zo'n senioren-instapbad of wat :schrik: ?

Célie schreef: 09 dec 2021, 17:36Hier blijft Oes voor de glazen schuifdeur staan wachten ook al staat die gewoon wijd open :lol1:
:LOL: . Je moet die ramen niet zo vaak schoonmaken, dan kan ze het verschil beter zien.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Plaats reactie