3 jaar Saba!
- Alex
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
3 jaar Saba!
Ja ja, daar zijn we dan, eindelijk heeft ze langer een huis dan dat ze in het asiel zat Lang topic met veel foto's dus hier al de tl,dr versie: Saba drie jaar bij ons! Feest!
Oktober 2018 overleed Thorran en we waren heel zeker, er komt even geen Project meer, we nemen even pauze en dan misschien wel eens een pup of een wat gemakkelijker typ. Echt waar
Maar ja. Het viel me al op dat Saba al moeilijk lang in De Wissel zat waar Thorran ook vandaan kwam. En hakunamatata deelde wel heeeeeel leuke foto's van een Saba die mee mocht op speurdag. En de mensen van De Wissel kenden ons een beetje via Thorran en het is zo'n prettig asiel waar je alle tijd hebt de hond te leren kennen. En even langsrijden kan altijd toch. In de ochtend had ik nog een PM naar hakunanamatata gestuurd, dat we 'alleen maar' gingen kijken en ook even naar een veel socialere zwarte staffie die er ook zat.
De rest is geschiedenis. Van hond die echt geen stap durfde te zetten, niet kwispelde, niet speelde, duidelijk doller was op de mensen van het asiel dan ons, die op alles volledig uit d'r stekker vloog naar een veel rustigere hond die graag met ons werkt, alles van tafel kwispelt en die geniet van haar pensioen. Hondsociaal is ze nooit geworden maar ze heeft ondertussen zelfs vriendjes waar ze mee speelt en we kunnen hier gelukkig op veel plekken heel rustig wandelen waardoor ze ook pakken makkelijker is geworden.
Voor, in de huiskamer van het asiel
Ze wilde eigenlijk amper met ons wandelen want het was december en ze heeft extreme vuurwerkangst. Na enig lokken kwam ze mee maar echt contact kwam er pas toen ze ons lekker lieten zitten in de huiskamer. In de auto wilde ze wel erg graag, emigratie naar Groningen vanuit Friesland.
De eerste foto's zijn vooral dit. Eindeloos veel gelopen in het niks om haar maar goede, rustige ervaringen te geven en die stress emmer te legen. Zeer goed voor de lijn geweest.
In de lente begon ze rond te kijken op wandelingen en kwam ze zich telkens ook melden, want dat levert wat op
Lekker bijtanken op haar eigen bed of op de bank
Snackie pakken op bed
Mee op vakantie en een heel erf/bos voor jezelf hebben
Verder wordt er nog steeds veel gelopen dus daar gaan we.
En als iemand eens het asiel binnen wandelt, daar staat ze nog vol op display Ik wijs haar er er altijd op als ze weer eens op de foto staat alsof ze wekelijks in elkaar wordt gemept, gelukkig zijn zul je
Ze begint nu echt heel rap oud te worden, maar die 3 jaar heeft ze maar mooi in de pocket Hieperdepiep voor Sabieb!
Oktober 2018 overleed Thorran en we waren heel zeker, er komt even geen Project meer, we nemen even pauze en dan misschien wel eens een pup of een wat gemakkelijker typ. Echt waar
Maar ja. Het viel me al op dat Saba al moeilijk lang in De Wissel zat waar Thorran ook vandaan kwam. En hakunamatata deelde wel heeeeeel leuke foto's van een Saba die mee mocht op speurdag. En de mensen van De Wissel kenden ons een beetje via Thorran en het is zo'n prettig asiel waar je alle tijd hebt de hond te leren kennen. En even langsrijden kan altijd toch. In de ochtend had ik nog een PM naar hakunanamatata gestuurd, dat we 'alleen maar' gingen kijken en ook even naar een veel socialere zwarte staffie die er ook zat.
De rest is geschiedenis. Van hond die echt geen stap durfde te zetten, niet kwispelde, niet speelde, duidelijk doller was op de mensen van het asiel dan ons, die op alles volledig uit d'r stekker vloog naar een veel rustigere hond die graag met ons werkt, alles van tafel kwispelt en die geniet van haar pensioen. Hondsociaal is ze nooit geworden maar ze heeft ondertussen zelfs vriendjes waar ze mee speelt en we kunnen hier gelukkig op veel plekken heel rustig wandelen waardoor ze ook pakken makkelijker is geworden.
Voor, in de huiskamer van het asiel
Ze wilde eigenlijk amper met ons wandelen want het was december en ze heeft extreme vuurwerkangst. Na enig lokken kwam ze mee maar echt contact kwam er pas toen ze ons lekker lieten zitten in de huiskamer. In de auto wilde ze wel erg graag, emigratie naar Groningen vanuit Friesland.
De eerste foto's zijn vooral dit. Eindeloos veel gelopen in het niks om haar maar goede, rustige ervaringen te geven en die stress emmer te legen. Zeer goed voor de lijn geweest.
In de lente begon ze rond te kijken op wandelingen en kwam ze zich telkens ook melden, want dat levert wat op
Lekker bijtanken op haar eigen bed of op de bank
Snackie pakken op bed
Mee op vakantie en een heel erf/bos voor jezelf hebben
Verder wordt er nog steeds veel gelopen dus daar gaan we.
En als iemand eens het asiel binnen wandelt, daar staat ze nog vol op display Ik wijs haar er er altijd op als ze weer eens op de foto staat alsof ze wekelijks in elkaar wordt gemept, gelukkig zijn zul je
Ze begint nu echt heel rap oud te worden, maar die 3 jaar heeft ze maar mooi in de pocket Hieperdepiep voor Sabieb!
Saba 23-05-24
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: 3 jaar Saba!
Wat een prachtig verhaal enne gefeliciteerd!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ah wat een fijn en warm verhaal Ze kan zo ontzettend lief kijken. Heb je eigenlijk enig idee waar ze haar flappende oortjes van heeft?
- Alex
DNA test is er nooit van gekomen maar ze is heel gek gebouwd dus kweenie wat er allemaal in zit Heel zware diepe borst met veel huidkwabben en ook een zwaar hoofd vol kwabben, op sommige foto's zie je het ook wel over dat tuig heenpuilen, das gewoon losse huid. Ze kijkt daarom ook een beetje zielig omdat ze ook veel gezichtshuid heeft haha. Ook een heel steile achterhand en vooral zwaar in de voorhand. Ze weegt 35 kilo en is ook wel fors groter/lomper dan Thorran. Van die dikke boerentrien poten. Ze loopt sowieso slecht/zwabberend maar goed, als 't een volle Duitser was was dat vast niet beter geweest. Met pijnstilling doet ze alles nog wel.
Als ik haar op sommige foto's zie staan doet het me sterk denken aan een Kangal of Anatool. Denk dat er wel iets berghonderigs doorheen zit. Ook gezien haar karakter trouwens Ik weet niet hoeveel daarvan door haar opvoeding (of gebrek er aan) komt natuurlijk, maar ze is vrij gesloten, erg zelfstandig. Ze wil ondertussen wel iets voor ons doen en is dan ook heel blij als ze stembeloning krijgt maar daar hebben we echt keihard voor moeten werken. Ze kan extreem koppig zijn als ze haar zin niet krijgt. Waar Thorran het toch wel enorm graag goed wilde doen zie je haar soms denken of ze er onderuit kan komen. Uiteindelijk doet ze het dan wel maar ik kan niet geheel gedachtenloos buiten rondstruinen (nu vraag ik me af of je dat sowieso moet doen met een hond die niet bijster sociaal is, maar bij haar is het vooral omdat ze echt vanalles verzint en dan ook doodleuk uitvoert.)
edit: Aan de andere kant zie je vooral op recente foto's wel dat ze altijd om staat te kijken waar we blijven met wandelen, dat doet ze graag samen. samenwerking is ondertussen heel goed maar echt bloed, zweet, tranen
Ze komt van oorsprong uit Polen kennelijk dus het zal wel kruising op kruising zijn. Misschien doe ik mezelf volgend jaar zo'n DNA test cadeau. Zal je zien dat er poedel in zit of zo.
Als ik haar op sommige foto's zie staan doet het me sterk denken aan een Kangal of Anatool. Denk dat er wel iets berghonderigs doorheen zit. Ook gezien haar karakter trouwens Ik weet niet hoeveel daarvan door haar opvoeding (of gebrek er aan) komt natuurlijk, maar ze is vrij gesloten, erg zelfstandig. Ze wil ondertussen wel iets voor ons doen en is dan ook heel blij als ze stembeloning krijgt maar daar hebben we echt keihard voor moeten werken. Ze kan extreem koppig zijn als ze haar zin niet krijgt. Waar Thorran het toch wel enorm graag goed wilde doen zie je haar soms denken of ze er onderuit kan komen. Uiteindelijk doet ze het dan wel maar ik kan niet geheel gedachtenloos buiten rondstruinen (nu vraag ik me af of je dat sowieso moet doen met een hond die niet bijster sociaal is, maar bij haar is het vooral omdat ze echt vanalles verzint en dan ook doodleuk uitvoert.)
edit: Aan de andere kant zie je vooral op recente foto's wel dat ze altijd om staat te kijken waar we blijven met wandelen, dat doet ze graag samen. samenwerking is ondertussen heel goed maar echt bloed, zweet, tranen
Ze komt van oorsprong uit Polen kennelijk dus het zal wel kruising op kruising zijn. Misschien doe ik mezelf volgend jaar zo'n DNA test cadeau. Zal je zien dat er poedel in zit of zo.
Saba 23-05-24
Gefeliciteerd! Weer een mijlpaal bereikt Van dat ongeruste koppie op die eerste foto, naar een blije en ondeugende kop nu
- Fenneke
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Zo’n fijn verhaal.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Heerlijk verhaal. Jullie passen echt goed bij elkaar
- Borderbende
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Wat een heerlijk thuis en daar bijbehorend leventje heeft ze gevonden bij jullie.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
Wat heeft ze een lieve blik
Gefeliciteerd met 3 jaar Saba! Die heeft het zo goed bij jullie en dat kun je ook aan haar zien op de foto's.
Mooi trouwens, die foto met de nevel en de oranje zon.
Gefeliciteerd met 3 jaar Saba! Die heeft het zo goed bij jullie en dat kun je ook aan haar zien op de foto's.
Mooi trouwens, die foto met de nevel en de oranje zon.
-
- Welke: DH
3 Jaar alweer
Het blijft een geweldige hond lekker nog vele jaren van alkaar genieten
Het blijft een geweldige hond lekker nog vele jaren van alkaar genieten
Die ijsbeker
- stellamay
- Welke: een Woezeltje
Hahaha, dat bekkie die dat bekertje wegpikt. En die prachtige foto bij de zonsopgang/zonsondergang. Wat een lieverd.
- hakunamatata
- Posts in topic: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Veel te weinig foto's
Lieve leuke Saba
Het blijft een genot om te zien hoe goed ze het bij jullie doet, elke keer weer En dan spreek ik niet alleen voor mezelf. Soms stuur ik even een foto door naar een paar vaste medewerkers van het asiel en keer op keer is het een 'aahhh, kijk haar gelukkig zijn wat zit ze toch goed'
Zo blij dat ik toen niet geheel toevallig op het forum foto's van Saba deelde. Ze is wel echt oud aan het worden intussen, dat zie je. Maar kijk die blik steeds meer ontspannen naarmate de tijd, kijk haar heerlijk rollend buiten, kijk haar gelukkig zijn, kijk haar gewoon al 3 jaar zichzelf kunnen zijn.
Op naar een laatste verhuizing, maar nu samen met jullie, en daar nog een stukje leven eraan plakken
Lieve leuke Saba
Het blijft een genot om te zien hoe goed ze het bij jullie doet, elke keer weer En dan spreek ik niet alleen voor mezelf. Soms stuur ik even een foto door naar een paar vaste medewerkers van het asiel en keer op keer is het een 'aahhh, kijk haar gelukkig zijn wat zit ze toch goed'
Zo blij dat ik toen niet geheel toevallig op het forum foto's van Saba deelde. Ze is wel echt oud aan het worden intussen, dat zie je. Maar kijk die blik steeds meer ontspannen naarmate de tijd, kijk haar heerlijk rollend buiten, kijk haar gelukkig zijn, kijk haar gewoon al 3 jaar zichzelf kunnen zijn.
Op naar een laatste verhuizing, maar nu samen met jullie, en daar nog een stukje leven eraan plakken
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
-
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Een echt feel good verhaal! Hopelijk nog wat jaartjes erbij
- Alex
Ja, ik keek haar laatst aan en ze krijgt echt zo'n oud, ingevallen kopje . Ze komt nog best goed mee maar grootste deel van de tijd wil ze graag in bed blijven en dat mag natuurlijk. Nieuwe huis is ze ontzettend mee in haar sas want alle ramen zitten op ideale Saba-loer hoogte en er is vloerverwarming. En dan ook nog alles gelijkvloers dus ze hoeft geen trap meer te lopen.hakunamatata schreef: ↑08 dec 2021, 18:08 Veel te weinig foto's
Lieve leuke Saba
Ik vind het ook super leuk dat ik altijd een lieve reactie krijg als ik foto's naar het asiel stuur En dat ze altijd achtervang willen zijn als er een keer iets is want ja, een Saba parkeer ik toch wat minder makkelijk bij mijn ouders dan Thorran
Vooruit, wat extra foto's
Mevrouw de opzichter
Saba 23-05-24
- hakunamatata
- Posts in topic: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Wat een mooi verhaal. Zoals ze jullie steeds meer in de gaten gaat houden, die ogen vol vertrouwen Saba mag blij zijn dat ze bij jullie terecht is gekomen!
Wat een mooi verhaal. Je ziet haar in je fotoserie opknappen. Wat gaaf om te zien
-
- Honden: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Dit voelt als een Kerstverhaal!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Och je ziet haar gewoon een gelukkiger hond worden foto na foto
Die is met haar puntneus in de boter gevallen 3 jaar geleden!
Die is met haar puntneus in de boter gevallen 3 jaar geleden!
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Daar word je toch helemaal warm van, zullen lieve foto's!
Hartverwarmend
Het duo Olie en Bol