Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
Re: Murphy ❤ Fotoupdate
Wat woon jij in een mooie omgeving zeg, tikkeltje jaloers hier En die oren van Murphy
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Hij had op de heenweg heel die kraam niet gezien denk ik, maar het was wel maf ja .
Ja dat lukt nog wel hoor (doen we ook nog best vaak). Maar ik zat zelf al in de auto dus had niet zo heel veel zin om de ietwat pijnlijke exercitie van het weer uit- en instappen onnodig een keer extra te doen . Ik heb hem dus met geduld binnengehengeld maar het was wel bijzonder om te ervaren: ''Nee, nog niet uit-ontdekt .''
Nou ! Ik hoop zo dat het me lukt om hem ook in ons wildrijke bos betrouwbaar los te laten lopen, wat loopt dat lekker ontspannen zeg!
Het blijft mij ook verbazen.
Dank je! Ik ben er echt ontzettend blij mee, al valt het in het tekenseizoen wel echt tegen, maar des te meer genieten we er de rest van het jaar weer van.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Eindelijk weer even kunnen "bijlezen"
Wat heb jij een goede beslissing genomen door deze smurf in huis te nemen
Wat een heerlijk hondje is het.
Ik heb lekker zitten genieten van je verhalen
Wat heb jij een goede beslissing genomen door deze smurf in huis te nemen
Wat een heerlijk hondje is het.
Ik heb lekker zitten genieten van je verhalen
Prachtig hondje maar doe die jas uit haha. Ik zie hem altijd met jas en dat is zo zonde van zo'n mooi hondje. Heeft toch helemaal geen jas nodig?
- Zamunda
Hij is veel te lang al . Jullie hebben weer zalm, ik ruik het!!!
Bevroren wereld
Samen met Raaf proberen water te drinken. Wat er nou met dat water gebeurd is ?
Lieverds
Het blijft genieten in de wei
Eén of andere vogel ten prooi gevallen aan...
Lais: Zucht
Pfffff
Als Lais aan een stok zit moet die smurf dat natuurlijk ook, aan dezelfde uiteraard
De foto is onscherp maar spreekt toch boekdelen
Het is een kwestie van perspectief. Hier is ie ineens heel groot...
...en toch weer heel klein
Oooooh, is dat hoe ik op die bench moet klimmen
M'n andere knappe reisgenoot
En streepjes, streepjes, streepjes!
En wat minder streepjes
Donkere en lichte streperts
Kloten
Even samen op de tafel voor wat groeifoto's
Wat een mooie blik
En wat is ie al hoog
Eh... Raaf?
Knapperds
Wat lijkt ie groot zo hè . Dat koppie, om op te vreten vind ik het, zo blij met dat ventje .
Bevroren wereld
Samen met Raaf proberen water te drinken. Wat er nou met dat water gebeurd is ?
Lieverds
Het blijft genieten in de wei
Eén of andere vogel ten prooi gevallen aan...
Lais: Zucht
Pfffff
Als Lais aan een stok zit moet die smurf dat natuurlijk ook, aan dezelfde uiteraard
De foto is onscherp maar spreekt toch boekdelen
Het is een kwestie van perspectief. Hier is ie ineens heel groot...
...en toch weer heel klein
Oooooh, is dat hoe ik op die bench moet klimmen
M'n andere knappe reisgenoot
En streepjes, streepjes, streepjes!
En wat minder streepjes
Donkere en lichte streperts
Kloten
Even samen op de tafel voor wat groeifoto's
Wat een mooie blik
En wat is ie al hoog
Eh... Raaf?
Knapperds
Wat lijkt ie groot zo hè . Dat koppie, om op te vreten vind ik het, zo blij met dat ventje .
Ah leuk! Ik ben ook echt ongelofelijk blij dat we er toch voor gegaan zijn na mijn eerste (flinke) twijfel. Niet normaal, wat een ontzettend leuk dier het is en hoe we daarvan genieten .
Dank! Die jas zit er omheen omdat anders iedereen het mooie ervan af kijkt.
Re: Murphy ❤ Weer fotoupdate
Wtf, waar is z'n puppyvet gebleven???
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Wat een leuke foto's! Hij is ineens hard aan het veranderen vind ik, hij wordt echt 'groot' en heel knap Zo leuk om dat verschil in streepjeskanten te zien, bijzonder!
Heb je hem nog gemeten laatst?
Heb je hem nog gemeten laatst?
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- pioenroos
- Posts in topic: 21
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
En anders ben je hem ook zo kwijt tussen de bladeren natuurlijk met die perfecte schutkleur
Leuke fotoserie! Wat wordt hij alweer groot.. echt een knapperd met zijn streepjes
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
- Zamunda
Het gaat trouwens sinds vorige week echt elke dag beter met m'n ischias, inmiddels kan ik bijna alles weer (nou ja, in vergelijking tot de ergste weken, ik moet nog wel rustig opbouwen), man wat ontzettend fijn . Trainen is ook zoveel leuker zo, kan gewoon een stukje kaas geven zonder dat het meteen zeer doet, beetje lopen, bukken, zitten en weet ik wat allemaal meer!
Vandaag op de pupcursus ook, nauwelijks nog belemmeringen dus gewoon lekker genoten. Hij doet het zo leuk . We hebben lekker 'netjes lopen' geoefend en dat doet ie toch zo knap, ook met andere honden die door de hal lopen. Verder zo lekker gespeeld, dat vind ik toch zo leuk: een hond die het ook op cursus leuk vindt om te spelen. Hij is zo heerlijk relaxed ook, gaat echt uitgebreid liggen en rollen, al trekkend aan z'n fleecetouw. Met Lais stond ik altijd maar met een voerdummy te gooien als we even 'moesten' spelen, die wilde alleen maar werken en voer verdienen. En nu heb ik er eentje die gewoon zo graag speelt dat ie er bijna geen genoeg van krijgt .
Verder nog de buig gedaan voor het eerst, was leuk en hij had de houding snel door. En de hierkomoefening ging weer heel leuk, alleen is het echt heel hard werken als de andere honden aan de beurt zijn. Ik denk dat het een combinatie is van heel veel zin hebben om achter die andere hond aan te rennen en al geen concentratie meer hebben omdat het elke keer aan het einde van de les is. Ik zat met een gladde aal in m'n handen . Gelukkig kwam ik deze keer eindelijk op het briljante idee om zelf meer afstand te nemen, even het hoekje om. Dat ging veel beter en ga ik gewoon erin houden en zo rustig opbouwen. Als ik eraan denk zal ik eens vragen of we die oefening ook een keer eerder in de les kunnen doen, ben wel benieuwd hoe hij er dan op reageert (maar misschien doet ze het bewust altijd aan het einde ivm de opwinding).
Het was in elk geval weer heel erg fijn en leuk. Als het goed is kunnen de de komende weken gewoon doortrainen met de speciale puppylessen in de vakantie dus dat zou heel mooi zijn.
Ik stond vandaag wel best even raar te kijken toen bleek dat de veel grotere lab op de pupcursus ook (pas) 4 maanden is . Ik dacht echt dat die hond een stuk ouder zou zijn gezien het grote verschil in formaat. Voor mijn gevoel is Ren toch helemaal niet zoveel lager dan een lab of zit ik nou zo mis ?
Ik ben wel benieuwd hoeveel er overblijft van z'n strepen op z'n lichte kant. Ik zal eens een foto van dichtbij maken, bij één streep zie je (van dichtbij) heel goed hoe vaag hij inmiddels is, denk dat je daar straks niks meer van ziet.
Kleurt Barrie nog op? Hij was natuurlijk al heel snel heel licht, heeft hij nog wat donkerder haren behalve z'n prachtige oogschaduw?
Vandaag op de pupcursus ook, nauwelijks nog belemmeringen dus gewoon lekker genoten. Hij doet het zo leuk . We hebben lekker 'netjes lopen' geoefend en dat doet ie toch zo knap, ook met andere honden die door de hal lopen. Verder zo lekker gespeeld, dat vind ik toch zo leuk: een hond die het ook op cursus leuk vindt om te spelen. Hij is zo heerlijk relaxed ook, gaat echt uitgebreid liggen en rollen, al trekkend aan z'n fleecetouw. Met Lais stond ik altijd maar met een voerdummy te gooien als we even 'moesten' spelen, die wilde alleen maar werken en voer verdienen. En nu heb ik er eentje die gewoon zo graag speelt dat ie er bijna geen genoeg van krijgt .
Verder nog de buig gedaan voor het eerst, was leuk en hij had de houding snel door. En de hierkomoefening ging weer heel leuk, alleen is het echt heel hard werken als de andere honden aan de beurt zijn. Ik denk dat het een combinatie is van heel veel zin hebben om achter die andere hond aan te rennen en al geen concentratie meer hebben omdat het elke keer aan het einde van de les is. Ik zat met een gladde aal in m'n handen . Gelukkig kwam ik deze keer eindelijk op het briljante idee om zelf meer afstand te nemen, even het hoekje om. Dat ging veel beter en ga ik gewoon erin houden en zo rustig opbouwen. Als ik eraan denk zal ik eens vragen of we die oefening ook een keer eerder in de les kunnen doen, ben wel benieuwd hoe hij er dan op reageert (maar misschien doet ze het bewust altijd aan het einde ivm de opwinding).
Het was in elk geval weer heel erg fijn en leuk. Als het goed is kunnen de de komende weken gewoon doortrainen met de speciale puppylessen in de vakantie dus dat zou heel mooi zijn.
Heeft ie opgemaakt om de hoogte in te gaan . Het ligt ook wel aan hoe hij staat hoor, denk ik tenminste.
Hij lijkt best groot nu. Is ie ook best wel vind ik, hij was eergisteren zo'n 47cm en 13,5kg. Dan is hij nog steeds net zo groot en zwaar als Barrie als ik het goed onthouden heb? Ik vind Barrie ook mooi hoog op z'n poten staan .
Ik stond vandaag wel best even raar te kijken toen bleek dat de veel grotere lab op de pupcursus ook (pas) 4 maanden is . Ik dacht echt dat die hond een stuk ouder zou zijn gezien het grote verschil in formaat. Voor mijn gevoel is Ren toch helemaal niet zoveel lager dan een lab of zit ik nou zo mis ?
Ik ben wel benieuwd hoeveel er overblijft van z'n strepen op z'n lichte kant. Ik zal eens een foto van dichtbij maken, bij één streep zie je (van dichtbij) heel goed hoe vaag hij inmiddels is, denk dat je daar straks niks meer van ziet.
Kleurt Barrie nog op? Hij was natuurlijk al heel snel heel licht, heeft hij nog wat donkerder haren behalve z'n prachtige oogschaduw?
Haha nou, probeer maar eens verstoppertje te spelen met hem. Niet te doen!
Het is echt belachelijk en ook weer zo leuk .
- Yvette
- Contacteer:
Hé top dat het zo goed gaat met je rug zeg, wat een opluchting moet dat zijn. Houden zo!
De cursus klinkt ook goed en knap, doet hij dat buiten de cursus ook zo goed?
Ik heb met de aanlijnrondjes door de wijk af en toe wel echt een punthoofd hoor, weinig tot geen contact en dan loopt ie maar te leuren aan de riem, daar kan ik dus echt heel slecht tegen, heb zo'n bloedhekel aan honden die trekken dat is nog een aandachtspuntje zullen we maar zeggen. Gelukkig gaat het ook wel af en toe goed, hoef ik niet helemaal moedeloos te worden.
Barrie en Murphy zijn dan nu idd even groot en zwaar, wat grappig, zo exact.
Barrie wordt donkerder op zijn lijf denk ik, wat dieper van kleur. Verder weinig echte verandering, zijn kleur is wat dat betreft niet zo spannend
De cursus klinkt ook goed en knap, doet hij dat buiten de cursus ook zo goed?
Ik heb met de aanlijnrondjes door de wijk af en toe wel echt een punthoofd hoor, weinig tot geen contact en dan loopt ie maar te leuren aan de riem, daar kan ik dus echt heel slecht tegen, heb zo'n bloedhekel aan honden die trekken dat is nog een aandachtspuntje zullen we maar zeggen. Gelukkig gaat het ook wel af en toe goed, hoef ik niet helemaal moedeloos te worden.
Dat lijkt me wel een joekel van een Lab dan? Ik denk zeker dat Ren groter is als het overgrote deel van de Labradors. Tenzij je zo'n fieldlab treft, die zijn wel een stuk hoger lijkt op foto's altijd.Zamunda schreef: ↑15 dec 2021, 22:20 Hij lijkt best groot nu. Is ie ook best wel vind ik, hij was eergisteren zo'n 47cm en 13,5kg. Dan is hij nog steeds net zo groot en zwaar als Barrie als ik het goed onthouden heb? Ik vind Barrie ook mooi hoog op z'n poten staan .
Barrie en Murphy zijn dan nu idd even groot en zwaar, wat grappig, zo exact.
Ja doe eens, is wel leuk om te zien.Zamunda schreef: Ik ben wel benieuwd hoeveel er overblijft van z'n strepen op z'n lichte kant. Ik zal eens een foto van dichtbij maken, bij één streep zie je (van dichtbij) heel goed hoe vaag hij inmiddels is, denk dat je daar straks niks meer van ziet.
Barrie wordt donkerder op zijn lijf denk ik, wat dieper van kleur. Verder weinig echte verandering, zijn kleur is wat dat betreft niet zo spannend
Groetjes Yvette
- kloesje
- Posts in topic: 6
- Welke: Australian kelpies
Je moet die pup van je ook wel aan twee kanten aaien he zo aai je aan 1 kant de streepjes eraf
Wel apart dat zijn brindle zo verdeeld is en dat het ook minder wordt Ach het blijft een heel knap hondje.
Wel apart dat zijn brindle zo verdeeld is en dat het ook minder wordt Ach het blijft een heel knap hondje.
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Jij hebt gewoon twéé pups gekregen voor de prijs van één!
Haha, die welles-nietes met die streepjes!
Fijn dat het weer beter gaat met je rug.
Fijn dat het weer beter gaat met je rug.
- Célie
- Posts in topic: 26
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Dat hoofd
- Zamunda
Nou echt! Dit wil ik echt niet meer, dus niet weer verkloten en lekker doorgaan met m'n oefeningen en verder genieten van wat ik allemaal alweer kan!
Soms moet ik er echt wel hard voor werken, zoals vorige week tijdens de plaspauze van de cursus (hij wil graag naar de andere honden toe), maar meestal doet hij het heel netjes. Het meelopen aan de riem is wel altijd een oefening zeg maar, dus ik ben altijd alert op meelopen zonder trekken en gebruik daar veel beloningen bij plus veel samen doen (even op een bankje, even samen ergens naar kijken, voercircuitje), dat maakt het best intensief. Plus dat als de lijn toch strak komt ik echt stil blijf staan en hem niet trekkend laat lopen of zelf terug ga trekken.De cursus klinkt ook goed en knap, doet hij dat buiten de cursus ook zo goed?
Net als jij juist omdat ik dat trekken niet (meer) wil, ik wil hem gewoon nog niet leren dat het überhaupt een optie is om ergens te komen door trekken. Maar het grote verschil met jouw situatie is dat ik heel makkelijk van elke aanlijnwandeling een kan oefening maken (en heel vaak afstand kan nemen van dingen waarbij ik het contact kwijt zou raken), juist omdat ik hem voor gewoon uitlaten nooit hoef aan te lijnen. In het bos hier (en in de tuin en wei) loopt ie altijd los en die paar meter naar het bos toe doet hij het keurig aan de lijn, gaan we ergens anders heen en dus aangelijnd dan is het meteen een oefening, altijd.
Als ik hem voor ieder rondje mee moest nemen door een drukke woonwijk weet ik niet of ik dat volgehouden zou hebben hoor, soms wil je ook gewoon even door en vooral helemaal niet intensief bezig zijn . Maar in de eerste weken heb ik hem wel opgetild als ik geen contact meer kreeg en het anders op trekken uitgelopen zou zijn (en dat doe ik nu nog wel een zeer enkele keer in moeilijke situaties), plus dat ie altijd aan een lijn van twee meter zit en ik dus wat speelruimte heb (als ie dan netjes meeloopt zit ik natuurlijk vaak te hannessen met die onhandig lange lijn ).
Maar ik ben er ook nog lang niet hoor, toch afwachten of het de komende maanden (jaren) ook blijft lukken zo.
Barrie trekt zeker ook als hij aan de halsband zit? Echt balen dat hij zijn tuig zo vervelend vindt, anders had je dat nog kunnen gebruiken voor de rondes waar hij dan maar mag trekken en de halsband alleen als je weet dat je een geschikte trainingssituatie hebt. Murf heeft echt helemaal niks van het tuig en daar heb ik niets voor hoeven doen (behalve misschien dat er zeker in de eerste weken nooit enige druk op heeft gestaan, misschien dat Barrie dat als vervelende associatie heeft?). Enige is dat ie er wel geregeld aan zat te krabben en het in die zin wel irritant leek te vinden (maar dat hadden ze toen met de halsbandjes ook). Misschien toch nog eens proberen met een tuig dat je echt op elke plek kunt verstellen? Die van Murf (van Zinodo) kan om de borst, om de hals én het stuk tussen de poten door versteld (en daar is ie nu eigenlijk echt uitgegroeid ).
Okee, toch niet zo heel raar dus dat ik verbaasd was dan. Het lijkt me totaal geen field lab trouwens, veel te stevig en zie die mensen er ook niet voor aan. Ben wel benieuwd hoe hij uit gaat groeien, voorlopig gaan zij ook nog wel even door met lessen dus ik zie ze nog wel een tijdje.Dat lijkt me wel een joekel van een Lab dan? Ik denk zeker dat Ren groter is als het overgrote deel van de Labradors. Tenzij je zo'n fieldlab treft, die zijn wel een stuk hoger lijkt op foto's altijd.
Al vanaf het uitvliegen eigenlijk hè, dat ze heel erg gelijk opgaan. Jij zei het volgens mij een tijdje terug al, dat het jou niet meer opviel dat hij de grootste zou zijn, op het laatst in het nest.Barrie en Murphy zijn dan nu idd even groot en zwaar, wat grappig, zo exact.
Niet zozeer donkere (bruinere) haren dus, maar intenser? Heel mooi .Ja doe eens, is wel leuk om te zien.
Shit! Maar dan moet ik eigenlijk gewoon stoppen met aaien toch? Anders aai ik ze er aan de andere kant ook af straks .
Ja ik vind het ook apart, wel erg leuk om zo te zien, ik hou wel van toverballetjes.
Voor de prijs én de moeite van één . Ik hou wel van een beetje efficiëntie .
Het is een grapjas . Dank je, zó blij mee.
Ik hou er zo van . Alleen dat ie er ook bij gaat blaffen en jengelen zodra hij doorheeft dat wij zalm zitten te eten (en hij al uitkijkt naar de restjes) is iets minder . Gelukkig is ie bij negeren weer vrij snel stil.
- Zamunda
Fotospam .
Als ie moe of onzeker is knikt z'n linker oor weer, gek gezicht na al die weken twee fier staande oren!
We zijn lekker met z'n tweetjes op pad geweest in voor hem onbekend bos, we hebben op rustig tempo anderhalf uur rondgestruind en hij heeft zelf een paar keer heerlijk rondgeraced, zo gaaf om te zien .
Net op pad
Hm, ik ken het hier niet
Hier ook niet maar dít is leuk
Even in de verte turen...
...en dan los
Whoeiiiiiiii
Joepie!
Op z'n uitkijkpunt
En toen had ik toch wel zó'n briljant idee . Ik dacht de wubba een héél klein stukje het water in te gooien en dat de smurf hem dan zou pakken. Deel één van het plan mislukte want ik gooide hem natuurlijk nét te ver én hij dreef iets af. Maar Murf kon dat natuurlijk nog goedmaken, hij hoefde er immers niet voor te zwemmen en kon er gewoon bij.
Nou Murf, ietsje verder nog hoor!
Ja, nog ietsje!
Poging vijf inmiddels, mooi in een rechte lijn.
Oeh vent, goed zo!
Ja, ja! Bijna!
Ja toe maar! Pak hem .
Kut . Rothond. En toen kon ik dus schoenen en sokken uit gaan trekken, broek omhoog om natte voeten en de wubba te gaan halen. Ik ook altijd met m'n goede ideeën .
Het is zo'n gezelligerd
Er was iets raars in de verte, geen idee wat
Hij wist het zelf ook niet
Lekker ding
Ja en zonder jas vind je hem dus niet meer terug hè met z'n schutkleur
Grapje, hij stond er niet op
Maar die schutkleur heeft ie wel
Het is zo'n zoetje
Bob Ross heeft de achtergrond verzorgd
Hij was naar iets in de lucht aan het happen
En toen was ie moe, heeeeeeeeeeel moe
Het was maar een kort ritje en toen we weer thuis waren was hij nog steeds heel moe...
...echt moe ...
...zooooooo moe
Eenmaal in de tuin met de andere honden erbij was ie meteen weer wakker hoor . Er kon nog flink gegraven worden...
...en lekker slopen draaide hij ook z'n poten niet voor om
Zo ontspannen en gezellig om dit met hem te doen, in alle stilte en rust. We zijn ook geen hond tegen gekomen, binnenkort maar eens een plek opzoeken waar we daar wat meer kans op hebben, kunnen we daar eens op oefenen.
Als ie moe of onzeker is knikt z'n linker oor weer, gek gezicht na al die weken twee fier staande oren!
We zijn lekker met z'n tweetjes op pad geweest in voor hem onbekend bos, we hebben op rustig tempo anderhalf uur rondgestruind en hij heeft zelf een paar keer heerlijk rondgeraced, zo gaaf om te zien .
Net op pad
Hm, ik ken het hier niet
Hier ook niet maar dít is leuk
Even in de verte turen...
...en dan los
Whoeiiiiiiii
Joepie!
Op z'n uitkijkpunt
En toen had ik toch wel zó'n briljant idee . Ik dacht de wubba een héél klein stukje het water in te gooien en dat de smurf hem dan zou pakken. Deel één van het plan mislukte want ik gooide hem natuurlijk nét te ver én hij dreef iets af. Maar Murf kon dat natuurlijk nog goedmaken, hij hoefde er immers niet voor te zwemmen en kon er gewoon bij.
Nou Murf, ietsje verder nog hoor!
Ja, nog ietsje!
Poging vijf inmiddels, mooi in een rechte lijn.
Oeh vent, goed zo!
Ja, ja! Bijna!
Ja toe maar! Pak hem .
Kut . Rothond. En toen kon ik dus schoenen en sokken uit gaan trekken, broek omhoog om natte voeten en de wubba te gaan halen. Ik ook altijd met m'n goede ideeën .
Het is zo'n gezelligerd
Er was iets raars in de verte, geen idee wat
Hij wist het zelf ook niet
Lekker ding
Ja en zonder jas vind je hem dus niet meer terug hè met z'n schutkleur
Grapje, hij stond er niet op
Maar die schutkleur heeft ie wel
Het is zo'n zoetje
Bob Ross heeft de achtergrond verzorgd
Hij was naar iets in de lucht aan het happen
En toen was ie moe, heeeeeeeeeeel moe
Het was maar een kort ritje en toen we weer thuis waren was hij nog steeds heel moe...
...echt moe ...
...zooooooo moe
Eenmaal in de tuin met de andere honden erbij was ie meteen weer wakker hoor . Er kon nog flink gegraven worden...
...en lekker slopen draaide hij ook z'n poten niet voor om
Zo ontspannen en gezellig om dit met hem te doen, in alle stilte en rust. We zijn ook geen hond tegen gekomen, binnenkort maar eens een plek opzoeken waar we daar wat meer kans op hebben, kunnen we daar eens op oefenen.
- Lothian
- Posts in topic: 30
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Murphy ❤ Beetje fotospam
Wat een fijne wandeling zo zeg.
Behalve dat ding in het water. Herkenbaar ook
Behalve dat ding in het water. Herkenbaar ook
- Zamunda
Laden bij jullie die foto's allemaal goed eigenlijk? Ik heb sinds gisteren dat ie ze vaak helemaal niet laadt. Misschien moet ik minder foto's tegelijk posten .
Voor wie heb jij weleens wat in het water gegooid dat je het zelf weer mocht halen (of achterlaten)?
Sorry
Haha zo stom ook: ik dacht dat hij hem uiteindelijk wel zou pakken, als ik meteen met m'n fleecetouw was gaan hengelen had ik waarschijnlijk geen natte voeten hoeven halen . Maar die klojo hapte er bij poging vijf naar en duwde hem nog verder weg . Ach het was gelukkig niet koud .
Voor wie heb jij weleens wat in het water gegooid dat je het zelf weer mocht halen (of achterlaten)?
- Zamunda
Zo dichtbij en toch zo ver weg . Ik bedenk nu pas dat ik ook gewoon had kunnen kijken naar een lange stok om mee te hengelen... .
Wat een mooie plek Is hij niet aan het wisselen want dan gaan die oren ook alle kanten op
- Yvette
- Contacteer:
Nee inderdaad, daar is ook lang niet altijd tijd voor. Niet alleen in de ochtendspits maar soms ook omdat alles anders loopt als je voor ogen had. Zo dacht ik gistermiddag ik ga een extra trainingsrondje door de wijk om dat niet trekken te oefenen. Jongens mee op de step, leek me helemaal ideaal. Maar toen leek het Arno ook leuk om mee te gaan, mét Chupa en Freek. Vervolgens was het koud, stond er een stuur scheef, ging er iemand op zijn plaat, had dorst, moest janken, benen moe, ik wil naar huis, bladiebladieblaaa Die irritatie helpt niet mee als je dan nul contact hebt met een voortsleurende kleuterpup kan ik je zeggen
Misschien moet ik ook weer even een langere riem pakken, ik had hem om de reden die jij noemt juist weer omgeruild.Maar in de eerste weken heb ik hem wel opgetild als ik geen contact meer kreeg en het anders op trekken uitgelopen zou zijn (en dat doe ik nu nog wel een zeer enkele keer in moeilijke situaties), plus dat ie altijd aan een lijn van twee meter zit en ik dus wat speelruimte heb (als ie dan netjes meeloopt zit ik natuurlijk vaak te hannessen met die onhandig lange lijn ).
Aan zijn halsband trekt hij nog meer maar dat komt omdat ie in eerste instantie dus niet wil lopen met tuig. Niet dat ik hem voort moet trekken hoor maar hij loopt er een beetje depri bij tot hij op gang is, dan is hij gewoon vrolijk. Ik had hem vandaag op de zaak gewoon met dat tuig aan gelaten de hele dag maar hij wordt er echt sip van, zo stom, hij wilde zelfs niet eten ik dacht misschien heeft ie een mindere dag, last van zijn tanden ofzo. Maar thuis in zijn nakie was ie weer helemaal zichzelfBarrie trekt zeker ook als hij aan de halsband zit? Echt balen dat hij zijn tuig zo vervelend vindt, anders had je dat nog kunnen gebruiken voor de rondes waar hij dan maar mag trekken en de halsband alleen als je weet dat je een geschikte trainingssituatie hebt. (KNIP) Misschien toch nog eens proberen met een tuig dat je echt op elke plek kunt verstellen? Die van Murf (van Zinodo) kan om de borst, om de hals én het stuk tussen de poten door versteld (en daar is ie nu eigenlijk echt uitgegroeid ).
Zondag heb ik een pasafspraak voor een tuig, kijken of het dan wel wat is. Het is gewoon wel handig als ie ook een tuig aan kan.
Groetjes Yvette