Trucje 1, "kiekeboe"
Re: Samen trucjes leren?
Als iemand nog ergens antwoord op wil of tips moet je het even zeggen. Maar volgens mij heb ik iedereen beantwoord. En als iemand tips of advies voor iemand heeft gewoon doen hoor. net als Inge al gedaan heeft. Het topic is gewoon van iedereen.
- Zamunda
- Posts in topic: 20
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Voor mij is het nieuw om tijdens het clickeren ook voertjes te geven op momenten dat je niet klikt, maar het werkt heel fijn want je kunt zo toch dingen belonen zonder dat je de houding/actie echt markeert.
Alleen het benoemen zit er bij mij nog niet in, ik heb altijd geleerd om het pas te benoemen/commando eraan vast te plakken als de hond vrij stabiel al doet wat dat commando inhoudt (dus pas bij het eindresultaat). Dat vond ik altijd ook logisch, het lijkt mij juist verwarrend om het commando er al aan vast te plakken als je nog aan het shapen bent, kun je daar iets over uitleggen Sirene?
En ik heb een filmpje van Murf met achterpootjes op. Ik had nu voor het eerst de ingeving om een anti-slip matje op de obstakels te leggen en dat gaat wel echt een stuk beter met het proberen hem te laten stappen/bewegen terwijl hij erop staat. Nadat man stopte met filmen ging Murf een paar keer heel mooi eraf en achteruit weer op, maar dat kan ik makkelijk zeggen natuurlijk .
Beetje jammer dat die katten bijna altijd 'gezellig' mee komen doen, maar ach, het is goede training om te werken tijdens afleiding zullen we maar zeggen .
Alleen het benoemen zit er bij mij nog niet in, ik heb altijd geleerd om het pas te benoemen/commando eraan vast te plakken als de hond vrij stabiel al doet wat dat commando inhoudt (dus pas bij het eindresultaat). Dat vond ik altijd ook logisch, het lijkt mij juist verwarrend om het commando er al aan vast te plakken als je nog aan het shapen bent, kun je daar iets over uitleggen Sirene?
En ik heb een filmpje van Murf met achterpootjes op. Ik had nu voor het eerst de ingeving om een anti-slip matje op de obstakels te leggen en dat gaat wel echt een stuk beter met het proberen hem te laten stappen/bewegen terwijl hij erop staat. Nadat man stopte met filmen ging Murf een paar keer heel mooi eraf en achteruit weer op, maar dat kan ik makkelijk zeggen natuurlijk .
Beetje jammer dat die katten bijna altijd 'gezellig' mee komen doen, maar ach, het is goede training om te werken tijdens afleiding zullen we maar zeggen .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Zamunda
Ben je nog heel ?billy schreef: ↑06 dec 2021, 21:22 Wat een leuk topic en filmpjes
Gisteren Kiekeboe geoefend en dat ging best redelijk, maar niet voor de grap samen doen met 2 terriers
Morgen dat tellen proberen om ze iets langer te laten vasthouden, iets brengen kunnen ze al wel, maar langer vasthouden niet, leuke tip om mee te oefenen.
- Zamunda
Gezellig .billy schreef: ↑06 dec 2021, 21:37Ja maar ze gingen ieder aan een kant in mijn nek hangen maar heb het overleefd.Zamunda schreef: ↑06 dec 2021, 21:23Ben je nog heel ?billy schreef: ↑06 dec 2021, 21:22 Wat een leuk topic en filmpjes
Gisteren Kiekeboe geoefend en dat ging best redelijk, maar niet voor de grap samen doen met 2 terriers
Morgen dat tellen proberen om ze iets langer te laten vasthouden, iets brengen kunnen ze al wel, maar langer vasthouden niet, leuke tip om mee te oefenen.
- Yvette
- Posts in topic: 14
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Oké, daar zijn ze dan, onze filmpjes
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Wat goed, Yvette!
Verdorie, wat een smeltpup, ik kan het niet aan, zelfs koekjes eten doet hij schattig Ik vind de Springpups allemaal een hoog schattigheidsgehalte hebben, terwijl ze tegelijkertijd ook stoer zijn qua uiterlijk, mooie combinatie.
Verdorie, wat een smeltpup, ik kan het niet aan, zelfs koekjes eten doet hij schattig Ik vind de Springpups allemaal een hoog schattigheidsgehalte hebben, terwijl ze tegelijkertijd ook stoer zijn qua uiterlijk, mooie combinatie.
Dat heb je goed hoor. Ik heb dat ook zo geleerd. Het is goed dat je het zegt want ik was me niet meer bewust dat ik dit deed. Bij Spring benoem ik heel vaak al dingen tijdens het shapen. Dat is zo gegroeid. Zodra ik voel dat het de goede kant op gaat benoem ik al.Zamunda schreef: ↑06 dec 2021, 21:01 Voor mij is het nieuw om tijdens het clickeren ook voertjes te geven op momenten dat je niet klikt, maar het werkt heel fijn want je kunt zo toch dingen belonen zonder dat je de houding/actie echt markeert.
Met een jonge hond doe ik dat denk ik niet, of zou ik iig niet moeten doen.
Hartstikke goed en leuk! Je ziet hem echt nadenken. Van Crutz heb ik voor het achteruit lopen nog een trucje geleerd die ik ook vaak gebruik. Leg een brokje tussen je benen terwijlk je met je benen wijd staat. Als de pup dan terugloopt zal hij oogcontact willen maken en daarbij bijna automatisch achteruit (want tussen je benen) lopen. Voor de afwisseling kun je dat ook doen.Zamunda schreef: ↑06 dec 2021, 21:01
Wat goed zeg! Jullie zitten erop Wat doet Barrie dat beheerst.
Ik wilde het aan Klets laten zien maar die zei dat Barrie gewoon een uitslover is
En je hebt zo'n professionele setting en een perfect statief
- Inge O
- Posts in topic: 25
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ben aan het uploaden bij Flickr maar jeetje, zoooooooooooooooooo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggg.
Meestal gaat het uploaden wel snel maar duurt het heel lang voordat je filmpje op je stream staat.
je moet ook geen film van een uur uploaden he?
- Inge O
- Posts in topic: 25
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Het filmje duurt amper twee minuten gok ik, en nee, hij is echt nog aan het uploaden hoor, al drie kwartier, en hij zit nog maar amper aan een kwart .
-
- Posts in topic: 4
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Ik weet dat er statieven bestaan, maar daar kan ik niets mee; dan moet ik nog eerst die camera aanzetten, dan aan de gang gaan....sta ik er altijd zelf op.
Dan zou ik met moeten laten filmen door iemand die precies op het goede moment begint en stop met filmen.. niet aan mij besteed vrees ik
Ik heb andere kwaliteiten dan mijzelf filmen
Suzanne
-
Ik neem aan dat per 'kunstje" tzt wel een apart topic geopend wordt en niet alles hier straks door elkaar komt te staan?
Suzanne
Suzanne
Ja, da's wel handiger. Een tweede kunstje moeten we nog verzinnen. Nog ideeën voor iets moeilijks?
-
- Yvette
- Contacteer:
Hij is wel beheerst ja, hij heeft met bijna alles wat ik oefen opvallend veel rust in zijn koppie, dat is echt wel heel fijn.
Ik zat nog te denken of ik nu wil dat hij z'n pootjes beide mee verplaatst van links naar rechts of dat ik hem één pootje links en één pootje rechts wil laten houden en dan alleen z'n hoofd van links naar rechts verplaatsen
Nog wat anders over wat @Zamunda schreef, ik had dat eigenlijk ook altijd zo geleerd om er pas een commando aan te koppelen als het klaar is zeg maar. Maar wat ik dan lastig vind is het switchen van de ene oefening naar de andere, is dat niet verwarrend als er geen commando (of beter gezegd aankondiging) aan gekoppeld is? Ik oefen best vaak veel nieuwe dingetjes omdat te lang hetzelfde niet leuk gevonden wordt.
Groetjes Yvette
Het is pas lastig als je aan je hond merkt dat het lastig is. Vind ik. De context is heel belangrijk voor ze. Ik leer ook allemaal dingen door elkaar maar bij de ene oefening is er een hulpmiddel (bakje ofzo bij) en bij kiekeboe zit je met je rug naar je hond. Bij weer een andere oefening is er niks. Ik denk dat als ze gewend zijn te trainen en belastbaar en trainbaar zijn ze daar prima mee om kunnen gaan.
Hoe ik iets aanleer probeer ik in een sessie ook af te wisselen. Soms met lokken, soms met free shapen, soms gewoon door te vangen wat ik zie.
Hoe ik iets aanleer probeer ik in een sessie ook af te wisselen. Soms met lokken, soms met free shapen, soms gewoon door te vangen wat ik zie.
- Yvette
- Contacteer:
Oké, ik heb dat inderdaad altijd wel allemaal door elkaar gedaan maar nu vroeg ik me af of ik niet te chaotisch ben. Valt wel mee dan dus.
Groetjes Yvette
- Zamunda
Fijn om te lezen, dan zit ik nog goed .Sirene schreef: ↑07 dec 2021, 17:46Dat heb je goed hoor. Ik heb dat ook zo geleerd. Het is goed dat je het zegt want ik was me niet meer bewust dat ik dit deed. Bij Spring benoem ik heel vaak al dingen tijdens het shapen. Dat is zo gegroeid. Zodra ik voel dat het de goede kant op gaat benoem ik al.
Oh dat is wel handig voor Raaf. Daar heb ik vandaag het achteruit lopen mee geoefend maar met een brokje laag gaat ie in de buig en hoog in de zit . Wat het beste werkte was hem achteruit laten lopen door zelf naar voren (naar hem dus) te bewegen, maar ik ga dit eens proberen morgen.Sirene schreef: ↑07 dec 2021, 17:48Hartstikke goed en leuk! Je ziet hem echt nadenken. Van Crutz heb ik voor het achteruit lopen nog een trucje geleerd die ik ook vaak gebruik. Leg een brokje tussen je benen terwijlk je met je benen wijd staat. Als de pup dan terugloopt zal hij oogcontact willen maken en daarbij bijna automatisch achteruit (want tussen je benen) lopen. Voor de afwisseling kun je dat ook doen.
Murf ging vandaag zo leuk met de achteruit op. Heb eerst gewoon achteruit gedaan want als hij eenmaal ergens op staat dan is hij er bijna niet vanaf te krijgen met z'n achterpoten, hij weet echt al dat hij erop moet blijven dus strekt zich zover mogelijk uit. Als hij er dan toch uiteindelijk vanaf stapt staat hij ook meteen zover van het object dat hij er niet zo even terug opstapt. Nu dus eerst achteruit op de grond, toen achteruit op het anti-slipmatje, en daarna op een object en dat kreeg hij nou best goed door. Heel leuk om te doen!
Ik moet wel iets bedenken of aanschaffen qua hogere objecten want ik gebruik nu dienbladen en dozen, maar met Lais zit ik al bij een doos van zeg 30cm en dat gaat kantelen als ze haar poot er achteruit op gaat zetten. Ik zag dat @malinois of @Maart een soort stapel van dezelfde (fitness?)objecten had volgens mij?
Met Lais heb ik trouwens ook de kiekeboe gedaan, zo leuk .
- Zamunda
- malinois
- Posts in topic: 1
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik heb kratten gebruiktZamunda schreef:Fijn om te lezen, dan zit ik nog goed .Sirene schreef: ↑07 dec 2021, 17:46Dat heb je goed hoor. Ik heb dat ook zo geleerd. Het is goed dat je het zegt want ik was me niet meer bewust dat ik dit deed. Bij Spring benoem ik heel vaak al dingen tijdens het shapen. Dat is zo gegroeid. Zodra ik voel dat het de goede kant op gaat benoem ik al.
Oh dat is wel handig voor Raaf. Daar heb ik vandaag het achteruit lopen mee geoefend maar met een brokje laag gaat ie in de buig en hoog in de zit . Wat het beste werkte was hem achteruit laten lopen door zelf naar voren (naar hem dus) te bewegen, maar ik ga dit eens proberen morgen.Sirene schreef: ↑07 dec 2021, 17:48Hartstikke goed en leuk! Je ziet hem echt nadenken. Van Crutz heb ik voor het achteruit lopen nog een trucje geleerd die ik ook vaak gebruik. Leg een brokje tussen je benen terwijlk je met je benen wijd staat. Als de pup dan terugloopt zal hij oogcontact willen maken en daarbij bijna automatisch achteruit (want tussen je benen) lopen. Voor de afwisseling kun je dat ook doen.
Murf ging vandaag zo leuk met de achteruit op. Heb eerst gewoon achteruit gedaan want als hij eenmaal ergens op staat dan is hij er bijna niet vanaf te krijgen met z'n achterpoten, hij weet echt al dat hij erop moet blijven dus strekt zich zover mogelijk uit. Als hij er dan toch uiteindelijk vanaf stapt staat hij ook meteen zover van het object dat hij er niet zo even terug opstapt. Nu dus eerst achteruit op de grond, toen achteruit op het anti-slipmatje, en daarna op een object en dat kreeg hij nou best goed door. Heel leuk om te doen!
Ik moet wel iets bedenken of aanschaffen qua hogere objecten want ik gebruik nu dienbladen en dozen, maar met Lais zit ik al bij een doos van zeg 30cm en dat gaat kantelen als ze haar poot er achteruit op gaat zetten. Ik zag dat [mention]malinois[/mention] of [mention]Maart[/mention] een soort stapel van dezelfde (fitness?)objecten had volgens mij?
Met Lais heb ik trouwens ook de kiekeboe gedaan, zo leuk .
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zamunda
Lichte kratten? Die heb ik ook wel maar ging dat bij jou niet onwijs kantelen? Lais is in elk geval niet bepaald lichtvoetig dus bij haar lijkt het me niet prettig/veilig.
Ik heb dit topic al een paar keer gelezen en gedacht "ja leuk ik doe mee!" Om toch af te haken op het "jeetje dan moet ik ook echt aan de bak"
Maar bij deze, ik vind het leuk en ga proberen ook mee te doen.
Die eerste moet ik nog even kijken hoe ik dat met die kleine ga aanpakken, de bank is te hoog, dus misschien zittend op een krukje voor de bank
Maar bij deze, ik vind het leuk en ga proberen ook mee te doen.
Die eerste moet ik nog even kijken hoe ik dat met die kleine ga aanpakken, de bank is te hoog, dus misschien zittend op een krukje voor de bank