Meeko de pup
-
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Meeko de pup - 12 weken en strandfoto’s!
Oh. Ja, daar was het tijd voor.
Ja, precies je eerste alinea haha! Misschien moet ik ze ook gewoon eens samen op pad sturen. Goed idee van Arno! En leuk dat het dan meteen al zo’n inzicht geeft en Barrie het ook gelijk zo goed doet. Wat zijn het toch knappe puppy’sYvette schreef: ↑29 nov 2021, 22:19Dit is hier ook wel een beetje aan de orde, toevallig hadden we het er gister over. Barrie heeft echt een beetje schijt aan Arno, luistert voor geen meter naar hem en bijt hem ook nog maar hij doet dan ook niks met hem. Vervolgens gaat het met de zindelijkheid even wat minder dus Arno had het idee dat ie alleen maar loopt schoon te maken en last heeft van een op hol geslagen piranha.
Na ons gesprek begreep hij wel wat er mis ging en vanmorgen vroeg was ik ineens mijn hond kwijt, die was wandelen met de baas compleet met koekjes en spelen, ze kwamen helemaal blij weer binnen en Arno was zo trots als een pauw dat hij zo lekker meegelopen had. Ineens ziet hij nu ook dat ie zelf wat moet investeren om wat terug te krijgen. Soms moeten iemand z'n ogen even open gemaakt worden.
Dat oorzaak en gevolg ziet hij nog niet helemaal
Oh! Er is een woord voor!
Vandaag vond ik hem weer geweldig, ik ben zelf gewoon lekker manisch. Thuis werken is zo gezellig met een puppy op schoot en hangend in je arm
- Diana
- Posts in topic: 22
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik vind het heel herkenbaar hoor, en dan heb ik niet eens tegelijk een jong kind dat ook nog veel zorg en aandacht nodig heeft Een energieke pup kan best veel werk zijn, veel beslag leggen op je dagindeling en echt een handenbindertje zijn. Dat het niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, doet verder niets af aan hoe lief je hem tegelijkertijd ook vindt en hoe leuk het is om met hem bezig te zijn. En als ik het zo lees, is hij alles wat je had gehoopt en heb je aan hem straks echt de hond waarmee je alles samen kunt ondernemen wat je graag doet.
Ik vond het hier wel een stuk makkelijker om een pup erbij te hebben, omdat hij (Cee) lekker de hele dag in de tuin rond banjerde en heel veel speelde met Amy. Dus hij maakte zichzelf goed moe zonder dat ik constant heel erg op moest letten i.v.m. bijvoorbeeld slopen en zindelijkheid, hij kon gewoon lekker zijn gang gaan. Overdag sliep hij niet zo veel en 's avonds was hij dus goed moe
Dat was met Mila in een appartement wel anders. Zij was wel een brave pup die bijvoorbeeld echt niet sloopte, heel snel zindelijk was en ze deed ook meer slaapjes tussendoor, maar als ze wakker was stond ze ook echt áán en wilde ze alleen maar spelen en samen met mij bezig zijn, ze had natuurlijk ook niet de afleiding van een andere hond waarmee ze veel kon spelen.
Ik vond het hier wel een stuk makkelijker om een pup erbij te hebben, omdat hij (Cee) lekker de hele dag in de tuin rond banjerde en heel veel speelde met Amy. Dus hij maakte zichzelf goed moe zonder dat ik constant heel erg op moest letten i.v.m. bijvoorbeeld slopen en zindelijkheid, hij kon gewoon lekker zijn gang gaan. Overdag sliep hij niet zo veel en 's avonds was hij dus goed moe
Dat was met Mila in een appartement wel anders. Zij was wel een brave pup die bijvoorbeeld echt niet sloopte, heel snel zindelijk was en ze deed ook meer slaapjes tussendoor, maar als ze wakker was stond ze ook echt áán en wilde ze alleen maar spelen en samen met mij bezig zijn, ze had natuurlijk ook niet de afleiding van een andere hond waarmee ze veel kon spelen.
Ja er is een woord voor het is toch ook logisch . De vermoeidheid gaat toeslaan en pup gaat wisselen en meer bijten. Krijgt meer energie en het gaat ook niet zoals ik had bedacht met Heavy en Bertus. Ik had gedacht dat Heavy een jankende pup wel zou geruststellen door naast de bench te gaan liggen
Nou vergeet het maar ze loopt weg
Ze wil er niks van weten en wil rust
Alleen samen in de tuin gaat leuk maar dat moet dan weer niet te lang duren want dan wordt ze weer te wild
En dan is er nog werk en afspraken enz
En wil ik ook nog alleen met Heavy op pad
En ohja de was moet ook nog en er moet ook eten op tafel
Niks manisch aan hoor
En ja ik vind ook dat vriend te streng is
Nee nee nee en als ik dan zeg ach ja het is een pup : ja maar hij moet het toch leren
En dan heb ik ook nog een oppas met een eigen agenda
Nou vergeet het maar ze loopt weg
Ze wil er niks van weten en wil rust
Alleen samen in de tuin gaat leuk maar dat moet dan weer niet te lang duren want dan wordt ze weer te wild
En dan is er nog werk en afspraken enz
En wil ik ook nog alleen met Heavy op pad
En ohja de was moet ook nog en er moet ook eten op tafel
Niks manisch aan hoor
En ja ik vind ook dat vriend te streng is
Nee nee nee en als ik dan zeg ach ja het is een pup : ja maar hij moet het toch leren
En dan heb ik ook nog een oppas met een eigen agenda
Ohja tip als je je wil aankleden met pup die wakker is: trek sloffen uit en laat hem er eentje pikken
- Inge O
- Posts in topic: 46
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Yesyessss!! Vasthouden, dit .
Bij Walt Disney zou dat zo gaan, ja, in het echte leven daarentegen....
Hier is de reactie van mijn andere honden zelfs hetgeen wat er voor zorgt dat ik pup hier 's avonds niet eens in een bench of park kan doen : al mijn wartenpuppen gingen dan onbedaarlijk krijsen 'ik wil er ui-ui-uittttttttt, NÚ !!!!!' en dat trok de rest écht niet.
- Zamunda
- Posts in topic: 59
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Fijn!
Leuk! Fijn dat ze interactie hebben op een manier die ze allebei leuk vinden.Ik ben net trouwens even gaan hardlopen met Manu en ik kwam thuis bij een Meeko die aan het voetballen is met mijn vriend. “Hij is helemaal wild, kijk!”
En hier komt het inderdaad echt op neer. Leuk dat Arno het oppakt en meteen blij was met het resultaat.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Jackira
- Posts in topic: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Zowel een klein kind als een pup zijn apart van elkaar al dingen waar je uitgeput van kunt raken op z'n tijd . Als kleinkind hier 's avonds vertrekt hangt mijn tong ook op op mijn schoenen.
Dus heel begrijpelijk dat de combinatie van die twee soms niet meevalt. Het leuke is dat het met de tijd steeds makkelijker wordt. Het hoeft ook allemaal niet perfect en stop maar gewoon met je schuldig voelen naar je vriend.
Zeuren tegen jou is niet nodig na een dag zorgen voor pup en kind. Ik vind dat ook niet helemaal eerlijk al zal het niet slecht bedoelt zijn. Hij heeft zelf gezegd dat die pup er kon komen. Dan is op deze manier druk bij jou neerleggen niet zo leuk.
Over een half jaar is het weer zomer, dan kun je lekker veel naar buiten met kind en hond. Heerlijk hoor. Ik ga ook vaak met kleinzoon (1,5 jaar en Nola wandelen. Nola lekker los en kleinzoon loopt dan zelf.
Over een half jaartje is Meeko een jonge hond die het super goed doet en je zoontje kan dan ook lekker zelf rondlopen. Kleinzoon slaapt sinds hij zelf loopt ook stukken beter en langer overdag. Dat maakt al heel veel verschil.
Dus heel begrijpelijk dat de combinatie van die twee soms niet meevalt. Het leuke is dat het met de tijd steeds makkelijker wordt. Het hoeft ook allemaal niet perfect en stop maar gewoon met je schuldig voelen naar je vriend.
Zeuren tegen jou is niet nodig na een dag zorgen voor pup en kind. Ik vind dat ook niet helemaal eerlijk al zal het niet slecht bedoelt zijn. Hij heeft zelf gezegd dat die pup er kon komen. Dan is op deze manier druk bij jou neerleggen niet zo leuk.
Over een half jaar is het weer zomer, dan kun je lekker veel naar buiten met kind en hond. Heerlijk hoor. Ik ga ook vaak met kleinzoon (1,5 jaar en Nola wandelen. Nola lekker los en kleinzoon loopt dan zelf.
Over een half jaartje is Meeko een jonge hond die het super goed doet en je zoontje kan dan ook lekker zelf rondlopen. Kleinzoon slaapt sinds hij zelf loopt ook stukken beter en langer overdag. Dat maakt al heel veel verschil.
Hoe gaat het nu? Heb je hem nog moe en voldaan kunnen maken met dat vreselijke weer? Bertus werd er alleen maar drukker van
Het gaat goed hier. Meeko is al zo groot! Ik moet echt nieuwe foto’s maken.
We hebben deze week wat geoefend met alleen laten en eigenlijk ging dat gewoon heel erg goed. Even blaffen en bij de deur krabben maar daarna gaat hij gewoon verder aan zijn kluifje en slapen.
Vriend is met hem en Manu samen gaan wandelen Vanmorgen had hij een ochtend met pup en kind, ik was met Manu op stap. Kom ik thuis, had hij Meeko meegenomen naar een kinderverjaardag Zo typisch weer, ik zou zoiets niet snel aandurven en hij doet het gewoon Maar goed, ging niet zo makkelijk natuurlijk. Ik vond het evengoed erg dapper haha!
Ik heb ze wat vaker apart uitgelaten deze week. Meeko is zo dapper en hij vindt het zo leuk op pad te gaan. Ik wilde ook weer naar het strand maar ik haat wind en neerslag daar dus die houdt hij nog tegoed We zijn wel dagelijks naar ons recreatiegebied geweest waar hij het goed kent. Hij is wel veel aan het drijven, voornamelijk bij Manu. Ik weet niet of ik daar nou wat mee moet doen. Hij moet maar tussen de schapen zodra het kan, volgens mij heeft het kind talent.
We hebben deze week wat geoefend met alleen laten en eigenlijk ging dat gewoon heel erg goed. Even blaffen en bij de deur krabben maar daarna gaat hij gewoon verder aan zijn kluifje en slapen.
Vriend is met hem en Manu samen gaan wandelen Vanmorgen had hij een ochtend met pup en kind, ik was met Manu op stap. Kom ik thuis, had hij Meeko meegenomen naar een kinderverjaardag Zo typisch weer, ik zou zoiets niet snel aandurven en hij doet het gewoon Maar goed, ging niet zo makkelijk natuurlijk. Ik vond het evengoed erg dapper haha!
Ik heb ze wat vaker apart uitgelaten deze week. Meeko is zo dapper en hij vindt het zo leuk op pad te gaan. Ik wilde ook weer naar het strand maar ik haat wind en neerslag daar dus die houdt hij nog tegoed We zijn wel dagelijks naar ons recreatiegebied geweest waar hij het goed kent. Hij is wel veel aan het drijven, voornamelijk bij Manu. Ik weet niet of ik daar nou wat mee moet doen. Hij moet maar tussen de schapen zodra het kan, volgens mij heeft het kind talent.
Dat klinkt goed Dat drijven tja herders . Jip vond het niet leuk hoe vind Manu het ?Manuma schreef: ↑04 dec 2021, 23:13 Het gaat goed hier. Meeko is al zo groot! Ik moet echt nieuwe foto’s maken.
- Lothian
- Posts in topic: 26
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat typisch dat dat drijfinstinct zelfs in zo'n halve duidelijk naar boven komt. Ben benieuwd wat voor tips je daarvoor gaat krijgen van de drijfraskenners. Kan je hem er op zo'n moment wel uit halen en vragen iets anders te doen? Om een boom heensturen bijvoorbeeld?
Herkenbaar, zo'n vriend die volgens eigen ritme dingen doet met een pup ik vond het tijd Taro aan te leren naast de fiets te gaan lopen dus had alvast bedacht hoe ik dat aan ging pakken met een stukje samen wandelen met fiets, links, rechts en ho aanleren, enzovoorts. En toen was ik een dagje weg en kreeg ik een foto van mijn man, "ik ben met Taro aan het fietsen!" Aan een flex "dan kan ik ergens heen fietsen en daar gaan wandelen." Nou ja, het was goed gegaan en nu kan Taro mee naast de fiets, haha. Soms pakt dat naïeve ook juist wel goed uit.
Herkenbaar, zo'n vriend die volgens eigen ritme dingen doet met een pup ik vond het tijd Taro aan te leren naast de fiets te gaan lopen dus had alvast bedacht hoe ik dat aan ging pakken met een stukje samen wandelen met fiets, links, rechts en ho aanleren, enzovoorts. En toen was ik een dagje weg en kreeg ik een foto van mijn man, "ik ben met Taro aan het fietsen!" Aan een flex "dan kan ik ergens heen fietsen en daar gaan wandelen." Nou ja, het was goed gegaan en nu kan Taro mee naast de fiets, haha. Soms pakt dat naïeve ook juist wel goed uit.
- Zamunda
Driekwart zijn ze.Lothian schreef: ↑05 dec 2021, 10:37 Wat typisch dat dat drijfinstinct zelfs in zo'n halve duidelijk naar boven komt. Ben benieuwd wat voor tips je daarvoor gaat krijgen van de drijfraskenners. Kan je hem er op zo'n moment wel uit halen en vragen iets anders te doen? Om een boom heensturen bijvoorbeeld?
Murf is gelukkig (nog?) niet aan het drijven maar wacht wel graag in drijfhouding op. Ik vraag me ook weleens af of ik daar iets mee kan of moet, nu in de eigen roedel in zie ik daar nog geen noodzaak toe, maar van wat ik gelezen heb vinden de meeste honden onderweg het niet leuk als een tegemoetkomende hond zo gaat liggen en dan opspringt als begroeting. Nou kom ik juist heel weinig honden tegen, maar misschien dat ik het wel leuk ga vinden om met hem ook weleens in een wat drukker gebied te gaan lopen.
- Inge O
- Posts in topic: 46
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat is hier eigenlijk altijd al met al mijn honden zo gegaan - behalve die flex dan .Lothian schreef: ↑05 dec 2021, 10:37 Herkenbaar, zo'n vriend die volgens eigen ritme dingen doet met een pup ik vond het tijd Taro aan te leren naast de fiets te gaan lopen dus had alvast bedacht hoe ik dat aan ging pakken met een stukje samen wandelen met fiets, links, rechts en ho aanleren, enzovoorts. En toen was ik een dagje weg en kreeg ik een foto van mijn man, "ik ben met Taro aan het fietsen!" Aan een flex "dan kan ik ergens heen fietsen en daar gaan wandelen." Nou ja, het was goed gegaan en nu kan Taro mee naast de fiets, haha. Soms pakt dat naïeve ook juist wel goed uit.
Ik ben heel erg van het principe 'doe maar al normaal, da's méér dan gek genoeg', ik zou ook bij god niet weten wat ik zou moeten trainen aan het lopen naast de fiets dus dat wordt dan gewoon lijn eraan en fietsen.
Hetzelfde met fietsen met 3 (of soms 4) aangelijnde warten naast elkaar : dat gebeurt gewoon, moeilijker kan ik het niet maken.
- Soof
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Zwitserse herder
Uiterst herkenbaar dit. Rex had het nooit geleerd en ik had net zo’n stappenplan als jij voor ogen. Tot ik ook zo’n foto kreeg. Compleet met “snap niet wat jij moeilijk doet, hij snapt het gewoon hoor”. En inderdaad, soms is dat naïeve wel prima juist. Ik vind het dan ook allang leuk dat man iets nieuws met ze doet, dus ik weet inmiddels wel beter dan er vervolgens allerlei adviezen bij te verschaffen.Lothian schreef: ↑05 dec 2021, 10:37 Wat typisch dat dat drijfinstinct zelfs in zo'n halve duidelijk naar boven komt. Ben benieuwd wat voor tips je daarvoor gaat krijgen van de drijfraskenners. Kan je hem er op zo'n moment wel uit halen en vragen iets anders te doen? Om een boom heensturen bijvoorbeeld?
- Lothian
- Posts in topic: 26
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Oh ja!
Heb je ook groot gelijk in hoor.
Met Zorro dacht ik overal veel minder over na en dat kwam meestal ook wel weer goed.
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Mijn honden doen het in de roedel ook, ze redden zich er onderling wel mee, het wordt snel genoeg afgekapt als ze het niet meer ok vinden. Ik bemoei me er niet zoveel mee.
Op wandeling in losloopgebied wordt fixeren gewoon niet toegestaan. Ik doorbreek het door ze naar me je laten kijken. Een ontmoeting met een andere hond is gewoon leuker als je er normaal op af gaat.
Timber kent het commando kijken en Bindi taalt nauwelijks naar andere honden, die vind het eerder spannend als je ze tegemoet komt en zal ze dus niet fixeren.
Drijven mogen ze dus alleen onderling in de roedel en bij de schapen/ eenden/ koeien
Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Op wandeling in losloopgebied wordt fixeren gewoon niet toegestaan. Ik doorbreek het door ze naar me je laten kijken. Een ontmoeting met een andere hond is gewoon leuker als je er normaal op af gaat.
Timber kent het commando kijken en Bindi taalt nauwelijks naar andere honden, die vind het eerder spannend als je ze tegemoet komt en zal ze dus niet fixeren.
Drijven mogen ze dus alleen onderling in de roedel en bij de schapen/ eenden/ koeien
- Zamunda
Op welke afstand kun jij stoppen met ze naar je te laten kijken en gaan ze dan normaal op de andere hond af?kloesje schreef: ↑05 dec 2021, 13:52 Mijn honden doen het in de roedel ook, ze redden zich er onderling wel mee, het wordt snel genoeg afgekapt als ze het niet meer ok vinden. Ik bemoei me er niet zoveel mee.
- kloesje
Ik doorbreek het sluipen/fixeren door hem naar mijn te laten kijken. Dan is hij uit zijn focus en zeg ik Toe maar. En dan gaat hij in een normale focus op de andere honden af.Zamunda schreef:Op welke afstand kun jij stoppen met ze naar je te laten kijken en gaan ze dan normaal op de andere hond af?kloesje schreef: ↑05 dec 2021, 13:52 Mijn honden doen het in de roedel ook, ze redden zich er onderling wel mee, het wordt snel genoeg afgekapt als ze het niet meer ok vinden. Ik bemoei me er niet zoveel mee.
Dus het is niet dat hij eerst een tijdje mij moet aankijken of volgen, want daar bouw ik bij hem alleen maar spanning mee op (hij denkt dat we daarna dan ineens moeten gaan racen ofzo... zal ik wel per ongeluk hebben aangeleerd).
Dus het is enkel kort doorbreken van gedrag en daarna vrij geven.
In de aanleerfase moest hij eerst bij me komen, koekje erin en weer vrij.
Dit uitgebouwd naar alleen laten omkijken, zodat ik dit op afstand kan toepassen 1:
- Zamunda
Oh mooi hoe het bij jullie werkt, ga ik onthouden .kloesje schreef: ↑05 dec 2021, 14:21Ik doorbreek het sluipen/fixeren door hem naar mijn te laten kijken. Dan is hij uit zijn focus en zeg ik Toe maar. En dan gaat hij in een normale focus op de andere honden af.
Dus het is niet dat hij eerst een tijdje mij moet aankijken of volgen, want daar bouw ik bij hem alleen maar spanning mee op (hij denkt dat we daarna dan ineens moeten gaan racen ofzo... zal ik wel per ongeluk hebben aangeleerd).
Dus het is enkel kort doorbreken van gedrag en daarna vrij geven.
In de aanleerfase moest hij eerst bij me komen, koekje erin en weer vrij.
Dit uitgebouwd naar alleen laten omkijken, zodat ik dit op afstand kan toepassen 1:
Kloesje, heel blij met je reacties. Bedankt! Dan is het gewoon voldoende wat we doen, hij is gelukkig heel makkelijk uit dat drijven te roepen.
Ik heb gisteren een heel leuke tip ontvangen over een cursus. Daar ga ik eens kijken want Meeko verveelt zich nogal op de huidige. Hij moet veel te veel wachten en wordt dan bestempeld als overprikkeld. Hij wil gewoon graag dingen doen Wachten moet hij natuurlijk ook leren, maar dat hoeft van mij nog geen minutenlang. Kan mijn kind ook niet, dus pup hoeft ook niet
Vriend lijkt wel totaal omgeslagen, komt niet door mij. Hij vindt uitlaten nog steeds vreselijk onhandig dus dat laat hij mij doen. Maar hij zei van het weekend zelfs tegen een vriend dat “die hond steeds leuker wordt”, dus dat belooft wat. Meeko lijkt nu ook veel beter de routine en regels van ons huishouden te begrijpen dus dat scheelt natuurlijk enorm. Hij vindt de kerstboom reuze interessant maar als je gewoon even zegt “Meeko, zachtjes hè”, gaat dat kontje weer schudden en zie je hem echt zijn best doen zich in te houden niet die boom omver te kegelen Hij snapt dat hij wel op de bank mag maar alleen op het kleedje, dat hij sommige dingen niet mag pakken etc. Het enige nieuwe stoute is dat hij nu zo groot is dat hij van de eettafel, het aanrecht en mijn bureau kan jatten De headset van mijn werk was dus de pineut en ik moet het nu doen met volume 100 zonder dat ik wat in kan stellen
Manu is weer wat blijer. Hij mag wat vaker in zijn eentje mee en hij speelt sinds een paar dagen op eigen initiatief met Meeko. Manu mag dan mee naar het nieuwe huis waar vriend dan wat gaat klussen en ik ben thuis of op pad met de kleintjes. Ook ben ik weer meer aan het hardlopen en dat doet ons echt goed. Even samen eruit en weer als vroeger.
Meeko wordt trouwens ook zo mooi! Ik zal morgen nieuwe foto’s plaatsen. Hij krijgt een diepe borstkas, een prachtige kop met wijze blik en die reuenkop komt al een beetje door. Die strepen worden alleen maar mooier, zijn prachtig getekende poten met die mooie tenen vind ik zo gaaf.
Hij staat altijd aan voor actie. Ik kan echt niet wachten tot we meer mogen gaan doen samen. Lekker uren struinen door natuurgebieden, hardlopen over de mooiste paden en samen door zo’n agilitybaan crossen, ‘s ochtends vroeg schapen drijven, in de zee zwemmen. Ik moet nog steeds erg wennen aan deze totaal andere hond, het is echt schakelen hoor, zo’n baasgericht hondje dat het liefst heeft dat jij iets te doen verzint. Dat heb ik nooit hoeven doen hè. Sterker nog, het werd meestal afgestraft als ik iets verzon Maar ik vind het wel heerlijk hoor En dan mijn lieve relaxte goedzak van een Manu ernaast.
Ik heb gisteren een heel leuke tip ontvangen over een cursus. Daar ga ik eens kijken want Meeko verveelt zich nogal op de huidige. Hij moet veel te veel wachten en wordt dan bestempeld als overprikkeld. Hij wil gewoon graag dingen doen Wachten moet hij natuurlijk ook leren, maar dat hoeft van mij nog geen minutenlang. Kan mijn kind ook niet, dus pup hoeft ook niet
Vriend lijkt wel totaal omgeslagen, komt niet door mij. Hij vindt uitlaten nog steeds vreselijk onhandig dus dat laat hij mij doen. Maar hij zei van het weekend zelfs tegen een vriend dat “die hond steeds leuker wordt”, dus dat belooft wat. Meeko lijkt nu ook veel beter de routine en regels van ons huishouden te begrijpen dus dat scheelt natuurlijk enorm. Hij vindt de kerstboom reuze interessant maar als je gewoon even zegt “Meeko, zachtjes hè”, gaat dat kontje weer schudden en zie je hem echt zijn best doen zich in te houden niet die boom omver te kegelen Hij snapt dat hij wel op de bank mag maar alleen op het kleedje, dat hij sommige dingen niet mag pakken etc. Het enige nieuwe stoute is dat hij nu zo groot is dat hij van de eettafel, het aanrecht en mijn bureau kan jatten De headset van mijn werk was dus de pineut en ik moet het nu doen met volume 100 zonder dat ik wat in kan stellen
Manu is weer wat blijer. Hij mag wat vaker in zijn eentje mee en hij speelt sinds een paar dagen op eigen initiatief met Meeko. Manu mag dan mee naar het nieuwe huis waar vriend dan wat gaat klussen en ik ben thuis of op pad met de kleintjes. Ook ben ik weer meer aan het hardlopen en dat doet ons echt goed. Even samen eruit en weer als vroeger.
Meeko wordt trouwens ook zo mooi! Ik zal morgen nieuwe foto’s plaatsen. Hij krijgt een diepe borstkas, een prachtige kop met wijze blik en die reuenkop komt al een beetje door. Die strepen worden alleen maar mooier, zijn prachtig getekende poten met die mooie tenen vind ik zo gaaf.
Hij staat altijd aan voor actie. Ik kan echt niet wachten tot we meer mogen gaan doen samen. Lekker uren struinen door natuurgebieden, hardlopen over de mooiste paden en samen door zo’n agilitybaan crossen, ‘s ochtends vroeg schapen drijven, in de zee zwemmen. Ik moet nog steeds erg wennen aan deze totaal andere hond, het is echt schakelen hoor, zo’n baasgericht hondje dat het liefst heeft dat jij iets te doen verzint. Dat heb ik nooit hoeven doen hè. Sterker nog, het werd meestal afgestraft als ik iets verzon Maar ik vind het wel heerlijk hoor En dan mijn lieve relaxte goedzak van een Manu ernaast.
Fijn dat het beter gaat. Zo te lezen heb je de combinatie die ik ook had met Jip en Heavy. Een hond om mee te wandelen en je hoofd leeg te lopen en eentje waar je mee aan het werk moet tijdens een wandeling
Allebei leuk
Allebei leuk
- kloesje
Ik hoor je zeggen dat je hondje graag wilt dat jij dingen aanbiedt om te leren, dat hij graag zoveel doet. Dat is tevens de valkuil van dit type hond Met mijn beide kelpies heb ik juist als ze zo jong zijn veel geoefend op rust, zichzelf vermaken en juist niet steeds 'aan' gaan wanneer ik in de benen kom. Daar heb je namelijk de rest van je leven profijt van. Ze overprikkeld krijgen is zo gebeurd, rust is voor hun veel moeilijker, maar zo belangrijk.
Dus probeer goed te managen tussen wat hij aanbiedt en vraagt en tussen wat jij van hem wilt en juist niet wil
Kan zijn dat je dit allang doet, dat kan ik niet herleiden, maar je krijgt er gewoon heel veel plezier van als je hier nu de focus op legt
Dus probeer goed te managen tussen wat hij aanbiedt en vraagt en tussen wat jij van hem wilt en juist niet wil
Kan zijn dat je dit allang doet, dat kan ik niet herleiden, maar je krijgt er gewoon heel veel plezier van als je hier nu de focus op legt