Trucje 1, "kiekeboe"

Inge O
Posts in topic: 25
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Samen trucjes leren?

Bericht door Inge O »

Zo, na een eeuw opladen dan toch eindelijk ook de eerste stapjes van Karma. Dit was de tweede sessie, en die ging zelfs wat moeilijker dan de eerste, omdat ze nu al wist wat er kwam en daardoor wat ongeduldiger werd.

Potverdepotverdepotver, heb ik weer, jullie zien helemaal niets want mijn link werkt niet, ik kom ermee op de photostream van iemand anders terecht, nou, leuk hoor, uren moeite voor niets :devil: .
Inge O

Bericht door Inge O »

of een zwart vlak, die heeft hij ook nog in de optie :devil:
Inge O

Bericht door Inge O »

Na 1000 omwegen kom ik uiteindelijk niet verder dan dit, dit kan niet de bedoeling zijn, maar goed.....

https://flic.kr/p/2mPpznt
Tamara
Posts in topic: 12

Bericht door Tamara »

Geweldig Inge, met restjes beloning op je trui en alles :LOL: Karma speelt letterlijk kiekeboe want plots stond ze naast je zonder dat je het door had.

Het gaat hartstikke goed zo! Wat een elegante hond is ze :I:
Afbeelding
Daan
Posts in topic: 7
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Wat leuk om te zien Inge, daar word ik echt vrolijk van! Ik moet het ook maar eens proberen.

Misschien kan die eerste kiekeboe oefening ergens in de beginpost genoemd worden? Ik moest namelijk ook even goed zoeken of 'we' al begonnen waren.
dre
Posts in topic: 10

Bericht door dre »

Wat leuk @Inge O! Ik vind Piep ook echt een leuk commando :lol1:

Wel leuk om te zien dat het voor de honden eigenlijk het lastigste is om achter je te zitten.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Tamara schreef: 08 dec 2021, 10:30 Geweldig Inge, met restjes beloning op je trui en alles :LOL: Karma speelt letterlijk kiekeboe want plots stond ze naast je zonder dat je het door had.
En ik kreeg bij één van de laatste 'piepjes' zelfs ook een kusje, ze dacht waarschijnlijk dat het snoepje dan wat sneller zou komen :tongue: .
Het gaat hartstikke goed zo! Wat een elegante hond is ze :I:
Ik geef het haar door :lol1: .
dre schreef: 08 dec 2021, 11:14 Wat leuk @Inge O! Ik vind Piep ook echt een leuk commando :lol1:

Wel leuk om te zien dat het voor de honden eigenlijk het lastigste is om achter je te zitten.
Ja, ik wilde het iets korter, dus dat paste :mrgreen: .

En ja, dat ze niet achter je willen blijven is niet zo gek natuurlijk, alle communicatie én snoep komt normaal daar vandaan :ok: .
Daan schreef: 08 dec 2021, 11:13 Wat leuk om te zien Inge, daar word ik echt vrolijk van!
Heeft ze toch nog een goede daad gedaan :F: .
Ik moet het ook maar eens proberen.

Misschien kan die eerste kiekeboe oefening ergens in de beginpost genoemd worden? Ik moest namelijk ook even goed zoeken of 'we' al begonnen waren.
Ja, dat zouden ze beter aanpassen, klopt!

En probeer maar, lukt vast wel :ok: ! Bij jou zal hij ook echt op je schouder kunnen staan, dat lukt bij Karma en mij natuurlijk niet.
HillieS
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Inge O schreef: 08 dec 2021, 09:27 Na 1000 omwegen kom ik uiteindelijk niet verder dan dit, dit kan niet de bedoeling zijn, maar goed.....

Leuk om te zien! Dat over je heen klimmen in t begin deed Yara precies zo. Ik heb nog niet verder geoefend met haar, komt later deze week hopelijk
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Ik mis veel te veel topics :roll:
Superleuk! Ik ga aan de slag met Meeko :cheer:
Zamunda
Posts in topic: 20
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 08 dec 2021, 13:04En ja, dat ze niet achter je willen blijven is niet zo gek natuurlijk, alle communicatie én snoep komt normaal daar vandaan :ok: .
Lais vindt het retemoeilijk :LOL: . Die probeert toch vaak weer naar voren te piepen want de snoepjes zijn DAAR en WAT GEBEURT ER MET DIE SNOEPJES :80: :O: ?!?!?!? Zucht :') . Ben maar eerst gaan werken aan het achter me zitten. Dat ging toen goed, toen ook kiekeboe maar toen ze ook met haar poten op me moest klimmen vond ze dat op de een of andere manier toch wel zo spannend dat ze weer terugviel. Mafketel, ze vindt het anders ook nooit moeilijk om lomp te doen en op je te klimmen :') .

Murf vond het dan weer een eitje, die stond binnen een minuut te kiekeboeën :mrgreen: :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sirene
Posts in topic: 59

Bericht door Sirene »

Inge O schreef: 08 dec 2021, 09:27 Na 1000 omwegen kom ik uiteindelijk niet verder dan dit, dit kan niet de bedoeling zijn, maar goed.....

Wat leuk! Ze ging zelfs al heel snel een keer anticiperen op het tempo dat je van kant wisselt. Al voordat jij draaide en piep! zei kwam ze naar de andere kant.
Sirene

Bericht door Sirene »

Daan schreef: 08 dec 2021, 11:13 Wat leuk om te zien Inge, daar word ik echt vrolijk van! Ik moet het ook maar eens proberen.

Oja, ik zal even kijken. Heb me weer wat op mijn hals gehaald :mrgreen:
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat ziet dat er lief en gezellig uit :hartjes:

Ik heb een eerste sessie met Lucca gedaan. De beelden van Dalí en Taro zijn om te laten zien hoe slecht ik dit organiseer. Dan zit ik met Lucca op de bank en blijven Dalí en Taro aan de andere kant nonstop hun eigen diensten aanbieden :LOL: een doorn in het oog van serieuze trainers waarschijnlijk maar ik moet er zo om lachen.

Die kusjes horen bij deze oefening toch :mann:
Afbeelding
Sirene

Trucje 1, "kiekeboe"

Bericht door Sirene »

Trucje 1 die we doen is de "kiekeboe" op verzoek van Persistence.

De hond komt afwisselend vanaf achter links en rechts over je schouders kijken. Afhankelijk van de grootte van je hond en wat je zelf leuk en haalbaar vindt kun je wel of geen pootjes op je schouder doen. Het draaien van je hoofd kan al het commando worden voor het wisselen van kant.

Op 0:47 na het drinken uit de beker zie je het.

Allereerst moet je zorgen dat je hond comfortabel is met achter je staan of zitten (dus je rug naar hem toe. Vanaf pagina 2 zie je filmpjes en tips van anderen voor dit trucje.

Sirene schreef: 03 dec 2021, 20:10 Ik heb komende tijd wel weer tijd en zin om een leuk truc (wat een raar woord) te leren.
Hebben jullie nog verzoeknummers? Misschien een idee om of iets moeilijks en iets makkelijks te doen? Want vorige keer waren er maar weinig mensen die het helemaal voor elkaar kregen. Dan kan iedereen gewoon meedoen.

Ik ben met Klets bezig met achteruit lopen, handtouch, mond open (inspectie), draaien met voorpoten op een bak (en ws nog meer maar daar hou ik van :mrgreen: ) Met Spring ben ik aan het oefenen met helemaal vrijwillig oren, ogen enz behandelen dmv kin op hand. En iets vasthouden terwijl ze mooi zit. Ren ben ik met aanleren positie heelwork begonnen. En ik ben bezig met een groepstrucje voor een leuke foto :cheer:

En ik wil ze zelf nog steeds leren te blijven zitten met een snoepje op hun snuit en dat ze hem dan uit de lucht mogen vangen maar dat lukt niet. Ze gooien hem niet op. Dus als iemand die kan, dan mag die hier instructies geven :mrgreen:
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Maart schreef: 08 dec 2021, 19:13 Nog een sessie met het Koreaantje. Ik denk dat hij zich stiekem wel in een machtspositie voelt :LOL:

Kim Jong-un doet het al goed!
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 08 dec 2021, 19:11 Ik heb een eerste sessie met Lucca gedaan.
Hahaha, hoe ze haar kop zo op haar gemakje op je schouder laat rusten terwijl ze haar snoepje opeet :LOL: .
Lothian schreef: 08 dec 2021, 19:11 Die kusjes horen bij deze oefening toch :mann:
Zo had Karma dat wel begrepen, ik kreeg ze van háár :F: .
Sirene schreef: 08 dec 2021, 19:05 Wat leuk! Ze ging zelfs al heel snel een keer anticiperen op het tempo dat je van kant wisselt. Al voordat jij draaide en piep! zei kwam ze naar de andere kant.
Oh, moet ik nog even terugkijken, had ik nog niet eens opgemerkt :mrgreen: .
dre

Bericht door dre »

Lothian schreef: 08 dec 2021, 19:11 Ik heb een eerste sessie met Lucca gedaan. De beelden van Dalí en Taro zijn om te laten zien hoe slecht ik dit organiseer. Dan zit ik met Lucca op de bank en blijven Dalí en Taro aan de andere kant nonstop hun eigen diensten aanbieden :LOL: een doorn in het oog van serieuze trainers waarschijnlijk maar ik moet er zo om lachen.

Die kusjes horen bij deze oefening toch :mann:
Owhhhhh maar ik organiseer ook slecht hoor. Normaal als ik iets train doe ik dat ik de keuken en de rest moet op de rand wachten (en krijgen af en toe koekjes naar hun hoofd geworpen).
Met Kenzi deed ik het net op de bank en vooral sjuun had wat moeite met de nieuwe plek :LOL:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 20
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Zamunda schreef: 07 dec 2021, 22:43
Sirene schreef: 07 dec 2021, 17:48Hartstikke goed en leuk! Je ziet hem echt nadenken. Van Crutz heb ik voor het achteruit lopen nog een trucje geleerd die ik ook vaak gebruik. Leg een brokje tussen je benen terwijlk je met je benen wijd staat. Als de pup dan terugloopt zal hij oogcontact willen maken en daarbij bijna automatisch achteruit (want tussen je benen) lopen. Voor de afwisseling kun je dat ook doen.
Oh dat is wel handig voor Raaf. Daar heb ik vandaag het achteruit lopen mee geoefend maar met een brokje laag gaat ie in de buig en hoog in de zit :F: . Wat het beste werkte was hem achteruit laten lopen door zelf naar voren (naar hem dus) te bewegen, maar ik ga dit eens proberen morgen.
Niet dus. Hij pakt het koekje en buigt zijn lenige nek om me weer gewoon aan te kijken :F: . Maar de methode die ik bedacht had werkt wel aardig, morgen eens verder kijken.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
dre

Bericht door dre »

Zamunda schreef: 08 dec 2021, 20:19
Zamunda schreef: 07 dec 2021, 22:43
Sirene schreef: 07 dec 2021, 17:48Hartstikke goed en leuk! Je ziet hem echt nadenken. Van Crutz heb ik voor het achteruit lopen nog een trucje geleerd die ik ook vaak gebruik. Leg een brokje tussen je benen terwijlk je met je benen wijd staat. Als de pup dan terugloopt zal hij oogcontact willen maken en daarbij bijna automatisch achteruit (want tussen je benen) lopen. Voor de afwisseling kun je dat ook doen.
Oh dat is wel handig voor Raaf. Daar heb ik vandaag het achteruit lopen mee geoefend maar met een brokje laag gaat ie in de buig en hoog in de zit :F: . Wat het beste werkte was hem achteruit laten lopen door zelf naar voren (naar hem dus) te bewegen, maar ik ga dit eens proberen morgen.
Niet dus. Hij pakt het koekje en buigt zijn lenige nek om me weer gewoon aan te kijken :F: . Maar de methode die ik bedacht had werkt wel aardig, morgen eens verder kijken.
Je kan het ook zittend op een stoel doen met je benen schuin naar buiten weggestoken (een v zeg maar).
Als hij niet hoeft te lopen leg je het koekje gewoon iets verder onder de stoel.
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

:LOL: mijn hemel wat slecht, maar vooruit Kenzi haar eerste poging, of eigenlijk vooral mijn eerste poging :LOL:

Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Ik deed net de kiekeboe en heb nu kapotte oren :LOL: Het knappe kind snapte meteen de bedoeling al. Hij is dus nog wel wat te wild dus we gaan nog even door met oefenen :mrgreen:
Inge O

Bericht door Inge O »

dre schreef: 08 dec 2021, 20:27 :LOL: mijn hemel wat slecht, maar vooruit Kenzi haar eerste poging, of eigenlijk vooral mijn eerste poging :LOL:
Hoezo, is toch prima?
Manuma schreef: 08 dec 2021, 20:28 k deed net de kiekeboe en heb nu kapotte oren :LOL: Het knappe kind snapte meteen de bedoeling al. Hij is dus nog wel wat te wild dus we gaan nog even door met oefenen
Video or it didn't happen :pffff: .
dre

Bericht door dre »

@Inge O ik vind het vooral chaotisch, maar dat weet ik van mezelf en zal vast ook niet heel veel beter meer worden.
Daarentegen, Kenzi en ik gedijen op chaotisch :F:
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

dre schreef: 08 dec 2021, 20:27 :LOL: mijn hemel wat slecht, maar vooruit Kenzi haar eerste poging, of eigenlijk vooral mijn eerste poging :LOL:

Die kop toen je Jammer zei :proest:
Gaat al goed zeg!
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Manuma schreef: 08 dec 2021, 20:28 Ik deed net de kiekeboe en heb nu kapotte oren :LOL: Het knappe kind snapte meteen de bedoeling al. Hij is dus nog wel wat te wild dus we gaan nog even door met oefenen :mrgreen:
:LOL: :LOL:
maar inderdaad: video!! :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie