Malamute
Malamute
Sinds een jaar loopt er hier een Malamute. Ik verdenk hem ervan niet rasecht te zijn wegens hangoren.
Aangeschaft door een moeder en dochter die veel beter een leuke poedel hadden kunnen kopen. Maar ja, dat schattige fluffy pupje he….
Het schattige fluffy pupje is nu dus ruim een jaar en trekt de eigenares (met slechte knieën) voort.
En twee weken geleden bestond hij het om haar aan te vallen toen ie in zijn bench moest en geen zin had. Gelukkig niet in het gezicht maar in haar hand.
Ik hou mijn hart vast. Dit is een veel erger accident waiting to happen…
Aangeschaft door een moeder en dochter die veel beter een leuke poedel hadden kunnen kopen. Maar ja, dat schattige fluffy pupje he….
Het schattige fluffy pupje is nu dus ruim een jaar en trekt de eigenares (met slechte knieën) voort.
En twee weken geleden bestond hij het om haar aan te vallen toen ie in zijn bench moest en geen zin had. Gelukkig niet in het gezicht maar in haar hand.
Ik hou mijn hart vast. Dit is een veel erger accident waiting to happen…
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Re: Malamute
Nee, hij heeft ook echt Malamute kleuren. Alleen hangoren. En vergis je niet, de mallen zijn ook dominante flikkers.
- Johnny Jones
- Posts in topic: 2
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Ik dacht, ik zoek eens wat meer op over dit ras..
https://www.amcn.nl/het-ras/gedrag/
Waarom zou je zo'n hond als huisdier willen hebben?
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik denk dat het hier allemaal heel zwart wit wordt gesteld, het blijft wel een hond hè, geen wolf.Johnny Jones schreef: ↑07 dec 2021, 19:05 Ik dacht, ik zoek eens wat meer op over dit ras..
Van de malamute club NL
“ Bekende mensen, juist degenen waarmee hij nauw samen leeft, kunnen te maken krijgen met zijn dominante trekjes. Een Malamute heeft zeer sterk de neiging om de grenzen van zijn eigenaren uit te testen. Geef hem één vinger, wees inconsequent of te toegeeflijk en hij bepaalt uiteindelijk waar je mag gaan en staan. Hij weet exact bij wie hij hoe ver kan gaan. Een volwassen hond van zo’n 40 a 50 kg die merkt dat hij agressie succesvol kan inzetten moet niet worden onderschat. “
Ik denk dat dit aan de gang is. Hij wordt altijd maar geknuffeld en gezoend maar leiding krijgt hij niet. Hij trekt ook als een debiel aan de riem.
“ Bekende mensen, juist degenen waarmee hij nauw samen leeft, kunnen te maken krijgen met zijn dominante trekjes. Een Malamute heeft zeer sterk de neiging om de grenzen van zijn eigenaren uit te testen. Geef hem één vinger, wees inconsequent of te toegeeflijk en hij bepaalt uiteindelijk waar je mag gaan en staan. Hij weet exact bij wie hij hoe ver kan gaan. Een volwassen hond van zo’n 40 a 50 kg die merkt dat hij agressie succesvol kan inzetten moet niet worden onderschat. “
Ik denk dat dit aan de gang is. Hij wordt altijd maar geknuffeld en gezoend maar leiding krijgt hij niet. Hij trekt ook als een debiel aan de riem.
- Johnny Jones
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Dat zie je wel vaker bij rasverenigingen, dat de 'moeilijkheid' van een ras wat overdreven wordt. Ik verdenk ze er altijd van dat daarmee de eigen kring bezitters van het ras een soort 'happy few' wordt die deze moeilijke honden kunnen houden. Lekker exclusief.Inge O schreef: ↑07 dec 2021, 19:13Ik denk dat het hier allemaal heel zwart wit wordt gesteld, het blijft wel een hond hè, geen wolf.Johnny Jones schreef: ↑07 dec 2021, 19:05 Ik dacht, ik zoek eens wat meer op over dit ras..
Wij hadden een ACD, zou ook volgens de rasvereniging ook een geen gemakkelijke hond zijn. Foxy was een hartstikke leuke, lieve actieve hond, helemaal niks mis mee.
Maar goed, op basis van deze beschrijving lijken ze een handvol.
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Een handvol zullen ze wel zijn, maar dat zijn wel meer honden op hun manier.Johnny Jones schreef: ↑07 dec 2021, 19:41
Maar goed, op basis van deze beschrijving lijken ze een handvol.
(en mijn ACD was een zuivere dingo, waren ze hond vergeten door te mixen ).
Ik heb juist het idee dat het vaak veel te zonnig wordt voorgesteld. Om kopers over de streep te trekken.Johnny Jones schreef: ↑07 dec 2021, 19:41 Dat zie je wel vaker bij rasverenigingen, dat de 'moeilijkheid' van een ras wat overdreven wordt.
Of omdat zij helemaal geen moeite hebben met zo’n ras en niet snappen dat Jan met de pet dat wel kan hebben.
Zelf vind ik een Malamute niet persé moeilijk maar wel een hond voor een ervaren hondenhouder. Zeker niet voor mensen die veel beter af waren met een wawa die Gucci heet.
- pioenroos
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ik ben eigenlijk ook wel van plan om de bewegings/werk behoefte van de pups die er hopelijk komen van Flora en Dakar dik aan te zetten
Beiden ouders hebben een prima uitknop en houden van bankhangen. Mits ze wel wel te doen hebben gehad. En ik wil goed duidelijk maken dat rondjes park en in het weekend een uurtje bos níet genoeg gaat zijn.
Heb toch wel het idee dat mensen een heel ander idee kunnen hebben van 'voldoende beweging en uitdaging'.
Ik heb een paar malamutes gekend, en indien correct opgevoed en de hond geven wat ze nodig hebben vond ik het fijne en eerlijke honden.
Ook 1 gekend, vroegah , toen ik nog een bo en Sam had, die ze altijd uit liet in het matenpark, losloop stuk ook, mijn hemel wat een dominant eng dier, piste zowat tegen elk mens wat er stond aan en greep naar hartelust honden, vrouw kon hem ook niet aan, hij sleurde haar gewoon het park in, toen kreeg ze een park verbod met hem. En ze ging fietsen, hij aan de springer. Nou wat een succes, toen greep hij honden met een fiets aan zijn lijf en zij lag ergens op het fietspad te roepen. Ik ben door hem maanden uit het park gebleven.
Dus. Alleen maar leuke honden bij kundige mensen anders zijn het gewoon loeisterke dominante haarballen.
Ook 1 gekend, vroegah , toen ik nog een bo en Sam had, die ze altijd uit liet in het matenpark, losloop stuk ook, mijn hemel wat een dominant eng dier, piste zowat tegen elk mens wat er stond aan en greep naar hartelust honden, vrouw kon hem ook niet aan, hij sleurde haar gewoon het park in, toen kreeg ze een park verbod met hem. En ze ging fietsen, hij aan de springer. Nou wat een succes, toen greep hij honden met een fiets aan zijn lijf en zij lag ergens op het fietspad te roepen. Ik ben door hem maanden uit het park gebleven.
Dus. Alleen maar leuke honden bij kundige mensen anders zijn het gewoon loeisterke dominante haarballen.
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Ik ken er 2 en die zijn beide van mijn dierenarts. Mijn man was gelijk verliefd erop en zij wilde er ook een nestje mee fokken. Helaas niet doorgegaan door gezondheidsredenen, maar zei al gelijk die komt hier niet. Vind ze erg mooi om te zien en als ze goed opgevoed zijn ook prima honden, maar denk voor ons een maatje teveel en mijn man denkt er ook veel te makkelijk over.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Ik snap de aantrekkingskracht hoor. Het zijn ontegenzeggelijk mooie honden. En als pup natuurlijk onweerstaanbaar.
Maar als het je eerste hond is en je je bovendien ook nog een neppe aan laat smeren dan zie ik het scenario somber in. Hij heeft nu ondervonden dat hij agressie prima in kan zetten en dat gaat ie zeker nog eens doen. We hebben het niet over een Cavaliertje he.
Maar als het je eerste hond is en je je bovendien ook nog een neppe aan laat smeren dan zie ik het scenario somber in. Hij heeft nu ondervonden dat hij agressie prima in kan zetten en dat gaat ie zeker nog eens doen. We hebben het niet over een Cavaliertje he.
Nou, die kruising trekt me voor geen meter. Hij mist het zachte.Nanna schreef: ↑08 dec 2021, 18:52 Ik snap de aantrekkingskracht hoor. Het zijn ontegenzeggelijk mooie honden. En als pup natuurlijk onweerstaanbaar.
Papa Jaap komt van een beruchte broodfokker, mama is als pup tig keer herplaatst, beiden verkocht als husky. En toen werden ze veertig kilo
En dan is Jaap een oepskind van een kijvend tienerstel. Allemaal betrouwbare, lieve honden. De rest van het nest ook.
Ervaring kun je bijna wegstrepen als het ervaring is vanuit een andere hoek. Jaap heeft mij opnieuw afgericht
Het verhaal van de rasvereniging vind ik helemaal niet negatief, alleen slaan ze inmiddels de plank goed mis met dat achterhaalde dominantiegezemel.
Een krachtig karakter en invloed hebben op anderen heeft niets te maken met overheersing of agressie. Ze draaien op wederzijds respect en begrip, politieagentje spelen kun je vergeten als je het een beetje leuk wilt hebben.
Mensen die voor Jaap heilig zijn pakt ie bij hun strot. Met chirurgische precisie. Dan moet je vereerd blijven zitten tot ie klaar is.
Ik denk dat je hem met wantrouwen heel snel tegen je hebt.
Als herders je liggen vind ik het geen aanrader
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Nou ben ik geen echt herdermens (denk ik) en ook niet van overheersing, maar ik geloof dat een Jaap me niet zou passen. Ik vind het wel knap hoor hoe je dat doet met hem en juist ook om wat je zegt: je ervaring kon je eigenlijk in de prullenbak gooien en weer op nul beginnen.Dagmar schreef: ↑08 dec 2021, 20:28Ervaring kun je bijna wegstrepen als het ervaring is vanuit een andere hoek. Jaap heeft mij opnieuw afgericht
Het verhaal van de rasvereniging vind ik helemaal niet negatief, alleen slaan ze inmiddels de plank goed mis met dat achterhaalde dominantiegezemel.
Een krachtig karakter en invloed hebben op anderen heeft niets te maken met overheersing of agressie. Ze draaien op wederzijds respect en begrip, politieagentje spelen kun je vergeten als je het een beetje leuk wilt hebben.
Mensen die voor Jaap heilig zijn pakt ie bij hun strot. Met chirurgische precisie. Dan moet je vereerd blijven zitten tot ie klaar is.
Ik denk dat je hem met wantrouwen heel snel tegen je hebt.
Als herders je liggen vind ik het geen aanrader
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Ik zit altijd te krijsen om de belevenissen met Het GeJaapte maar aan mij zou hij ook nul besteed zijn
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Oh ja ik ook, heerlijk hoe Dagmar erover vertelt. Genieten. Maar wel bij haar .
OS met dank aan Hakunamatata
Ik herken altijd zoveel in jouw posts over Jaap, Dagmar. Manu is precies zo, alleen is Jaap minder lui
Ik vind het ook altijd lastig hem te beschrijven aan mensen die hem niet kennen. Als je hem ziet weet je al wat hij is, denk ik. Hij maakt ook eigenlijk altijd wel indruk.
Hij is superkalm. Zeker nu op zijn oudere dag heeft hij totaal geen trek in gezeur en weet altijd zonder gezichtsverlies confrontaties uit de weg te gaan. Hij leest alles al van verre afstand. Hij is ontzettend moedig en heeft heel veel zelfrespect en dat zie je aan hem.
Het mooie aan hem vind ik dat het lijkt alsof hij compleet schijt aan een baas heeft, doet hij gewoon niet aan. Maar hij wil ook zo graag braaf gevonden worden en ik weet zeker dat hij mij tussen een hele kudde mensen weer terug wil vinden om me verder te volgen. Het is een heel speciale band. Zo’n hond die niets van je wil of nodig heeft en dan toch graag naast je loopt.
Wij willen geen poolhond meer hierna, zeggen we. Ze zullen nooit zo bijzonder zijn als onze Manu. Die hond moet echt 20 worden want hij is mijn rots in de branding. Als je Manu bij je hebt, kun je alles.
Ik vind het ook altijd lastig hem te beschrijven aan mensen die hem niet kennen. Als je hem ziet weet je al wat hij is, denk ik. Hij maakt ook eigenlijk altijd wel indruk.
Hij is superkalm. Zeker nu op zijn oudere dag heeft hij totaal geen trek in gezeur en weet altijd zonder gezichtsverlies confrontaties uit de weg te gaan. Hij leest alles al van verre afstand. Hij is ontzettend moedig en heeft heel veel zelfrespect en dat zie je aan hem.
Het mooie aan hem vind ik dat het lijkt alsof hij compleet schijt aan een baas heeft, doet hij gewoon niet aan. Maar hij wil ook zo graag braaf gevonden worden en ik weet zeker dat hij mij tussen een hele kudde mensen weer terug wil vinden om me verder te volgen. Het is een heel speciale band. Zo’n hond die niets van je wil of nodig heeft en dan toch graag naast je loopt.
Wij willen geen poolhond meer hierna, zeggen we. Ze zullen nooit zo bijzonder zijn als onze Manu. Die hond moet echt 20 worden want hij is mijn rots in de branding. Als je Manu bij je hebt, kun je alles.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Wat lief.Manuma schreef: ↑09 dec 2021, 23:25 Ik herken altijd zoveel in jouw posts over Jaap, Dagmar. Manu is precies zo, alleen is Jaap minder lui