Dekduque
Re: Dekduque
Heel fijn. Prachtige hond dus een aanwinst. Ik zou hem ook geen Mechelse herders laten dekken trouwens. Ik ken geen enkele Mechel x windhond die niet snapt naar alles wat snel beweegt zoals kinderen etc. Geen idee waarom maar de combinatie van windhond x herder pakt heel vaak ontzettend lastig uit.
Nee, die doen geen officiële beoordelingen. Ze mogen officieel röntgenen voor de RvBSandra&co schreef:Oh, ik wist niet dat dat kon. Wat is daar het voordeel van? De arts die nu heeft beoordeeld doet ook officiële beoordelingen trouwens.Mizzsylver schreef: ↑08 dec 2021, 18:33 Gefeliciteerd!
Laat je ze nog officieel beoordelen? Dat kan tegenwoordig ook bij de raad van beheer voor niet stamboom honden.
En voor de kruisingen/werkhonden (en dat heb je waarschijnlijk meegekregen) beoordelen ze zelf en krijg je dat op papier mee. Daar staat oa naam/chipnummer/geboortedatum hond op. Hun beoordeling (zonder norbergwaarde) en naam van de arts.
Mijn eerste x-mechel was z’n moeder herder x Whippet. Zowel z’n moeder als hij hadden dat totaal niet. Nestgenoten ook niet. Verder ken ik te weinig van die kruisingen persoonlijk om er iets over te zeggen.Marc schreef:Heel fijn. Prachtige hond dus een aanwinst. Ik zou hem ook geen Mechelse herders laten dekken trouwens. Ik ken geen enkele Mechel x windhond die niet snapt naar alles wat snel beweegt zoals kinderen etc. Geen idee waarom maar de combinatie van windhond x herder pakt heel vaak ontzettend lastig uit.
Maar duque is zelf al deels herder. Zou niet weten waarom dat lastig zou uitpakken. Misschien dat mensen iets makkelijkers verwachten en niet genoeg uitlaatklep bieden aan die honden?Marc schreef: ↑09 dec 2021, 08:02 Heel fijn. Prachtige hond dus een aanwinst. Ik zou hem ook geen Mechelse herders laten dekken trouwens. Ik ken geen enkele Mechel x windhond die niet snapt naar alles wat snel beweegt zoals kinderen etc. Geen idee waarom maar de combinatie van windhond x herder pakt heel vaak ontzettend lastig uit.
Ik zou hem in ieder geval zo op Tess durven gebruiken. Maar eerst maar eens zien hoe het fokken van een nestje bevalt
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Niets. Ze willen relevant blijven.Sandra&co schreef: ↑08 dec 2021, 18:50Oh, ik wist niet dat dat kon. Wat is daar het voordeel van?Mizzsylver schreef: ↑08 dec 2021, 18:33 Gefeliciteerd!
Laat je ze nog officieel beoordelen? Dat kan tegenwoordig ook bij de raad van beheer voor niet stamboom honden.
Kale dijtjes is trouwens inderdaad geen ramp. Bij mira vind ik het niet eens lelijk. Blote voetballersdijen.. nounou.
Alhoewel je bij honden met een donkere vacht in de winter wel een erg groot contrast ziet, maar goed..als dat het enige is.
Misschien heb ik ook de verkeerde getroffen. Wat ik ervan gezien heb was een botsend karakter. De jachtreacties van de windhond op snelle beweging en geen enkele reserving dit naar mensen te uiten van de herder. Maar wie weet was dat toeval. Ik heb er ooit ook een in de gaten gehouden op een asielpagina. En omdat die precies hetzelfde probleem had, fietsen achterna gaan en in benen bijten en onbetrouwbaar bij spelende kinderen kreeg ik het idee dat het in de combinatie zat. De jacht in de windhond vs de bijtdrift en ongereserveerdheid naar mensen van de herder kwa tandengebruik.Crutz schreef: ↑09 dec 2021, 08:16Mijn eerste x-mechel was z’n moeder herder x Whippet. Zowel z’n moeder als hij hadden dat totaal niet. Nestgenoten ook niet. Verder ken ik te weinig van die kruisingen persoonlijk om er iets over te zeggen.Marc schreef:Heel fijn. Prachtige hond dus een aanwinst. Ik zou hem ook geen Mechelse herders laten dekken trouwens. Ik ken geen enkele Mechel x windhond die niet snapt naar alles wat snel beweegt zoals kinderen etc. Geen idee waarom maar de combinatie van windhond x herder pakt heel vaak ontzettend lastig uit.
- HillieS
- Posts in topic: 1
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Tof zeg, gefeliciteerd!
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Is het Bald Tigh Syndrome iets van de windhondengroep?
Vind Duque zo'n leuke hond, qua uiterlijk maar ook qua karakter van wat ik zag op de wandeling.
Ben benieuwd wat voor teefje het gaat worden, ik hoop slank en hoog op de poten.
Vind Duque zo'n leuke hond, qua uiterlijk maar ook qua karakter van wat ik zag op de wandeling.
Ben benieuwd wat voor teefje het gaat worden, ik hoop slank en hoog op de poten.
- Floortje
- Posts in topic: 2
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Mijn oppashond van vroeger was een mechel x greyhound. Fantastisch beest. Ik zou graag nog zo’n kruising willen.Marc schreef: ↑09 dec 2021, 08:02 Heel fijn. Prachtige hond dus een aanwinst. Ik zou hem ook geen Mechelse herders laten dekken trouwens. Ik ken geen enkele Mechel x windhond die niet snapt naar alles wat snel beweegt zoals kinderen etc. Geen idee waarom maar de combinatie van windhond x herder pakt heel vaak ontzettend lastig uit.
Tussen de stichtinghondjes zitten ook vaak herder/windhondkruisingen en ik heb niet het idee dat dat nou zo’n extreem moeilijk type is.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik ook niet van degene die ik ken. Amy is trouwens volgens de DNA-test ook onder meer een kruising MH x whippet, naast podenco, terriër en pinscher. Maar reactief gedrag of najaaggedrag ten opzichte van mensen heeft ze totáál niet, ook nooit enige neiging toe gehad, terwijl haar najaag- en zichtjagersinstinct heel sterk is en ze behalve op mensen op zo'n beetje alles jaagt.Floortje schreef: ↑09 dec 2021, 14:17Mijn oppashond van vroeger was een mechel x greyhound. Fantastisch beest. Ik zou graag nog zo’n kruising willen.Marc schreef: ↑09 dec 2021, 08:02 Heel fijn. Prachtige hond dus een aanwinst. Ik zou hem ook geen Mechelse herders laten dekken trouwens. Ik ken geen enkele Mechel x windhond die niet snapt naar alles wat snel beweegt zoals kinderen etc. Geen idee waarom maar de combinatie van windhond x herder pakt heel vaak ontzettend lastig uit.
Tussen de stichtinghondjes zitten ook vaak herder/windhondkruisingen en ik heb niet het idee dat dat nou zo’n extreem moeilijk type is.
Het kan bij kruisingen - en ook bij rashonden trouwens - sowieso verrassend uitpakken. Ik ken ook verschillende mensen met een kruising husky x herder en daar zitten ook best lastige honden tussen met een flinke gebruiksaanwijzing. Mijn grotendeels zelfde kruising (Amoz) is juist supermakkelijk en heeft eigenlijk alleen de voor mij fijne eigenschappen van de husky en herder.
Hee wat goed dat Duque zo door de onderzoeken is gekomen, gefeliciteerd. Ik vind hem een knapperd. Wel tzt foto’s van het nageslacht laten zien hoor! Ben wel benieuwd; hoe zwaar en hoog is Duque?
Ik ken het vooral bij (renlijn) whippets en greyhounds, de andere windhondrassen niet echt.Persistence schreef: ↑09 dec 2021, 13:59 Is het Bald Tigh Syndrome iets van de windhondengroep?
Leuk! Ik vind het zo'n mooie hond ook! Het zal wel even wat anders zijn om puppy's te 'krijgen' zonder dat je het nest in huis hebt.
Heb je ook de wens om een pup van heb te hebben?
Heb je ook de wens om een pup van heb te hebben?
Fijne uitslag! Anders misschien een met een peruaan, is dat van die dijen ook geen punt meer
Zou wel cool zijn als mamahond,s baasje hier op het forum zou komen/zitten. Kunnen we de puppies volgen
Dat is veel groter en zwaarder dan ik dacht! had formaatje whippet in mijn hoofd.Sandra&co schreef: ↑09 dec 2021, 22:12 Bedankt voor de complimenten allemaal! Ben sowieso blij met hem, ook al zou het een ramlelijke hond zijn. Het is zo'n scheetje.
Zal ik doen, ben zelf ook heel benieuwd wat er op ons pad komt qua teven Duque is 60cm hoog en weegt 21,5 kg
In principe ben ik nu nog niet op zoek naar een pup, maar wie weet als er iets heel interessants uit komt rollen? En ja het is ook wel lollig om pups te 'hebben' zonder dat ik het werk eraan heb
- Zamunda
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Maar dat zijn dingen die bij 'gewone' mechels ook vrij makkelijk kunnen ontstaan toch? Ik vind het niet raar klinken voor een (niet goed begeleide) mechel in elk geval.Marc schreef: ↑09 dec 2021, 10:59Misschien heb ik ook de verkeerde getroffen. Wat ik ervan gezien heb was een botsend karakter. De jachtreacties van de windhond op snelle beweging en geen enkele reserving dit naar mensen te uiten van de herder. Maar wie weet was dat toeval. Ik heb er ooit ook een in de gaten gehouden op een asielpagina. En omdat die precies hetzelfde probleem had, fietsen achterna gaan en in benen bijten en onbetrouwbaar bij spelende kinderen kreeg ik het idee dat het in de combinatie zat. De jacht in de windhond vs de bijtdrift en ongereserveerdheid naar mensen van de herder kwa tandengebruik.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
-
Ik denk dat je niet naar de nadelen van beide ouderrassen moet kijken maar naar de hond zelf.
Windhonden staan er niet om bekend dat ze erg stressbestendig zijn en mechelaars hebben sturing nodig en dat is natuurlijk geen gedroomde combinatie maar als je gewoon met aandacht voor die specifieke hond en zijn ontwikkeling werkt aan wat je met hem wil doen zou ik niet weten waarom je dan met een grollende hakker zou eindigen.
Maar..het fenomeen tegengestelde karaktereigenschappen bestaat natuurlijk wel.
Dingen als najagen zijn bij heel veel honden iets wat je moet inkleden met heldere afspraken. Zat jack russells en beardies die ook achter een fietsers aangaan tot ze anders leren.
Windhonden staan er niet om bekend dat ze erg stressbestendig zijn en mechelaars hebben sturing nodig en dat is natuurlijk geen gedroomde combinatie maar als je gewoon met aandacht voor die specifieke hond en zijn ontwikkeling werkt aan wat je met hem wil doen zou ik niet weten waarom je dan met een grollende hakker zou eindigen.
Maar..het fenomeen tegengestelde karaktereigenschappen bestaat natuurlijk wel.
Dingen als najagen zijn bij heel veel honden iets wat je moet inkleden met heldere afspraken. Zat jack russells en beardies die ook achter een fietsers aangaan tot ze anders leren.
-
Mira heeft heel lang wel achter fietsers aangerend. Dan rende ze er voorbij en kwam ze weer terug. Puur even racen.
Eén keer ruzie over gehad omdat er een ging schoppen. Dat trek ik gewoon niet. Of ik nou gelijk heb of niet, ik word hels.
Enge dingen vindt ze inderdaad eng maar ze hertselt snel en bouwt geen restspanning op.
Dan heb je met Hein sneller last. Die schrikt niet maar gaat langdurig lopen asemen.
Eén keer ruzie over gehad omdat er een ging schoppen. Dat trek ik gewoon niet. Of ik nou gelijk heb of niet, ik word hels.
Enge dingen vindt ze inderdaad eng maar ze hertselt snel en bouwt geen restspanning op.
Dan heb je met Hein sneller last. Die schrikt niet maar gaat langdurig lopen asemen.
Wat leuk, ben benieuwd wat voor teef het gaat worden
-
Staat er ook iets over zijn kleuren bij?
Wat is hij? Een soort blauw sable?
Wat is hij? Een soort blauw sable?