Toegang Ons Kent Ons

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht
glashelder
Posts in topic: 1

Re: Toegang Ons Kent Ons

Bericht door glashelder »

Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit.
Lynnepien

Afbeelding
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

glashelder schreef: 08 dec 2021, 22:18 Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit.
Mij persoonlijk ook niet want ik pleur niks op internet wat een ander niet mag lezen. Voor anderen is OKO een uitlaatklep en ik vind dat je dan toch wat meer rekening moet houden met de privacy.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Dirkje
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Van mij hoeft teckeltoos er ook nog niet in.
Doe eerst maar mee zonder je account te laten opheffen als je weer iets dwars zit, daarna zien we wel verder.
Ik vind dat Habibi niets meer te zoeken heeft in de OKO.
En crescent is de laatste die ik zelf zou toelaten, om heel veel verschillende redenen.
Afbeelding
Fenneke
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

BieneMaya schreef: 08 dec 2021, 22:13 Ik weet het niet. Naja ik weet het wel en dat is crescent en biebster nooit in de oko en teckel pas na een tijd gewoon mee doen.

Ja en dan via tekkel toch meekijken ws :idea:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Random
Posts in topic: 5

Bericht door Random »

mijke schreef: 08 dec 2021, 22:11 Ik weet niet precies wat ik moet stemmen als ik dat wil. Ik vind de opties in de poll een beetje random 😅
:mep:
Gudrun
Posts in topic: 3
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Random schreef: 08 dec 2021, 22:56
mijke schreef: 08 dec 2021, 22:11 Ik weet niet precies wat ik moet stemmen als ik dat wil. Ik vind de opties in de poll een beetje random 😅
:mep:
:proest:
Zamunda
Posts in topic: 7
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

mijke schreef: 08 dec 2021, 22:11 Ik zou graag een combinatie zien:
1. Minimaal aantal berichten en/of tijd actief lid
2. Intuïtie van moderators.

Als iemand bijvoorbeeld terug van weggeweest is maar altijd een normaal leuk meedoend lid is geweest mag die van mij er gelijk wel weer in.
En ik kan ook voorbeelden bedenken van mensen die er niet in mogen, ongeacht hoeveel berichten ze posten. Dus wat mij betreft zit daar wat ruimte beide kanten op. Maar in principe, voor echt nieuwe leden, gewoon eerst een poosje leuk meedoen.

Ik weet niet precies wat ik moet stemmen als ik dat wil. Ik vind de opties in de poll een beetje random 😅
Hier neig ik ook naar.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
tibbie

Bericht door tibbie »

Wat mij betreft; Iedereen is welkom hier, maar dat staat los van de OKO hoek. De mods kunnen toch ook, eventueel na ruggespraak met de leden, iemand die er nu wel in mag, op basis van gebrek aan vertrouwen de toegang ontzeggen. Niet op basis van fingerspitzen-gefuhl, maar omdat daar aanwijsbare gronden voor zijn.
Afbeelding Afbeelding
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Fenneke schreef: 08 dec 2021, 22:45
BieneMaya schreef: 08 dec 2021, 22:13 Ik weet het niet. Naja ik weet het wel en dat is crescent en biebster nooit in de oko en teckel pas na een tijd gewoon mee doen.

Ik wilde nog een beetje tegemoetkomend zijn :S: maar van mij hoeven ze er geen van drieën in eigenlijk. :schrik:
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Fenneke schreef: 08 dec 2021, 22:45

En er zou niks staan wat de "buitenwereld" niet mag weten ?!
Als mij gewoon gezegd was dat ik (nog) geen recht had op toegang in oko had ik dat gerespecteerd en er nog begrip voor gehad ook.
Helaas heb ik ervaren dat het woord respect hier voor sommigen schijnbaar vloeken in de kerk is.
Iemand neersabelen is natuurlijk veel leuker.
Gewoon meedoen is leuker in een omgeving waar je je niet constant een vergrootglas op je gericht voelt en je om het minste of geringste
neergesabeld wordt en dat sommige leden van het moderatie team er vrolijk aan mee doen.

Mijn naam is overigens Teckeltoos maar je mag ook Thea zeggen.
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Wat mij betreft mag iedereen die normaal en gezellig mee forumt erin.
Leden met een verleden zoals het gedoe met crescent en nu met Teckeltoos mag maatwerk op toegepast worden zoals een proeftijd vóór en na toelating oko, extra toezicht, specifieke afspraken of gewoon geen toegang verlenen.

Verwacht alleen niet dat ik bepaalde leden vriendelijk te woord sta. :mann:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 11

Bericht door Dagmar »

Teckeltoos schreef: 09 dec 2021, 08:48 En er zou niks staan wat de "buitenwereld" niet mag weten ?!
Als mij gewoon gezegd was dat ik (nog) geen recht had op toegang in oko had ik dat gerespecteerd en er nog begrip voor gehad ook.
Helaas heb ik ervaren dat het woord respect hier voor sommigen schijnbaar vloeken in de kerk is.
Iemand neersabelen is natuurlijk veel leuker.
Gewoon meedoen is leuker in een omgeving waar je je niet constant een vergrootglas op je gericht voelt en je om het minste of geringste
neergesabeld wordt en dat sommige leden van het moderatie team er vrolijk aan mee doen.

Mijn naam is overigens Teckeltoos maar je mag ook Thea zeggen.
:LOL: :LOL: :LOL: Fucking hell.
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Met Teckeltoos is er toch nooit gedoe geweest of heb ik wat gemist? Ik vind de posts richting TT nu wel onterecht. Crescent snap ik dan weer wel.
Aan de andere kant; wat staat er nou weer in die hoek wat iemand als Crescent niet mag lezen :lol1:
Fenneke
Posts in topic: 4
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Nee er staat ook niets in :LOL:

Maar zij -- daar van de overkant waar wel verborgen hoekjes zijn --- verdenken ons er hier wel van. En proberen op allerlei manieren daar achter te komen om dan te zien dat er niets loos is zoals wel bij hunzelf. :lekkerpuh:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
_Tiny_
Posts in topic: 9
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

@EchoMira Ik wil ook 2 opties stemmen. Mods beslissen en alleen toegang met eerste account.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Manuma schreef: 09 dec 2021, 09:03 Met Teckeltoos is er toch nooit gedoe geweest of heb ik wat gemist? Ik vind de posts richting TT nu wel onterecht. Crescent snap ik dan weer wel.
Aan de andere kant; wat staat er nou weer in die hoek wat iemand als Crescent niet mag lezen :lol1:
Nu dus wel. Er is haar helemaal niets aangedaan, juist niet. Ze is vanaf haar eerste bericht bewust de sfeer aan het verzieken met aloud HF-mod gedrag. Wijzen, liegen, uit de lucht gegrepen beschuldigingen en slachtofferschap.
Het is een keer mooi.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 13
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

_Tiny_ schreef: 09 dec 2021, 09:29 @EchoMira Ik wil ook 2 opties stemmen. Mods beslissen en alleen toegang met eerste account.
Oke!
Inge O
Posts in topic: 2
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Manuma schreef: 09 dec 2021, 09:03
Nu (nog) niet, maar die hoek is er toch zodat het kan? En of ongewenste meelezers wel of niet iets kunnen met wat je vertrouwelijk schrijft maakt daarbij voor mij niet zoveel uit, het is vooral het gevoel dat je iets neerzet voor een vriendengroep en niet voor mensen waar je nog geen koffie zou mee drinken al waren ze de laatste persoon op aarde.
GoldenGizmo
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Dueros schreef: 08 dec 2021, 22:59 Heb ik een rel gemist? Heeft iemand een linkje?
Inderdaad, waar is die rel? :pop:
_Tiny_
Posts in topic: 9
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Manuma schreef: 09 dec 2021, 09:03 Met Teckeltoos is er toch nooit gedoe geweest of heb ik wat gemist? Ik vind de posts richting TT nu wel onterecht. Crescent snap ik dan weer wel.
De ervaring leert dat sommige mensen steeds weer dezelfde patronen volgen en dat het best verstandig is om daar even op te anticiperen. Anders moeten wij mods er weer met de veger achteraan voor de brokstukken.
Afbeelding
Random
Posts in topic: 5

Bericht door Random »

Fenneke schreef: 09 dec 2021, 09:25 Nee er staat ook niets in :LOL:

Maar zij -- daar van de overkant waar wel verborgen hoekjes zijn --- verdenken ons er hier wel van. En proberen op allerlei manieren daar achter te komen om dan te zien dat er niets loos is zoals wel bij hunzelf. :lekkerpuh:
Nou en?
Laat gaan joh.

Wat ik vooral vervelend vind is als er hier 'gedoe' komt op daar.
We zijn allang verder gegaan en hebben onze eigen identiteit gevormd. Ik weet bijna niet beter meer, of dit is het hf. We hadden die naam mee moeten nemen. :tongue: Dat is het enige wat eraan ontbreekt.

Stokers negeren werkt veel beter. Wat je aandacht geeft groeit.

Volgens mij was er inderdaad geen gedoe met Thea. Ik vind het dan ook jammer dat er nu zo op haar gereageerd wordt, terwijl velen hebben aangegeven blij te zijn met haar komst hier. Is dat dan allemaal nep?

denk ook dat dit mogelijk andere leuke mensen van daar tegenhoudt om hierheen te komen.
Wat mij betreft kan 'TT', gewoon in de oko-hoek hoor, waarom niet? Waarom zou zij dit eerst moeten 'verdienen'? We kennen haar toch goed genoeg?
In de verwarring van de beginperiode heeft ze zich een keer afgemeld omdat ze dacht dat combineren niet wenselijk was, so what?

Maar, Thea, wat jij voelt hier, dat je zowat op eieren moet lopen en je de hijgende adem van het modteam in je nek voelt, dat heb ik juist daar. Omdat ik daar op mijn woorden moet passen dat ik niet te scherp uit de hoek kom. Dan word ik toch liever hier een keertje ondergeschoffeld, want dat betekent dat ik mezelf, mijn ik, niet hoef te vervormen om er bij te mogen horen.

Overigens verweer jij je kranig hoor en als je niet van narigheid weer vertrekt, maar doorbijt, dan hoor je hier goed thuis. :smile: :flower:
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Random schreef: 09 dec 2021, 09:54

Volgens mij was er inderdaad geen gedoe met Thea. Ik vind het dan ook jammer dat er nu zo op haar gereageerd wordt, terwijl velen hebben aangegeven blij te zijn met haar komst hier. Is dat dan allemaal nep?

denk ook dat dit mogelijk andere leuke mensen van daar tegenhoudt om hierheen te komen.
Wat mij betreft kan 'TT', gewoon in de oko-hoek hoor, waarom niet? Waarom zou zij dit eerst moeten 'verdienen'? We kennen haar toch goed genoeg?
In de verwarring van de beginperiode heeft ze zich een keer afgemeld omdat ze dacht dat combineren niet wenselijk was, so what?

Maar, Thea, wat jij voelt hier, dat je zowat op eieren moet lopen en je de hijgende adem van het modteam in je nek voelt, dat heb ik juist daar. Omdat ik daar op mijn woorden moet passen dat ik niet te scherp uit de hoek kom. Dan word ik toch liever hier een keertje ondergeschoffeld, want dat betekent dat ik mezelf, mijn ik, niet hoef te vervormen om er bij te mogen horen.

Overigens verweer jij je kranig hoor en als je niet van narigheid weer vertrekt, maar doorbijt, dan hoor je hier goed thuis. :smile: :flower:
Neen, ik ben blij dat Teckeltoos hier terug post, ik mag graag foto's van het Peerke zien.
Gedoe,.. tja...naïf en beïnvloedbaar misschien wel, er bij willen horen zeker, persoonlijk geen probleem mee.

Maar zoals Inge O ook schreef, wat je in OKO zet daar heb je het gevoel meer bij dat je iets onder vrienden post. En vrienden vertrouw je. Niet dat daar grote geheimen staan, maar sommige dingen (zoals vb mijn gevoel toen mijn laatste kind op kot ging) wil ik wel aan vrienden kwijt maar niet aan willekeurige meelezers of aan mensen die ik op dat moment niet (meer) vertrouw. En dan heb ik het niet over één specifiek iemand.

Verder heb ik denk het zelfde gevoel, ik kan hier posten wat en hoe ik wil. Op het HF heb ik dat gevoel niet, ik kom er dan ook niet meer op een enkele keer na om iets op te zoeken. Niet dat ik zo assertief postte daar, maar de boosheid die ik daar nog steeds voel is hier weg.

Afgezien daar van... ook posten in OKO is relatief natuurlijk, ik denk zo maar dat ik in het echte leven met enkele leden absoluut geen vrienden zou zijn.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Het is niet waar. Er is geen schoffel. Het is wéér exact dezelfde riedel van een zogenaamde neersabelaar bedenken en zitten janken en ik word er gallisch van.
Ze kan letterlijk niemand aanwijzen die haar onterecht behandeld. Lees maar terug.
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 8

Bericht door mijke »

Dagmar schreef: 09 dec 2021, 10:34 Het is niet waar. Er is geen schoffel. Het is wéér exact dezelfde riedel van een zogenaamde neersabelaar bedenken en zitten janken en ik word er gallisch van.
Ze kan letterlijk niemand aanwijzen die haar onterecht behandeld. Lees maar terug.
Maar waar wordt er dan zo veel gejankt dan dat je er Gallisch van wordt? Heb ik iets gemist ergens? Het enige dat ik tot nu toe gemerkt heb is dat ze hier gewoon weer normaal meedoet.

Hylos schreef: 09 dec 2021, 10:25 Voor de duidelijkheid, dit is inmiddels het derde account van Teckeltoos.
Nu maakt mij dat niet zoveel uit want ik denk niet dat zij "kwaad" in het zin heeft.
Van mij mag iemand als TT of Safari of anderen die hun account hebben laten verwijderen en later toch terug komen er gewoon in als ze weer gewoon mee posten. Wat wordt anders de criteria dat TT er niet meer in mag? Omdat ze soms wat onzeker of naïef is en daardoor het soms even niet weet en daarom haar account heeft laten verwijderen? Vind ik geen reden iemand te weren. Zo'n forum wilden wij niet worden.
Daarnaast vind ik dat mod zijn op HF geen zak uit moet maken van wat men hier dan wel of niet mag.
Anders zou dus het hele modteam van daar hier nooit volledig mee kunnen doen.

Ik snap wel dat we uitzonderingen willen kunnen maken. Iemand die hier alleen komt om te trollen of te loeren hoeft wat mij betreft echt niet in de OKO hoek.

Als je het topic van destijds naleest was bijna iedereen het eens over;
- eerst meeposten op het forum als (nieuw) lid
- bij aanvraag tot toelating OKO gaan de mods dit bekijken/beoordelen

Van mijn part houden we het gewoon op de manier die we toen hebben gezegd.
van a tot z mee eens :ok:
sabine
Site Admin
Posts in topic: 6
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Hylos schreef: 09 dec 2021, 10:25 Voor de duidelijkheid, dit is inmiddels het derde account van Teckeltoos.
Ja, en dan was account twee een nepaccount met een heel andere naam, een speciaal aangemaakt emailadres en een hond van Google. Maar daar horen we Teckeltoos niet over. Of dat dan wel netjes is? Ik heb niets tegen TT, oprecht niet, ze kan hier gewoon meedoen, maar hoe ze nu meedoet is calimero en daar vind ik wel wat van. Of ze nou in OKO kn of niet maakt mij persoonlijk niets uit, ik schrijf er niets prive, maar als gebruiker op dit forum strijkt ze mij (en anderen blijkbaar) op dit moment tegen de haren in.
Plaats reactie