Nestplannen Tess - Afgesloten

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
kloesje
Posts in topic: 19
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Nestplannen Tess

Bericht door kloesje »

Wij gaan wel straks bandjes doen, ik verwacht enkel zwarte pups met eigenlijk geen wit.
Maar ik ben wel van plan de kleur bandjes op week basis te wisselen of de bandjes af te doen wanneer er mensen komen kijken.
Ik vind het gewoon belangrijk dat er echt naar de hondjes gekeken word en niet naar de kleurtjes, maar we zullen zien hoe het gaat verlopen.

Wel super lief dat je moeder zo begaan is. Hoe is je vriend/scharrel betrokken? Vind hij het ook leuk?
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Veertje
Posts in topic: 74

Bericht door Veertje »

kloesje schreef: 13 dec 2021, 10:18 Wij gaan wel straks bandjes doen, ik verwacht enkel zwarte pups met eigenlijk geen wit.
Maar ik ben wel van plan de kleur bandjes op week basis te wisselen of de bandjes af te doen wanneer er mensen komen kijken.
Ik vind het gewoon belangrijk dat er echt naar de hondjes gekeken word en niet naar de kleurtjes, maar we zullen zien hoe het gaat verlopen.

Wel super lief dat je moeder zo begaan is. Hoe is je vriend/scharrel betrokken? Vind hij het ook leuk?
Dat is inderdaad ook wel wat om ze af te doen bij bezoek. Ik kijk tzt wel even hoe ik het ga doen. Zolang de pupkopers maar weten dat de uiteindelijke beslissing bij mij ligt zal het wel loslopen denk ik.

Hij vindt het ook leuk ja. Is er nog niet zo bij betrokken, maar dat verwacht ik ook niet. Er is ook nog niet zoveel om bij betrokken te zijn wat het nestje betreft natuurlijk. Verder is hij wel betrokken bij de honden, hoe het met Tess ging na haar DA bezoek etc.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Crutz
Posts in topic: 8

Bericht door Crutz »

kloesje schreef:Wij gaan wel straks bandjes doen, ik verwacht enkel zwarte pups met eigenlijk geen wit.

Mijn bandjes hebben dezelfde basis kleur (zwart reuen en rood teven) met alleen een kleur accent. Vaak zie je dat accent niet dus dat scheelt voor de kopers.

Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 14
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Leuke vooruitzichten! Qua kleurtjes idd alleen zwart of sable met masker met al dan niet witte aftekeningen.
Qua bandjes vind ik het zelf gewoon leuk om terug te zien op foto’s wie wie is. Als ze net geboren zijn gebruik ik verschuifbare paracord bandjes en later de puppybandjes van trixie. Die gaan los als er een beetje spanning op komt.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 18
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Crutz schreef: 13 dec 2021, 12:57
kloesje schreef:Wij gaan wel straks bandjes doen, ik verwacht enkel zwarte pups met eigenlijk geen wit.

Mijn bandjes hebben dezelfde basis kleur (zwart reuen en rood teven) met alleen een kleur accent. Vaak zie je dat accent niet dus dat scheelt voor de kopers.

Afbeelding
Das best een goed idee zeg!
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

HillieS schreef:

Afbeelding
Sommige foto’s zie je het wel maar niet “zomaar”

Afbeelding
HillieS

Bericht door HillieS »

Crutz schreef: 13 dec 2021, 17:30
HillieS schreef:

Afbeelding
Sommige foto’s zie je het wel maar niet “zomaar”

Afbeelding
Ideaal
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 12

Bericht door mijke »

Ik zou het als pupkoper vooral fijn vinden als je later aan de hand van de kleur van de bandjes precies kunt zien welke foto's van jouw pup waren. Als fokkers bandjes dan stiekem halverwege gaan verwisselen zou ik me wel lichtelijk verneukt voelen :lol: Ik vind het zelf eigenlijk een beetje van weinig vertrouwen in je kopers getuigen als je je kopers zo gaat manipuleren.
Crutz

Bericht door Crutz »

mijke schreef:Ik zou het als pupkoper vooral fijn vinden als je later aan de hand van de kleur van de bandjes precies kunt zien welke foto's van jouw pup waren. Als fokkers bandjes dan stiekem halverwege gaan verwisselen zou ik me wel lichtelijk verneukt voelen :lol: Ik vind het zelf eigenlijk een beetje van weinig vertrouwen in je kopers getuigen als je je kopers zo gaat manipuleren.
Ik kan je als pupkoper prima achteraf vertellen welke pup van jou was zonder duidelijke bandjes
mijke

Bericht door mijke »

Crutz schreef: 15 dec 2021, 10:18
mijke schreef:Ik zou het als pupkoper vooral fijn vinden als je later aan de hand van de kleur van de bandjes precies kunt zien welke foto's van jouw pup waren. Als fokkers bandjes dan stiekem halverwege gaan verwisselen zou ik me wel lichtelijk verneukt voelen :lol: Ik vind het zelf eigenlijk een beetje van weinig vertrouwen in je kopers getuigen als je je kopers zo gaat manipuleren.
Ik kan je als pupkoper prima achteraf vertellen welke pup van jou was zonder duidelijke bandjes
Gefeliciteerd. Ga je dat dan bij elke foto doen voor elke pupkoper?
Blijft verder staan mijn tweede punt. Ik zit zelf liever bij een fokker die niet bezig is met het manipuleren van mijn voorkeur. Als je dat als fokker zo belangrijk vindt (wat ik opzich kan begrijpen), wees dan gewoon eerlijk en zeg van tevoren dat jij bepaalt welke pup naar wie gaat.
kloesje

Bericht door kloesje »

mijke schreef: 15 dec 2021, 10:23 Blijft verder staan mijn tweede punt. Ik zit zelf liever bij een fokker die niet bezig is met het manipuleren van mijn voorkeur. Als je dat als fokker zo belangrijk vindt (wat ik opzich kan begrijpen), wees dan gewoon eerlijk en zeg van tevoren dat jij bepaalt welke pup naar wie gaat.
Ik wil niet bepalen welke pup naar welke eigenaar gaat, maar dit gaat in samenspraak. Als ik merk dat mensen puur op niets op een kleur bandje aantrekken, dan zorg ik ervoor dat er geen bandjes omzitten wanneer ze komen kijken. Dat is juist niet om te manipuleren, maar juist om een onbevooreelde indruk te krijgen van de pups, zoals ze zijn.

Bij de duitse herders hebben we nooit bandjes en dat werkt prima, mensen staren dan ook niet blind op een pup :ok: Bij de kelpie zal ik dat waarschijnlijk wel gaan doen, wanneer er veel dezelfde kleur hondjes zijn. :)
Afbeelding

Crutz

Bericht door Crutz »

mijke schreef:
Crutz schreef: 15 dec 2021, 10:18
Gefeliciteerd. Ga je dat dan bij elke foto doen voor elke pupkoper?
Blijft verder staan mijn tweede punt. Ik zit zelf liever bij een fokker die niet bezig is met het manipuleren van mijn voorkeur. Als je dat als fokker zo belangrijk vindt (wat ik opzich kan begrijpen), wees dan gewoon eerlijk en zeg van tevoren dat jij bepaalt welke pup naar wie gaat.
Dat laatste zeg ik ook.
Ik hoef dus ook geen bandjes te wisselen of iets en meldt inderdaad gewoon bij de foto’s wie welke kleur is
mijke

Bericht door mijke »

Ah crutz op die manier, ja daar zie ik geen problemen in als je het zo doet inderdaad.
kloesje schreef: 15 dec 2021, 11:49
mijke schreef: 15 dec 2021, 10:23 Blijft verder staan mijn tweede punt. Ik zit zelf liever bij een fokker die niet bezig is met het manipuleren van mijn voorkeur. Als je dat als fokker zo belangrijk vindt (wat ik opzich kan begrijpen), wees dan gewoon eerlijk en zeg van tevoren dat jij bepaalt welke pup naar wie gaat.
Ik wil niet bepalen welke pup naar welke eigenaar gaat, maar dit gaat in samenspraak. Als ik merk dat mensen puur op niets op een kleur bandje aantrekken, dan zorg ik ervoor dat er geen bandjes omzitten wanneer ze komen kijken. Dat is juist niet om te manipuleren, maar juist om een onbevooreelde indruk te krijgen van de pups, zoals ze zijn.

Bij de duitse herders hebben we nooit bandjes en dat werkt prima, mensen staren dan ook niet blind op een pup :ok: Bij de kelpie zal ik dat waarschijnlijk wel gaan doen, wanneer er veel dezelfde kleur hondjes zijn. :)
ja maar dat snap ik. Ik reageerde echt specifiek op het stiekem halverwege de bandjes omwisselen. Dat vind ik gewoon nogal geniepig 😆
kloesje

Bericht door kloesje »

mijke schreef: 15 dec 2021, 13:14 ja maar dat snap ik. Ik reageerde echt specifiek op het stiekem halverwege de bandjes omwisselen. Dat vind ik gewoon nogal geniepig 😆
Er staat nergens dat het stiekem gebeurd ;)
En wat dat betreft, het zijn mijn hondjes, dus ik mag ze zelfs elke dag wisselen :mann: :pffff:
Afbeelding

mijke

Bericht door mijke »

kloesje schreef: 15 dec 2021, 13:20
mijke schreef: 15 dec 2021, 13:14 ja maar dat snap ik. Ik reageerde echt specifiek op het stiekem halverwege de bandjes omwisselen. Dat vind ik gewoon nogal geniepig 😆
Er staat nergens dat het stiekem gebeurd ;)
En wat dat betreft, het zijn mijn hondjes, dus ik mag ze zelfs elke dag wisselen :mann: :pffff:
Mag ja. Zou ik stom vinden. Mag ook :mann: :pffff:
kloesje

Bericht door kloesje »

mijke schreef: 15 dec 2021, 13:25 Mag ja. Zou ik stom vinden. Mag ook :mann: :pffff:
Ach... als je uiteindelijk maar met je juiste hondje de deur uitloopt, dan zal jou het jeuken welk kleur bandje die om had. :bloos:
En dan krijg je wel een collage van je eigen hondje mee, veul plezier :P

Maar nu maar weer ontopic :LOL:
Afbeelding

Veertje

Bericht door Veertje »

kloesje schreef: 15 dec 2021, 13:27 Maar nu maar weer ontopic :LOL:
Nog geen nieuws :mrgreen: En ze mag nog best even wachten met loops worden ook. Ben tussen kerst en oud&nieuw een paar dagen in de Ardennen. Zou toch fijn zijn als er niet net dan gedekt moet gaan worden :Q:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
kloesje

Bericht door kloesje »

Veertje schreef: 15 dec 2021, 17:29
kloesje schreef: 15 dec 2021, 13:27 Maar nu maar weer ontopic :LOL:
Nog geen nieuws :mrgreen: En ze mag nog best even wachten met loops worden ook. Ben tussen kerst en oud&nieuw een paar dagen in de Ardennen. Zou toch fijn zijn als er niet net dan gedekt moet gaan worden :Q:
Bindi was dit jaar laat met haar loopsheid, maar heeft zich wel netjes ingehouden zodra we dingen gepland hadden. Dus ik hoop dat jouw zwarte dame zich ook gedraagt :E:
Afbeelding

Veertje

Bericht door Veertje »

Gut het zal ook eens normaal gaan :LOL: Net thuis eens even een tissuetest gedaan. Doe ik normaal nooit, maar een mens wordt ongeduldig hè. Dan lees je hier over loopsheden en dracht etc en dan wakkert dat alleen maar aan. Dus de test.. En ja hoor. Loops. Maarja, wanneer is het nou begonnen dan :oeps: Normaal vind ik altijd druppeltjes bloed. Nu (nog) niks gezien. Wel zijn we een paar dagen weg geweest, dus heb ik dan toch wat gemist? Normaal eet ze vanaf een week of anderhalf slecht in de loopsheid, nu is dat al vorige week begonnen met wat gemiep. Mijn zusje zei ook al dat de teckel van haar schoonfamilie zondag erg veel interesse had in haar benen. Deed hij normaal nooit. Dus toen zei ze al dat ze Tess snel loops verwachtte. Vanmiddag vond de reu van de onderburen Finn leuker dan Tess, dus daar had ik ook weinig aan.

Is het te merken dat ik dit voor het eerst doe? :oeps: :LOL:

Maar goed, positief nieuws dus ook hier :cheer: Nu nog even uitvogelen wanneer er gedekt gaat worden :tongue:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Persistence
Posts in topic: 5
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Persistence »

Joehoe! Heb je al geinteresseerden? Het zou toch wel leuk als er eentje bij een forumlid bleef.
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Persistence schreef: 30 dec 2021, 14:59 Joehoe! Heb je al geinteresseerden? Het zou toch wel leuk als er eentje bij een forumlid bleef.
Er is al wat interesse. In ieder geval voor één reutje (mocht die erbij zitten), die gaat naar bekenden van me. Voor de rest nog niks concreets.
Natalie schreef: 30 dec 2021, 15:04 Yes! :cheer:
Oh ik geniet zo van alle plannen en aankondigingen hier. Zo leuk om allemaal te lezen. Ook (juist) als het de eerste keer is en je alles nog moet ontdekken, heerlijk :F:
Heeft de reu ervaring met dekken of is het voor hem (en misschien ook de eigenaar) ook de eerste keer?

Super spannend allemaal :jump1:
Voor ons allemaal voor het eerst. Ik had het makkelijker kunnen doen wat dat betreft :LOL: Maar we zullen er wel komen ;)
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
HillieS

Bericht door HillieS »

Spannend :cheer:
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 10
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Zo spannend en leuk!
Afbeelding
kloesje

Bericht door kloesje »

Veertje schreef: 30 dec 2021, 14:57 Gut het zal ook eens normaal gaan :LOL: Net thuis eens even een tissuetest gedaan. Doe ik normaal nooit, maar een mens wordt ongeduldig hè. Dan lees je hier over loopsheden en dracht etc en dan wakkert dat alleen maar aan. Dus de test.. En ja hoor. Loops. Maarja, wanneer is het nou begonnen dan :oeps: Normaal vind ik altijd druppeltjes bloed. Nu (nog) niks gezien. Wel zijn we een paar dagen weg geweest, dus heb ik dan toch wat gemist? Normaal eet ze vanaf een week of anderhalf slecht in de loopsheid, nu is dat al vorige week begonnen met wat gemiep. Mijn zusje zei ook al dat de teckel van haar schoonfamilie zondag erg veel interesse had in haar benen. Deed hij normaal nooit. Dus toen zei ze al dat ze Tess snel loops verwachtte. Vanmiddag vond de reu van de onderburen Finn leuker dan Tess, dus daar had ik ook weinig aan.

Is het te merken dat ik dit voor het eerst doe? :oeps: :LOL:

Maar goed, positief nieuws dus ook hier :cheer: Nu nog even uitvogelen wanneer er gedekt gaat worden :tongue:
Heerlijk :LOL:
Mooie schone loopsheid dus :mann:
Wel lastig om ook af te gaan op die teckel, want sommige reuen geven al heel vroeg aan dat er wat aan de hand is, andere reuen pas als er bloed in het spel is.
Je zou volgende week donderdag/vrijdag progesteron kunnen prikken, zodat je weet hoe de vlag erbij staat. Vertrouw je het al eerder niet, dan gewoon eerder prikken. Woont de reu dichtbij, dan kan je ook gewoon daarheen gaan en zien wat er gebeurd. Nadeel is dat het een onervaren reu is en als je veel te vroeg bent, te vaak wordt afgesnauwd, dat hij helemaal niet meer durft als het wel kan. (kan he.. hoeft niet) dus advies, progesteron prikken :lol1:
Afbeelding

Inge O
Posts in topic: 43
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Dan zit er vrees ik niks anders op dan zo snel mogelijk een eerste test te doen, zodat je al een idee hebt waar je zit qua progesteron.
Tenzij de reu zo dichtbij woont dat je regelmatig kan gaan uitproberen.
Plaats reactie