Voor de terriër mensen
-
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Voor de terriër mensen
Echo is een halve terrier in het kwadraat en die loopt nog steeds niet met dikke takken te krijsen.
Die andere helft is een grote helft.
Die andere helft is een grote helft.
Ik kwam vanmorgen een prachtig gespierde snuffel tegen die 14 jaar oud bleek te zijn. Hij kwam voor me zitten met zo’n bek van geef mij een snoepje. Ik lachen maar het snoepje mocht niet van de baas.
DUS liep hij toen maar met mij mee ipv met z’n eigen baas Die kon hem mooi weer ophalen.
Dat soort terriers vind ik komiek hoor. Mijn bezwaar ligt meer bij wat doorgaat voor felle jongen. De ierse terrier, duitse jacht, kerry blue. Van die figuren die meteen klaar staan om te knokken.
DUS liep hij toen maar met mij mee ipv met z’n eigen baas Die kon hem mooi weer ophalen.
Dat soort terriers vind ik komiek hoor. Mijn bezwaar ligt meer bij wat doorgaat voor felle jongen. De ierse terrier, duitse jacht, kerry blue. Van die figuren die meteen klaar staan om te knokken.
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ik vind de halve terriër hier zo ongeveer het ultieme huisdier. Maar hij heeft dan ook wel de beste kanten van beide rassen meegekregen. Fanatiek en vol vrolijke levenslust maar ook een gevoelig mammaskindje dat samen wil knuffelen en hangen. Voor een volle terriër ben ik denk ik te inconsequent en makkelijk
Wel leuk dat jij er stiekem één hebt binnengesmokkeld Smoushond, je moet wat als je partner geen fox wil maar ik denk dat jij er prima mee kan omgaan. Ben heel benieuwd hoe Bertus als volwassen hond is.
Wel leuk dat jij er stiekem één hebt binnengesmokkeld Smoushond, je moet wat als je partner geen fox wil maar ik denk dat jij er prima mee kan omgaan. Ben heel benieuwd hoe Bertus als volwassen hond is.
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Ik ben denk ik een geboren terriër mens want ik herken alleen maar de goede dingen die hier genoemd worden van de terriërs. De slechte niet.
Ik vind ze slim, vrolijk, werklustig enorm goed trainbaar, baasgericht op een heerlijke niet slaafse manier, je kunt op ze mopperen als je chagrijnig bent, ze zijn niet snel onder de indruk en ze moeten altijd bij me in de buurt liggen, tegen me aan of op me liggen. En als ik er niet ben vindt je bv Perry meestal in een tas, jas of trui van mij terug.
Ze staan gewoon uit als ik ook uit sta en aan als ik aan sta.
En keffen of hysterisch naar andere honden zijn ze hier ook nooit, dat is er zo uitgetraind.
Perry kan overal mee naar toe, bemoeit zich met geen hond. Rupert is geen vechtersbaas speelt met de meeste honden maar is wat onzeker, en Herbert is vooral een heel blij ei tegen alles wat leeft. Behalve wild en ongedierte dat moet dood, vinden ze allemaal, maar ja als pa & ma en opa's en oma's jagen op vos en zwijn is dat logisch.
Ik kan dan weer niks met Frank de Corgi, mijn god wat een sketterbek is dat, ik krijg het er niet uit, probeer haar nu al twee en een half jaar het blaffen af te leren....kansloos. En als je ff op haar moppert is ze meteen de weg kwijt.
Ja de plantenspuit helpt, maar op straat probeert ze het altijd. En dat vind ik het grote voordeel van die terriërs, als ze iets kennen is het duidelijk en klaar. Die herders proberen het steeds toch weer even uit. En zijn qua karakter veel gevoeliger, meer bezig met jou.
De terriërs denken volgens mij gewoon;" wat doet ze raar? O, ze zal wel chagrijnig zijn of zo, gaat wel weer over..
De herders zijn meer van: " wat doet ze raar? Wat is er, wat is er, wat is er, kan ik er wat aan doen, kan ik er wat aan doen, kan ik er wat aan doen
Ik gooi het er maar op dat mijn karakter gewoon goed past bij een terriër en dat ik ze daarom zo makkelijk vind.
Ik vind ze slim, vrolijk, werklustig enorm goed trainbaar, baasgericht op een heerlijke niet slaafse manier, je kunt op ze mopperen als je chagrijnig bent, ze zijn niet snel onder de indruk en ze moeten altijd bij me in de buurt liggen, tegen me aan of op me liggen. En als ik er niet ben vindt je bv Perry meestal in een tas, jas of trui van mij terug.
En keffen of hysterisch naar andere honden zijn ze hier ook nooit, dat is er zo uitgetraind.
Perry kan overal mee naar toe, bemoeit zich met geen hond. Rupert is geen vechtersbaas speelt met de meeste honden maar is wat onzeker, en Herbert is vooral een heel blij ei tegen alles wat leeft. Behalve wild en ongedierte dat moet dood, vinden ze allemaal, maar ja als pa & ma en opa's en oma's jagen op vos en zwijn is dat logisch.
Ik kan dan weer niks met Frank de Corgi, mijn god wat een sketterbek is dat, ik krijg het er niet uit, probeer haar nu al twee en een half jaar het blaffen af te leren....kansloos. En als je ff op haar moppert is ze meteen de weg kwijt.
Ja de plantenspuit helpt, maar op straat probeert ze het altijd. En dat vind ik het grote voordeel van die terriërs, als ze iets kennen is het duidelijk en klaar. Die herders proberen het steeds toch weer even uit. En zijn qua karakter veel gevoeliger, meer bezig met jou.
De terriërs denken volgens mij gewoon;" wat doet ze raar? O, ze zal wel chagrijnig zijn of zo, gaat wel weer over..
De herders zijn meer van: " wat doet ze raar? Wat is er, wat is er, wat is er, kan ik er wat aan doen, kan ik er wat aan doen, kan ik er wat aan doen
Ik gooi het er maar op dat mijn karakter gewoon goed past bij een terriër en dat ik ze daarom zo makkelijk vind.
- Ipanema
- Posts in topic: 1
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Ik vind mijn halve terriër ook wel goed passen. Je weet heel snel wat je aan ze hebt, zeg maar. Zodra je de knopjes hebt gevonden zijn het eigenlijk best gemakkelijke honden, omdat hun gedrag gemakkelijk om te buigen is door dat samen willen werken met de baas. Vind ik. Maar misschien heb ik met mijn halve nog niet zo veel te zeggen
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Ik heb foto’s gekregen van opa van moeders kant ik snap wel waarom we die nu pas kregen, dat was een lookalike smous nou daar zit volgens mij ook terriër in .En in het nest van moeder zie ik Jack RusselsLothian schreef: ↑06 dec 2021, 22:38 Ik vind de halve terriër hier zo ongeveer het ultieme huisdier. Maar hij heeft dan ook wel de beste kanten van beide rassen meegekregen. Fanatiek en vol vrolijke levenslust maar ook een gevoelig mammaskindje dat samen wil knuffelen en hangen. Voor een volle terriër ben ik denk ik te inconsequent en makkelijk
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat was mijn eigenwijze beest van hierboven ook absoluut. Ze was pas een jaar oud toen haar maatje Engelse Setter op een trieste manier overleed terwijl ik voor mijn werk in het buitenland was en mijn broer oppaste.
Zielig dat ze plots alleen was, en daarbij moest ik kort daarna alweer met het werk weg voor een aantal dagen, en wegens de uitzonderlijke omstandigheden mocht ze mee.
We deden daar niks anders dan uren rond een saaie tafel zitten vergaderen en het kind bleef al die uren gewoon los op haar kleedje liggen wachten op de pauzes, dan werden er wat balletjes gegooid. Meer zat er die dagen voor haar niet in maar dat deed ze perfect.
Guus is geen terriër maar hij moppert wel enorm veel en slaap heel weinig. Dat mopperen doet hij met een prachtige grom ik combinatie met gesmek. Waardoor het hele gesprekken worden. Ik vind dat geluid dan indrukwekkend en erg mooi. Enige nadeel is dat als je dan mee gaat mopperen op hem hij meer en meer doordraaft. Dat eindigt dan vaak met heel hard om zijn as draaien en dan met alle haren overeind tegen de achterdeur knallen. Die gaat open en dan stuift hij krijsend en grauwend de tuin in.
Het gekke is dat ik dat gedrag helemaal niet kende maar dat de buurhond een Jack Hussel het ook doet. Helemaal opdraaien bij de achterdeur en dan naar buiten stuiven.
Met name zijn diepe gegrom in combinatie met dat gesmek en gekrab over de grond vind ik bijzonder indrukwekkend en heel erg leuk gedrag om te zien. Hij is dan net een Tasmaanse duivel.
Het gekke is dat ik dat gedrag helemaal niet kende maar dat de buurhond een Jack Hussel het ook doet. Helemaal opdraaien bij de achterdeur en dan naar buiten stuiven.
Met name zijn diepe gegrom in combinatie met dat gesmek en gekrab over de grond vind ik bijzonder indrukwekkend en heel erg leuk gedrag om te zien. Hij is dan net een Tasmaanse duivel.
Gelukkig is er voor elk wat wils.
En ik kan me prima voorstellen dat mensen helemaal meloet zijn van terriërs hoor. Maar ik ben dat nou eenmaal niet. Diezelfde terriërmensen zullen dan op hun beurt waarschijnlijk wel helemaal gek worden van een windhond. Het is maar net wat bij je past.
En ik kan me prima voorstellen dat mensen helemaal meloet zijn van terriërs hoor. Maar ik ben dat nou eenmaal niet. Diezelfde terriërmensen zullen dan op hun beurt waarschijnlijk wel helemaal gek worden van een windhond. Het is maar net wat bij je past.
Dat klinkt wel erg terriër dat herken ik niet. Dat graven wel trouwens.Marc schreef: ↑07 dec 2021, 11:52 Guus is geen terriër maar hij moppert wel enorm veel en slaap heel weinig. Dat mopperen doet hij met een prachtige grom ik combinatie met gesmek. Waardoor het hele gesprekken worden. Ik vind dat geluid dan indrukwekkend en erg mooi. Enige nadeel is dat als je dan mee gaat mopperen op hem hij meer en meer doordraaft. Dat eindigt dan vaak met heel hard om zijn as draaien en dan met alle haren overeind tegen de achterdeur knallen. Die gaat open en dan stuift hij krijsend en grauwend de tuin in.
Voor mij niks anders meer dan een terriër. Het is de levendigheid en de energie dat me aanspreekt, en de pit en doorzettingsvermogen; ik word er zo vrolijk van en het geeft mij zelf zoveel energie.
De Ier was wel een killer en kei hard voor zichzelf; een allround jagende terriër. De Kerry Blue werd volgens mij zelfs als vechthond ingezet en ook voor dit doel gefokt.
Ik vind Ierse terriers trouwens wel heel mooi, maar ik vind bijna alle terriers mooi De Duitse Jacht of Heideterrier zijn ook zo schoon
Ja, dat is wel een ander slag terriër. De Fox Terriër, bijvoorbeeld, was nooit gefokt om daadwerkelijk te killen. Als je als jager een foxterrier had die klein wild ging doden dan had je een slechte Fox. Ze waren gefokt om met hun schelle irritante blaf de vos uit het hol te verjagen.
De Ier was wel een killer en kei hard voor zichzelf; een allround jagende terriër. De Kerry Blue werd volgens mij zelfs als vechthond ingezet en ook voor dit doel gefokt.
Ik vind Ierse terriers trouwens wel heel mooi, maar ik vind bijna alle terriers mooi De Duitse Jacht of Heideterrier zijn ook zo schoon
Zolang jullie nog in NL zijn mogen jullie Lanai altijd een dagje lenen hoor; die doet niets liever dan in takken hangen; hoe groter hoe beter. Ik heb haar er zelfs een paar keer op betrapt dat ze een poging deed om een halve boomstam mee te slepen Ik vind het knap van Lanai dat ze het soms erg lang vol houdt om een gigantische tak mee te sjouwen.Zinodo schreef: ↑06 dec 2021, 22:25 Mijn man is dol op terriërs. Altijd als hij de kans krijgt loopt ie gelijk met de grootste takken en de kleinste jack russells eraan te sjouwen, springen en gek doen heerlijk! En ik lach me iedere keer helemaal suf. Maar het is dan ook lekker dat het dan ook klaar is en we daarna naar huis gaan, waar er een halve terriër net zo hard ligt te snurken als de rest. Hij zei het zelf ook al, terriërs zijn zo leuk, maar een halve terriër is genoeg
Het is een grappig gezicht inderdaad
Dat is gewoon een slag apart door het formaat en het gebruiksdoel.
Het terriërtype zie je gelukkig niet meer, die zijn ook meteen veel explosiever. Charlie noemde ik altijd een jack op steroïden
Sowieso vind ik het lastig een hele rasgroep te generaliseren. Een stafford heeft evenveel met een yorkie te maken als een puli met een mechelaar.
Er zijn trouwens wel terriërs die ik best geinig vind. Die kleintjes, Norfolk of Norwich. En een Cairn vind ik ook leuk. Maar die zijn allemaal lang zo heftig niet.
Maar dat is dan cherry picking. De groep an sich mag zich niet echt in mijn belangstelling verheugen.
Als ik niks anders mocht dan een terriër nam ik er best eentje hoor. Maar dan deze:
Maar dat is dan cherry picking. De groep an sich mag zich niet echt in mijn belangstelling verheugen.
Als ik niks anders mocht dan een terriër nam ik er best eentje hoor. Maar dan deze:
Laatst gewijzigd door Nanna op 08 dec 2021, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Posts in topic: 7
- Welke: Whippet en Lurcher
Ach ja, een teacuppoedeltje is ook een jachthond en een sheltie een herder.
Maar om de hele rasgroep daar nou op af te zetten.
Ik kan van een amstaff met de beste wil van de wereld geen terrier maken, hoor.
Van een zwarte rus trouwens ook niet.
Maar om de hele rasgroep daar nou op af te zetten.
Ik kan van een amstaff met de beste wil van de wereld geen terrier maken, hoor.
Van een zwarte rus trouwens ook niet.
Klopt helemaal wat mij betreft .Ik ben aangenaam verrastBudkes schreef: ↑07 dec 2021, 02:16 Ik ben denk ik een geboren terriër mens want ik herken alleen maar de goede dingen die hier genoemd worden van de terriërs. De slechte niet.
Zit je onze raskennis nou te testen?
Dat heet terrier maar dat is geen terrier
En ze vallen onder de gezelschapshondjes. Om het nog logischer te maken.