BARF/NRV/zelf samengesteld rauw voer
Re: BARF/NRV/zelf samengesteld rauw voer
Ik doe kvv en brok. Fred kan niet zo goed tegen kip en rund en puur op kvv redden we niet. Dan blijft hij echt heel mager. Maar het is behoorlijk prijzig.
De kiezebrink kvv is hier favoriet van Fred.
De kiezebrink kvv is hier favoriet van Fred.
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Het is echt degoutant geworden qua prijzen, handelaren in vleesafval voor honden verdienen vrees ik een pak meer aan het afval van 1 rund dan de boer verdient aan het echte vlees van zijn rund.** Angela ** schreef: ↑30 sep 2021, 11:27
Voor de kvv ben ik al rond de €140 pm kwijt , barf uitgerekend zou door de €200 zijn
Is gewoon niet grappig meer
Ze kunnen beter pensen met stierepieten gaan fokken ipv. volledige dieren.
Dan durven ze nog te beweren dat de normaal geprijsde merken als dogmeat niet goed kúnnen zijn.Inge O schreef: ↑16 dec 2021, 18:40 Het is echt degoutant geworden qua prijzen, handelaren in vleesafval voor honden verdienen vrees ik een pak meer aan het afval van 1 rund dan de boer verdient aan het echte vlees van zijn rund.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dagmar schreef: ↑16 dec 2021, 19:44Dan durven ze nog te beweren dat de normaal geprijsde merken als dogmeat niet goed kúnnen zijn.Inge O schreef: ↑16 dec 2021, 18:40 Het is echt degoutant geworden qua prijzen, handelaren in vleesafval voor honden verdienen vrees ik een pak meer aan het afval van 1 rund dan de boer verdient aan het echte vlees van zijn rund.
Die pieten en pensen zijn vast slecht gefokt en zijn hélemaal anders dan de hunne.
Het wild hert van Bandit huppelt veel blijer.
Die van mij hebben het liefst een complete gans van 2 euro per kilo. Volgens mij wordt het niet gezonder.
Ik ben echt niet flauw, maar gemiddeld rond de drie euro de kilo voor hun vlees en het dubbele voor een ( erg goede sport)brok, vind ik gewoon genoeg.
Als er volgend jaar nog een hondje bij komt heeft het nut extra vriesruimte te nemen en bij de groothandel te gaan bestellen.
- FoxHenkie
- Posts in topic: 8
- Honden: 1
- Welke: Foxterriër
Tot nu toe namen we af en toe, voor een 1dags maaltijd, afgeprijsd vlees mee van de AH, biefstukpuntjes of zo (tis ook niet raar dat hij die droge brokken niet eet ..) maar als we dagelijks gaan geven moet het wel een compleet voer zijn en het liefst ook wat kunnen afwisselen. Kivo en Barfmenu lijken me wel wat. Morgen eens kijken wat de 2 tuincentra hier in de buurt op voorraad hebben.Hylos schreef: ↑16 dec 2021, 20:06 Hier krijgen ze tegenwoordig gewoon de "goedkope" kvvs.
Het is voornamelijk Rodi en dan van die kilozakken met miniburgers er in.
Helaas verkopen ze die niet overal. Maar ze krijgen ook de andere smaakjes van Rodi en daarnaast smuldier vleescompleet of een ander smaakje.
Daarvoor voerde ik Dogmeat. Hele mooie kvvs heeft die. Maar dat bestellen en leveren elke keer weer vind ik een gedoe.
Nu bestel ik het mooi met de boodschappen mee.
- malinois
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Schei uit, ik heb wat discussies gehad met een of andere muts die voorheen haar KVV bij Dogmeat liet maken onder haar naam. Ruzie heeft gekregen en daarna ergens anders is gaan produceren en werkelijk overal op fb schreef hoe waardeloos Dogmeat was ineens, maar ook Lotgering, Mulders, Tamro want zo goedkoop dan vergiftig je je honden en was je een waardeloze eigenaar zeg maar.Dagmar schreef:Dan durven ze nog te beweren dat de normaal geprijsde merken als dogmeat niet goed kúnnen zijn.Inge O schreef: ↑16 dec 2021, 18:40 Het is echt degoutant geworden qua prijzen, handelaren in vleesafval voor honden verdienen vrees ik een pak meer aan het afval van 1 rund dan de boer verdient aan het echte vlees van zijn rund.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ik geef KVV van Darf eventueel iets aangevuld met zo'n hamburger van Rodi als er wat meer eten in moet.
Bevalt me wel, of beter, het bevalt Claire prima
Alleen vind ik het soms jammer dat de worsten gemengd vlees zijn en niet per diersoort in een worst zitten.
Er zijn wel variaties in mengsels.
Bevalt me wel, of beter, het bevalt Claire prima
Alleen vind ik het soms jammer dat de worsten gemengd vlees zijn en niet per diersoort in een worst zitten.
Er zijn wel variaties in mengsels.
Ze lult maar een end weg. Ik bestel al vrij lang bij Dogmeat en het is altijd prima vlees. Wordt ook keurig diepgevroren en op tijd geleverd.malinois schreef: ↑16 dec 2021, 22:24Schei uit, ik heb wat discussies gehad met een of andere muts die voorheen haar KVV bij Dogmeat liet maken onder haar naam. Ruzie heeft gekregen en daarna ergens anders is gaan produceren en werkelijk overal op fb schreef hoe waardeloos Dogmeat was ineens, maar ook Lotgering, Mulders, Tamro want zo goedkoop dan vergiftig je je honden en was je een waardeloze eigenaar zeg maar.Dagmar schreef:Dan durven ze nog te beweren dat de normaal geprijsde merken als dogmeat niet goed kúnnen zijn.Inge O schreef: ↑16 dec 2021, 18:40 Het is echt degoutant geworden qua prijzen, handelaren in vleesafval voor honden verdienen vrees ik een pak meer aan het afval van 1 rund dan de boer verdient aan het echte vlees van zijn rund.
- malinois
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik ook, ben er van de week nog geweest trouwensNanna schreef:Ze lult maar een end weg. Ik bestel al vrij lang bij Dogmeat en het is altijd prima vlees. Wordt ook keurig diepgevroren en op tijd geleverd.malinois schreef: ↑16 dec 2021, 22:24Schei uit, ik heb wat discussies gehad met een of andere muts die voorheen haar KVV bij Dogmeat liet maken onder haar naam. Ruzie heeft gekregen en daarna ergens anders is gaan produceren en werkelijk overal op fb schreef hoe waardeloos Dogmeat was ineens, maar ook Lotgering, Mulders, Tamro want zo goedkoop dan vergiftig je je honden en was je een waardeloze eigenaar zeg maar.Dagmar schreef: Dan durven ze nog te beweren dat de normaal geprijsde merken als dogmeat niet goed kúnnen zijn.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kruimel
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Lang lang geleden struinde ik de kleine slachthuizen en zelfslachtende slagers in de wijde omtrek af voor barf. Mag niet meer en ook echt geen zin meer in. Dus nu al jarenlang de verschillende incarnaties van wat nu Dogmeat heet. Bevalt mij nog steeds prima. Ja de prijzen stijgen maar het is te doen en ik vind het reuze luxe dat ik alles netjes in diepgevroren kilo's krijg aangeleverd. Zo de vriezer in en klaar. Da's andere koek dan uren staan snijden en wegen en inpakken.
Het duo Olie en Bol
- Daan
- Posts in topic: 5
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wat vinden jullie van Energique? Teddy doet het er op zich goed op en eet het redelijk graag, maar ben niet goed thuis in hoeverre dat nou echt een kwaliteits KVV is. Zelf vinden ze van wel, volgens de verpakking Het fijne hieraan vind ik wel dat de porties makkelijk zijn. Ik wil niet lopen zagen/hakken in nog half bevroren worsten.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
mijn honden krijgen in de ochtend KVV van Buddy's. ik haal dat bij de dierenwinkel. 5 rollen per week, iedere dag 1 rol. dat prop ik in 5 kongen, terug de vriezer in en dan in de ochtend krijgen ze hun kong als ik naar mijn werk ga. in de avond krijgen ze brok.
Buddy's is nog enigszins betaalbaar. hiervoor had ik Carnibest maar daar vond ik de prijs iets te gortig worden.
Buddy's is nog enigszins betaalbaar. hiervoor had ik Carnibest maar daar vond ik de prijs iets te gortig worden.
Ik heb wel even een serieuze afknapper op lotgering gehad Laatst wilde ik het wel weer proberen, maar dat bedrijf kon m'n brokken niet leveren, dus mochten ze de rest ook houden.malinois schreef: ↑16 dec 2021, 22:24Schei uit, ik heb wat discussies gehad met een of andere muts die voorheen haar KVV bij Dogmeat liet maken onder haar naam. Ruzie heeft gekregen en daarna ergens anders is gaan produceren en werkelijk overal op fb schreef hoe waardeloos Dogmeat was ineens, maar ook Lotgering, Mulders, Tamro want zo goedkoop dan vergiftig je je honden en was je een waardeloze eigenaar zeg maar.
Dogmeat voer ik al... lang. Vanaf 2014 of eerder. Jaap is er groot op geworden, Zus is er klein op gebleven , er zijn zeven pups op afgespeend.
Omdat de kwaliteit zo consistent is, is m'n ex het ook blijven voeren.
Rodi is natuurlijk van dat rare msm vlees, maar dat lusten ze wel graag. Vooral de kat. Smuldier is ook weer vers in plaats van rot, dus dat krijgen ze tussendoor wel eens.
Jaap is een topsporter in geweldige conditie, denk niet dat dat lukt op gif
Ze hebben overigens wel van alles gehad, de duurdere merken vinden ze beslist niet lekkerder.
Hetzelfde als rodi, van dat kartonnerige ontsapte spuitvlees. Van allebei die merken vinden ze lam erg lekker, voor dagelijks vind ik het niks.Daan schreef: ↑16 dec 2021, 23:56 Wat vinden jullie van Energique? Teddy doet het er op zich goed op en eet het redelijk graag, maar ben niet goed thuis in hoeverre dat nou echt een kwaliteits KVV is. Zelf vinden ze van wel, volgens de verpakking Het fijne hieraan vind ik wel dat de porties makkelijk zijn. Ik wil niet lopen zagen/hakken in nog half bevroren worsten.
Dogmeat heeft 200 grams worstjes. Dan heb je veel meer keuze en mooier vlees.
- Daan
- Contacteer:
Heel goed om te weten, dankjewel! Want ik hoopte namelijk iets beters te geven dus ga ik eens kijken bij Dogmeat. Daar bestel ik ook mijn dingen voor in de droogoven, dus stom dat ik dat niet eerder heb geprobeerd.Dagmar schreef: ↑17 dec 2021, 09:36Hetzelfde als rodi, van dat kartonnerige ontsapte spuitvlees. Van allebei die merken vinden ze lam erg lekker, voor dagelijks vind ik het niks.Daan schreef: ↑16 dec 2021, 23:56 Wat vinden jullie van Energique? Teddy doet het er op zich goed op en eet het redelijk graag, maar ben niet goed thuis in hoeverre dat nou echt een kwaliteits KVV is. Zelf vinden ze van wel, volgens de verpakking Het fijne hieraan vind ik wel dat de porties makkelijk zijn. Ik wil niet lopen zagen/hakken in nog half bevroren worsten.
Dogmeat heeft 200 grams worstjes. Dan heb je veel meer keuze en mooier vlees.
Heb ook nog pakjes smuldier in mijn vriezer (voor het geval dat..). Dat lijkt nu wat minder ranzig dan toen ik het voerde aan Belle, maar schijn kan bedriegen.
- Daan
- Contacteer:
Jezus, ben nog 1,5 keer zo goedkoop uit ook nog.
- Daan
- Contacteer:
Ik heb een aantal kilo's bij Dogmeat besteld, dank voor de tip. Inclusief bezorging evengoed nog een stuk goedkoper uit, en weer es wat anders ter afwisseling is ook wel prettig.
Nee, dat snap ik ook wel. Overigens krijgen ze ook spuitvlees, kalkoen. Met vleesbot en eigen orgaanmix.Hylos schreef: ↑17 dec 2021, 10:03 Ik zou niet zo goed weten waar je bij rundvlees MDM("spuitvlees") vlees krijgt.
Ken het niet uit de slachterijen of de uitbenerijen. Alleen van de vliesmachines krijg je flubberige.. vliesjes dus.
Ik vind die mini burgers van rund ook helemaal niet karton en "ontsapt". Zal wel eens een foto maken.
Ik zou zo graag eens zien hoe een fabrikant als Rodi kvv maakt en welke ingrediënten ze gebruiken.
Denk dat het wel meevalt hoor en er veel fabeltjes de ronde doen. Machines om burgers mee te maken ken ik inmiddels en dat werkt gewoon totaal anders dan een worstmachine.
Een burger wordt aangestampt en door een mal geperst om zo de vorm te krijgen en daarna aangevroren(vriestunnel) om de vorm te houden.
Das wel wat anders dan wat kvv in een plastic omhulsel persen.
Die burgers hebben gewoon een rare structuur. Met het vlees op zich kan niets mis zijn, dat komt allemaal uit dezelfde categorie.
Alleen heb ik vers graag zo min mogelijk bewerkt en zie ik liever dat het vlees is. Geen doodgemalen vriesschadeprak. Daarbij ben ik voor zoveel mogelijk afwisseling, een natuurlijke calciumbron en ik hoef niet zo nodig de prijs van vlees te betalen voor wortels en bietenpulp.
Ik kook wel een wortel.
Ja, dat is altijd fijn. Dat het goedkoper is ook haha. Ben benieuwd wat ze er van vindt!
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Ik ben heel tevreden over Energique. Ze krijgen de volwassen versie en de eend versie. Ik vind het betaalbaar, ze lusten het graag en elke Welkoop in de buurt verkoopt het. Voor Jente strooi ik er wat gedroogde penskorrels overheen en dan eet zelfs zij het. Kun je na gaan. Het komt ook goed uit de bus op de site van Voedingswijzer. De honden en ik zijn tevreden hoor.Daan schreef: ↑16 dec 2021, 23:56 Wat vinden jullie van Energique? Teddy doet het er op zich goed op en eet het redelijk graag, maar ben niet goed thuis in hoeverre dat nou echt een kwaliteits KVV is. Zelf vinden ze van wel, volgens de verpakking Het fijne hieraan vind ik wel dat de porties makkelijk zijn. Ik wil niet lopen zagen/hakken in nog half bevroren worsten.
Dogmeat beviel in het begin redelijk. Alleen worden mijn honden steeds kieskeuriger als ik diersoorten afwissel. Dan willen ze opeens geen paard meer eten omdat ze weten dat er ook konijn is. Hebben jullie daar geen last van?
- Floortje
- Honden: 2
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Het is een KVV-topic geworden
@Daan Ik vind Energiue een van de betere merken. Wel duur en onherkenbaar, maar voor pups of oude/gebrekkige honden grijp ik altijd terug op dat merk.
On topic:
Na dit weekend heb ik een partij wilde eend karkassen (filets eraf, in de veren). Iemand? @Iza ?
Regio Den Haag
@Daan Ik vind Energiue een van de betere merken. Wel duur en onherkenbaar, maar voor pups of oude/gebrekkige honden grijp ik altijd terug op dat merk.
On topic:
Na dit weekend heb ik een partij wilde eend karkassen (filets eraf, in de veren). Iemand? @Iza ?
Regio Den Haag
- Daan
- Contacteer:
Ook goed om te weten, dank! Ik heb Energique vanaf het begin gegeven, omdat ze dit ook bij de fokker kreeg. Dus ik hou het ook zeker aan, al is het alleen maar omdat ik het bij de betere dierenwinkel hier om de hoek kan krijgen. Maar ik heb net een nieuwe koel-vriescombinatie in de schuur gezet dus het is altijd fijn om van alles wat in huis te hebben.Floortje schreef: ↑17 dec 2021, 11:03 Het is een KVV-topic geworden
On topic:
Regio Den Haag
Als de hond het lekker vindt en het er goed op doet dan is het prima vlees.
Of dat nou peperdure Bandit is of Smuldier uit de super. Volgens mij is dat hele dure ook meer voor de beleving van de baas “het is duur dus zal wel goed zijn”.
Of dat nou peperdure Bandit is of Smuldier uit de super. Volgens mij is dat hele dure ook meer voor de beleving van de baas “het is duur dus zal wel goed zijn”.
Er is helemaal niets slecht. Ja, Smuldier had even een probleem, maar dat is blijkbaar weer opgelost.
Ik wil waar voor m'n geld