Janken
Janken
Bertus jankt als er iemand weggaat. Dus bijvoorbeeld als vriend zoals nu de deur uitgaat om even brood te halen. Maar ook net toen we in de auto zaten en vriend even uitstapte met Bertus om te wandelen en ik de andere kant opliep om even een winkel in te gaan.
Hij stopt wel snel maar wat is het beste ? Afleiden of toespreken ? We leiden nu af en dat werkt wel maar vraag me af of het vanzelf minder gaat worden?
Ook als ik even papier bij de weg zet of de container bij straat zet doet hij het maar dan is er niemand in huis om er op te reageren
Hij stopt wel snel maar wat is het beste ? Afleiden of toespreken ? We leiden nu af en dat werkt wel maar vraag me af of het vanzelf minder gaat worden?
Ook als ik even papier bij de weg zet of de container bij straat zet doet hij het maar dan is er niemand in huis om er op te reageren
Re: Janken
Is het janken omdat de roedel 'uiteen valt'?
Ikzelf ben er 1 van Laat dat. Ja ik snap dat het niet leuk is maar janken hoeft niet. Maya had er een tijdje een handje van als ik samen met mijn zus had gelopen en zij rechts ging naar haar huis en ik links naar mijn huis.
Ikzelf ben er 1 van Laat dat. Ja ik snap dat het niet leuk is maar janken hoeft niet. Maya had er een tijdje een handje van als ik samen met mijn zus had gelopen en zij rechts ging naar haar huis en ik links naar mijn huis.
BieneMaya schreef: β11 dec 2021, 11:12 Is het janken omdat de roedel 'uiteen valt'?
Ik denk wel dat dat het is,de roedel valt uit elkaar. Hij doet het ( gelukkig ) niet bij afscheid nemen tijdens wandeling van een hond of persoon. Als dochter weggaat doet hij het ook
Hij zal toch moeten leren dat hij de roedel niet altijd bij elkaar kan houden. Ik maakte er zelf nooit een big deal van (behalve dan dus een keer Laat dat zeggen als het volume te hoog ging).
En het doofde vanzelf uit gelukkig.
Maar echte tips heb ik verder niet
En het doofde vanzelf uit gelukkig.
Maar echte tips heb ik verder niet
Wat ik nu oefen is alleen blijven in huis achter een gesloten deur of in bench dat gaat goed gelukkig. Kort maar met kleine stapjes komen we er ook wel
Als het maar kort is zou ik het laten. Je hoeft hem toch niet alles te verbieden? Hij mag best even janken
Ik zou er geen punt van maken.
Het is maar kort en hij leert vanzelf dat de roedel uit elkaar valt en ook weer bij elkaar komt.
Zoals je nu rustig het alleen zijn opbouwt lijkt me er niet veel aan de hand?
Het is maar kort en hij leert vanzelf dat de roedel uit elkaar valt en ook weer bij elkaar komt.
Zoals je nu rustig het alleen zijn opbouwt lijkt me er niet veel aan de hand?
In huis mag het best als het maar kort is maar op straat vind ik toch wel wat hoor
Dat gaan we maar even proberen te voorkomen, misschien doen we er op cursus nog wat mee herinner me dat het een oefening was en dat vriend en ik dat gingen oefenen in het losloopgebied en onze herder zo tekeer ging dat er mensen waren die ons uitscholden voor dierenbeulen en de politie wilde bellen
Nou ,vandaag deed hij het weer en ik zei : wil je wel eens ophouden
En hij was stil
En hij was stil
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Haha goedzo! Misschien kun je hem al afleiden voordat diegene weg is, gewoon heel even alleen op dat moment een kunstje vragen, poot geven ofzo, heeft ie geen tijd om te janken.
Hij is niet te foppen of afleiden. We waren net in de tuin en hij wilde niet meer mee naar binnen dus ik zei : nou ik ga hoor doeiiiMizzsylver schreef: β12 dec 2021, 20:05Haha goedzo! Misschien kun je hem al afleiden voordat diegene weg is, gewoon heel even alleen op dat moment een kunstje vragen, poot geven ofzo, heeft ie geen tijd om te janken.
Hij kwam meteen aanrennen dat woordje doei kent hij ook al goed
-
- Posts in topic: 3
- Welke: Whippet en Lurcher
Niets doen. Negeren.
Hij is aan het verkennen hoe het werkt als mensen weggaan.
Vertrouw er op dat hij er uiteindelijk wel uitkomt. Informatie toevoegen door je gaan bemoeien of de boel te piepelen werkt in de praktijk averechts.
Laat hem gewoon zijn eigen weg vinden met afscheid nemen.
Vertrouw er op dat hij er uiteindelijk wel uitkomt. Informatie toevoegen door je gaan bemoeien of de boel te piepelen werkt in de praktijk averechts.
Ja ok maar hij vloog gillend over de bank de vensterbank in toen hij me voorbij zag lopen met Heavy dat gaat toch echt te verEchoMira schreef: β12 dec 2021, 20:19 Niets doen. Negeren.
Het hondje van de buurvrouw krijst alles bij elkaar als ze de auto start en blijft doorgaan tot de auto weer aankomt rijden en dan is ze stil
Ik heb de buurvrouw er niet over gesproken maar volgens mij denkt die gewoon dat dat hondje stil is
Bij Maya heb ik mij er wel mee bemoeit omdat het steeds erger werd (bij negeren). Sommige honden hebben sneller rust als je ze gewoon ff vertelt wat de bedoeling is.
- Inge O
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Je wil de honden niet de kost geven die dat truukje snel doorhebben en je lekker laten stikken in je doei.
-
- Posts in topic: 3
- Welke: Whippet en Lurcher
Sowieso gaan zoeken naar wat door de hond interessant gevonden wordt. Je blijft bezig.
We draaien het om. Zoek jij maar uit wat ik allemaal wel en niet leuk vind.
We draaien het om. Zoek jij maar uit wat ik allemaal wel en niet leuk vind.
Dat was ook helemaal niet zo bedoeld ik zei het gewoon zonder na te denken en zag toen pas hoe hij erop reageerde. Ik ga dat heus niet misbruiken ofzo
Ik had hem niet alleen achtergelaten. Hij was bij de oppas wat hij normaal wel prima vind , als hij me niet voorbij ziet lopen dat was een foutje ja